Kiharanvirkistäjä

Leikkaukset sekä kampaukset
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Shi Shi kirjoitti: Mitäs Funky Chicken on tykännyt Redkenistään?  :)
Ihan jees! Vetää tukan laineille ja hius jää pehmeäksi. Yleensä annan kuivua itsestään, ainoastaan kiireessä näytän vähän fööniä. Laitan lisäksi jotain muotoilevaa tuotetta, himppu kevyttä vahaa tai Small Talkia, ja tietty lakkaa päälle. Muuten kihara katoaa, varsinkin tuulessa. Joten jos vertaa Potion 9:n kanssa, niin Potion on sinänsä hyvä, kun siinä on se muotoiluaineen tuntu jo valmiiksi. Mutta mulla tuntuu tuo Curl Refiner hoitavan paremmin kuin Potion - Potionista jäi jotenkin karheampi latva. Mun tukalle se ei ainakaan tunnu liian raskaalta ja paksulta, vaikka voidemainen onkin. Saan laittaa aika reippaasti, ennenkuin lässähdys tulee. Käytän kuitenkin sitä suht vähän, pienen turauksen verran, kun sillä jo tuntuu saavan tulosta aikaiseksi.

Purkin kyljestä:
Fresh Curls Curl Refiner hiuksiin jätettävä tehohoito vaikeasti hallittaville kiharille ( ::) ) erottelee ja selvittää sekä estää kosteuden pääsyä hiuksiin. Pitää hapsottavat kiharat hallittuina ja kosteutettuina pitkään.
Spritz
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:29

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Spritz »

calypso kirjoitti: Olen pitemmän aikaa pohtinut että saisinkohan jollain kiharanvirkistäjällä tai vastaavalla tuotteella hiukset nätisti laineille ilman pörröä koska minulla on melko taipuisat, itsepäiset ja pörröiset hiukset. Olen kuitenkin jostain syystä aina hylännyt koko idean. Tänään kuitenkin kun kerrankin annoin hiusten kuivua täysin vapaasti (puristelin vain vähän pyyhkeellä enkä "suoristanut" kammalla ja harjalla) niin hiukseni menivät aikamoisille laineille, kiharoille ja korkkiruuveille. Alimmat ja pisimmät hiukset jäivät kyllä suoremmaksi kuin muut.

Haussa olisi siis joku tuote jota voi laittaa pyyhekuiviin hiuksiin jotta käsin puristella laineet paremmin esiin ja ne pysyisivät niin eikä heti pörröönny. Tuotteessa ei mielellään saisi olla alkohol denattia, koska se kuivattaa hiukseni aivan kamalaan tilaan. Haluaisin kokeilla miltä hiukseni näyttävät kun niitä auttaa tuossa kihartumisessa hieman  :D

Onko tuote mitä nyt haen edes kiharanvirkistäjä vai mitä sillä termillä oikeaoppisesti tarkoitetaan? Entä voiko hiuksia sitten harjata ollenkaan jos haluaa kiharoiden pysyvän "yhtenäisinä" eikä pörrööntyvän?
Tukkasi kuulostaa aika samalta kuin omani. Minulla toimii ihan ookoosti suihkittavat jätettävät, esim. VO5 Miracle Mist ja Herbinan suihkittava. Suihkutan jätettävää kosteaan tukkaan ja puristelen kiharoita. Sitten kun hiukset ovat kokonaan tai lähes kuivaneet, suihkutan jätettävää vielä reilulla kädellä lisää ja puristelen kiharoita esiin. Toimii myös yöllä kuivaneeseen tukkaan, kun vaan kastelee jätettävällä tarpeeksi. Vettä voi käyttää apuna, jollei raaski jätettävää tuhlata niin paljon. Usein suihkautan ennen uloslähtöä vielä lakkaa. Näin siis, kun en föönaa. Jos föönaan, käytän lempikiharanvirkistäjääni Sebastianin Bohemiania. Niin ja ei minusta ainakaan kannata harjata, jos haluaa kiharoiden pysyvän yhtenäisempinä. Kokeilemallahan sen huomaa. Mulla pörrööntyy heti kun harjaa.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)
Peeb

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Peeb »

Nyt on sitten mustakin tullut kunnolla luonnonkiharainen -jee!!! Mulla on 30v ollut kauhea ja tosi vaikea pehko: juuret suorat ja latvoista vain n. 10cm ihan levotonta, määrittelemätöntä taipuvuutta, ei kiharaa, ei lainetta. Jos on jättänyt itsekseen kuivumaan, niin latvat ovat sojottaneet ihan miten sattuu. Aina on täytynyt föönata ja enimmäkseen on tullut vaan pidettyä laiskana ponnaria. Aina olen hermoillut, kun on niin vaikea tukka ja kaikilla muilla tuntunut olevan tosi suora pese ja jätä-tukka. Kerran kokeilin Tigin Curls Rock Amplifier:ia (muistaakseni juuri tuo, eikä se toinen), mutta ei auttanut mitään kiharuuden lisäämiseksi. En kyllä nyt muista, että hoksasinko rutistella samalla.

