Hyviä kampaajia - Tampere

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
aurinkoutu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 01:44

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja aurinkoutu »

Onkos tällä Profin Saaralla käynyt täältä myös lyhythiuksisia? Ja siis ihan selkeän lyhythiuksisia, polkkaa tmv. ei lasketa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Ice »

Onko seudulta suositeltavana ketään halpaa ja hitaasti leikkaavaa henkilöä? Saisi tietty värisutikin sen verran pysyä kädessä että osaisi tehdä liukuvärjäyksen. Olen niin vässähtänyt tekemään itse tälle kuontalolle mitään kun nuo peilikaapin ovet ovat ihan äässistä verrattuna aiemman asunnon oviin, joilla oikeasti näki taakse ::)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Kävin tänään tuolla TH-Pajassa ja kampaajana oli Tonny. Taidan vaihtaa kyllä Profista tänne, koska nyt olen taas huipputyytyväinen  hiuksiini. Tonny keskittyi todella antaumuksella työhönsä ja aluksi käytiinkin seikkaperäisesti läpi, mitä haluan ja mitkä ovat kampaajan ideat. Tarkasta työskentelystä huolimatta tunnelma oli rento ja asiakkaan kanssa jutusteluakaan ei unohdettu. Leikkaus toimii vaikka sängystä suoraan nousseena (testattu on) ja väristä tuli todella hyvä.
Aikaa kyllä tähän päähän meni kolmisen tuntia, mutta mielelläni istuin kyllä sen ajan. Lisäksi kampaamossa oli mukavan rauhallinen tunnelma ja plussaa myös pesupaikan säädeltävästä ja hierovasta tuolista. Hinta oli suunnilleen samaa luokkaa, mitä olin Profissa maksanut, mutta en nyt odottanutkaan mitään kovin halpaa keikkaa, kun työtä oli sen verran paljon.
Tänne menen ehdottomasti uudestaan.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Mitä hinta tarkalleen ottaen oli?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Tämän mun melko paksun hiuspehkon leikkaus ja monivärjäys oli 127e. Ei kyllä kirpaissu maksaa, kun tulos oli niin mainio.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Täytyy kyllä vielä tulla kehumaan tuon TH-pajan Tonnyn toteuttamaa leikkausta. Tänään väänsin hikihatussa ratsastustunnilla ja siitä huolimatta hiukset oli melkoisen hyvässä kuosissa kun otti kypärän pois. Pienellä pöyhimisellä pystyi taas ihan täysin menemään ihmisten ilmoille, mitä kyllä hyvin harvoin aiemmin viitsi kypärän lyttäämien hiuksien kanssa tehdä.

Suosittelen todellakin lämpimästi kokeilemaan, mikäli ei ole kovin tarkka hintatasosta.
Noanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 17:30

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Noanna »

Tietääkö kukaan hyvää tai edes kohtuullista kampaajaa Länsi-Tampereella tai Ylöjärvellä? En jaksaisi millään lähteä keskustaan sähläämään...
1bFii, pituus hiukan yli bsl. Toiveena terveet, pehmeät, pitkät ja pörröiset hiukset.
aurinkoutu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 01:44

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja aurinkoutu »

Tietäisiköhän joku hyvää kampaajaa erityisesti lyhythiuksiselle kasvattajalle? Pitäisi siis pikkasen olla näkemystä sen suhteen, että miten niitä kamalia välivaihehiuksia saa laitettua ilman että näyttää epäsiistiltä. Sit myös, jos jossain paikassa kasvattaja saisi hinnassa hieman anteeksi eli siistimishinta ois käytössä, niin vinkkejä otetaan vastaan, sillä tuntuu aika ankealta maksaa sellanen satku leikkauksesta ja värjäyksestä ja poistua hirveän näköisenä kampaajalta.

Värjäystaitoja ois suotavaa olla. Mä oon jotenkin lopenkyllästynyt selittämään nykyiselle, että haluaisin tummanruskeasta eroon. Tuntuu, että se ei vaan mene jakeluun, vaan joka helkkarin kerta lopputulos on se, että sellaset 2-3 senttiä tyvestä on mieluista ja sen jälkeen alkaa aivan liian tumma osuus tai jokin yleinen sävyjen kakofonia. En tiedä, osaisiko kukaan muukaan yhtään paremmin ilman värinpoistoa (paitsi että tuntuu, että osaisi, sillä mielestäni "sijainen" teki paljon parempaa jälkeä), minkä takia nyt sitten jo ensi kerralla aionkin keskustella siitä värinpoistosta, ellen jotain uutta paikkaa löydä.

Vähän toi Prime kiinnostaisi...
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Onko kukaan ehtinyt käydä Petterillä Profissa? Kyseesä siis uusi junior stylist. Saara on varmasti huippu, mutta 46 euroa on liian suolainen hinta mu taloudelle. Jennistä en niinkään pitänyt, oli hieman liian varovainen tekijä mutta se oli varmaan osittain mun oma syy kun mulla ei ollut mitään leikkausideaa valmiina.

Nyt en keksi kelle menisin. Kaipaisin kampaajaa, jolla olisi ideoita.

Edit. Petterillä käyty! Saksien käsittelytaitoa tuntui ainakin löytyvän, veistä ei käyttänyt lainkaan. Multa tasattiin vain latvat ja kerrostettiin etuhiuksistoa, mutta näinkin yksinkertaiseen leikkaamiseen Petterillä oli näkemystä. Ehkä vähän varovaisesti leikkasi, mutta pointsit siitä, ettei kesken leikkauksen kyselly, että "leikkaanko vielä?" koska siihen on aika pirun vaikea vastata ennen kuin näkee tukan kokonaisuudessaan.
Ja ahh, miltä hiukset tuntuivat siellä käynnin jälkeen! Kiiltävät ja überpehmeät. Kotikonstein en ole saanut tämän tuntuista tukkaa.

edit2. Mun hiukset ovat olleet kuin silkkiä koko päivän. Mun hiuksiin laitettiin Vidal Sassoonin "rasvaista" suoristusvoidetta ja pohdin, että olisikohan ostamisen arvoinen? Hiukset kuitenkin föönattiin ja suoristettiin, joten en osaa arvioida tuotteen hyvyyttä.  En löytänyt tuotteesta kommentteja googlella. Onko muille Profissa käytetty tätä tuotetta?
Viimeksi muokannut Mustikka, 24 Heinä 2012, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Kenelläkään kokemusta Hiusmuotoilukeskus Guru-nimisestä kampaamosta? Sijaitsee ihan naapurustossa ja olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä, mikäli joku on käynyt. Ajattelin nimittäin seuraavaksi kokeilla tämän oman kulmakunnan kampaamoja, josko vaikka löytyisi hitusen halvempia paikkoja, mitä nuo keskustakampaamot tuppaavat olemaan.
Viimeksi muokannut FairyC, 02 Syys 2012, 09:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Wanda »

Mä varasin ajan Profiin Saaralle. Taustana se, että tukkaan tehtiin värinpoisto n. 1 vuosi 4 kk sitten ja sen jälkeen ei ole tehty mitään. Hiukset on toooosi pitkät (alaselkään) ja omaa väriä siis alkaa oleen sellainen 15 cm tyvestä. Olisiko mun pitänyt kuvailla tämä tilanne jotenkin tuossa ajanvarauksen yhteydessä lisätietoja -kohdassa? Ajatuksena leikata ja raidottaa ainakin. Varasin ajan leikkaukseen ja väriin klo 16, eli oon joka tapauksessa päivän viimeinen asiakas.
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Wanda »

Kävin eilen Saaralla ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Tosiaan taustalla 10 vuoden mustalla värjäys ja reilu vuosi sitten tehty värinpoisto + raidat, jonka jälkeen oma väri kasvanut n. 15 cm. Tukka ulottui selkään saakka, n. 15 cm BSL-rajan alapuolelle. Alkutilanne oli siis hyvin kirjava ja latva ärsyttävän oranssi, oma väri sellainen kylmän tummanvaalea. Saara taikoi tukastani tasavärisen vaalenruskean piristettynä raidoilla, jotka eivät erotu, vaan tuovat lähinnä sellaista sävyeroa. Ensin latvaan tehtiin värinpoisto, jonka jälkeen raidoitettiin huolellisesti tuohon päälle sitä vaaleampaa. Sitten loppuun tukkaan tuollainen pehmeä ruskea, joka on aika lähellä mun omaa väriä (lopputulos värissä näyttää aika lailla Huippiksen Katjan tukalta noissa kuvissa, ei tuossa videossa: http://www.nelonen.fi/ohjelmat/suomen-h ... ijat/katja)

Latvaa lähti n. 15 cm elli yli BSL-pituuden ollaan vieläkin muutamalla sentillä.

Plussat:
-huolellinen ja siisti lopputulos, lähtökohta oli kuitenkin aika vaikea
-suunnitteli värin todella huolella
-kertoi hiuslaadustani ja suunnitteli seuraavaa värjäyskertaa, kun tarkoitus on jatkaa vaaleammaksi

Miinukset:
-aikaa meni yli neljä tuntia  :o
-värjäyksen jälkeen tuntui olevan niin kaikkensa antanut, että ei oikein kysynyt leikkauksesta mitään, napsi vaan huonot latvat pois
-ei pään hierontaa kummassakaan pesussa. Toisaalta olin jo itsekin niin väsynyt ja nälkäinen, että ehkä parempi, että siihen ei käytetty aikaa.
teflon

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja teflon »

Luonnonkiharien hiuksien leikkauttaminen on yleensä ollut aika epämiellyttävää. Nyt kun olen ruvennut hoitamaan kiharoitani kunnolla, ne menevät kuivuessaan ihan korkkiruuveille. Joka kerta hiukset tietysti myös kuivuvat vähän eri tavalla, ja kuivuessa niistä lähtee paljon pituutta. Partureilla ei oikein tunnu olevan tämä ilmiö hallussa. Hiuksiani ei myöskään voi normaalisti föönata kuiviksi, tai tuloksena on kuiva ja suora hamppukasa, jonka saa laitettua kuosiin vain suoristusraudalla. :(
Viimeksi muokannut teflon, 22 Helmi 2013, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Mä kävin myös TH-Pajassa Tonnylla tämän ketjun kertomusten perusteella. Olen siis viimeksi käynyt kampaajalla puolitoista vuotta sitten (Profissa Saaralla), ja silloin vain lyhennettiin ja kerrostettiin.

Nyt ajatuksena oli myös hieman lyhentää, ja päätin myös leikata otsatukan itseäni piristääkseni. Aika suuri muutos, mutta täytyy sanoa, että ei hirvittänyt kyllä yhtään tuolissa istuessa! :D Nimittäin sen verran asiantuntevalta Tonny vaikutti, antoi mukavasti vinkkejä hiusten suhteen, ehdotuksia leikkaukseen ja myös selitti, miksi tekee asioita tietyllä tavalla (esimerkiksi otsatukan leikkasi kuivana pakottamatta, minkä kyllä huomaakin siitä että suurempia otsiksen harottamisongelmia tämän kahden päivän aikana ei ole ollut...). Tosi mukava tyyppi ja juttua kyllä riitti.
Miltein harmittaa, että en antanut ihan niin paljoa katkaista kuin hän alunperin suunnitteli.. ;D Mutta ehkä joskus rohkeus riittää.

Pidin Tonnyn työskentelytavasta sen verran, että varmasti menen seuraavankin kerran sinne otsiksen trimmaukseen. Mullakin meni aikaa parisen tuntia, mikä ei mielestäni ole ihan hirveän pitkä aika ottaen huomioon että kuitenkin hiukset pestiin, kuivattiin, leikattiin otsatukka ja leikattiin latvat + kerrostettiin. Kaiken lisäksi Tonny totesi vielä haluavansa laittaa hiukseni mutkalle, ja tämäkin mahtui tuohon kahteen tuntiin :D Muutenkin tosi kivaa bonusta tuollainen kiharrus leikkauksen jälkeen, etenkin kun onhan tästä usean päivän ilo..
Mielenkiintoista olisikin tietää, paljon mahtavat veloittaa kiharruksesta noin toimenpiteenä - tällaista vaihtoehtoa Tonny meinaan mainosti, ja olisi kyllä tosi helppo tapa saada hiukset kiharalle kun en oikein itse meinaa saada ja alle 10 min näyttäisi ammattilaisella menevän.. :)

51 euroa tosiaan tämä kustansi, mikä nyt ei ole kovin paha ottaen huomioon miten harvoin käyn kampaajalla - ja vaikka kävisin useammin, niin todellakaan tuon hinnan maksaminen ei tuntuisi pahalta ottaen huomioon lopputuloksen! :) Tämä kirjoitushan muistuttaa hieman jotain fanitytön sepustusta, mutta olin kyllä myyty tuosta tavasta tehdä ja intohimosta, on selkeästi niin oikealla alalla..
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Wanda »

^Minä varasin tänään TH-Pajaan Tonnylle ajan. Pitkälleähän se meni, mutta Tonny oli puhelimessa todella mukava ja asiantunteva sekä antoi heti ideoita. Varaudun kyllä jättilaskuun, koska tukka on piiiitkä ja muutoksia tulee, mutta ei se kyllä haittaa, jos on osaavissa käsissä.  En malta odottaa!
Vastaa Viestiin