Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ice »

kannattaa olla mahdollisimman ohut suoristusrauta noihin kiharruksiin ja muihin räpellyksiin. Pari milliä paksua rautaa käyttää meidän mestariopettajamme, joka tekee oikeita ihmeitä suoristusraudalla ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
lumimansikka

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

Todellakin, suoristusraudalla voi tehdä ihmeitä. Itselläni on sellainen keskileve remington ja teen nykyään kiharat aina sillä. Kapeammalla saisi kätevämmin vielä tiukempaa kiharaa, nyt lopputuloksena sellaista rentoa avointa kiharaa. Laitan pohjalle lämpöaktivoituvaa (ja suojaavaa) suihketta, niin taatusti pysyy. Ja kaiken lisäksi kiharat tulevat paljon nopeammin kuin piippausraudoilla...
Linoa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 849
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:15

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Linoa »

Voi toki tehdä ihmeitä, mutta entäs hiuslaatu. Äiti kertoi, että hän teki minulle pienenä juhliin kiharat, mutta kun päästiin juhliin, tukka lätsähti heti. Tukka on tosi liukas ja ei meinaa pysyä kiharalla yhtään. :/
Ja minä kun haluaisin niin ihanat kiharat joskus laittaa.

Mikä olisi hyvä lämpösuoja?
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Mä en itse ole onnistunut tuolla suoristusrautatekniikalla saamaan aikaan kiharaa (kampaajalla kyllä onnistui, varmasti sitten eroa laitteessa/tekniikassa). Mutta olen tehnyt sillä siten kiharaa että ensin pyöritän hiuosion sormien ympärille kuin olisin tekemässä sormikiharoita, ja painelen tätä myttyä raudalla (sormet pois välistä ;D). Aika tarkkaa näpertelyä ettei sormet pala, mutta kivaa ja kestävää kiharaa olen saanut noin aikaiseksi!
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Tuo suoristusraudalla kiskominen kuulostaa aika raa'alta tekniikalta hiuksen kannalta, vai olenkohan nyt vain hysteerinen?
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja sipe »

^Samaa mieltä, pelottavalta kuulostaa. :-\ Mutta ehkäpä tässäkin asiassa luulo on totuutta pahempi...

Mutta asiaan: mulla nuo seppälän kukkapaplarit toimivat kuin tauti. Kihara pysyy ihan älyhyvin ilman tököttejäkin ja niiden kanssa liiankin hyvin (ei meinaa saada edes pesussa suoraksi ja selväksi). Satunnaiseen lammasteluun nuo on kyllä aivan loistavat! :D
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
sandy

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja sandy »

Kirjoitin jo aiemmin et saan hyvät kiharat vaahtomuoveilla, no se oli silloin kesällä, mut tossa viime viikolla laitoin foliopatukoita paljon kuiviin hiuksiin yöksi. Alle laitoin muotovaahtoa ja  muotoilusuihketta. Sitten aamulla ne hiukset oli tosi kivan näköiset ja laitoin päälle spray-geeliä ja lakkaa ja taisin sipaista vielä vähän vahaakin puristellen, mutta illalla kun tulin kotiin niin suurin osa oli jo laineella eli suoristunut paljon. Ärsytti kovasti >:(. Olis pitänyt varmaan laittaa lakkaa puoli pulloa, et oli pysynyt. Mun hiuksiin vaikuttaa sää, jos on vähänkään kosteaa niin kiharat on entiset. Olisko jollain jotain hyvää vinkkiä, kosteutta vastaan??
Spritz
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:29

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Spritz »

sandy kirjoitti: Olisko jollain jotain hyvää vinkkiä, kosteutta vastaan??
Viimeksi mulla laitettiin kampaajalla Sebastianin Shaper Plus -lakkaa, jossa on kosteussuoja, ja suoristus pysyi koko päivän  :o, vaikka oli tosi kostea ilma ja yleensä mun hiukset vetää aina epämääräiselle laineelle, eikä suoristuksesta ole parin tunnin jälkeen tietoakaan. Joten tämän lakan ostan varmaan seuraavaksi. Pitää varmasti kiharatkin paremmin. Ja eiköhän niitä ole muitakin lakkoja, joissa on sääsuoja.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja -kata- »

