Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
ulysses

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja ulysses »

Mä olen piipannut just tollaset siskolle, jolla on tosi vahva, paksu ja pitkä tukka. Varmaan jossain määrin hiustyypistäkin kiinni.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Mun siskolla on ihan normaalipaksu tukka, mutta laatu on kyllä aika sillkinen  :-\. Tosin ei mikään ihan liukurihius, eli periatteessa kyllä pitäisi pysyä

Ulysses: Oletko piipannut miten? Tarkoitan siis, että oletko aina sortuvan samalta korkeudelta, vaiko erilailla esim. latvoissa? Ja ootko käyttänyt eri paksuisia sortuvia? Mietin vain että tuokohan se vähän elävyyttä niihin?

Lisää edittiä: Nyt onnistui nuo kiharat! Piippaamalla ja käyttämällä jotain muotoiluvoidetta ja tukevaa lakkaa :)
Viimeksi muokannut Lorena, 19 Heinä 2006, 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Luna »

Maiden,
kuinka paksu piippausrauta sulla oli käytössä? Kiva että onnistui  :)
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja salute »

Liian tiukoista ja pienistä säkkäristä saa kyllä harjaamalla (+ehkä tarvittaessa kostuttamalla) loivemmat.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Luna kirjoitti: Maiden,
kuinka paksu piippausrauta sulla oli käytössä? Kiva että onnistui  :)
Semmoinen tavallisen kokoinen, eli melko ohut, muttei kuitenkaan se ohuin rauta. Noihin etuhiuksiin laitoin kylläkin semmoiset isot patukat, ja muihin hiuksiin sillä piippausraudalla. Eniten kiharsin latvoja ja sitten kammalla hieman haroin niitä loivemmiksi. Ihan täysin tuollaiset kiharat ei tullut, mutta sisko ainakin tykkäsi, kerrankin :D

Pitäisi ostaa se isompi rauta, sillä saisi varmaan loivempia kiharoita helpommin. Tuolla tavallisella tulee melko tiukkaa kiharaa, ellei sitten pidä rautaa vähemmän aikaa hiuksissa.
sandy

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja sandy »

moikka kaikille.. en ole vielä tälle sivustoille kirjoitellukkaan, vaik olen lukenu paljon teidän kirjoituksia ja saanu tosi hyviä vinkkejä. Kiitos kun jaatte viisautta  :)

Nyt oli tultava mukaan keskusteluun, koska sain viime lauantaina loihdittua itselleni ihanat kiharat. Mulla oli osassa hiuksia niitä vaaleanpunaisia vaahtomuovirullia ja muutama seppälän kukkapatukka. Alle laitoin muotovaahtoa ja muotoilusuihketta. Niin ja yhteenä vain viisi patukkaa/rullaa päässä, niin ei tullu kauheeta afroa. Pysyikin ihan mukavasti sunnuntai aamuun. Ja ku sunnuntaina harjasin ne auki niin se oli kans kivannäköinen kirahapehko.

Kun olis olemassa tollainen permis, ottaisin aika varmasti. :)
stinttapo

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Kuinka kauan te yleensä pidätte piippausrautaa hiuksissa kun kiharratte? Jos semmosta napakkaa kiharan näköstä kiharaa haluatte?
Caren

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Caren »

Nyt väsytti sen verran, etten viitsinyt selata koko threadia läpi katsoakseni josko aiheesta olisi samantyyppistä postia jo..  ::) Asiaan siis..

Laitan pitkät hiukseni samettirullilla kiharoille. Minulta löytyy isoja punaisia varmaankin jotain kymmenkunta, sinisiä useampi(5-7) ja keltaisia joku 14-15 kpl. Kannattaakohan noita laittaa sekaisin päähän? Olen kyllä sinisiä ja keltaisia käyttänyt sekaisin, ovat tosin aikalailla samaa kokoluokkaa. Toinen kysymys: Eli kannattaako rulla laittaa ihan kosteaan tukkaan? Laitan Sebastianin Evokativ Bohemian -muotoiluvoiteen tuohon rullien pohjalle, niin kannattaako hiukset föönätä lähes kuivaksi voiteen levittämisen jälkeen, ennen rullien laittamista? Vai föönätäänkö vasta rullien laittamisen jälkeen? Pidän yleensä yön yli rullia päässä, silloin kun niitä käytän..varmaan silloinkin kannattaa kuitenkin föönätä suht kuivaksi valmiiksi rullattu pää.