Muutama viikko sitten huomasin, että alimmaisissa hiuksissani niskassa on ihan oikean kiharannäköisiä osia. Innostauduin kokeilemaan kaapissa olevalla L´anzan Strait-line Smootherilla, samalla rutistellen, että jos koko tukan saisi kiharaksi. Aika hyvin veti kiharalle, paitsi päällimmäiset kerrokset jäivät edelleen enimmäkseen suoriksi. Ehkä ovat liian pitkät kihartuakseen? Hämmästyin kuitenkin tulosta.

Aamulla pesin hiukset Urtekramin (ohdake?) shampoolla ja laitoin AM Luonnontuotteiden hamppuhoitoainetta TOSI reippaasti huonokuntoisten latvojeni takia. Tukka olikin sen mukainen koko päivän, eli näytti juuri siltä, että liikaa on laitettu hoitoainetta. Leikkasin tänään myös kamalista latvoistani reilun 1cm pois. Illalla sitten huuhtelin vedellä liiat hoitoaineet pois ja laitoin pyyhkeen päähän hetkeksi. Kun otin sen pois näytin aivan siltä, kuin minulla olisi ollut permis. Vielä isompi JEE!

Olisikohan nyt niin, että kiharuus alkoi muutama viikko sitten lisääntymään sen vuoksi, kun aloitin tuota kyseistä hamppuhoitoa käyttämään? Samaan aikaan siirryin yleensäkin "normi"tuotteista luonnonmukaisiin. Tänään ehkä hiukseni saivat kosteusboostin tai jotain, kun noin suuri vaikutus oli?

Tai sitten hiukseni ovat jotenkin puhdistuneet luonnonmukaisten tuotteiden myötä kaikesta synteettisestä, jota olin 30v käyttänyt (tuo L´anza-juttu vain kokeiluna ja poikkeuksena) ja jotka olivat estäneet hiuksiani kihartumasta? (Jotain ainetta kerääntynyt hiukseen tms) Voisiko olla mahdollista?

Tosi mielenkiintoista minulle kuitenkin, hehkutan miehelleni jatkuvasti ja näytän kiharaista päätäni :) Taidan ostaa myös AM:n hamppushampoota ja jonkun hyvän kiharanvirkistäjän (vaikkei luonnonmukaista olekaan). Kai sitäkin vielä voisi tuon hoitoineen päälle laittaa? Niin ja lakkaakin pitää kokeilla vielä sen päälle. Lisäksi taidan lyhentää päällimmäisiä hiuksiani, jospa nekin sitten kihartuisivat lyhyempinä. Sitä en taida uskaltaa kuitenkaan itse tehdä. Onko muita suosituksia/vinkkejä kenties samanlaisten hiusten kantajilta?

Minä olen tällainen pähkäilijä, monta kysymysmerkkiä, joten kiva, jos jaksatte lukea. Olen tosi iloinen, sillä jos saan tämän asian järkkääntymään, niin sitten saan tästä tosi helppohoitoiset hiukset! Harmi siis, että 30v meni hukkaan siinä mielessä, turhaa taistelua tukan kanssa.

EDIT: Lisäilen, että houkuttaa kokeilla jotain toista megahyvää hoitoainettakin tähän tarkoitukseen, varsinkin Redkenin Fresh Curls:iä, jos se kerta vetää minkä tahansa tukan kiharalle! Mutta kokeilkaa nyt joku tuota AM:n hamppuhoitoakin, olisi kiva kuulla, että onko se muilla yhtä hyvä :)

EDIT 2: Katselin Redkenin UK-sivuja ja shampoon ja hoidon lisäksi näkyy Fresh Curls-sarjassa olevan Anti-Frizz Shiner (tämä ei varmaankaan tarpeen mulle), mutta sitten on myös Curl Refiner, Curl Boost ja uusi Spring Mousse. Tuo Mousse kuulostaisi musta parhaimmalta mulle, sillä se on "anti-frizz aktivaattori laiskalle kiharalle": "vahvistaa, nostaa ja antaa energiaa laiskoille kiharoille". Eikö totta? Saakohan tuota Suomesta? Toinen vaihtoehto olisi tuo Curl Boost, kuulostaisi ainakin olevan sopivampi kuin Curl Refiner mulle.
Viimeksi muokannut Peeb, 18 Heinä 2007, 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Norppa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 923
Liittynyt: 31 Elo 2006, 11:33

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Norppa »

En omista kiharanvirkistäjää, eikä just nyt olisi oikein varaa sellaista hankkiakkaan.

