Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
Koala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 22:01

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Koala »

Ostin eilen 2 pkt permanenttirullia. Aion kokeilla mitä hauskaa niillä saa hiuksiin aikaiseksi  ;D. Haluan kokeilla tehdä erilaista kiharaa päähäni ja näillä saa varmaan oivan säkkäräpöheikön  ;). Ekana ajattelin, että haluan tehdä loivia laineita, mutta näillähän niitä ei varmasti saa aikaiseksi. Millaisia piippauskihartimia (piippaussaksia, mitä ne on..?) teillä on? Suositelkaa  :). Haluan ostaa laadukkaan piipparin, mutten oikein tiedä minkä merkkisen ja minkälaisen mallin ostaisin  ???.
Ryövärintytär
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 06:30

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ryövärintytär »

Minäkin haluaisin tietoa hyvistä piippareista, jotka eivät ihan maltaita maksaisi. Miten keraaminen käytännössä eroaa muista käristyspinnoista?  ???
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Mä olen käyttänyt lämpörullien alla Paul Mitchellin Heat Seal suihketta ja se pitää kiharat hyvin! Tulee pehmeä ja joustava tukka ja se kestäääää pitkääään! Antaa kauniin kiillonkin kaupan päälle. Suosittelen lämpimästi. Ja olen siis käyttänyt sitä sellaiseen 20cm hartioiden alle ulottuvaan runsaskarvaiseen tukkaan joka ei pysy hyvin kiharalla.
Hang out the chick habit
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Mulle teki kampaaja viimeksi käydessäni kiharat tavallisella suoristusraudalla! En ollut tuollaisesta tiennytkään, onkohan kuinka yleinen tapa..? Jotenkin kiersi hiuksia raudan ympärille ja veti sen sitten tyvestä latvaan, hiuksiin tuli näin sellaista isoa, huolettoman näköistä kiharaa.  En ole itse päässyt kokeilemaan kun suoristusrautani menee ihan muualla... Käsitin kuitenkin että pitäisi onnistua raudalla kuin raudalla, ja odotan innoissani että pääsen kokeilemaan, olivat nimittäin tosi kivan näköiset.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Mä olen kuullut että suoristusraudalla saa kiharat, mutta en ole kokeillut henk koht (epäluulot). En vain tajua miten se voi toimia, eihän se rauta edes lämmitä kuin pientä pätkää hiuksista...? Miten se tukka on tarkoitus kiertää raudan ympärille. Mulla on ohut Remigton suoristaja, se varmaan toimisikin tuohon tarkoitukseen.
Hang out the chick habit
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

PahaKonna kirjoitti: Mä olen kuullut että suoristusraudalla saa kiharat, mutta en ole kokeillut henk koht (epäluulot). En vain tajua miten se voi toimia, eihän se rauta edes lämmitä kuin pientä pätkää hiuksista...? Miten se tukka on tarkoitus kiertää raudan ympärille. Mulla on ohut Remigton suoristaja, se varmaan toimisikin tuohon tarkoitukseen.
Onnistuu hyvinkin loivat kiharat. Raudan pitää vain olla kapea ja on eduksi, jos reunat ovat hiukan pyöristetyt. Rautaa ikäänkuin kieputetaan hiuksen läpi liuttaen. En osaa selittää ::) Mutta vaatii harjoittelua
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Hmmm...täytyy mennä kokeilemaan vessaan, ehkä se on helpompi hahmottaa kun kokeilee. Tästä olis kiva nähdä kuvia!
Hang out the chick habit
susmu

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja susmu »

Kas niin. Korkkaanpa ensimmäisen viestini laittamalla oikein kuvien kanssa omat kokemukseni noista Seppälän kukkapatukoista. Toista kertaa noita vasta  laittelen, joten aivan kaikki kikat (?) ja kärsivällisyys eivät vielä ole ihan kohdillaan. Reilu puoli tuntia meni tähän, vasen käsivarsi lähes kramppitilassa  :P eivätkä jakaukset ole oikein kohdillaan, pään molemmilla puolilla on kuitenkin saman verran ja suunnilleen samoissa paikoissa saman suuruisia osioita. Ei tämä räpellys päässä kauppaan kehtaa mennä, mutta..

http://kuvax.net/i/2235_kikkarattulossa.jpg

Laittelen uudemman kuvan, kunhan puran tämän häkkyrän  :)
Ja tässä siis tulos tuosta häkkyrästä

http://kuvax.net/i/8484_kikkarattuli.jpg

Ihan mukavasti kävi noilla.
Viimeksi muokannut susmu, 14 Marras 2006, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Erykah »

