Hajusteettomia tuotteita

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Kiitos PoohBear vinkeistä.
Minäkin ajattelin hommata apteekista tuota glyserolia.
Oliko se niin, että se glyseroli tarvitsee hoitoaineen lisäksi vielä jonkin öljyn toimiakseen paremmin?
...Pitääkin käydä tutkimassa tuota mainitsemaasi ketjua vielä tarkemmin :)
2aFii
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Tullut käytettyä nyt Wellan Lifetexin hajusteetonta shampoota. Ostin yhestä tarjouksesta 2 yhden hinnalla. Eipä ihmeempää sanottavaa, hellävarainen, ihan toimiva. Odotin vähän parempaa pesutehoa. Ei eroa juuri muista kokeilemista hajusteettomista, joten tuskin ostan enää lisää vaikka ihan ok onkin. :-\
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »


Oletteko käyttäneet Karitevoita hiuksissa?

Sitä on kehuttu paljon muissa keskusteluissa, joten päätinpä tilata omani http://www.saippua.net/tuoksut/muuta.html.

Tuoksuukohan se muuten millekään?...pitääkin kysäistä, etteivät vaan ole lisänneet siihen mitään tuoksua!!!
2aFii
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »


Olen noin viikon verran käyttänyt karitevoita latvojen hoitoon ja tosi hyvää on ollut!
... ja mikä parasta ei lähmää sillain kuin öljyt ( jotka on myös tosi hyviä tehohoidoissa )!

Nnyt voi hieman relata...meinasi mennä nimittäin hermot ;D kun ei näissä hajusteettomissa ole yksinkertaisesti tarpeeksi kosteuttavia ja hoitavia tuotteita tällaiselle päälle kuin mulla ( keratiini saa hiukset katkeilemaan kun ei oo tarpeeks kosteutetut )ja moni hajustettu tuote päätyi kiertoon.

Tosi hyvää ja nopeaa palvelua sai muuten tuolta saippua.net :stä.  Suosittelen!!!

2aFii
Luppa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 09:14

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Luppa »

Hiuspohjani on kesäilmojen myötä kuivahtanut ja ärsyyntynyt. Käytin MOP:n Glistenia vielä kuukausi sitten, mutta tuotteet alkoivat kuivattaa päänahkaa. Tämän jälkeen kokeilin Cutrin Sensitivea, LV:n herkän ihon shampoota ja hoitsia ja vielä System 4 2:sta. Yleensä olen saanut kuivuuden talttumaan edellä mainituilla tuotteilla, mutta nyt ei ollut mitään vaikutusta.

Ostin apteekista Elivo-sarjan uudet shampoon ja hoitoaineen. Tuotteet on hajusteettomia, väriaineettomia ja mielestäni silikonittomia. Käytin tuotteita tänään ja lopputulos on aivan ihana. Puhdas, hoidettu hius ja päänahka paljon parempi, ei enää kuivuutta. Olen innoissani tästä löydöstä. Olin jo ajatellut kokeilla luomutuotteita (Ole hyvä yms.), mutta noissa olisi saattanut olla allergisoivia aineita. Varsinkin hoitsi oli ihanaa. Paksu koostumus, joka jätti tukan pehmeäksi ja runsaan tuntuiseksi.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.
Lauris
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 22 Elo 2006, 11:54

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Lauris »

^Mulla on matkakoot Elivo-sarjan shampoosta ja hoitoaineesta. Shampoota olen kokeillut vain kerran, joten en osaa sanoa siitä vielä oikein mitään, mutta hoitis on ainakin todella hyvää, ihanan paksua ja tuntuu kosteuttavalta. Minunkin mielestäni nämä ovat silikonittomia, ainakaan en incistä löydä mitään silikoniin viittaavaa.

PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

No niin, innostuin minäkin tilaamaan 400g karitevoita Pienestä tuoksukaupasta :) Tänään tuli jo perille, 26.6 tilasin.
Oletko Pippuri laittanut karitevoin johonkin purkkiin, vai käytätkö tuosta pussista? Innolla odotan jo kylppäriin pääsyä, että saa kokeilla latvoihin  :D
Elivo sarjan hoitista olen jo pari kertaa pyöritellyt käsissä apteekissa käydessä, mutta en ole vielä uskaltautunut ostamaan. Lacto Plussan hotis ei loppupeleissa ollut kummoinen ja ajattelin, että tuo on lähes samaa tavaraa, kun molemmissa lupaillaan aloe veraa löytyvän. Täältä luetun perusteella kuitenkin ajattelin hakea apteekista omani pois  ;) Saahan siitä aina co-hoitiksen jos ei toimi pituuksissa.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

^mä ostin näin ensikokeiluun vaan sen pienemmän eli 70 ml.Se on kätsyssä kannellisessa peltirasiassa.

Tosi hyvin on muuten pehmentänyt kuivat latvatkin, että jatkossa tulee kans tilattua varmaan se isompi satsi
kun käytän sitä sekä tehohoitosekoituksissa että jätettävänä latvoihin.

Hyvä ostos...hiukset sekä tuntuu, että näyttää paremmalle!!!

2aFii
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja deko »

Pienen tuoksukaupan sikahalpa jojobaöljy on nyt latvasuoja-testikäytössä... upotin kesän (ja huonon hoidon ja kovien värjäysten) kuivattamiin latvoihini kuiviltaan 6 tippaa jojobaöljyä ja ihmeellisen hyvänoloisilta tuntuvat. Tämän ansiosta venytän taas leikkausväliäni ainakin kuukaudella ;D harkitsin vakavasti oman hyväntuoksuisen hiusöljyn sekoittamista, tilasin nimittäin samalla tuolta tuoksukaupasta yuzu-tuoksuöljyä joka on vallan ihana sitruunainen tuoksu eli jos sitä sekoittaisin jokusen tipan jojobaan niin voisi tulla ihan bueno. (tämähän ei tuoksuttomiin kuulu, mutta vähän offtopiccina piti kertoa)

Karitevoi on nykyään ihan vakikäytössä, enemmän kuitenkin kynsinauha+huulirasvana, välillä sitä upotan latvoihin. Pikku purnukka on myös töissä kaapissa.  Kaakaovoi oli kiva tuttavuus, sitäkin saattaa mennä kokeeksi hapsulatvoihin kunhan innostun.

Oletteko jostain löytäneet kivoja tyhjiä purnukoita sekoituksia varten? Apteekki? Isot markettien kemikaaliosastot? Hennesiltä löytyy mutta jos tyhjä purkki maksaa enemmän kuin vastaava täynnä jotain tuotetta niin en viitsi maksaa vaan kulutan jonkun purnukan loppuun ja porstaan purkin uusioköyttöön. Ostin tuoksukaupasta niitä söpöjä peltipurkkeja, niissä kulkee karitevoita ja kaakaovoita mukana. Ilman tuoksuja. Öljyseospurkkia kaipailen.
this too shall pass.
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

^ Käytän noihin sekoituksien tekoon ihan kaupan salaattirasioita.

Muutama kuukausi sitten tilasin myös Pienestä Tuoksukaupasta satsin sheavoita. Makuunhuoneen kaapissa olen säilyttänyt, kuten muitakin tuotteita, mutta tämä sheavoi menikin sulamaan. Hiusnaamioihin otan sheavoin suoraan pussista ja se sotkee koko pussin. Tahmapussi ;D. Ostin myös noita metallirasioita, joita olenkin sitten levitellyt ympäriinsä, että on sheavoita ulottuvilla, koska käytän sitä jokaiseen kuivaan paikkaan ihossa.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Elivo sarjan sh ja hoitis testattu. Shampoo pesi puhtaaksi ja jätti hiukset kiiltäviksi. Ei lisännyt kutinaa, mutta nykyinen kutina pysyi. En ole saanut sitä nyt System4 sh2:sellakaan rauhoittumaan, joka on yleensä luotto tuote.
Hoitiksen annoin vaikuttaa n.5min. ei ollut enempää aikaa. Hoitis ei selvittänyt hiuksia juurikaan ja kuivuttuaan hiukset olivat takkuiset ja kevyttä höttöä.
Latvasuojaksi laitoin karitevoita, mutta näköjään innostuin laittamaan liika, koska varsinkin kasvoja kehystäviin hiuksiin tuli rasva effekti. 

