Hajusteettomia tuotteita

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Tokmannin Sensitive hoitis on osottautunut hyvin selvittäväksi kun siihen sekoittaa ensin rypäleensiemen öljyä. Meinasin jo koko vyötäröpituisen tukan napsia lyhyemmäksi, kun mikään ei enää tuntunut toimivan ja oli kokoajan takussa vaikka shampoonkin oli poistanut käytöstä ja vaihtanut miedompiin menetelmiin.
Nyt taas jaksaa jatkaa pitkätukkaisena, kun tukka selviää suihkussa :)
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen tykästynyt Ole Hyvän hajusteettomaan shampooseen. Sitä saa mm. Punnitse&Säästä-liikkeestä ja Ruohonjuuresta. Kävin viimeksi vaan täyttämässä pulloni, kun kerrankin muistin olla heittämättä roskiin ja musta ne vanhemmat etiketit olivat nätimpiä.  ::) Aion vaihtaa myös suihkusaippuani Ole Hyvään jahka nykyinen LV loppuu.
Viimeksi muokannut Mena, 12 Marras 2016, 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Minkälainen inci tuossa Ole Hyvän hajuttomassa shamppoossa on? :)
Ja vieläkö saa täyttää omaan pulloon, en ole sen jälkeen käynyt täyttämässä kun uutisoivat että se kielletään. Vai tuliko siihen sellainen, että voi täyttää sellaiseen pulloon, jossa on ollut samaa ainetta jota ostaakin? Siitähän ne silloin Evirassa meuhkasivat, että kun ei lue mitä pullossa on.

Shampoota käytän kyllä harvoin, n.kolmen viikon välein. Takuttaa ja kuivattaa niin paljon. Muuten menee Urtekramin hajuttomalla hoitiksella ja Valkoisen Langan kasvojenpuhdistusaineella (aloe vera pohjainen) pesut.
Viimeksi muokannut PoohBear, 09 Marras 2016, 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ole hyvän hajusteettoman shampoon vanhan version inci: aqua, sodium coco sulfate, coco betaine, aloe barbadensis, betaine, xylitol, sea salt, citric acid, benzoic acid
Tuo vanha versio on muuten nyt kolmella eurolla poistomyynnissä Hyvinvoinnin.fi:ssä. :3 Tämä vanha on siis se josta mä tykkään, uutta en ole kokeillut.
Uuden version inci, jota myydään ihan nimellä hajusteeton shampoo: Aqua, Cocoamidopropyl Betaine, Sodium Coco-Sulfate, Capryl/Capryl Glucoside, Sea Salt, Benzoic Acid, Citric Acid
Uusi ei siis ole enää mikään aloevera-xylitol vaan ihan vaan tollanen "tavallinen". Hinta Ruohonjuuressa 9,95e/350ml.

Ja saa edelleen ostettua omaan pulloon täyttönä ainakin Punnitse&Säästä-liikkeistä, luultavasti myös Ruohonjuuresta. Siihen tuli joku sääntö jota sitten tarkennettiin ja meniköhän se niin että kodinpuhdistusaineita ei saa myydä irtotäyttönä mutta shampoota ja suihkugeeliä saa?

Nyt mun iho ja päänahka on kuivunut hurjasti kylmien ilmojen myötä ja olen nyt mennyt näillä:
Shampoona Ole hyvä noin joka toinen / jopa joka kolmas päivä, välipäivät Neutralin hoitoaineella CO-pesulla. Hoitoaineena KC No Nothing Moisture johon sekoitan välillä mukaan aprikoosinsiemenöljyä (Now foods iherbistä), tai sitten uutena tuttavuutena i+m hajusteeton lk-hoitoaine. Jätettävänä Alba botanica / KC No Nothing moisture suihke.
Viimeksi muokannut Mena, 12 Marras 2016, 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja elly »

