Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
arianna

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja arianna »

Miten noita patukoita oikein käytetään? Ne kun ovat niin pitkiä? (laitetaanko samalla lailla kuin papiljotit?)

Toinen kysymys: miten tarrapaplarit tulisi irrottaa oikeaoppisesti? Jos yritän "kääriä" rullan auki niin hiukset suoristuvat täysin. Jos taas "revin" paplarit pois sivuttain, niin hius on kihara mutta se titysti repii hiusta ja päänahkaa ja hiuksia irtoaa liikaa...


Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Samalla tavalla kun papiljotit, mutta jos patukat on pitkiä, voit rullata hiusta niihin "vinosti" eli patukkaa pitkin, jolloin saat hieman erilaista kiharaa :) Sitten kun hius on kääritty patukkaan, kääräise patukan kummatkin päät yhteen, niin pysyy paikallaan tiukasti, vaikka läpi yön. Mitä tiukempaan käärit hiukset ja mitä tiukemman "solmun" teet patukalla, sen napakampaa kiharaa tulee. Varoitus, jos käärit liian tiukkaan, voi tulla pää kipeeksi kun ne vetää hiusta ja päänahkaa.

Tämän blogin kuvista näkyy mun mielestä tosi hyvin, miten toimia patukoiden kanssa:

http://fuckfash.blogspot.fi/2011/11/hel ... harat.html

Itse laitan patukat hieman kosteisiin hiuksiin. Jos hiukset on kovin märät, ne ei kuivu useammankaan tunnin aikana. Tykkään patukoista tosi paljon, olen käyttänyt niitä silloin kun mulla oli lyhyet hiukset ja käytän niitä edelleen pitkiin hiuksiin :)

Niin ja toki vaikuttaa käytätkö vähän paksumpia patukoita vaiko sellaisia ihan ohuita kynän-paksuisia ja kuinka paljon laitat niitä päähän ja onko sun hiukset ihan tikkusuorat vaiko helposti kihartuvat. Itse jos laitan n. 15 patukkaa jotka on 1.5cm paksut, niin aika moisen afron jos annan patukoiden olla päässä tarpeeksi pitkään.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Näitä viestejä lukiessa harmittaa, kun en ottanut kotikotoa patukoita mukaan. Hiukseni ovat nyt sen mittaiset, että niitä voisi käyttää. Tilanne voi kyllä muuttua kampaajakäynnin yhteydessä.

Kun minulla oli pitkä tukka, niin laitoin kuiviin hiuksiin geeliä ja sitten patukat, jolloin tuli todella pysyvät kiharat.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
arianna

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja arianna »

^^ Kiitos Kalevatar! Nyt ymmärrän :)  saatan jopa kokeilla jossain vaiheessa.

Minulla on just sellaiset hiukset jotka ei kiharru oikein mistään.  Jos hiukset on kosteat ja laitan esim pailjotit niin ne eivät kuivu millään vaikka föönaan ym. Kuiviin taas ei mikään tehoa, hius vain näyttää kärsineeltä...

Olen joskus laittanut yöon yli hiukset letille tai nutturalle, aamulla on laineita tai säkkärää, mutta ei kovin kaunis lopputulos siltikään. joskus pidän paplarit päässä yöon yli ja aamulla on ihan kivaa kihara/lainetta, mutta jos laitan lakkaa tai hieman harjaan niin näyttää kuin olisin tupeerannut huonosti. (ja heti ulkona hius lässähtää täysin).

Täytyykin kokeilla eri keinoja...
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Itse pidän eniten loivasta kiharasta ja muuta tapaa en ole keksinyt niihin kuin kosteisiin hiuksiin tehdyt punokset, jotka kiinnitän pienillä klipsuilla. Klipsujen kanssa voin hyvin nukkua, vaikka luulisi, että ne tuntuvat ikäviltä. Aamulla avaan sykeröt ja haron sormilla auki, suihkutan lakkaa ja laineet kestävät monta päivää.

