Hajusteettomia tuotteita

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Penny »

Minnie, kyllä vahvasti siltä tuntuisi että ovat muuttaneet, nimittäin muutenhan tuo on ihan täsmälleen sama INCI kuin aiemmassa, ainoastaan alcohol denat puuttuu... Eikai se nyt unohtumaankaan olisi päässyt? Nämä omat pullot on ostettu joskus vuosi-pari sitten, sitä aiemmat käyttämäni saman sarjan varmaan pari-kolme vuotta sitten, ja niissä kaikissa tosiaan on AD:ta heti toisena listassa. Pitääkin ensi kauppareissulla katsastaa, josko olisivat muistakin suihkeistaan poistaneet tuon. :)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Ice »

minä ostin joskus pari-kolme vuotta sitten shinyblond -jätettävän jossa oli vähän denattia
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Hienoa hienoa! Ovat SIMillä sitten ymmärtäneet jättää alkoholit pois  :D
Tuostahan saisi Quattron kaveriksi toisen jätettävän. Ph:kin noissa Dermasydin hoidoissa on mukavan alhainen. Suihkeissa ph. on kolmen pintaan, paitsi thermostyle suihkeessa 6.
Kaikissa huuhdeltavissa hoidoissa myös 3,0 tai 3,2.

Tänään oli ensimmäistä kertaa testauksessa Osmose hoitis, laitoin Energymaskin jälkeen sulkemaan. Tuloksesta on vaikea vielä mitään sanoa, kun tukka on märkä.
Jotain ainesosaa ovat ilmeisesti muuttaneet noissa Dermasydeissä, kun tuoksahtavat nykyään Erikeepperille. Edellisen Energymaskin ostosta onkin n.kaksi vuotta, silloin en erottanut mitään ihmeellisempää hajua, tuoksui vain hajuttomalle tuotteelle. Joku tuosta erikepperitä HS:n puolella mainitsikin.

Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Minnie

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Minnie »

Joo ei se kyllä hyvälle haiskahtele mutta minkäs teet :)

Tuo Lactasyd shampoo kuulostaa kyllä tavallaan mielenkiintoiselle, jos sillä saisi vähän miedompaa pesua aina väliin ja kosteustehoakin löytyy. Ilmeisesti apteekin tavaraa tämä tuote vaikken sitä ainakaan "markettiapteekissa" nähnyt, enkä juuri mitään muutakaan shampoota :-\

(Ja hyvä tietää että sitä Guattron suihkittavaa juuri on ainakin jossain ollut vielä, HS:lta ovat kai jättäneet poies. Valmiiksi kyselin kun tässä lähiaikoina täytyy alkaa tilausta jonnekin pistää, tai ehkä haen liikkeestä vain kun en muuta tartte kuin jätettäviä, mutta useita sellasia..)
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Tuossa Lactacydissä on sellainen "vika" ainakin omassa käytössä, että on aika väri syöppö. Mulla oli reilu viikon vanhan juuriväri päässä ja se haalistui todella paljon kun viimeksi pesin tuolla.

Eilisen MOP Clean sh:n, EnergyMaskin ja Osmosen (jätettävänä käytin System4:sen hoitista) jälkeen on hiukset  melkein rastoilla  :-\ Aamulla meni puoli tuntia hiusten selvittelyyn ja lopuksi jouduin turvautumaan Matrixin Instacure suihkeeseen, että sain sen silikoneilla pituudet selviksi.

Kokeilen ensi kerralla tehdä Osmosella CO-pesun ja levittää myös latvoihin hautumaan, jospa tuo Clean oli liian pesevä Osmoselle.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja emi »

Onko teillä kokemuksia hajusteettomista hiuslakoista?
Itse olen käyttänyt Cutrinin lakkaa silloin tällöin ja se on mielestäni sellaista peruslakkaa, ihan hyvää, muttei kovin vahva pitoista.
Viimeksi erehdyin ostamaan  OSIS sessionia, niin voi armoton sitä päänsärkyä minkä siitä "tuoksusta" saa :-\
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Penny »

emi kirjoitti: Onko teillä kokemuksia hajusteettomista hiuslakoista?
Ei tule juurikaan lakkaa käytettyä, mutta ennen käytin XZ-hajusteetonta lakkaa, sekä Herbinan Sensitive hajusteetonta (Strong) lakkaa. Molemmat olivat ihan jees pidoltaan, tosin Herbina tuntui aavistuksen paremmalta koska oli Strongia - tai miten nyt lakka voi tuntuakaan paremmalta... Jokuhan moitti XZ-hajusteetonta, että haisi tosi pahalta ja alkoholilta, mutta en muistaakseni huomannut moista.