Eilen illalla lueskelin näitä juttuja ja mietin että mitäköhän muuta sitä voisi aamulla hiuksiinsa tunkea kuin vettä tai Osiksen Loopya joka ei taida olla hiuksille kovin hyväksi kun sisältää muistaakseni aika paljon alkoholia.

Sekoittelin tuota Loopya, IHT:tä, kookosöljyä ja vettä suihkepulloon.

Toimii musta kivasti! Hiukset tuntuu kiharammilta kun yleensä vieläkin vaikka tuosta on jo aikaa monta tuntia. Yleensä mun luonnonkiharat/laineet katoaa päivän mittaan liki kokonaan. Aamulla hiukset oli hieman pörröiset, mutta nyt sekin on enimmäkseen kadonnut.

Taisin kyllä laittaa vähän liikaa sitä öljyä joten lantrailen sitä kyllä vielä lisää vedellä. Suihkutinkin sitä tosin aika paljon, niin että hiuksista tuli aika märät ja sitten puristelin. Johtunee öljyn määrästä että hiukset tuntuu hieman raskailta tai jotenkin kummilta, ei ne musta kuitenkaan näytä tai tunnu mitenkään hirmu likaisilta/öljyisiltä. Kai tää ainakin aika hoitavaa on, joten en anna nyt tän kummallisen tunteen häiritä.

Ehkä huomenna uusi kokeilu enemmällä vedellä ja pienemmällä määrällä itse ainetta.

Olisko ideoita mitä tohon kannattais lisätä/ottaa pois lopputuloksen parantamiseksi?
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Redkenin Spin Controlia on nyt hetken aikaa käytetty, eikä se virkistä ainakaan mun luonnonkiharaa tippaakaan. Jätettävänä siloittajana muuten kyllä ihan ok. Tuntuu kevyen suojaavalta, kuten ohuelta ja vähärasvaiselta silikoniselta voiteelta voi odottaakin. Sebastianin Bohemiania vois kokeilla seuraavaksi.
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Beatrix
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 03 Marras 2006, 19:27

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Beatrix »

Shi Shi kirjoitti: Sebastianin Bohemiania vois kokeilla seuraavaksi.
Tätä kokeilinkin kerran kampaajalla ja sain vielä reilusti mukaanikin ainetta kokeiluun. Aluksi tuntui tosi hyvältä, koska jätti hiukset ihanan pehmeiksi ja tällä oli helppo puristella isot kiharat myös täysin kuiviin hiuksiin. Valitettavasti tulos ei minun tukassani kestänyt kovinkaan kauaa, vaan jo parin tunnin päästä hiukset olivat suorat. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan, varsinkin jos hiukset eivät ole kauhean hennot. Ehdottomasti parasta tuossa tuotteessa oli sen tuoksu, mulla on vieläkin tallella pikku puteli, jossa tota ainetta sain ja pakko tuoksutella sitä aina välillä. :-*
2c F ii
Radish
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 217
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 16:18

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Radish »

Paul Mitchellin Round Trip on kyllä mahottoman hyvä tuote. Toimii kuivaankin hiukseen erinomaisesti, kiire-aamuina ei tartte muuta kuin sitä laittaa pienesti ja kiharatkin herää. Ja toinen mikä virkistää mun kiehkuroita hyvin (ja hoitaakin samalla) on karitevoi. Sillä tulee jäntevät ja sileät korkkiruuvit pesun jälkeen eikä ainakaan mulla ollenkaan lähmäiset.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.
Heleena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 22:28

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Heleena »