Tilasin Babyliss  kihartimen, mutta en saa sillä ajoiksi muuta kuin tulikuumat hiukset.  ::)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

https://www.youtube.com/watch?v=bsGuWokn47A

Kokeilin videon osoittamaa tekniikka hiuksiini viime yönä, ja voi jestas sentään miten nätiti kikkuart tuli!! Ihan loistava tekniikka, ja mikä parasta - ilman lämpöä.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

pinkpepper kirjoitti: https://www.youtube.com/watch?v=bsGuWokn47A

Kokeilin videon osoittamaa tekniikka hiuksiini viime yönä, ja voi jestas sentään miten nätiti kikkuart tuli!! Ihan loistava tekniikka, ja mikä parasta - ilman lämpöä.
Näytti kivalta tavalta sitoa hiukset ja kokeilin itsekin, huomenaamulla näkee miten toimii :) Naurattaa vain kun omat hiukset on varmaan 1/5 siitä paksuudesta mitä tuolla tytöllä on ja mun leteistä tuli tosi lirut :D Vaikka mullakin tuota karvaa riittää, niin ei ole mitään verratuna Vivianin hiuksiin. Pahoin pelkään että mun kiharoista tulee paljon pienemmät, sellaiset beach wave-tyyliset ja saattavat sitä myöten takkuuntua enemmän.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja wilma »

Voi jestas miten mielettömän paksu tukka tuolla videon tytöllä on!  0_0

Voisin itsekin kokeilla laittaa ensi yöksi tukan samalla tavalla. Saas nähdä minkälaiset tulee, mulla on tukan pituus tosin vain hartioille, eli ei välttämättä ehkä yhtä hienoa lopputulosta odotettavissa. Mulla on kyllä tosi taipuisa tukka, sen takia vastaavat ei yleensä tuppaa onnistumaan koska lopputuloksesta tulee liian säkkärä. Pitänee kokeilla tehdä oikein kevyttä ja löysää kieputusta, jos sillä saisi aavistuksen hallitumman lopputuloksen.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja nukka »

Minäkin tein kokeeksi tuollaiset kieputukset hiuksiin niinkuin tuossa videolla. Vähän epäileväinen kyllä olen, jostain syystä mulla tämän tyyliset yökampaukset aiheuttaa vaan kuivan säkkärän.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Noh, miltä teidän kikkurat näytti?
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Kuten arvelin, sivuilla ei ollut oikein mitään kiharaa, tuskin lainettakaan, koska mulla on ohimoilla melkein kaljut läiskät ja sivuhuiksia ei ole paljon (mun hiuspaljous keskittyy takaraivolle) ja latvat oli sitten sellaista tiukempaa kikkuraa jotka vaan alkoi hapsottamaan kun kiersin hiukset auki. Tämä siis vaikka koitin tehdä tosi löysää kieputusta.

Ei vaan riitä tukka tuollaiseen, vaikka pitkä onkin :/ Mutta kyllähän tuosta vähän apua on, jos illalla tietää ettei aamulla ehdi laittaa hiuksia ja haluaa pikkasen nostattaa tyveä.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja tipson »

Mulla alkaa aina hapsottaa hiukset, jos yritän kihartaa ne nutturan avulla. Niinpä kokeilin tuota kieputuskikkaa siten, että kun oli tarkoitus päättää kieputtelu nutturaan, niin jatkoinkin kieputtelua latvoihin saakka ja laitoin sitten pienellä kumpparilla kiinni. Tuo kieputtelu piti vaan tehdä supertiukkaan, koska se löystyy heti, kun pompulan on laittanut. Tällä tavoin sai kyllä mukavat löysät laineet, jotka kesti koko päivä. :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja wilma »

