Hajusteettomia tuotteita

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Tänään ostin System4:sen hoitosuihkeen ja suihkin sitä äsken hiusten pesun jälkeen. Huomenna näkee tuloksen, kun selvittelen aamulla tukan.
Sekoitin uuden jätettävän www:n hajuttomasta huuhdeltavasta hoitiksesta ja liukkarista. Tuo www hoitis on ilmeisesti ainut hajustamaton hoitoaine, jossa ei ole  sulfaatteja? System4 hoitiksien incejä en kyllä muista. Cutrin S., Lacto Plus ja SiMin Dermasyd hoitikset sisältävät ainakin.
Tuota jätettävää vaan ajattelin, että sulffaatteja sisältävää ainetta ei varmaan kannata pitää paria päivää hiuksissa.

Mullakin tuo ShinyBlond suihke haisee voimakkaasti ja pahalta.

Mulla oli myös joskus vuosi sitten mopit käytössä, mutta en pystynyt käyttämään niitä pitkään. Mulle käy ainoastaan hajusteetomat tuotteet nykyään. Mopeissahan on niitä kaikenmailman hedelmä jutskia, jotka saattaa ärsyttää.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

System4:sen hoitosuihke ollut nyt käytössä jonkun aikaa ja hyvältä suihkeelta vaikuttaa. Selvittää hyvin hiukset, kun kuiviin hiuksiin suihkuttelee. Pesun jälkeen en ole suihkinut kosteisiin hiuksiin, koska en koskaan kampaa hiuksia kosteina.
Quattron Incin myös lukaisin ja samana se on pysynyt.
Stopissa maksoi Quattro 10€ ja system4 12€.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja emi »

Olen nyt käyttänyt latvahoitona Ceralan perusvoidetta sekä liukuvoidetta.

Ceralan käy hyvin laitettuna kosteisiin/kuiviin hiuksiin, ainut kosteusvoide (kokeilemistani) jota voin hiuksiini käyttää ja jolla saan tulosta. Tekee hiukset pehmeäksi ja poistaa sähköisyyttä jonkin verran.
Liukuvoiteen taas laitan aina kosteisiin hiuksiin.

Viime viikolla lähti tilaus Hairstorelle ja tulossa on 9 uutta hajustamatonta tuotetta, JIPPEY! :)
Tilasin mm. System 4 suihkeen. Kiva kuulla Poohbear että se on ollut hyvää!

Jatkuvasti ovat olleet hiukset enemmän tai vähemmän sähköiset viime aikoina, käytti sitten mitä hajustamatonta shampoota/hoitoainetta tahansa.
Hajusteellisten luottotuotteiden kanssa ei sitä ongelmaa ollut.
Tekisi mieli taas sortua Bonacuren latvahoitoon, mutta kun aiheuttaa tuoksullaan kärsimystä muillekin kuin itselleni niin ei uskalla sitäkään tehdä, vaikka tekisi todella hyvää hiuksille. Harmittaa :-\

Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Mirja

Hajusteeton / hypotuoksuinen tuuheuttava shampoo?

Viesti Kirjoittaja Mirja »

Graham Webb:in Thick Infusion Thickening shampoo on  kerrassaan loistava tuuheuttava shampoo, vaan tuoksunsa on  >:(.  Oletko löytänyt  toimivan tuuheuttavan shampoon miedosti tai ei lainkaan hajustettuna?

Edit:

Vieläkö Hårologin geelishampoota löytyy hajusteettomana?
Kuva

"Volume Shampoo

Ohuille ja hienolaatuisille hiuksille tarkoitettu tuuheuttava sampoo, jonka sisältämät makromolekyylit kiinnittyvät hiuksen pintaan ja antavat näin tuuheuden tuntua. Leväuute parantaa hiusten laatua ja ehkäisee kuivumista."

Hajusteettomana myös tätäkin?
Kuva
Viimeksi muokannut Mirja, 14 Maalis 2007, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mirja

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mirja »