^ Mä olen täysin samaa mieltä tuosta karitevoista. Kun ensimmäistä kertaa laitoin pesun jälkeen jätettäväksi karitevoi/jojobaöljy-sekoituksen, niin hiukset aivan pomppasi kiharalle! Olin ihan ihmeissäni, sillä vaikka mulla luonnontaipuisa hius onkin, ei se ikinä ole niin kiharalle mennyt pelkistä jätettävistä hoitoaineista. Todellakin: kiharanvirkistäjä parhaimmasta päästä!  :-*
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Meinasinpa taas ottaa jonkinlaista kiharakäsittelyä tukkaan, ja rupesin taas tutkailemaan kiharahiusten tuotteita. Kiinnostavia oli varsinkin Joicot, onko kenelläkään kokemuksia näistä?
Kiharanvirkistäjä, ja Kiharavoide.  Ei viittisi ihan sokkona tilata, varsinkaan kiharanvirkistäjää. Noikaan ei mitenkään päätä huimaa halvalla hinnallaan, vaikka eivät ihan kalleimmasta päästäkään onneksi ole!
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Serafi »

Peeb; Mites sulla on jatkunut hiusten kanssa yhteiselo? Heinäkuussa (pari viestiä sitten) oli lupaavaa, toimiiko edelleen?
pärsky

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja pärsky »

mitä toi karitevoi tarkalleen ottaen on? oonko vähän maalta kun en oo koskaan kuullutkaan  ;D ja mistä sitä saa?
Viimeksi muokannut pärsky, 23 Loka 2007, 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^Sitä saa pienestä tuoksukaupasta, nettiostaminen-osiossa on oma ketju kyseiselle nettikaupalle :) Lisäksi öljyt hiustenhoidossa- ketju kannattaa katsoa hiusten hoitaminen - osiosta :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja ellen »

pärsky kirjoitti: mitä toi karitevoi tarkalleen ottaen on? oonko vähän maalta kun en oo koskaan kuullutkaan &nbsp;;D ja mistä sitä saa?
Karite-, eli shea- eli voipuun voi on karitepuun hedelmistä tehtyä todella miedon hajuista pehmeää voita, jota voi käyttää niin ihon- kuin hiustenhoidossakin. Kosteuttaa, pehmentää, suojaa ja toimii oikein hyvin kiharanvirkistäjänä, latvasuojana, silikonitippojen asemasta sähköisyyden poistajana ja muutenkin pitää kutrit kurissa. Pienestä tuoksukaupasta ostettuna on todella edullistakin.
Beatrix
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 03 Marras 2006, 19:27

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Beatrix »

Rumble, tässä on linkki tuosta Joicon kiharavoiteesta kirjoittamaani viestiin. Oikein kelpo tavaraa, voin suositella! :)
ellen kirjoitti:
Beatrix kirjoitti: Joku mainitsikin täällä jo Mopin Curl enhancing creamin ja tilasin ton hqhairista ja nyt täytyy tulla ylistään tänne!
Toinen ostokseni oli Redkenin Spin Control jätettävä, joka (epäilyksistä huolimatta) yllätti positiivisesti.
Joko Beatrix oot kokeillut molempia hiukan useamman kerran? Onko tullut mitään eroa näiden välille kiharoiden virkistämisessä, siis kumpi tekee parempaa jälkeä? Kiinnostaisi tietää kumpi olisi parempi valinta, sillä kunnollinen kiharanvirkistäjä on ostoslistalla.
Ja tähän ellenin (todella vanhaan) viestiin voisin kommentoida, että Spin Control ei toiminut minulla pidemmässä käytössä, mutta Mopista kyllä tykkäsin (huomasin ettet ollut tykännyt siitä, harmi). Mutta Joico kyllä menee Mopinkin ohi kevyesti. :)

Edit. Minusta tuntuu että toi Mopin tuote on lopetettu, ainakaan itse en ole pitkään aikaan löytänyt sitä mistään...
Viimeksi muokannut Beatrix, 23 Loka 2007, 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c F ii
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Beatrix kirjoitti: Rumble, tässä on linkki tuosta Joicon kiharavoiteesta kirjoittamaani viestiin. Oikein kelpo tavaraa, voin suositella! :)
Ohhoh, enpäs ollut ollenkaan äkännyt tota toista kiharapäiden ketjua, kiitti huomautuksesta&nbsp; :) Tosiaan kuulostaa hyvältä tavaralta, ja ehkä uskallan sitten kokeilla Joicon kiharavnvirkistäjääkin.

Koitin etsiä myös tota MOP:in Curl Enhancing Cream:iä, mutta ainakaan LF:stä sitä ei löytynyt.&nbsp; Redkeniä taas en viitsi miehekkään hajun pelossa ostaa&nbsp; ;) Eli taidan tosiaan päätyä Joicoihin.
Vastaa Viestiin