Dermasydillähän on myös hajusteetonta lakkaa, kaapissa olisi yksi oranssinen puteli, mutten ole saanut kokeiltua...
http://www.sim.fi/Dermasyd/muotoilukiinteet.html

Tuolla muuten hajusteettomista kosmetiikkatuotteista juttua (sivun oikeassa reunassa myös linkkejä):
http://www.yhteishyva.net/yhteishyva/te ... evinkkeja/
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Minnie

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Minnie »

Mulla on Dermasydin elastic hairspray. Jotenkin hassua etteivät haise, kun hirveisiin usviin aikaisemmalta tottunut. Nimensä mukaisesti pito on joustava ja erittäin kevyt, mutta hyvä viimeistelyyn varsinkin jos hiukset ovat auki ja tykkää että ne hieman liikkuvat :) Noita näkyy kyllä ihan kohtalaisesti olevan eli en tiedä sitten ostaisinko uudestaan. Tuo Herbinakin juuri on varmaankin ihan hyvä minulle kun en mitään erikoisodotuksia lataa hiuslakalle.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Onkohan tuossa cutrinin hajuttomassa lakassa hyvä suutin eli tuleeko lakka ulos hienojakoisena? entä tuo Simin versio? EN tiedä saisiko kaupassa alkaa testailemaan lakkojen suihkuja kun niitä testereitäkään ei yleensä noista ole. :-*

Jotenkin muistelisin nimittäin vain että siinä herbinan hajuttomassa lakassa olisi aika tuju suihku joka lämäyttää ohuen tukaan äkkiä liian tahmaiseksi ja jos kaukaa suihkuttelee menee liian isolle alueelle jne...eli suihku saisi olla hienojakoinen.

Ostin muuten outelista viidellä eurolla cutrinin sensitive muotovaahdon ja aikasemmiin oon ostanu sen värjättyjen hiusten hoitiksen mikä vaikuttaa ihan hyvältä...vielä kiinnostaa se muotoiluvoide kun sitä sais mennä päänahkaankin kun ei oo silikoneja...ainakin sitten sen voisi hankkia kun hiukset tulevat superlyhyiksi...voisi sillä ehkä litata pyörteitä yms...eihän kellään kokemusta aineesta?
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Hajusteetomista tuotteista mun suosikki on Simin system4 sarjan hydro care hoitoaine
Euphoria

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Quattro on myös hajusteeton sarja, mutta ainakin normaalien hiusten hoitoaineessa on silikonia, dimethiconea.
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja emi »

Mukava että tätäkin ketjua on nosteltu ja tullut uusia vinkkejä tuotteista.

Olen itse koittanut löytää CO-pesuun sopivaa hoitista hajustamattomasta.
LV on aika tehotonta (hiukset pysyy juuri ja juuri päivän puhtaana jos sitäkään). Erisan taas on yllättävän hyvää pesevyydeltään, kunhan sen vaan saa kunnolla vaahtoamaan vettä lisäämällä. Hoitavuudeltaan molemmat sellaisia aika normaaleja, ei huonoja eikä liian hyviä.

Latvasuojaksi kun uskaltautuisi kokeilemaan sitä silikonipohjaista liukuvoidetta, mistä on juttua "öljyt hiustenhoidossa"-ketjussa ::) Tuottaa vaikeuksia lähteä ostamaan/tutkimaan voiteita kauppaan/apteekkiin ja netistäkään en ole löytänyt sopivaa putiikkia.
Kai se on vaan joku päivä käytävä, koska kokeilla ehdottomasti aion :D Tuntuu olevan ainoa toivo hajustamattomaksi latvasuojaksi.

Viimeksi muokannut emi, 02 Elo 2006, 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Laitetaan tännekin nyt sitten vielä tuolta tarjousketjusta kun täällä on noista Dermasydeistä juteltu.
RockQueen kirjoitti: HS:n verkkokaupassa nyt paljon Simin tuotteita 4€/kpl. Löytyy ainakin Dermasydin shampoita ja hoitoja sekä Profusea. Trendlinet on kanssa sen 4€.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Nadine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 281
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:12

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Nadine »

Eikös noissa Sim:in Profuse-sarjan tuotteissa ole käytetty mietoja hypotuoksuja? Niiden tuoksujen pitäis ilmeisesti sopia myös tuoksuista oireita saaville (ei varmaan kylläkään ihan pahimmin allergisille/yliherkille). Mulla on tuosta sarjasta sitä kosteuttavaa hoitoainetta eikä se kyllä tuoksu juuri miltään. Tai sitten olen vain niin paatunut tuoksujen suhteen...  :D Miedot tuoksut noissa tuotteissa kuitenkin on eikä tuoksu jää hiuksiin.

Edit: siis Profuset eivät ole kokonaan hajustamattomia, joten ehkäpä viesti on hieman aiheen vierestä...
1bMii
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Penny »

^ Joo, hypoallergeninen tuoksuhan niissä, eli ainakin yritetty karsia pahimmat oireita aiheuttavat aineet pois. Tietty noistakin hajuista voi oireita saada, riippuu ihan ihmisestä. Toisaalta hassua, ettei tuotteista ole voitu tehdä samantien hajusteettomia.... Profusen hoitosuihkeissa oli ainakin ennen kirpeähkö ja suht voimakaskin karpalotuoksu, ei ihan sieltä miedoimmasta päästä, mutta itse pystyin sitä käyttämään.

emi kirjoitti: Olen itse koittanut löytää CO-pesuun sopivaa hoitista hajustamattomasta.
Eikös Cutrin Sensitiven hoitiksia (värjätyille ja tavallisille hiuksille) ole kehuttu tuossa CO-pesussakin, vai muistanko ihan väärin? Tuo kuvassaoleva värjättyjen hiusten hoitis on ainakin ihan kelpo kamaa sellaisenaankin, paljon parempaa omassa päässä kuin esim. LV tai Erisan.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Vastaa Viestiin