Rastat

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Mun rastat tehtiin aikanaan muovikammalla, aika monta niitä siinä hommassa kului. Eli tukkupaketti muovikampoja tai sitten metallinen.  :) Luulisi löytyvän mainitsemistasi paikoista, kyllähän niitä joskus osuu silmään huonomminkin varustelluista mestoista.

Mua himottaisi taas vähän rastat, lähinnä siksi että haluan koko ajan muuttaa leikkausta. Loppuu pian ideat kesken, rastojen kanssa ois aika turha haaveilla, easy.  ;D
Viimeksi muokannut pekaani, 10 Marras 2010, 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MariaK

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Tänkjuu tänkjuu! :)
Sain vinkin myös eläinten kammoista ja metallisesta täikammasta. Onko niistä mitään kokemuksia?
(Eka meen kyl ihan ihmistenkaupasta kattomaan. ;) )
dasvidanja

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja dasvidanja »

^minä tein aikoinaan ihan tavallisella muovisella täikammalla, apteekista ostin. Ihan hyvin onnistui sellaisella. Ja käytin myös kuivahuovutusneuloja apuna, ne kyllä teki hyvää jälkeä  :D
MariaK

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Sen verran sain tietooni, ettei Hairmailista saa metallikampoja, mutta Kinnuselta (Keune) kyllä. :)
Keira

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Keira »

Rastat tuntuvat kasvavan todella hitaasti, koska ne ovat pakkautunutta tukkaa. Ensimmäiiset kuukaudet, joskus ensimmäinen vuosikin menee siihen että rastat tiivistyvät kunnolla, ja tällöin tukka lyhenee entisestään. Kun rastat alkavat kasvaa pituutta niin se tuppaa olemaan hidasta hommaa samasta syystä, sentti takkua on hemmetin monta senttiä suoraa tukkaa  ;D.

Suoraa juurikasvua saattaa joillekin ilmestyä vasta siinä vaiheessa kun takkujen paino alkaa vetämään kasvavaa tukkaa suoraaksi, takuttumisen sijaan.

Ehkä, tällaisia kokemuksia ainakin minulla on  :)
irGGu

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja irGGu »

Nyt on tullut vihdoinkin eteen se päivä, kun olen päättänyt, että päähäni tulee rastat. Aikoinani jo vuosia sitten aloin hiusten kasvattamisen, ja nyt ne on lapaluihin asti yltävät, joten rastoista ei liian pieniä patukoita tule. Vaan ehkä jo ihan kivat. Ikää tuli pirusti (pitänyt rastoja aina teinitukkana) tässä kasvatusvuosina, mutta haluan ne silti.

Ongelma vain on, että kierrettyäni Porin parturit ja kampaamot on tulos tasan nolla. Kukaan ei tee rastoja, eikä tunne ihmisiä jotka tekee. Laajennetaan siis.

Haluan rastat, sellaisen ihmisen tekemät joka varmasti osaa. Mutta missä minä ne otan? Osaako joku suositella paikkoja esim. Turusta tai Tampereelta? Enpä olisi ikinä uskonut, että näin vaikeaa haavetta olen toteuttamassa. :)

Ja jatkokysymyksenä vielä, sittenkun joskus on rastat päässä, niin voiko juurikasvua värjätä? Ihan siis täysin omaan tukkaan haluan nuo rastat. Ja, riittääkö omat hiukset vai tarviiko sinne täydennystä`?
Jenny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 752
Liittynyt: 06 Syys 2009, 13:11

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Jenny »

irGGu: Mää kyllä suosittelen, että joku takut omaava/asiaan perehtynyt tekis sulle ne itte. Takkutukka-foorumilta saa varmasti jonkun Etelä-Suomesta tekemään :)
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^^Mä oon tehnyt muutama vuosi sitten parille kaverilla rastat tuolta takkutukka -foorumilta saatujen ohjeiden avulla. Molemmat versiot onnistui tosi hyvin omasta tukasta. Ja vaikka toisella kaverilla oli aika ohut oma tukka, niin ei se täydennystä vaatinut. Kaveri oli ennen rastojen tekoa yrittänyt kuivattaa tukkaa jättämällä hoitoaineet pois yms.

Mä koin, että tärkeintä on vaan jaksaa tupeerata ja pyöritellä niitä rastoja ihan kunnolla ja hartaasti, jotta tulee kunnolliset. Molemmille tein siis aika paljon ohuita rastoja. Kädet oli aika verillä niiden operaatioiden jälkeen joten ehkä nykyään harkitsen tarkkaan ennen kuin alan tehdä rastoja kenellekkään  :P Yhteen päähän meni aikaa sellaiset 9 tuntia (pidettiin muutama pieni tauko tosin). Ja ei; en tehnyt niitä saman vuorokauden puolella vaan noin puolen vuoden välein :)

Eli jos esim. joku sun kaveri olisi innokas tekemään rastoja niin aluksi vaan lukemaan takkutukkaa ja eiköhän se siitä :)

Edit. Niin ja mulla oli käytössä sellainen metallinen tosi tiheäpiikkinen kampa, joka oli kait alunperin tarkoitettu kissoille. Toimi hyvin!
Viimeksi muokannut BlueBerry, 20 Maalis 2011, 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Jenny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 752
Liittynyt: 06 Syys 2009, 13:11

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Mäkin olen yhdet takkuset tehnyt, ja onnistu kyllä ihan hyvin. Oli meitä kaks siinä tekemässä, eli jos vaan pari ihmistä löytyy, niin varmasti onnistuu!
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa
VULPIX

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja VULPIX »

Itellä hirvee himo laittaa rastat, "valmisteluina" en enää kampaa hiuksia tai käytä hoitoaineita ja välillä vähän pyörittelen tukkaa villapipon sisällä, tekis niiiiin mieli laittaa joku ihana tehohoitosekoitus päähän ku tukka tuntuu ihan huutavan jotain kosteutusta. :D

Eniten mietityttää se, etten haluis luopua mun kaikista hoitiksista, naamioista ym. joita on tullut haalittua aika paljon.
elnoor

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja elnoor »

Alyssa kirjoitti: Itellä hirvee himo laittaa rastat, "valmisteluina" en enää kampaa hiuksia tai käytä hoitoaineita ja välillä vähän pyörittelen tukkaa villapipon sisällä, tekis niiiiin mieli laittaa joku ihana tehohoitosekoitus päähän ku tukka tuntuu ihan huutavan jotain kosteutusta. :D

Eniten mietityttää se, etten haluis luopua mun kaikista hoitiksista, naamioista ym. joita on tullut haalittua aika paljon.
Mulla on ollu rastat nyt muutaman kuukautta, ja surin kans hoitoaineiden yms. hemmotelujen loppumista.. mutta sitten löysin palashamppoot <3 Niistä jää hyvä tuoksu ja ne poistaa kutinaa, eikä oo liian hoitavia, vähän luksusta verrattuna tuohon mäntysuopaan ::)
Hannana

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Hannana »

Voi kivaa lueskella täältä ihmisten tarinoita/kokemuksia erillaisista hiustyyleistä ja malleista,erityisesti rastojen tiimoilta.

itselläni ekat rastat oli reilu 3 vuotta sitten kaksipäiset letittämällä kiinnitetyt,jonka seurauksena samalla tekniikalla tuli käytyä monia värejä läpi sekä paljon hiuskoriste/kiharrus sälää.(en ole koskaan käyttänyt super kiiltäviä pikkusormen paksusia kiiltomato rastoja,suosittelen rastojen tekemistä itse)
kunnes alkoi sitten letityskohdat ja kumilenkit ärsyttämään(tajusin että omaan silmään näyttää pahalta ja liian "epäaidolta") siirryin virkattavaan menetelmään,virkkuukoukun kanssa jaksoin taistella n.8 ja puoli kuukautta kun en malttanut olla räpläämättä kiinnityskohtia.itsellä aina ollut suht lyhyet omat hiukset myös rastojen aikana ja aloin haaveilla "vapaista" hiuksista rastojen seassa jotta saisin tuuheammat hiukset,kokeilin letittää joukkoon micro braid tyylillä kuituhiusta kunnes huomasin käyneeni koko pään läpi ja ei enää ollutkaan rastoja,nyt ollut viime elokuusta asti micro braid tekniikalla suuret kiharat hiukset afron kaltaiset ja jälleen ikävä rastoja..mutta onneksi tulikin jo tänään postissa #27 kanekalon puntit,ja rastoitus alkaa taas.
tällä kertaa kokeilen jälleen uutta tekniikkaa kiinnitykseen ja innolla odotan että ovat päässä :).
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Olisi tosi kiva nähdä kuvia erilaisista kiinnitystekniikoista! Itsekin olen entinen rastapää, ja melkein 15 vuoden aikana tuli kokeiltua kaikenlaista, lähinnä luomurastojen seassa.
tommitapani

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja tommitapani »

tere
olis pikkuinen rastafari ongelma.
Asuin viime talven etelässä jossa paisto aurinko melkein koko ajan, minulla oli n.10cm todella kiharat hiukset mitkä lähti itekseen rastoittumaan auringon ja meriveden jne takia. Meni niin huonoon kuntoon.

Millä saan nytten uudet hiukset rastoittumaan, olen pessyt viimeiset 2kk mäntysuovalla pään ja ei auta, uudet hiukset ovat siltikkiin tosi rasvaiset. Jotenkii vähä typerän näköstä ku patukoiden seassa kasvaa todella kikkuraa hiusta

Ei auta pyörittelyt tai takuttaminen
Viimeksi muokannut tommitapani, 03 Helmi 2014, 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ No ainakin voit laittaa vaikka vettä ja hienoa merisuolaa sumutinpulloon ja antaa tukalle meriveden korviketta sillä tapaa. Palashampoot (saippuapohjaiset) tai ihan Marseille-saippua voivat myös auttaa kovettamaan hiuksia. Mäntysuopa on aika raakaa...
1cFii, oma väri.
Vastaa Viestiin