Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Kuulostaa mielenkiintoiselta. Minkälainen tuoksu tuossa on?

Onko joku kokeillut KMS Free Shape Hot Flex Sprayta kiharoiden pohjalle? Eräässä blogissa sitä kehuttiin joten kiinnostuin.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Mulla on menny tämmönen pantakiharasysteemi aiemmin ihan ohi. Kokeilin heti, kun tässä ketjussa törmäsin. Wau! Siistein kihara pitkään aikaan. Kaikki juuresnutturat, kukkapaplarit, letit, punokset, puikkokihartimet ja suoristusraudat on testattu. Suosikki on puikkokiharrin, mutta lämmön vauriot liian suuret huonokuntoisessa tukassa. Tällä pantatekniikalla tulee pitkälti samantyyppistä kiharaa, mutta ilman lämpöä. Eli pelkkää plussaa! En yleensä laita edes mitään muotoiluja alle, kun laitan pannan vielä vähän kosteaan tukkaan pesun jälkeen. Kihara kestää hyvänä pitkään, ei ehkä koko päivää, varsinkaan kosteassa säässä, mutta tarpeeksi! Uus suosikki!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja tipson »

Noi pantakiharat menee heti kokeiluun kunhan hiukset on tarpeeksi pitkät! :D aivan ihana tukka tuli tolla bloggaajalla  :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja garme »

Piti kokeilla tietty pantakiharoita, mutta en kyllä omassa pehkossa vakuuttunut. Periaatteessa pään sivuille tuli nättiäkin jälkeä, mutta varsinkin takaa hiukset meni vaan pahaan takkuun, niitä aukoessa hävisi sitten samalla suunnilleen ne kiharatkin. Taidan käyttää vastedeskin kiharapuikkoa, on varmaan hellempikin hiuksille, aika harvoin tulee kuitenkaan kiharoita tehtyä.
iHerb alekoodi: FEW484
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Mulla ei yleensä pysy kiharat edes yhtä päivää, saati jos menen ulos kiharretulla tukalla. Ostin alkuviikosta tätä varten Paul Mitchellin Hot off the press -suihkeen ja testailin sitä kiharrinpuikon kanssa. Olin ihan ihmeissäni, kun kiharat pysyi mulla koko päivän, vaikka olin shoppailemassa! Kiharoita oli vielä kahtena seuraavanakin päivänä jäljellä, mikä on tosi suuri ihme tässä päässä. Vähän jouduin toista puolta kihartamaan lisää, kun olin varmaan nukkunut sillä puolella, mutta muuten tukka oli ihan kelpo. Täytyy vielä kokeilla toisen kerran, ennenkuin ihan varauksettomasti uskallan hehkuttaa, mutta aika vakuuttunut olen kyllä jo tämän toimivuudesta. Tää suihke on siis ikäänkuin lakka ja lämpösuoja samassa, mutta tää pitää kiharat paljon paremmin kuin tavallinen lakka.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja janniina »

Hrr miten jännittävää, laitoin itselleni synttärilahjaksi tilaukseen Curlformersit. Ihanaa :3 Odotan jo innolla!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

Mistä saisi ostettua kiharruspatukoita? Nettikauppoja yritin selailla, mutta mulla on varmaan väärät hakusanat..

Papiljotit lensi roskiin, ei näin pitkään tukkaan kannata moisia laittaa.

e. Kiitos Kalevalatar!
Viimeksi muokannut Mustakuu, 17 Marras 2013, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Patukoita löytyy parhaiten ihan K-kaupoista, S-kaupoista, Valintatalosta ja Anttiloista. Yleensä Anttilan kosmetiikkaosastolta harjojen vierestä bongaan näitä patukoita, useammassa eri koossa.
eekki

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja eekki »

