Iih, kiitos! (jos tarkoitat tuolla mua nysimum kirjoitti: Eivät hiukseni siis enää ole katastrofaalisessa tilassa onneksi, olen viimeisen kuukauden aikana kokenut tukka-ahaa-elämyksen ja kosteuttanut niitä urakalla ja muutenkin kohdellut niitä kiltimmin. (Kiitos vaan asianomaiselle, jos tämän satut lukemaan)
---
Täysin silikoniton hoitoaine on vielä testaamatta, joten ajattelin suosiolla sitten vain pistää tuon Tigin eteenpäin ja kokeilla pärjäisikö jollain markettitavaralla ja muhitteluilla öljyn kera. Jos ei, Mop tilaukseen

Mulle lähti tänään kaksi tilausta iHerbistä, joissa on melkoisesti erilaisia silikonittomia, erittäin kosteuttavia hoitoaineita ja jätettäviä hoitoaineita (osa nimenomaan kiharille tarkoitettuja) sekä ainakin yksi kiharavoide - voit saada niistä multa testerit ja sitten raportoida tänne, miten ne toimivat hiuksissasi, joiden veikkaisin olevan tyyppiä 2a tai 2b F iii, eli aika erilaiset kuin mun 3b F/M ii....
Kosteuttavat hoito- ja viimeistelyaineet on kyllä mielestäni kiharoiden hoidon a ja o, joten se asia on hyvä saada kuntoon mahdollisimman pian, niin kasvatuskin tuntuu mukavammalta

Edit:
Ja toisaalta se mikä ei toimi yhdelle, voi toimia toiselle. Joillekin silikonit toimivat aina, joillekin ei ollenkaan, toisille vain tietyissä tuotteissa ja lisäksi on myös monia erilaisia silikoneja (vesiliukoisia ja ei-vesiliukoisia), joten eri silikonit voivat sopia eri tavoin eri hiuksille. Eri tuotteet myös toimivat eri tavoi erilaisissa ilmasto-oloissa ja se mikä sopii kesällä, ei välttämättä talvella sovikaan... Eli omien hiusten ja niille sopivan hoitorutiinin etsintä on loputon suo, jolle ei näy loppua, kun sen kerran on aloittanut