Sain lahjaksi KC Professional No nothing Moisture -sarjan shampoon ja hoitoaineen. Shampoo on miellyttävä perustuote, joka vaahtoaa reippaasti ja pesee hiukset puhtaaksi, muttei narskuvaksi. Hoitoaine yllätti iloisesti, sillä se ei tehnyt värjäämättömästä tukastani lirua tai rasvaisen näköistä, vaan lopputulos oli pehmeä ja kosteutettu. Ostan mielelläni uudet pullot, kunhan saan ensin kulutettua pari pullonloppua tyhjäksi. Myös saman sarjan Volume-tuotteet kiinnostavat. :)

Mun nenä on herkkä tietyn tyyppisille hajuille. Esimerkiksi Biozellin Rakennesuihkeen parfyymin omainen tuoksu on mielestäni aivan hirveä ja saa minut aivastelemaan suihkutteluvaiheessa. Olen kuitenkin mieltynyt suosimaan miedosti hajustettuja ja hajusteettomia tuotteita, jotta hajuveden tuoksu ei sekoitu muiden kosmetiikkatuotteiden tuoksuihin.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

elly kirjoitti: Mun nenä on herkkä tietyn tyyppisille hajuille. Esimerkiksi Biozellin Rakennesuihkeen parfyymin omainen tuoksu on mielestäni aivan hirveä ja saa minut aivastelemaan suihkutteluvaiheessa. Olen kuitenkin mieltynyt suosimaan miedosti hajustettuja ja hajusteettomia tuotteita, jotta hajuveden tuoksu ei sekoitu muiden kosmetiikkatuotteiden tuoksuihin.
Minustakin tuo Biozellin Rakenne- ja volyymisuihke haisee todella kamalalta. Se jää vielä hiuksiin leijumaan koko päiväksi. Minulla on myös saman valmistajan syväpuhdistava shampoo ja senkin tuoksu on hirveä. Nuo hypotuoksut ovat hajusteherkän näkökulmasta pelkkä vitsi. Veruke, jolla voidaan tunkea hajusteita tuotteisiin kuten ennenkin on tehty.

Minulla ei ole tällä hetkellä käytössä hajusteetonta shampoota, sillä olen yrittänyt olla ostelematta mitään, ennen kuin kaapista on entisiä kulutettu pois. LV:n shampoosta en tykännyt, sarjan hoitoaine oli ennen mineraaliöljyn lisäämistä hyvä, mutta en halua hiuksiini mitään mineraaliöljyä rasvoittajaksi. Erisanin hoitoaineessa taisi myös olla tuo mineraaliöljy, joten sekään ei käy. Erisanin shampoosta kyllä pidän.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 12 Marras 2016, 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Tarkoitatteko sitä Biozellin Texturizing Spraytä? Sen hajusta ainakin valitin itsekin, tosi pistävän parfyyminen ja tunkeutuva, eikä haihdu yhtään. Ihan sietämätön. Ollaan me vain niin erilaisia, kun toisille tuokaan ei tuoksu juuri ollenkaan.
Marie Corelli kirjoitti: Nuo hypotuoksut ovat hajusteherkän näkökulmasta pelkkä vitsi. Veruke, jolla voidaan tunkea hajusteita tuotteisiin kuten ennenkin on tehty.
Samaa mieltä. Mulla on kasautunut ihan karmea ärsytys esim. apteekkikosmetiikkaa kohtaan, kun suurin osa siitä on mun mielestä ihan kammottavan ärsyttävästi hajustettua, ja apteekin henkilökunta jaksaa silti usein huomauttaa, että nehän sopivat kyllä lähes kaikille kun ovat hypotuoksuja. My ass. Esim. LRP:n tuotteissa ei juuri näy niitä eteeristen öljyjen ainesosia, jotka on merkattava inciin, mutta valtaosassa niitä on niin ärsyttävä hajustus, että kärsin siitä pitkään senkin jälkeen, kun olen tripla-pessyt sen shaissen iholta. Mun ei tarvitse välttää hajusteita kokonaan, ja tykkäänkin käyttää joitakin tuotteita tuoksullisina, mutta ne tuoksut on ihan tuotekohtaisesti kokeiltava.
1cFii, oma väri.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Kiitos Mena inceistä  :) En muistanutkaan, että Ole Hyvää löytyy myös Hyvinvoinnin tavaratalosta ja sieltä näkee aina kätevästi incitkin.
Mulle on Kookos sulffaatti liian pesevä, joten harmi vaan jää tuokin sitten hankkimatta.
Lehtoapeatin turveshamppoolla pesun silloin kun kun tarvetta, veteen laimennettuna ja hunaja+aloevera lisällä. Pesuväli on 4-6 päivää, joista shampoolla pari kk.välein.
Kesällä toimi melassilla pesukin hyvin ja kerran viikossa jotain pesevämpää, kananmuna+vesi tai ruisjauho+vesi. Välillä sooda+vesi+aloe+hunaja.

