Hiusten kasvuvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Lara »

Yleisestihän hiukset kasvavat noin sentin kuukaudessa, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Olisi kiinnostavaa kuulla minkämoisen kasvuvauhdin omaavaa porukkaa keskuudestamme löytyy, joten kertokaahan miten oma tukkanne kasvaa. Onko kesä- ja talvikuukausilla eroa? Miten biotiini tai muut tuotteet ovat kasvuvauhtiin vaikuttaneet? Entä dieetit, raskaudet, e-pillerit tai vaikka intialainen päähieronta?

Oma tukkani kasvaa kuukaudessa siinä sentin kieppeillä, jos lasketaan keskiarvo. Talvella mennään hitaampaa ja kesällä nopsempaa. Tämän vaihtelun takia en saanut selville vaikuttiko keväinen biotiinikuuri kasvua edistävästi, mutta nyt on taas kuurit päällä, jos saataisiin luotettavampaa dataa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Ice »

Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mulla kasvaa myös noin sentin kuussa.
Enpä oo kauheita eroja huomannut talven ja kesän välillä, mutta eipä oo oikeestaan sitä niin tullut seurattuakaan. Ei ne nyt tänä kesänä (jos voi edes kesäksi kutsua  ::) ) ainakaan oo yhtään nopeampaa kasvaneet, mutta tiedä sitten johtuuko juuri tuosta että tämä kesä on ollut aika kylmä ja sateinen.
Biotiinia en oo vielä kokeillut, mutta kokeilen kyllä varmasti jossain vaiheessa. :)
3b F ii
Cabello

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Cabello »

Sentin kasvaa minullakin.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja bast »

Tosi oudosti menee mulla tuo kasvu. Viimeisen 4 kk aikana tullut 1 cm, sitä edeltävät 4 kk kasvoi n 8 cm?  :-X
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Tunturikarpalo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2008, 22:13

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Tunturikarpalo »

En hirveästi tuota kasvuvauhtia seuraa, mutta ainakin ennen se oli noin sentti kuussa. Saisi kyllä olla enemmänkin. ;)
1a F ii
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Magia »

Minulla on nyt jopa reilu 2 senttiä kuukaudessa, luultavasti biotiinin ja vitamiinien ansiosta. Kasvatan omaa väriä takaisin, joten mikäs tämän parempaa.
TiGi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 18:26

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja TiGi »

Itselläni kasvaa noin 1-1,5cm kuukaudessa :) Tämä on mielestäni ihan jees, tosin välillä ottaa päähän kun juurikasvua ilmaantuu jo niin nopeasti (parissa viikossa).
Valentine

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Itselläni kasvaa n. 1,5 cm kuussa, silloin kun söin biotiinia niin kasvoi n. 2 cm. Voisi alkaa syödä uudestaan, nyt kun jälleen kasvattelen. Värin ylläpidon kannalta tumma juurikasvu ei tosin ole kovin positiivinen asia... :P
Tellu

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Tellu »

Mulla kasvaa sen 1,5 senttiä kuussa, parissa viikossa on jo juurikasvu näkyvissä.
MissWorld

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja MissWorld »

Kasvaa semmosen 1-2cm kuussa, vähän vaihtelee.
Aleese
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 127
Liittynyt: 23 Heinä 2008, 09:57

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Aleese »

Mulla kasvaa hiukset noin 1-1,5 senttiä kuukaudessa. En ole huomannut tässä vaihtelua, mutta toisaalta en ole myöskään kauhean aktiivisesti seurannut hiusten kasvuvauhtia, paitsi nyt muutaman viime kuukauden ajan.
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Iia »

Mulla ei ole enää kasvuvauhtia ollenkaan. Hiukset jämähtäneet tähän pituuteen; useita kuukausia ollut 40cm. Onko sitten niin, että tässä on raja, josta ei enää pidemmälle pääse?? Hiukset ei katkeile, eivät vain kasva. :(
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Mä oon huomannut selkeesti sen eron, että mun hiukset kasvaa paljon nopeemmin kun ne on ponnarilla mahdollisimman paljon. Mittanauhan käyttäminen taas tuntuu pysäyttävän kasvun täysin.

Anteeksi, oon muka-vitsikkäällä tuulella tänään :P
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Hiustenkasvusta on hirveän vaikea saada luotettavia tuloksia, mutta senttiä mäkin veikkaisin keskimäärin.
Viime kuussa kun mittasin hiukset oli kasvanut vajaan sentin, noin 8mm. Nyt kuukautta myöhemmin mittaus kertoo hiusten kasvaneen 1,5cm.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Vastaa Viestiin