Mulla taas oli liian lyhyet hiukset tuohon kieputustekniikkaan.  :-\ Laineita kyllä tuli, mutta ne alkoi jotenkin turhan alhaalta ja sitten olikin pian jo latvat vastassa. Mä tein kihartimella pikakiharaa muutamaan kohtaan loppujenlopuksi ja lopputuloksesta tuli ihan kiva. Pitää joskus koittaa kokeilla kun tukka on pidempi, nyt tällä pituudella tuo ei oikein onnistu nätisti.
Maëlle
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 209
Liittynyt: 09 Loka 2009, 20:32

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Maëlle »

Eudokia kirjoitti: Itse pidän eniten loivasta kiharasta ja muuta tapaa en ole keksinyt niihin kuin kosteisiin hiuksiin tehdyt punokset, jotka kiinnitän pienillä klipsuilla. Klipsujen kanssa voin hyvin nukkua, vaikka luulisi, että ne tuntuvat ikäviltä. Aamulla avaan sykeröt ja haron sormilla auki, suihkutan lakkaa ja laineet kestävät monta päivää.

Tilasin Babyliss  kihartimen, mutta en saa sillä ajoiksi muuta kuin tulikuumat hiukset.  ::)
Mistä sellaisia klipsuja löytyisi? Jos tarkoitat sellaisia pieniä päätä myöten meneviä, joita näkee joskus youtube-videoissa. En ole nähnyt koskaan kaupoissa... nyt käytän sukkahousuista leikkaamiani pätkiä kiharoiden kieputtamiseen. Menee vähän niksi-pirkkailuksi, mutta ne eivät paina yöllä ja pysyvät hyvin solmussa. :) Klipsit voisivat kuitenkin olla joskus kätevämpiä.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Maëlle kirjoitti:
Eudokia kirjoitti: Itse pidän eniten loivasta kiharasta ja muuta tapaa en ole keksinyt niihin kuin kosteisiin hiuksiin tehdyt punokset, jotka kiinnitän pienillä klipsuilla. Klipsujen kanssa voin hyvin nukkua, vaikka luulisi, että ne tuntuvat ikäviltä. Aamulla avaan sykeröt ja haron sormilla auki, suihkutan lakkaa ja laineet kestävät monta päivää.

Tilasin Babyliss  kihartimen, mutta en saa sillä ajoiksi muuta kuin tulikuumat hiukset.  ::)
Mistä sellaisia klipsuja löytyisi? Jos tarkoitat sellaisia pieniä päätä myöten meneviä, joita näkee joskus youtube-videoissa. En ole nähnyt koskaan kaupoissa... nyt käytän sukkahousuista leikkaamiani pätkiä kiharoiden kieputtamiseen. Menee vähän niksi-pirkkailuksi, mutta ne eivät paina yöllä ja pysyvät hyvin solmussa. :) Klipsit voisivat kuitenkin olla joskus kätevämpiä.
Näistä taisi olla aikaisemminkin puhetta tässä tai jossain toisessa ketjussa. Minullakin on sellaisia keveitä metallisia klipsuja, joita esim. kampaajat käyttää jakauksia tehdessä. Teen sormikiharoita ja kiinniitän ne näillä klipsuilla. Ei paina yöllä ja talvisin jätän ne jopa pipon alle  ;D En muista mistä ostin omani, ehkä Stokka, Sokos tai joku muu marketti jossa on vähän parempi hiustarvikevalikoima.

Googlailin vähän ja klipsin nimi taitaa olla linnunnokka. Esim:

http://www.kampaamokauppa.com/klipsi-linnunnokka-1.html

Joissakin on pienet hammakset ja ne sopii varmaan paremmin kampausten ja jakausten tekoon, mutta jos haluat jättää ne päähän vaikka yöksi, suosittelen sellaisia joissa on pyöreät reunat eikä hammastusta, niin ei revi eikä vahingoita hiusta.

Noissa on kuitenkin tuollainen kaareva rakenne ja menevät päätä vasten, lisäksi kun ostaa tarpeeksi pienet/ohuet, niin materiaali myös joustaa. Omani ovat kokonaan metalliset, ei muoviosia.
Viimeksi muokannut Kalevalatar, 08 Tammi 2015, 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin