Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Surrur »

^ En ole tota Fudgea itse kokeillut, mutta oon kuullut aika negatiivisia juttuja sarjan hoitoaineista. Kuulemma aika silikonisia  :-\ Mutta varmaks en sano, en ole ite niin tarkasti asiaa tutkinut.

Mutta noista rekuista, ite oon ollut tosi tyytyväinen Joicon K-Pak rekkuun, joka tuntuukin olevan aika suosittu täällä  :) Käytän itsekin sitä nimenomaan O&H:n kanssa, ja hyvin toimii :-* Tulee kivan jäntevän ja kosteutetun olonen tukka tällä yhdistelmällä.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Ice »

Kuulostaa hullulta että oikea rakennepaikkaaja voisi olla kykeneväinen toimimaan kuivaan hiukseen laitettaessa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Antonella

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Antonella »

Mikähän olisi sellainen ihan ok korjaava hoitis joka maksaisi korkeintaan kympin, mieluummin jopa vähemmän? Täällä on kovasti hehkutettu Joicoa ja Lanzaa, mutta haluaisin jonkun hieman halvemman version millä uskaltaa läträtä  ;) Etsiskelen sellaista tuotetta jota voi käyttää tavallisena hoitoaineena lyhyellä vaikutusajalla... vai mahtaako korjaavalla pikahoitiksella olla oikeasti mitään vaikutusta?
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Minun mielestä VO5 Instant Rescue on ihan ok tuote. Hintaa on 3e ja risat, näitä löytyy halpishalleista, ainakin Minimanista.
Silikonia vasta INCIlistan puolenvälin jälkeen, jos oikein muistan ja keratiinia sitä ennen.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Antonella kirjoitti: Mikähän olisi sellainen ihan ok korjaava hoitis joka maksaisi korkeintaan kympin, mieluummin jopa vähemmän? Täällä on kovasti hehkutettu Joicoa ja Lanzaa, mutta haluaisin jonkun hieman halvemman version millä uskaltaa läträtä   ;)
Tällainen ehkä vähän höntti vinkki väliin: tietenkin vähän riippuu missä asut, mutta isoilla paikkakunnilla saattaa tehdä kampaamoista löytöjä, siis todella tuntuvia alennuksia tuotteiden suhteen. Tuota vanhan sarjan Joicoakin saattaa vielä jostain löytyä superhalvalla. Tai sitten myös juuresten omat myynti-ilmoitukset saattavat kantaa hedelmää, pikavilkaisulla siellä löytyi jos jonkinlaista rekkua ja tinkiähän saa aina, varsinkin jos myynti-ilmoitus on ollut pitkään esillä ;) ;) ;)
Antonella

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Antonella »

^Kiitokset vinkeistä! Asun kyllä pääkaupunkiseudulla, mutta huonosti olen noita hyviä tarjoustuotteita löytänyt. Esim. Joicoa ei tunnu löytyvän mistään, ja vielä vähemmän tarjoushintaan. Vinkkejä tietysti otetaan tähänkin asiaan liittyen vastaan  ;) Ja joo, pitänee tutkailla mitä noista myynti-ilmoituksista löytyy...
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Kokeilin eilen värjäyksen jälkeen PHC Hair Repair mask:ia, joka on siis Kicksistä saatava tehohoito. Täytyy sanoa, että on kyllä todella korjaava, vähän liiankin, omaan makuuni. Laitoin tätä eilen värjäyksen jälkeen ja tänään koko tukka on niin karhea ja joka puolelle sojottava höttökasa, ettei tosikaan. Kiiltoa tuli kyllä tosi paljon, mutta eipä paljon auta kun muuten tukka sojottaa joka suuntaan. ;D Rakennetta tuli kuitenkin tosi hyvin, jo suihkussa tukka tuntui selvästi paksummalta ja jäntevämmältä.