Ilmeisesti miedontuoksuisia/hajusteettomia tuuheuttavia shampoita ei ole markkinoilla tai sitten tämä kaikkien hajusteettomien tuotteiden käsittely saman otsikon alla on vähemmän toimiva idea..
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mirja kirjoitti: Ilmeisesti miedontuoksuisia/hajusteettomia tuuheuttavia shampoita ei ole markkinoilla tai sitten tämä kaikkien hajusteettomien tuotteiden käsittely saman otsikon alla on vähemmän toimiva idea..
Olen seuraillut aika tiiviisti hajusteettomia hiustuotteita, mutta olen tullut siihen tulokseen, että tuotteiden valikoima on markkinoilla aika suppea. Jotenkin yleisesti kai ajatellaan että hajusteettoman pitää olla sitten kaikin tavoin hellävarainen eli sampoot ovat usein miedosti peseviä ja mahdollisimman yksinkertaisia perussampoita. Osa taas haluaisi hoitavampia tuotteita, mutta tälläkään sektorilla ei tuntuisi kauheasti valikoimaa olevan. Itseänikin kiinnostaisi kovasti hyvän tuuheuttavan ja mielellään kokonaan hajusteettoman sampoon löytyminen. Yksi mielestäni toimiva vaihtoehto voisi olla Urtekramin hajusteeton sampoo. En ole itse hajusteetonta versiota kokeillut mutta minulla oli aikoinaan jotain toista sarjan sampoota (oliko rosmariini) ja se tuuheutti kivasti. En muista onko inciä muutettu, mutta vanhassa oli muistaakseni merisuolaa ja sehän varmaan tuuheuttaa hiusta. Hellävaraisuudesta en sitten tiedä. Nyt kun itsellä on permanentti, tuuheutusvaikutusta ei kaipaa joten olen jättänyt etsinnät enkä siis tuota Urtekramiakaan ole vielä itse ostanut...keskustelua tosiaan toivoisi vähän aktiivisemmin tähän palstalle, mutta suurin osa ei varmaan koe hajusteita ongelmaksi eikä siten sellaiset tuotteet herätä sen enempää kiinnostusta. :-\
Euphoria

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

^Kyllä minusta markkinoilla pitäisi olla hyviä hajusteettomiakin tuotteita. Niin shampoita kuin hoitoaineitakin. Valitettavasti hajusteettomat tuotteet ovat usein hyvin huononlaatuisia. Minulla ja minun perheelläni on ollut käytössä Quattron tuotteita, mutta ne eivät ole saaneet kovin hyviä arvosteluja. Normaalihiusten hoitoaineesta ei tykätty, kun se ei kuulemma hoida kunnolla. Hoitosuihke taas ei tunnu tekevän mitään, kun itse olen sitä käytellyt. Hajusteettomista muotoiluaineista ei ole kokemusta kuin Cutrinin vuosia sitten myynnissä olleesta hiuslakasta, mikä oli melkoista myrkkyä. Tuli kunnon kypärä. Onneksi en tarvitse vältellä hajusteita, sillä sitten olisinkin ohuen tukkani kanssa ongelmissa.  :(
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Otin lävistyksen korvaan muutama viikko sitten, ja hoito-ohjeissa suositeltiin hajusteetonta shampoota. Halusin muutenkin shampoon, joka rasittaisi lävistystä mahdollisimman vähän, joten bongasin sitten eräästä marketista LV-shampoon, joka on hajusteeton ja väriaineeton ja tarkoitettu herkälle iholle. INCIssä ei ole ylimääräisyyksiä, mutta (tai ehkä juuri sen takia? :)) tuote toimii mielestäni kiitettävästi. Tosin käytän yleensä kahta vaahdotusta, sillä mikään huippu tuo ei ole pesuteholtaan, ja päänahkani on muutenkin aika helposti rasvoittuva. Hajuton tuoksu on kivan mieto, tuoksuu aika paljon LactoLine-pesunesteelle. Ei ole kuivattanut hiuksiani tai päänahkaani, eikä myöskään takuta. Aion varmasti nyt käyttää tätä tämän pullon putkeen ja katsoa sitten lävistyksen kunnon mukaan, millä jatkan.

Hajusteettomien tuotteiden käytön jälkeen Tigit tuntuvat aika kauheilta... :P
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

^ Tuo LV:n perussampoo on aika hyvää mustakin. Se hilseversio ei mun päässä toiminut, läsäytti hiukset jotenkin. Pesuteho ei mitään parhainta mutta esimerkiksi jokapäiväiseen pesuun hellävarainen. Joo ja hajusteettomien jälkeen kaikki tuoksulliset alkavat tuoksua ylitsepursuavan voimakkaina.... :)
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Tuo www hoitis on ilmeisesti ainut hajustamaton hoitoaine, jossa ei ole  sulfaatteja? System4 hoitiksien incejä en kyllä muista. Cutrin S., Lacto Plus ja SiMin Dermasyd hoitikset sisältävät ainakin.
Tuota jätettävää vaan ajattelin, että sulffaatteja sisältävää ainetta ei varmaan kannata pitää paria päivää hiuksissa.
Kuivattaako ne sulfaatit hiuksia vai mitä pahaa ne tekee? Onko siinä System4 Hair Repairissa sulfaatteja?
Siinäkös niitä kitosaaneja oli? Mietin, onko se silloin enempi rakennepaikkaava kuin kosteuttava?