Hei kiitos teille, jotka mainitsitte pantakiharat! En ollut ennen tuommoisista kuullutkaan, mutta heti kun täältä bongasin, niin piti kokeilla. Ihan huippu kiharrustapa! Tulee kaunista jälkeä (melko samanlaista, mitä saan suoristusraudalla aikaan) ja pysyykin riittävän hyvin koko päivän. Iltaa kohti kyllä kihara vähän loivenee, mutta tykkään myös niistä loivista laineista tosi paljon, joten ei yhtään haittaa. Tää on ihan mahtavaa! :D En ole ennen saanut millään sukkanutturoilla tms. mitään kovin hyvää jälkeä aikaiseksi, joten yllätyin tosi paljon, kun tällä tavalla kiharat onnistui. Lisäksi olen kasvattamassa tukkaa, mutta olen tuskaillut sitä, kun ohut pitkä tukka saa pitkät ja kapeat kasvoni näyttämään vieläkin kapeammilta. Kihara tuo kaivattua leveyttä, mutta en ole ikinä viitsinyt/ehtinyt alkaa arkisin kihartamaan suoristusraudoilla tai kiharruspuikoilla. Mutta tämä ratkaisi nyt mun kaikki arkitukan ongelmat! Voin pitää hiuksia auki tai kiinni ja aina näyttää kivalta! Jeee!&nbsp; <3

Tuliko tarpeeksi hehkutusta? :D Laitan nuo joko kuivaan tai ihan pikkuisen kostutettuun tukkaan, johon olen suihkinut jätettävää hoitoainetta. Ja nyt jo kolme kertaa testanneena voin sanoa, että toimii! :)
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

pinkpepper kirjoitti:
Onko joku kokeillut KMS Free Shape Hot Flex Sprayta kiharoiden pohjalle? Eräässä blogissa sitä kehuttiin.
Minä olen kokeillut nyt muutaman kerran ja en oikein osaa sanoa, mitä mieltä olen tuotteesta. Taustatietoni: pitkä, vaalennettu, paksu tukka jota muotoilen muutaman kerran viikossa joko Cloud Nine- raudalla, piippausraudalla tai puikkokihartimella. Pitoa mielestäni suihke antaa äärimmäisen hyvin ja piippausraudalla ja suoristusraudalla tehdyt kevyet laineet pysyivät äärimmäisen hyvin. Tuotteessa kuitenkin on alkoholia, mikä tekee hiuksista hiukan takkuisen ja kuivan oloiset ja ainakin itseni täytyi kammata hiuksia, jotteivat ne olisi olleet ihan takussa :(. Ohuemmalle hiuslaadulle en osaa sanoa, mutta paksussa tukassa takutti, joskin myös piti. Aikomukseni on kokeilla vielä puikon kanssa ja niin, että laitan kiilltosuihketta erottelemaan. Voin raportoida lisää. Ihan ok tuote, mutta tuskin ostan uutta.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
verkku
Haiven
Haiven
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 18:00

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja verkku »

^ Minulla on myös tuo kms:n hot flex spray, ja itse tykkään kovasti. Pitää hiukset kiharoina hyvin, tänään lähdin kauppaan lumisateeseen, hiuksissa ei ollut edes lakkaa ja pysyi silti hyvin.
Minulla hiukset jää kiharruksen jälkeen pehmeiksi, vaikka tuote sisältääkin alkoholia. Myös kosteaan tukkaan suihkutettuna ennen föönausta toimii hyvin. Hiukset jää pehmeiksi ja kiiltäviksi.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Tämän hetkinen suosikkikihartimeni on suoristusrauta, nyt kun viimein olen kehittänyt itselleni toimivan tekniikan. Hiukseni on hyvin karhea ja paksu, ja rautojen liu'uttaminen kiharan muodostamiseksi on ihan mahdotonta, saan aikaiseksi vain vekkejä, kun rauta jumiutuu koko ajan. Minun keinoni tähän on ollut vetää rauta läpi naputtelemalla sitä tasaisesti kierrettyä hiustupsua vasten, käytännössä siis jumittaa se rauta siihen hiukseen heti tyvessä ja naputella vapauteen. Tällä tekniikalla saan kyllä todella hienoa kiharaa aikaiseksi, mutta tämä tuskin on kauhean ystävällinen hiukselle.. Viime aikoina on tullut suoritettua tämä käsittely jotakuinkin joka toinen päivä, ja sillä taitaa pitemmän päälle olla tuhoisa potentiaali.