Jätettävän olen nyt käytellyt ihan tuota Tokmannin Sensitive hoitista, joka on "oikeasti" poishuuhdeltava. Latvoihin argan öljyä.
Enää en kestä Alba Botanican luonnontuoksuja, laventeli ja kamomilla siinä ainakin taisi olla.

Ja hypotuoksut on kyllä niin vahvoja omaan nokkaan, jo 12v. sitten olivat jo liian vahvoja. nykyään ei tuolisi mieleenkään sellasia myrkkyjä käyttää kun on siitä ajasta paljon enemmän herkistynyt.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
ainokainen

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kokeilin Lidlin Cien -sarjan hajusteetonta shampoota ja hoitista. Joku aiemmin tässä ketjussa haukkui, että niissä olisi jotain hajustetta, mutta en mä näissä kyllä haistanut mitään? Ihan sellainen "apteekin haju" näissä oli, ja sekin todella mieto.

Shampoo oli todella hyvin vaahtoavaa, ja pesi hiukset narisevan puhtaiksi. Hoitis oli tosi tiukkaa tavaraa, piti oikein puristaa ulos pullosta. Tuoteselosteen mukaan ei näyttäisi sisältävän silikonia, eli jätti hiukset tosi kevyen tuntuisiksi. Omille lasimaisille, värjäämättömille hiuksilleni hoitotehot riittivät, mutta uskoisin, että vähänkään kuivemmille hiuksille on ehkä turhan mitäänsanomaton tuote. Aion lisätä tähän öljyjä, siksi itse asiassa ostinkin tämän, mutta tulipahan nyt kokeiltua ihan tällaisenaan.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Lidlin hoitoaineessa oli kyse tietystä erästä pari vuotta sitten.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
helka

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja helka »

Käytin pari kertaa No nothingin Moisture-shampoota ja hoitoainetta, mutta annan ne eteenpäin jollekin. Shampoo oli ihan ok, mutta ei ollut riittävän pesevä mun nopeasti rasvoittuvalle hiuspohjalle. Se myös teki hiuksista jollain tavalla raskaat ja elottomat, ja tukka roikkui tavanomaista litteämpänä pitkin päätä. Hoitoaine oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Levitettäessä se vaan katosi hiuksiin eikä kosteuttanut tai siloittanut likimainkaan tarpeeksi. Harmi, olisin halunnut tykätä tästä sarjasta.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Kävin kesällä kampaajalla seitsemän vuoden tauon jälkeen. Pituutta lähti reilusti ja vaikka en varsinaisesti tuolloin ollutkaan vailla mitään uusia hiustuotteita, niin taitava kampaaja sai minut ostamaan EkoPharman herukka-hoitoaineen ;D
Valitettavasti olikin hyvin kevyt hoitoaine eikä siis tarpeeksi hoitava, kosteuttava tai silottava minun hiuksille. Tuotteen hajusteettomuus ei varsinaisesti häirinnyt minua, mutta se yhdistettynä ohuehkoon koostumukseen niin tuon hoitoaineen käyttäminen oli yhtä antoisaa kuin perusvoiteen levittäminen tukkaan :P
Tuo kokeilu ei siis saanut minua mitenkään innostumaan hajusteettomista tuotteista... Olen tosin onnekas että pystyn kyllä hyvin hajustettujakin tuotteita käyttämään ongelmitta, niin tulen jatkossakin suosimaan niitä.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Testasin Tokmannissa myytävän Sensitive by NOPA shampoon. Shampoo on voimakkasti pesevä, mikä ei haittaa minua. Vaahtoa tuli paljon ja tuote tuntui riittoisalta. Inci on yksinkertainen ja se innosti kokeilemaan. Itse en tätä ostanut, mutta hintaa tällä tuotteella on pari euroa, kun Tokmannilla tätä näin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

Nostelen, kun on löytynyt ja tullut testattua (itselleni) uusia hajusteettomia tuotteita. Luonnonkihara kuiva takkutukka, mutta päänahka rasvoittuu aika tahtia edelleen vaikken enää ihan teini olekaan.