Nää on oikeasti hankalia juttuja, vaikka olen käyttänyt rulli monta vuotta! En vain tiedä olenko koskaan tehnyt koko rullaamisprosessia ihan oikein..  ;D Olis yhdet häät tulossa tuossa lauantaille, ja rullilla ajattelit hiukseni laittaa kiharoille. Ei mitään afropörröä, vaan kauniit isommat kiharat. Pakko oli alkaa varmistamaan näitä juttuja, ettei mene kampaus pilalle sitten hääaamuna..
Viimeksi muokannut Caren, 03 Elo 2006, 00:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Axamit
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1365
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:06

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Axamit »

Totta kai voi käyttää erikokoisia rullia, itsekin teen näin. Kokeile vaikka pistää ensin samankokoisia ja toisena päivänä erikokoisia, ja sitten näet kummasta tykkäät enemmän :).

Eiköhän ne rullat voi pistää ihan kosteaankin tukkaan, tosin ihan litimärkinä tukka varmaan katkeilee helpommin.

En usko että on mitään järkeä föönata ennen rullien laittamistakaan, en ainakaan keksi mitään syytä... Joku muu voi tietää paremmin.

**

edit: Jos sulla oli siis kyse hääkampauksesta, niin silloin totta kai voi käyttää fööniä (kun rullat on päässä). Itse vaan käytän rullia usein ihan arkenakin, niin ihan niin usein en viitsi föönata, ettei tukka kärsi. Yhden (ja vielä noin tärkeän ;) ) päivän takia totta kai voi senkin tehdä :D.

edit2: Poistin epäolennaisuudet :D
Viimeksi muokannut Axamit, 03 Elo 2006, 02:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

Samettirullat kyllä vaikuttavat sen verran kovilta, että eikö tunnu aika ikävältä nukkua niiden kanssa? Millaisia rullia sinä, Manka, käytät?Minulla on takkuuntuvansorttiset hiukset vyötärölle asti, niin en voi ainakaan tarrarullia käyttää, ehkä pitäisi hakea Seppälästä ne patukat unikavereiksi :D Aika lammaskikkuraa haenkin, jos sellainen niillä syntyy, koska nutturakampaukseen haen villiä pöyhkeyttä, aukijätettynä voisi minun hiuksissa sellainen näyttää aika mielenkiintoiselta ::).

Luonnostaan tästä päästä löytyy tosi samanlaiset laineet kuin Gisele B:llä tämän ketjun ylemmässä kuvassa, eipä ainakaan laineiden laittamisella tarvitse päätään vaivata. Tosin ihan suoriksi näitä ei sitten saakaan millään :P.
Caren

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Caren »

manka kirjoitti:

Eiköhän ne rullat voi pistää ihan kosteaankin tukkaan, tosin jonkun verran kannattaa ehkä antaa kuivua, että kuivuvat sitten kunnolla yön yli päässä ollessa, niin sitten ei tarvitse föönata. Itse en ainakaan käytä yleensä fööniä ja ihan hyvä tulos on aina ollut (en tosin käytäkään samettirullia, niillä saattaa kestää kuivuminen pitempään? Onko ne sulla kuivuneet ihan nukuttaessa?). Ihan litimärkinä tukka varmaan katkeileekin helpommin.

**

edit: Jos sulla oli siis kyse hääkampauksesta, niin silloin totta kai voi käyttää fööniä (kun rullat on päässä). Itse vaan käytän rullia usein ihan arkenakin, niin ihan niin usein en viitsi föönata, ettei tukka kärsi. Yhden (ja vielä noin tärkeän ;) ) päivän takia totta kai voi senkin tehdä :D.
Mä en muista kuinka nää on kuivuneet yön yli ilman fööniä.. Oon nimittäin viimekertoina föönännyt, kun oon rullat yöksi laittanut.. Ai juu muuten, semmosen homman muistan, kun en ole föönännyt, niin joskus on tukka ollut semmonen koppurainen sitten rullien avaamisen jälkeen. Mut voinee johtua muotoilusuihkeestakin, jota joskus käytin. Tuota Sebastianin Evokativ -muotoiluvoidetta en ole ehtinyt vielä rullien pohjaksi kokeilla aikaisemmin.. Saas nähdä minkälaista jälkeä sillä saa.. :)
Mulle on vaan jostain jäänyt sellanen käsitys, että pitäisi föönätä rullat, jotta muotoiluaine vaikuttaisi kunnolla.. Varmaan sen takia, kun oon aiemmin käyttänyt esim. Tigin lämpöaktivoituvaa, suihkutettavaa muotoiluainetta(en nyt muista koko nimeä).. Tämä Sebastianin aine ei taita olla lämpöaktivoituvaa laatua, mut föönäsin kuitenkin. Mutta täytyy kokeilla myöhemmin ilman fööniä sitten myöskin.