Oletteko käyttäjät  olleet edelleen tyytyväisiä Hair Repairiin?Onko riittävän kosteuttava kuiville hiuksille?
2aFii
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Ice »

pippuri kirjoitti:
Tuo www hoitis on ilmeisesti ainut hajustamaton hoitoaine, jossa ei ole  sulfaatteja? System4 hoitiksien incejä en kyllä muista. Cutrin S., Lacto Plus ja SiMin Dermasyd hoitikset sisältävät ainakin.
Tuota jätettävää vaan ajattelin, että sulffaatteja sisältävää ainetta ei varmaan kannata pitää paria päivää hiuksissa.
Kuivattaako ne sulfaatit hiuksia vai mitä pahaa ne tekee?
Sulfaatithan on siis peseviä/vaahtoavia aineosia, mutta niitä voidaan käyttää emulgaattoreina hoitoaineissa ym. jolloin ne eivät välttämättä ole edes samoja aineita kuin shampoissa käytettävät.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Pesin eilen hiukset MOP C-Hydrating shampoolla (mulla ei haittaa vaikka shampoossa on hieman aromeja )
Tehohoidoksi laitoin Dr.Baumannin Conditioner Specialin tunnin vaikutusajalla.
Pikahoitiksena käytin Simin System4 Hydro Care ha:tta ....ei tuntunut riittävän pehmeälle hiukset, latvat on viimeaikoina olleet taas niin kuivan tuntuiset kun ei ole ollut tuoksutonta jätettävää. Ai niin, laitoinhan mä jojoba öljyä parin herneen verran latvoihin, mutta silti tuntu latvat vielä kuiville.

Hetken mielijohteesta kävin ostamassa LV:n tehohoidon jota laitoinkin illalla pesun jälkeen pituuksiin ja se tuntui heti hyvälle !
Annoin jäädä yön yli hiuksiin, enkä ole vieläkään huuhtonut sitä pois, eikä nää hiukset mitenkään erityisemmin lähmäisille tunnu.
Positiivinen yllätys, että noin edullinen ( 3,90 ) tuote olikin ihan hyvä  :)

Tiedättekö LV:n hoitoaineen PH:ta, onko ollut pikahoitiksena riittävän sulkeva?


... en siis pessyt uudelleen hiuksia, van noiden yllämainittujen hoitoaineiden lisäksi laitoin tuota LV:tä. :)

Peräkkäiset viestit yhdistelty, aiempaa viestiään voi muokata modify-napin avulla. =)
Viimeksi muokannut pippuri, 21 Touko 2007, 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii
Antonella

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Antonella »

Minullakin on tuo LV-tehohoito, mutta en osaa vielä oikein sanoa, mitä mieltä siitä olen. Pari kertaa olen sitä sekoitellut oliiviöljyyn ja nyt eilen latvat oli tosi kuivan ja pörröisen tuntuiset tunnin muhittelun jälkeen (en jaksanut laittaa sulkevaa hoitista perään, johtuisiko siitä?). Mutta kun sitten menin hiukkasen kosteilla hiuksilla nukkumaan niin aamulla pehko tuntuikin yllättävän siloiselta ja pehmeältä. Ei aavistustakaan, miten siinä noin kävi  ::)
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

^ pelkäänpä pahoin, että sen tehot ei tuu mullekaan  riittämään, ainaskaan yksistään.
2aFii
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

pippuri kirjoitti: Oletteko käyttäjät  olleet edelleen tyytyväisiä Hair Repairiin?Onko riittävän kosteuttava kuiville hiuksille?
Mulla on toinen pullo menossa Hair Repairia ja on edelleen mielestäni hyvä tuote. Paras hajusteettomista jätettävistä, www:n hajusteeton suhke on kyllä kokeilematta, mutta kaikki muut on testattu. Hiukseni ovat kuivat ja pörröiset.

Tuolta Kotitekoiset hiusnaamiot ketjusta saa muuten hyviä vinkkejä hajuttomiin naamioihin. Omassa tukassa on toiminut pähkinäöljyn ja glyserolin lisäys hoitikseen :)
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Vastaa Viestiin