Suosittelisin kuitenkin testaamaan, minun tukkani ei muutenkaan vaadi kauheasti rakennepaikkausta vaan enemmänkin kosteutusta (luonnonkihara), mutta luulen että tuo voisi sopia oikein hyvinkin niille, jotka korjaavuutta tarvitsevat. Minulla kun tuo sama tulos tulee melkein aina liian korjaavien tuotteiden kanssa.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Margot »

XZ:n PLUS Anti-ageing -shampoon ja -hoitoaineen väitetään vahvistavan hiusta. Onko noilla oikeasti mitään korjaavaa vaikutusta?
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Eikö niissä ole keratiinia? Keratiinihan on tehokas rakennepaikkaava, mutta marketin sampoossa ja hoitsikassa pitoisuudet on varmasti niin pieniä, ettei noilta tuotteilta voi odottaa kovin ihmeellistä paikkaavuusominaisuutta kuten oikeilta reconstructoreilta eli voimakkaasti korjaavilta tehohoitoaineilta, joista täällä puhutaan. Muuten saattavat olla ihan hyviä tuotteita. Näin uskoisin.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Twinkley kirjoitti: Kokeilin eilen värjäyksen jälkeen PHC Hair Repair mask:ia, joka on siis Kicksistä saatava tehohoito.
Viitsisitkö näpytellä tuosta INCin? Tukka kaipailisi kovasti jotain tujua rekkua tehokuurina ja k-pakkien banaanihaju tunkee jo ulos ovista ja ikkunoista.... ::)
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Gigli kirjoitti: Tukka kaipailisi kovasti jotain tujua rekkua tehokuurina ja k-pakkien banaanihaju tunkee jo ulos ovista ja ikkunoista.... ::)
L'anzan Ultimate Treatment on muuten todellinen keratiiniboosteri, eikä se tee hiuksista karheita. Melko vaivalloinenhan se on kotona tehdä, mutta todellakin vaivansa ja hintansa arvoinen hoito.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Gigli »

^ Olen käynyt pariin otteeseen kampaajalla ottamassa tuon UT:n, enkä digannut. Hiuksesta tuli molemmilla kerroilla jotenkin omituisen veltto ja hankalasti hallittava. Tosin mä en ole saanut vielä kertaakaan koppuraista lopputulosta millään rekulla, vaikkei tuqqa missään purkkakunnossa olekaan.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Gigli kirjoitti: ^ Olen käynyt pariin otteeseen kampaajalla ottamassa tuon UT:n, enkä digannut. Hiuksesta tuli molemmilla kerroilla jotenkin omituisen veltto ja hankalasti hallittava.
Mun hiuksista tuo hoito taas tekee todella jämptit, kuohkeat ja ilmavat. Hiuksista tulee ehkä jollain tavalla itsepäisemmät, mutta sen verran mukava se lopputulos kuitenkin on, että tykkään tehdä tuon hoidon parin viikon välein.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Gigli »

^ Jämäkkyys olisi kyllä tervetullutta meikäläisenkin pöwwöön. UT voisi olla kotihoidossa kokeilemisen arvoinen juttu, niin pääsisi vähän kikkailemaan vaikutusaikojen kanssa. Lähimmäksi koppuraisuutta pääsin muistaakseni jollain vanhalla Redkenin rekulla Extreme Cat (??) ja silloinkin läträsin sitä päähäni joka toinen päivä.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mie sain koppuraiset ja karkeat hiukset n. viiden päivän rekkukuurin jälkeen. Käytin L'anzan rekkua joka päivä joko lyhyellä tai pitkällä vaikutusajalla, ja silloin vasta hoksasin mitä se koppuroituminen rekun käytön jälkeen oikeasti tarkoittaa. Latvat olivat melkoisen karhean tuntuiset, mutta onnistuin pehmentämään ne hyvillä jätettävillä.

Gigli, tuli mieleen, että jos hankit UT:n, se toinen vaihe, eli keratiinitiiviste kannattaa vaikka föönätä hiuksiin kuivaksi. Mie oon joutunut tekemään niin useamman kerran, kun oon laittanut Elumenia hiuksiin vaikuttamaan. Sehän laitetaan kuiviin hiuksiin, joten föönäsin hiukset UT:n kakkosvaiheen jälkeen. Huh huh, että tulee aina todella koppuraiset ja karheat hiukset. Jotenkin tuo UT + Elumen -yhdistelmä tekee hiuksista todella jämäkät ja ilmavat, UT yksistään ei tuo samanlaista tuntua.
Vastaa Viestiin