PahaKonna kirjoitti: Mä olen käyttänyt lämpörullien alla Paul Mitchellin Heat Seal suihketta ja se pitää kiharat hyvin! Tulee pehmeä ja joustava tukka ja se kestäääää pitkääään! Antaa kauniin kiillonkin kaupan päälle. Suosittelen lämpimästi. Ja olen siis käyttänyt sitä sellaiseen 20cm hartioiden alle ulottuvaan runsaskarvaiseen tukkaan joka ei pysy hyvin kiharalla.
´

Muistatko minkä hintaista tuo heat seal on? Jotain parikymppiä? Tarvisin jonkun pitävän kampausnesteen just lämpörullien alle, kokeiltu on Cutrin Chooz multisprayta ja markettil'orealin pinkkipurkkista kiharasuihketta, eikä kummallakaan ole oikein pysynyt. Tai sitten en ole laittanut sitä tarpeeksi. Myös muita voi suositella. 
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ninamia »

Ryövärintytär kirjoitti: Minäkin haluaisin tietoa hyvistä piippareista, jotka eivät ihan maltaita maksaisi. Miten keraaminen käytännössä eroaa muista käristyspinnoista?   ???
Minuakin kiinnostaisi samat asiat?
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ninamia »

Amilo kirjoitti:
PahaKonna kirjoitti: Mä olen kuullut että suoristusraudalla saa kiharat, mutta en ole kokeillut henk koht (epäluulot). En vain tajua miten se voi toimia, eihän se rauta edes lämmitä kuin pientä pätkää hiuksista...? Miten se tukka on tarkoitus kiertää raudan ympärille. Mulla on ohut Remigton suoristaja, se varmaan toimisikin tuohon tarkoitukseen.
Onnistuu hyvinkin loivat kiharat. Raudan pitää vain olla kapea ja on eduksi, jos reunat ovat hiukan pyöristetyt. Rautaa ikäänkuin kieputetaan hiuksen läpi liuttaen. En osaa selittää ::) Mutta vaatii harjoittelua
Yks kampaaja teki nopeat kiharat tavallisella, leveällä suoristusraudalla näin:
Otetaan hiuksia osioittan, kieputetaan parin sormen ympärille ja koko sykerö suoristusraudan väliin "lettuna" kuten kampaaja sanoi. ei tarvii kuin hetken olla. Kun koko hiusmassa käsitelty, harotaan sormin läpi. Tulee kivatkiharat, joissa voi vaihdella kiharan kokoa vaihtelemalla osion kokoa ja kieputusta. Alla joku lämmöltä suojaava muotoilusuihke.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
stinttapo

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Jostain luin että suoristusraudalla sais jonkin asteisia kiharoita just jotenkin liu'uttamalla, samaan tyyliin kun lahjanarua kiharretaan saksilla, niin hiusta otetaa suoristajien välii ja vedetään tyvestä latvaa kohti, sillain että jotenkin se ruoristusraudan "kulma" osuu hiuksiin...
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ananas »

stinttapo kirjoitti: Jostain luin että suoristusraudalla sais jonkin asteisia kiharoita just jotenkin liu'uttamalla, samaan tyyliin kun lahjanarua kiharretaan saksilla, niin hiusta otetaa suoristajien välii ja vedetään tyvestä latvaa kohti, sillain että jotenkin se ruoristusraudan "kulma" osuu hiuksiin...
Noin mulle kampaajat aina tekee. Kivan luonnollisen ja rennon näköistä jälkeä tulee.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Ananas kirjoitti:
stinttapo kirjoitti: Jostain luin että suoristusraudalla sais jonkin asteisia kiharoita just jotenkin liu'uttamalla, samaan tyyliin kun lahjanarua kiharretaan saksilla, niin hiusta otetaa suoristajien välii ja vedetään tyvestä latvaa kohti, sillain että jotenkin se ruoristusraudan "kulma" osuu hiuksiin...
Noin mulle kampaajat aina tekee. Kivan luonnollisen ja rennon näköistä jälkeä tulee.
Mä yritin joskus kokeilla, mutta eihän siitä mitään tullut, pitäisi saada joku ihan kädestä pitäen näyttämään  :)
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

stinttapo kirjoitti: Jostain luin että suoristusraudalla sais jonkin asteisia kiharoita just jotenkin liu'uttamalla, samaan tyyliin kun lahjanarua kiharretaan saksilla, niin hiusta otetaa suoristajien välii ja vedetään tyvestä latvaa kohti, sillain että jotenkin se ruoristusraudan "kulma" osuu hiuksiin...
juuri näin, tämä on hyvä selitys tekniikalle! Vaatii tosiaan kyllä harjoittelua, mutta saa tosi hienot kihurat ja vinkiksi, että jos on laittanut esim. patukat ja hiuksista tulee liian kiharat, niin tällä tekniikalla saa niitä sitten suoremmiksi.
Vastaa Viestiin