^Tigin Enviroshapessa on se suoja. Toi Sebastianin lakka kuulostaa mielenkiintoiselta, ois kiva kokeilla, mutta on lakkoja jo tarpeeks jemmassa  :).
Osaakos joku verrata esim. näitä kahta lakkaa keskenään?
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Avena »

sipe kirjoitti: Mutta asiaan: mulla nuo seppälän kukkapaplarit toimivat kuin tauti. Kihara pysyy ihan älyhyvin ilman tököttejäkin ja niiden kanssa liiankin hyvin (ei meinaa saada edes pesussa suoraksi ja selväksi). Satunnaiseen lammasteluun nuo on kyllä aivan loistavat! :D
Ostin tänään nuo paplarit, laitoin kaksi kokeeksi ja suihkautin vähän vettä kosteudeksi päälle. Tuloksena ihan tajuttomasti kiharaa ja aika nättiäkin sellaista. Mikäköhän noiden salaisuus oikein on? On mulla ennenkin kaikenlaisia patukkamallisia paplareita ollut, mutta millään ei ole tullut noin paljon kikkuraa.
1bFi
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja -kata- »

^ Kait se on pakko munkin mennä noi seppälän paplarit ostamaan  ;D, jos vain täältäpäin Seppälästä sellaset löytyy! Kiva ois päästä kokeilee, että millasta jälkeä saan omaan tukkaan niillä aikaiseksi. Eivät tainneet maksaa paljoa :) ?
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Rory »

^Mulla on myös noi Seppälän patukat, kirjoittelin kokemuksistani tuohon toiseen ketjuun (ilmakihartimet yms.). Ne on kyllä hyvät ja niitä pystyy käyttämään myös nukkuessa. Maksoivat muistaakseni 5,90e. Ostin kun oli sellainen osta 3, maksa 2 -tarjous.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Noita kukkapaplareita muuten myydään myös s- ryhmän kaupoissakin. Löytyi paikallisesta S- marketista ja muistaakseni hintakin oli kutakuinkin sama.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja -kata- »

^joo, huomasin tänään kun kävin Prismassa niin siellä oli sellasia kukkapaplareita, tuli mieleen että onkohan noi samoja kun seppälässä jossa en oo vielä käynyt kattomassa. Hintaa niillä oli prismassa, en muista tarkkaan, mutta yli 7€ kuiteskin, oisko ollut melkein 8€, elikkäs Seppälässä sitten halvempia jos kerta 5.90€!

^EDITTIÄ edittiä ... Nonniin, nyt on meikäläinen testannut nuo kukkapaplarit  :o  ;D  ::) ... Siis kääk... En ollut tunnistaa itteeni kun peilistä katoin tätä kiharapilveä!! Jos joku seuraa kauniita ja rohkeita niin tietää Brooken tytön Hopen kiharapilvi hiukset, mun tukka näytti ihan semmoselta paitsit sitäkin paksummalta ja kiharemmalta  ;D ... Ens mä järkytyin, sitten toisaalta tuumasin että eihän nää nyt hassummat olekkaan, heh, aika "erilaiset"  ::) ;D ... Kiharoista tuli tosi tiukkoja ja jämäköitä, tukka "lyheni" puolella, kääks!!
Kun yritin niitä loiventaa, haroa ja kevyesti harjalla tökkiä, niin eihän siitä hyvää seurannut, tuli vaan sellanen lammasefekti, kun mun tukka nyt luonnostaankin kerta on jo karhea ja pörröinen... Nyt ihan pelottaa että miten takkuun ne meni ja selviikö ne  ikinä... Nooh jos suihku ja silikonit auttas tohon asiaan, toivottavasti!!!

Eli siis kyllähän noilla näköjään saa ihan jumalattomat kiharat tälläseen paksuun ja karheaan tukkaan, MUTTA EN mä tällästä kiharapilvi lopputulosta kyllä tavoitellut ... Mitähän mä tein väärin vai onko näillä edes mahdollista saada sellasta kevyttä laine kiharaa, ettei mene niin kiharalle että tukan pituuskin lyhenee jo hemmetisti!?! Tukka ei yllä edes olkapäille nyt kun se normaalipituudessaan menee reilusti yli (niinkuin avattaren kuvastakin voi hieman päätellä).
Mä olin kyllä laittavinani paksuja hiussuortuvia jne. aattelin ettei tulis tiukkaa kiharaa, mutta auttaskohan sitten jos laittas entistäkin paksummat suortuvat yhden tikun ympärille ja pistäs ne löysemmin kiinni, eikä pitäs kovin kauaa aikaa kiinni ?!? ... Mikähän ois hyvä aika?!... Mulla ei ilmeisesti tartte olla kauan aikaa kun luonnostaankin jo taipuisa tukka...
NYT NE OLI PÄÄSSÄ 5 TUNTIA...

Oiskohan sellasen luonnollisen loivan kiharan luomiseen esim. piippausrauta parempi  vai mikähän lie ois ...?!
Viimeksi muokannut -kata-, 07 Marras 2006, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
bbee

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja bbee »

Tarviit semmoseen loivaan kiharaan esim. isot samettirullat... Ei niitä millään patukoilla saa.
Vastaa Viestiin