Kiharruspuikot ovat ihan kivoja. Paksu mötkäle tekee ihanannäköistä kiharaa, joka kuitenkin pysyy vähän huonosti. Ohuella tulee usein innostuttua ja tehtyä vähän liiankin tiukkaa kiharaa, mutta sehän on pääasiallisesti käyttäjän vika. Suoristusrautakihara on silti mielestäni kaunein.

Haaveilen siitä, että löytäisin toimivan kiharrusmenetelmän ilman lämpöä. Curlformersit juuttuvat karheaan tukkaani kiinni, sattuvat ja aikaansaavat takkuja sekä toisaalta vähän överispiraalia kiharaa. En myöskään yhtään tykkää nukkua ne päässä.. Myös pantakiharan lopputulos on ollut se, että hiukseni takuttuu pannan ympärille niin, ettei panta enää lähde irti, ja lopputulos on pörröinen ja epäsiisti. Käytän runsaasti silottavia tuotteita, öljyjä ja muuta, mutta tämän hiuksen karheuteen ei tunnu auttavan mikään muu kuin lämpökäsittely. Sukkanuttura sentään on aikaansaanut suht siistinkin lopputuloksen, joskin lopputulos ei ainakaan minulla ole ihan hirveän kihara, enemmänkin vain hivenen laineikas - ehkä käytän liian muhkeaa sukkaa..

EDIT.
Olin unohtanut lämmöttömistä tämänhetkisen suosikkini, vähän modatut lettikiharat. En tykkää ihan tavallisesta lettikiharasta, se on minulle liian säännönmukaista ja litteää, mutta muutama niksi auttaa. Tekemällä kaksi väljähköä ranskanlettiä, ja sitten nyppimällä lenkkejä niistä epätasaisemmiksi, sattumanvaraisia lenkkejä reilustikin ulos ja välillä tiukempia ja löysempiä kohtia, kiharasta tulee luonnollisemman näköistä ja kauniimpaa. Olen myös onnitellut itseäni nerokkaasta ideasta sulkea lettien päät vain tavallisella hiuspinnillä (kahdella ristikkäisellä, jos hiukset ovat liukkaat), näin välttää pompuloiden ym. aiheuttamat, epämääräiset painaumat, ja latvat asettuvat kauniisti.
Viimeksi muokannut bubbs, 25 Marras 2013, 03:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Sain viimein aikaiseksi taiteilla kiharat Remington Pearl wandilla. Ne vaan ei pysyneet kovinkaan hyvin ja bussipysäkille käveltyä kiharat oli jo loiventuneet vähän. Kun tulin pari tuntia myöhemmin kotiin ei kiharoista ollut kuin karhea takkuisuus ja siellä täällä loivaa lainetta jäljellä. Lämpösuojana käytin got2be Guardian angel-suihketta ja lakkana XZ:n Tyrniä. Tukka on aika rapsakan oloinen..
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mulla sitten taas kiharat ei oo koskaan pysyneet niin hyvin kuin Pearl Wandilla. Suoristusrautakiharat ei pysy läheskään yhtä pitkään. Mä olen Pearl Wandin alla käyttänyt KMS:n Free Shape Hot Flex Spraytä ja välillä Goldwellin Twist Around kiharanestettä.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Haluaisin tehdä joskus iltarientoihin sellaisen todella massiivisen kiharapilven, tyylillä Beyonce;

Kuva

Millähän tuollaisen saisi tehtyä ei valmiiksi kiharaan hiukseen? Hiusta on paljon ja pituus riittää hyvin, mutta en oikein tiedä, että millä tuon tyylisen kiharan saisi aikaiseksi? Mikään Pearl wand sellaista ei tee, ja hiuslaatuni ei muutenkaan pidä kiharaa kovin hyvin. Ei sellainen ratkaisu millä joutuu nukkumaan (en ikinä pysty nukkumaan millään kiharaviritelmällä), mutta ei pidä olla mikään pikaratkaisukaan. Tilasin kokeeksi ebaysta halpaversion Curlformereista, jos niillä saisi todellisen kiharapilven aikaiseksi.. mutta epäilen suuresti. Tekeekö kukaan koskaan pitkiin hiuksiinsa noin massiivisia kiharapesiä?
Vastaa Viestiin