eOwyn: Pitää olla "oikeanlainen" tyyny, jotta nukkuminen samettirullien kanssa onnistuu!  ;) Semmonen muhkurainen tyyny on aika hyvä..rullat uppoaa sihen aika hyvin, eivätkä näin ollen paina päätä. Kyllä varmaan "ensikertalaisesta" tuntuu ahdistavalta, mut kun tottuu näihin, niin hyvin pystyy nukkumaan.  :)
Axamit
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1365
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:06

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Axamit »

Aa niin sen kai jätin siis sanomatta selkeästi, että jos on häät tulossa, niin föönaa ihmeessä (ja muista kunnon pohjustus, tästä ketjusta löytyy hyviä vinkkejä). Eli noi kaikki neuvoni ei tule ehkä sun tarpeisiin :P.

eOwyn, mulla on sellaiset muoviset rullat, joissa on tarranauhaa vain reunoissa, eli hiukset osuu vain siihen muoviin eikä tarra revi niitä (ainakaan niin paljoa). Vähän epäselvä selitys, enkä löytänyt kuvaakaan... Ei se nukkuminen niin letkeetä niiden kanssa ole, mutta ihan tyytyväinen olen.

Noi Seppälän kukka-jutut tosiaan varmaan sopii sulle aika hyvni, jos lammaskikkuraa haet, noita "mun" rullia ei kai kauhean pienenä ole.
Caren

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Caren »

manka kirjoitti: Aa niin sen kai jätin siis sanomatta selkeästi, että jos on häät tulossa, niin föönaa ihmeessä (ja muista kunnon pohjustus, tästä ketjusta löytyy hyviä vinkkejä). Eli noi kaikki neuvoni ei tule ehkä sun tarpeisiin :P.
Juu, pohjustuksen ajattelin tehdä tuolla Sebastianin muotoiluvoiteella, mutta tämä etusivun ohjeista lainaamani kohta on hiukan ristiriidassa nyt tämän oman muotoiluaineeni kanssa..:
"Hiukset kuivataan pyyhekuiviksi ja niihin laitetaan joko muotovaahtoa tai kampausnestettä, tai molempia jos siltä tuntuu."  - Eikö muotoiluvoide aja samaa asiaa??  :-[

Sitten toinen pohjustusta koskeva juttu on tuo hoitoaineen poisjättäminen rullausta edeltävässä pesussa.. Mitenköhän homma menee näiden tuuheuttavien hoitoaineiden kanssa?? Olen niin kovasti tykännyt näistä Sebastianin Evokativ -tuotteista, ettei tekis ihan heti mieli jättää laitamatta hoitoainetta.. Kun se kuitenkin antaa tuuheutta tukalle.
Axamit
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1365
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:06

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Axamit »

Jos tuo Sebastianin hoitoaine ei kamalasti lätsäytä tai tee hiuksia liian sileiksi, niin voit varmaan ihan huoletta pistää sitä, jos välttämättä haluat.

Mulla ei tuosta muotoiluvoiteesta ole kokemusta, mutta luulisin että muotovaahto+kampausneste(+mahd. geeli, jolla saa vielä  extra-tukea) voi olla parempi yhdistelmä... Mutta en sitten tiedä. Kannattaa varmaan kokeilla sitä voidetta, ja jos kampaus ei kestä, niin sitten ottaa nuo "järeämmät aseet" käyttöön.

Ai niin, voisit yrittää hakea, onko täällä ollut keskustelua tuosta Seb:n muotoiluvoiteesta, ehkä jollain on siitä kokemuksia (koska en tosiaan osaa siihen ottaa kantaa :P)
stinttapo

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Vielä tosta että kuinka kauvan piipparia pitäis "käristää" hiuksessa että kihartuu? Kun ite joudun n.30sek. pitää että saan ees jonkin näköselle laineelle hiuksen, vaikka hius onkin ohutta...Tuntuu aika pitkältä ajalta...ja varmasti kärstää ja kuivattaa hiusta.. ???
Vastaa Viestiin