Kokeilut jatkuvat :)

Edit: Nyt olen pessyt kolme kertaa Elivoilla ja päänahka on suutahtanut pahemman kerran. Kipeää pattia ja haavaumaa, kutinasta puhumattakaan.  :-\ Hoitoaineen jälkeen olen kyllä myös huuhdellut hiukset hunajaomenaviinietikka liuoksella (1 osa etikkaa, 9 osaa vettä), voihan olla että hipiäni ei sitäkään kestä.
Täytynee laittaa Elivot hetkeksi sivuun ja kokeilla myöhemmin, ilman etikka huuhteluita.
Viimeksi muokannut PoohBear, 10 Heinä 2007, 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Mä testasin myös Elivon hoitiksen (Mopin Hydrating shampoo pesussa ) ja tykkäsin,
koska se sulki hiussuomut paremmin ( ph 3,8 )
kuin käyttämäni Mopin Hydrating hoitis, jonka jälkeen on hirveesti pintapörröä!!!

En osaa sanoa parin käyttökerran jälkeen vielä onko tuossa riittävät kosteutus- ja hoitotehot mun hiuksille, mutta tehismuhittelujen jälkeen pikahoitiksena käytettynä vaikuttaa ihan jees-tuotteelle.
Etenkin kun tän jälkeen laittaa jätettäväksi karitevoita latvoihin, niin tykkään!


2aFii
Lauris
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 22 Elo 2006, 11:54

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Lauris »

Olen tykästynyt todella paljon Cutrin Sensitive -sarjan värjättyjen hiusten shampooseen. Mukavan paksua, pesee hyvin mutta ei kuivata tai takuta, jättää hiukset ilmaviksi. Mun hiuksille ihan täydellistä!

Saman sarjan hoitoaine ei puolestaan ole kummoista, en pidä sen ohuesta koostumuksesta eikä tunnu tekevän hiuksille oikein mitään.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mä ostin kanssa jokin aika sitten Elivo-hoitiksen. Lueskelin muutamien tänne kirjoittaneiden kommentteja ja tulin siihen tulokseen että hyvää ainetta, muttei tehoiltaan mitään superia, voisi olla siis passeli mulle. En tykkää liian hoitavista nimittäin. Mutta tää aine on mulle ainakin todella vahvaa. :o Ensinnäkin koostumus on sellaista kun olisi oikein silkikonista, vähän kuin joku tigin small talk. Opin äkkiä että todella pieni herneen pään kokoinen määrä riittää. Selvittää hetkessä, ei siinä mitään, mutta tää on vaan jotenkin uskomattoman vahvaa. Hiuksista tulee kauhean silkkiset ja mukavat mutta niin ohuet ja littanat samalla. Se on jännä miten eri tavoin nää aineet toimii eri hiuksissa. Koitan käytellä pois ainetta pikkuhiljaa, siihen tosin menee ikuisuus kun mulla on se 300 ml pullo ja ainetta menee niin hirmuisen vähän kerrallaan. :-\
Lauris
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 22 Elo 2006, 11:54

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Lauris »

Olen todennut, että minulle ei puolestaan sovi Elivon shampoo ollenkaan. Onneksi mulla on siitä vain matkakoko. Shampoo jättää tukan aina todella lättänäksi ja veteläksi, riippumatta siitä millaista hoitista tai muotoilutuotteita käyttää perään.
Vastaa Viestiin