Sim sensitive DS color shampoo
Sulfaatiton, mutta vaahtoaa hyvin. Pesuteho on just täydellinen mun hiuksille, eikä takuta. Tästä tuli uusi lemppari.

Sim sensitive DS color hoitoaine
Selvittää hiukset hyvin, eikä jätä takkuun. Tämä toimii hyvin pikahoitiksena. Jäi vakkarikäyttöön tämäkin.
Nämä sim sensitivet on vähän kiven alla kun ei myydä joka paikassa, mutta ainakin clips ja hairstore myy. Omani tilasin kuitenkin lykosta, kun sieltä sai myös litran pönikät halvalla (meillä näitä kuluu kun mies käyttää samoja). Mulla on myös hoitosuihke tuolla jemmassa, mutta en ole vielä ottanut testiin.

No nothing color hoitoaine (vanha versio)
Sain tämän kampaamosta kun leimakortti tuli täyteen ja ei vakuuta. Ei niinku yhtään. Jos latvat on selvät niin voin käyttää tätä, mutta vähänkään takkuiseen en ja ei tunnu tekevän oikeastaan mitään. En usko ostavani tuota uutta versiotakaan.

Cutrin Vieno kuivashampoo
Tämä on oikein hyvä! Sain tästä vinkin eräältä kampaajalta kun olin punapää. Ei ärsytä päänahkaa, mutta ponnaripäivä kyllä on vaikka tätä laittaisi.

Cutrin Vieno hoitosuihke
Tämä on paksumpaa lientä kuin vakkarituotteeni No nothing hoitosuihke (myös uusi versio on jees). Tykkään annostella aika reippaasti, varsinkin kuivaan hiukseen aamuisin että saan tästä tukkasotkusta jotenkin ok-näköisen. Tämä jättää hiukset jotenkin karheammiksi ja semisti lähmäiseksi, pitää varoa annostelun kanssa ja mielellään vain kosteisiin hiuksiin. Onko se nyt sitten sitä tekstuuria, mutta mun hamppu ei sitä kyllä kaipaa. ;D Käytän tämän loppuun kyllä, mutta en osta uudelleen.

Biozell color mask-sarjan color remover shampoo
Kiva että löytyi syväpuhdistava shampoo hajusteettomana, ihan vieläpä marketista. Tämä ei tuntunut niin rääkiltä kuin Herbinan syväputsari (joka ei siis ole hajusteeton), mutta puhdisti kyllä hyvin eikä päänahkakaan ärtynyt tästä. Jää käyttöön, varsinkin jos tarttee liian tummaksi menneen colormaskin haalistumista nopeuttaa. ;D

Ole hyvän shampoota en ole enää käyttänyt, kun takuttaa ihan liikaa. Hennapäänä ei takuttanut niin paljoa, mutta hapeteväreillä rääkättyyn tukkaani en tätä voi laittaa. Ole hyvän hajusteettomassa shampoossa ja suihkusaippuassa on muuten identtinen inci, huomasin sattumalta. Kysyin asiasta valmistajalta, ja sain epämääräisen vastauksen että on samoja ainesosia mutta eri pitoisuuksilla. Ota tosta nyt sitten selvää, kun incissähän ainakin ensimmäiset pitää olla pitoisuuksien mukaisessa järjestyksessä...
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Täytyypä minunkin kehua tänne yhtä tuotetta: Erittäin Hyvä suomalainen Hellä hoitoaine. Hoitoaine on paksua, selvittää hiukset hyvin ja toimii jopa CO-pesussa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin