Hyviä kampaajia - Tampere

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

^ En usko että tuota mun laskua suurempaa tulee ellei sitten tule värjäystä yms, koska siis munkin tukka oli ihan tosi pitkä ennen leikkausta, peppumittaa :) Nyt parikymmentä senttiä lyhyempänä on edelleen reilusti vyötärömittainen..

Itse sain otsiksen leikkausajan viikon varoitusajalla, tietenkin aikaa menee huomattavasti vähemmän.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
maaju
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 10:15

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja maaju »

tipitii kirjoitti: Mukava kampaamokokemus Hatanpään valtatien Prime-kampaamosta. Kampaajana oli Jarno. Värjäys osui aivan nappiin ja puoli vuotta kestänyt blondaus-urakka alkaakin tätä myöten olla loppusuoralla. Olin huolissani hiusten kestävyydestä monen vaalennuksen jälkeen ja kampaaja raidoittikin sitten 1,5:n prosentin hapetteella. Hyvä tuli ja tukka on vielä päässä! Kerroin myös aiemmasta leikkaustraumastani, josta avauduinkin tässä muutama viesti takaperin. Vuodatuksen jälkeen kampaaja leikkasi varovasti ja kyseli tarkkaan ohjeita.  :ts

Loppuvaiheessa seuraava asiakas odotti jo vuoroaan, mutta minulle ei tullut tunnetta, että kampaaja olisi lainkaan hätiköinyt minun pääni kanssa. Kampaamon miljöö oli kiva ja trendikäs- Pesupaikalta saattoi mukavasti pällistellä ohitse lipuvaa ihmisvirtaa. kokeilen tätäkampaamoa ja kampaajaa varmasti toistekin. Ainoa miinus ajoin rauhattomasta tunnelmasta, kun asiakkaita lappasi sisään ja ulos ilmeisesti takahuoneissa tapahtuvaa ripsihuoltoa tms. varten.
Minä kävin Jarnolla viime viikolla ja tuli tosi kivat hiukset. Lähdettiin värjäämään punaista pois ja oikein kivasti onnistui ilman värinpoistoa.
my.oriflame.fi/kauneudellesi
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Wanda »

Henriikka kirjoitti: ^ En usko että tuota mun laskua suurempaa tulee ellei sitten tule värjäystä yms, koska siis munkin tukka oli ihan tosi pitkä ennen leikkausta, peppumittaa :) Nyt parikymmentä senttiä lyhyempänä on edelleen reilusti vyötärömittainen..

Itse sain otsiksen leikkausajan viikon varoitusajalla, tietenkin aikaa menee huomattavasti vähemmän.
Mulle täytyy malliinleikkauksen lisäksi tehdä värinpoisto ja uusi väri ja ehkä raidat. Sanoikin, että haluaa varata kunnon ajan, että ei tule kiire. Lisäksi Tonnyllä oli tulossa joku matka yms, eli senkin takia aika meni pitkälle.

Noh, kyllä tän reuhkan kanssa odottelee, mitä nyt pari kuukautta sinne tänne ;D
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja lynx »

Profin Jaana on kyllä niin hyvä! :ts Mä olen taas tosi tyytyväinen hänen kädenjälkeensä. Tän hetkinen leikkaus on tosi jees, eikä mun mielestä ole ikinä huonosti. Eilen kävin puhisemassa hänen tuolissaan ärsytystä siitä, että mun omaväriseksi venähtänyt lettini on vähän jotenkin tylsän näköinen ja haluaisin siihen jotakin piristystä. Me päädyttiin sitten sellasiin balayage-raitoihin, jotka maalataan sinne tänne pensselillä eikä poimita lapuille. Sen lisäksi tukkaan vedettiin lämmin (?) kiiltosävyte, joka on itseasiassa mulle paljon parempi kuin noi ikuiset tuhkataitot. Mutta tosi hauska toi balayagen lopputulos, koska se kirkasti hiusten kokonaisväriä tosi paljon, muttei mitään varsinaisia raitoja oikeastaan näe. 
helka

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja helka »

^ Minkä verran tuolle operaatiolle tuli hintaa? Olen vuosikausia viihtynyt omassa värissäni, mutta mieli tekisi kokeilla balayageraitoja latvustoon.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja lynx »

106 euroa veloitettiin tosta. Onhan se siis noin sinänsä kallis, mutta mun mielestä Jaanan listahinta pitkien hiusten värille on jotain 130 euroa, niin yllätyin tosta itse ainakin ettei tuon enempää maksanut.
Ainip

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Ainip »

Huomasin, että täällä on puhuttu tosta Profista aika paljon, ja ittelläkin kokemuksia sieltä, Jennin käsittelystä. :)

Mulla on pitkä tukka, ilmeisesti "extrapitkä" jollain kampaamoluokituksella, eli tohon pepun päälle. En oo aikasemmin tehny varauksia netissä, eli oon käynyt siis aina paikan päällä kampaamossa sopimassa ajan, jossa ne on nähnyt mun tukan ja pystynyt arvioimaan värjäykseen tms. kuluvan ajan. Nyt kun tein netissä varauksen, niin vaihtoehtoina oli "lyhyt", "keskipitkä" ja "pitkä", joten tietty otin pitkän. Sitten kun saavuin kampaamoon ja oltiin alkutervehdykset sanottu, niin Jenni huomautti että siihen tekstikenttään olisi kannattanut laittaa että tukka onkin oikeasti tosi pitkä, koska tähän pituuteen menee enemmän aikaa kun mitä varauskalenteri automaattisesti laittaa. Noh, homma sujui lopuksi ok, koska kellään ei ollut varattuna aikaa heti mun jälkeen. :)

Itse käsittelykokemukseen, eli halusin tukkaa vaaleammaksi raidoilla ja pienellä "ombre" efektillä, mutten mitään selkeetä rajaa. Mua vähän ärsytti, kun sanoin sanan ombre, ja Jenni ei reagoinut siihen mihinkään, mä jäin vaan miettimään tajusko se mitä mä tarkotin. (No tottakai se tietää, kun tuossa ammatissa työskentelee, mutta toisinaan ärsyttää kun toinen ei reagoi siihen mitä sanoo.)  Jenni oli kiltti ja hymyilevä, ja jutteli mun kanssa aika tarkkaan mitä tukalle oikein tehään. Valittiin väri yhdessä ja päätettiin mihinkä niitä raitoja tulee. Tosi mukavasti kuunteli. :) Sitten se alkoi vaalentamaan ja pysyi aivan hiljaa. Mä yritin puhua sille, ja kysellä välillä kysymyksiä omiin hiustenhoitotapoihini liittyen, ja siltä ei oikeen saanut minkäänlaisia vastauksia mihinkään. :/ Kysyin esimerkiksi miten kuumalla suoristusrautaa kannattaa pitää, ja vastasi että "ei oikeen pysty sanomaan". Kyselin hiusharjoista ja shampoista ja muista, ja siltä ei saanut oikeen minkäänlaisia vastauksia mihinkään, eikä se oma-alotteisesti puhunut mitään. Se vähän harmitti. Noh, kuitenkin. :) Lopputulos: tukka oli kivasti vaalennettu lopussa, vaikka koko kokemuksesta täytyy sanoa, että ei ollut hintansa väärti.

Tiivistettynä: Jenni osaa käsitellä tukkaa kivasti, ja kuuntelee mitä asiakas haluaa, mutta jos haluat hieman enemmän, kuten jutella miten sitä hiusta kannattaa itse kotona sitten hoitaa ja käsitellä, niin Jenniltä ei kauheasti vinkkejä tule.
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Wanda »

Lomalta palattua ehdin kirjoittamaan pari sanaa käynnistäni TH-Pajassa Tonnyn käsittelyssä viime lauantaina. Lähtökohtana oli siis lähes vyötärömittainen aikas kirjava hiuksisto: tyvessä oli n. 15 cm (?) omaa väriä, sitten vähän vaaleampaa vanhaa raitaosiota ja viimeiset n. 20 cm oranssihtavaa muutaman värinpoiston nähnyttä latvaa. Malli oli tasapitkä lukuunottamatta vanhaa otsista, joka oli n. leukaan saakka.

Lähdin ulos blondina. Väri on nyt tooosi vaalea ja "sun kissed" -raitaa on vielä tuomassa luonnollisuutta lookiin. Väri on tasainen ja luonnollinen huolimatta kirjavasta lähtökohdasta. Pituutta lähti reippaasti, tukan mitta nyt vähän yli olkapäiden. Otsista lyhennettiin ja kerrostusta tehtiin niin, että hiukset ei ole lättänät niin kuin ennen. Olen aivan mielettömän tyytyväinen ja kehuja on tullut paljon. Ihana kesätukka! Tonny tuntui itsekin olevan fiiliksissä, kun sai suunnitella ja toteuttaa ison muutoksen ja oltiin molemmat erittäin tyytyväisiä lopputulokseen :).

Kuten täällä on kirjoitettukin, Tonny oli aivan huipputyyppi ja todellakin osasi hommansa. Hän lähti ideoimaan mun toiveiden pohjalta ja toteutti koko homman erittäin huolellisesti. Mulla oli ilmeisesti metallikertymiä hiuksissa ja sen takia ensiksi laitettu väri alkoi valumaan ja kuumenemaan. Tonny ei siitä hermostunut, vaan huuhteli värin pois, teki kaksi syväpuhdistavaa pesua ja aloitti alusta. Aikaa meni tuon takia tunti enemmän kuin oli suunniteltu (neljä tuntia siis), mutta juttua riitti koko ajan, eikä aika käynyt pitkäksi.
Henriikka kirjoitti: Tämä kirjoitushan muistuttaa hieman jotain fanitytön sepustusta, mutta olin kyllä myyty tuosta tavasta tehdä ja intohimosta, on selkeästi niin oikealla alalla..
Samoin toi mun kirjoitus, mutta harvoin näkee noin asialleen omistatautunutta ja innostunutta tyyppiä. Uusi vakikampaaja on löytynyt :)

edit. hintaa tuli 150 €. Ei kyllä harmittanut tippaakaan, olisin maksanut tuosta vaikka enemmänkin.
Viimeksi muokannut Wanda, 07 Kesä 2013, 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

^OT, mutta musta 150€ neljän tunnin työskentelystä on TODELLA vähän. Mulla oli joskus viitisen vuotta sitten mahtava vakikampaaja, joka tosiaan saatto tehä tuon neljä tuntia töitä, mutta hinta oli jotain 80€ korkeimmillaan. Kampaaja  sit joutu lopettamaan selkäongelmien takia ja yhtä hyvää en enää löytänyt (nykyään käyn vain satunnaisesti hiusten leikkuussa, mitään vakiopaikkaa ei ole). Hintaa kyllä revittiin parin tunnin työstä 120€ ja tuosta on jo useampi vuosi aikaa, joten mikä hinta olis nyt.. Siinä todella tuntee olevansa liukuhihnalla, koska panostuskin on ihan erilainen, kyllähän sen huomaa.

Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
helka

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja helka »

Kävin hiljattain Profin Jaanalla siistimässä hiuksia ja olen kyllä tosi tyytyväinen! Oikeasti aika harvat kampaajat osaavat käsitellä liukasta, lasimaista hiustani, mutta hän osasi. Hän tajusi heti, kun selitin, että tässä hiuksessa leikkauksen on oltava moitteeton tai muuten en saa hiusta ikinä näyttämään hyvältä. Hius asettuu pesun jälkeen tosi nätisti itsekseen ja on aina hyvännäköinen.

Taas jaksaa odottaa puoli vuotta seuraavaan leikkauskertaan.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja zubi »

Jaana on kyllä ihan tosi hyvä kampaaja! Itsekin olen nyt käynyt hänellä, koska vakkarini Saara Profista on äitiyslomalla. Ja kyllä Jaana on melkeinpä parempi, ihan huippu lopputulos niin leikkauksessa kuin värjäyksessäkin ja lisäksi hän ehdotti mulle kivaa pienen pientä muutosta väriin, joka teki tosi hyvän säväyksen. Jaanalla on kyllä hieman kalliimmat hinnat, mutta minä tingin sitten jostain muusta, tukka on etusijalla. ;)

Jaana on kyllä supersuosittu, aikoja on välillä melkein mahdoton saada.
SabbraCadabra

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja SabbraCadabra »

Tykkään käydä Glohairin hiusmuotoilukoulun tytöillä! Köyhän pitää mennä sinne missä on vähän halvempaa  ;)
Mutta mä myös luotan siihen että ne tytöt osaa asiansa! Niillä on kuitenkin oman koulutuksen lisäks ne opettajat siinä koko ajan paikalla, et jos ei mee ihan niinku piti ni apu ei oo kaukana:)ja siellä kuunnellaan tosi tarkkaan ja suunnitellaan se värimuutos niin että tulee mahdollisimman lähelle haluttua lopputulosta. Tykkään! Keväällä viimeks kävin, sillon tästä...

http://i767.photobucket.com/albums/xx31 ... 6eaa6e.jpg

päästiin tähän!

http://i767.photobucket.com/albums/xx31 ... 560a04.jpg

ja lopputulos oli just sellanen mitä toivoin! Olin ihan varma et ei onnistu mut näin se vaan kävi <3
Nakke N.

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Nakke N. »

Mä tarvitsin kesällä pikaisella varoitusajalla hiustenleikkuun Kalevan lähistöltä, kun kauemmaksi en silloin päässyt löhtemään. Päädyin kysymään ruokaostosten yhteydessä Kalevan Prismassa olleesta kampaamosta aikaa ja sellainen löytyikin heti seuraavalle päivälle. Aika skeptisin ajatuksin menin sinne, mutta lopputulos yllätti todella positiivisesti. Hintakin oli varsin kohdillaan, muistaakseni selvästi alle 30 euroa vajaan tunnin työstä. Kävin vielä värissäkin myöhemmin samalla henkilöllä (Eveliina) ja värjäys meni myös ihan nappiin. Voin suositella ainakin lyhythiuksisille: ei ollut yhtään mummotukka, eikä repsottanut tai söhöttänyt miten sattuu. Värissä oli luonnetta ja särmää juuri sillä lailla kuin toivoinkin. Osasi ehdotella eri juttuja ja kuunteli myös asiakkaan toiveet :)
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Kuinkakohan kiireinen tuo Tonny on? Pistin ihan epätoivoisena spostia että olisiko ihan lyhyellä varoitusajalla aamuisin värjäysaikoja.... nauraakohan herra vain partaansa, taitaa olla aika suosittu ja aikataulut täynnä :-\
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hyviä kampaajia - Tampere

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Tonny laittoi tuossa vuodenvaihteen jälkeen Facebook-sivuillensa viestin, ettei aio nyt ottaa uusia asiakkaita vähään aikaan. Varasin vähän aikaa ilmoituksen jälkeen itselleni ajan ja varaus meni melkein kolmen viikon päähän.
Vastaa Viestiin