Hyviä kampaajia - Lahti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Mä kävin eilen taas Napsissa ja varatessani aikaa sanoin, että ei ole väliä kuka tekee, koska 3 edellisellä kerralla on ollut joka kerta eri kampaaja ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Eilen sitten menin kampaajalle ja sain sellaisen kampaajan, jota en ollut aiemmin siellä nähnyt, ikää oli n. 50v. Kun hän kysyi, mitä olin ajatellut, sanoin että kuivat latvat saa kaikki ottaa pois, johon kampaaja naurahti että ei näitä toki kaikkia täältä oteta. Sanoin että voi ottaa ihan reilustikin, että minua ei haittaa. Väristä sanoin että haluaisin punaruskean pohjan ja punaisia raitoja, mutta kampaaja sanoi, että ei sellaiselle pohjalle kyllä punaisia raitoja kannata, koska ei ne kuitenkaan kauaa pysy. No, lopulta päädyttiin siihen, että raidat ovat vaaleita kuparinsävyisiä. Tykkään kyllä väristä, ja olen tähän tosi tyytyväinen, mutta tää pohja on sen verran tumma, että mun mielestä ihan punaisetkin raidat olis tähän käyneet.

Kun päästiin värjäämään hiuksia, tyven värjäys meni ihan ok, mutta kun pituuksiin alettiin laittaa väriä niin en oo kyllä tollasta repimistä ikinä kokenut. Väriä levitettiin niin, että sudittiin vähän väriä, ja levitettiin se kammalla! Mulla on helposti takkuuntuva luonnontaipuisa tukka, ja kyllä oli kamalaa kun väristä märkää tukkaa kammattiin osio osiolta. Sattui aika iloisesti. Mulla on hiuksia aika paljon, että kyllä se varmaan 45minsaa ainakin repi mun hiuksia. Ajattelin pesuvaiheessa, että varmaan lähtee hiuksia reippasti mukana. Myös pesu oli aika kovakouraista.

Ennen leikkausta hiukset myös kammattiin ja harjattiin selväksi, ei mitään jätettävää tietenkään pohjalle (itse käytän aina, ja yleensä kampaajat laittavat myös) ja taas kiskottiin. Kuivausvaiheessa oli myös luvassa kovaa harjausta, kun föönillä ja harjalla kampaaja mun hiuksia suoristi. Imettelin myös, ettei käytetty mitään muotoilutuotteita.

Lopputulokseen oon tyytyväinen, kuivaa latvaa lähti n. 5cm ja väri on kiva. Ainoastaan kampaajan otteet oli sen verran rajut, että en kyllä hänen tuoliinsa halua toista kertaa istahtaa.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

matskupupu kirjoitti: Itse olen käynnyt useemman kerran triossa Hair catt kampaamo parturissa ja jälki on todella hyvää! siellä on mahdollisuus valita myös harjoittelija leikkelemään hiuksia ja hinta on puolet halvempi ja jälki on yhtä hyvä! suosittelen! :) siinä mäkkärin vieressä!
Mä tykkään kanssa Haircattista. Oma isäni on vakkarikäyjä, ja suositteli sieltä yhtä kampaajaa. Nuori, mustatukkainen. Taisi olla nimeltään Jenny, ellen ihan väärin muista. Oli tosi mukava, otti hyvin huomioon toiveet ja kysyi tarkkaan, mikä on minulle tärkeää. Sekoitti myös hyvän värin. Oli muutenkin ihan viihtyisä kampaamo. Ja mikä tärkeintä, ei repinyt kammalla.  :D Lopputulokseen olin oikein tyytyväinen.

Kauppahallin kampaamossakin oli yksi hyvä kampaaja, hän oli tosi huolellinen, ja tukasta tuli silloin tosi huoliteltu.  :)

Kaikkein eniten mua inhottaa nyrpeät "liukuhihna"-kampaajat, jotka on sen oloisia, ettei kiinnosta niinkään paljon millainen on lopputulos ja miellyttääkö asiakasta, ei muuta kuin naps naps, ja seuraava penkkiin.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Onko kellään kokemuksia Hiustudio V & K: sta? Varasin sinne ajan tammikuulle jo tässä aikaa sitten ( mitä, minäkö kontrollifriikki...) Muistaakseni Ville tulee mulle operoijaksi ja mieskampaajia on kovasti kehuttu ja heitä ainakin ja ehkä mulla on odotukset melko korkealla. Juuri nyt tuntuu sen "oman" kampaajan löytyminen todella tärkeälle kun häät siintelee mielessä ja haluan tehdä "hiusohjelman" koko ensi vuodelle mahdollisine värjäyksineen ja kenties jopa pidennyksineen Grande Finalea varten.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Sylver »

^En ole käynyt koskaan Villellä ja Kallella, mutta olen myöskin kuullut todella paljon kehuja. Uskon että heitä on ihan aiheesta kehuttu :)
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Myös minä oon kuullut kehuja Villestä ja Kallesta, ite en oo koskaan käynyt. Ohikävellessä on kyllä aina ollut asiakkaita tuolla, varmaan on hyvä paikka. Mä ajattelin, josko seuraavaksi menisin testaamaan Haircattin.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Peruutin sitten V & K: lle varaamani ajan sillä vanha tuttuni Riikka palasi äitiyslomalta ja avasi oman kampaamon, salon RF: n Vesijärvenkadulle. Riikka oli ennen töissä Sirpa Paljärvellä, jolloin pari kertaa leikkasi hiukseni ja olin ihan tykännyt. Kävin ennen joulua Riikalla ja leikkautin ja värjäsin. En ole koskaan ennen ollut tyytyväinen lähtiessäni kampaajalta mutta nyt olin. Riikka tajusi kun kerroin kasvattavani tukkaani ja leikkasi ihan himpun vaan, niin että tuli pikkuisen mallia tähän kiduttavaan kasvatusvaiheeseen. Väri oli juuri toivomani hopeanvaalea, ei keltainen. Varasin samantien ajat sekä häämeikkiin ja -kampaukseen. Tilat oli kivat, hyvin suunniteltu. Nyt pitäisi jälleen varata aika juurikasvun käsittelyyn. Tuntuu että halutessani voisin sanoa Riikalle jos en tykkäisi työn tuloksesta ja se otettaisiin todella hyvin vastaan. Tuo tunne on aika paljon, kun en oikein koskaan uskalla sanoa vaikka itkettäisi oikeasti.


Lisätty: Jos jollakulla kiinnostus heräsi niin voin antaa yhteystiedot yksärillä. Lapanen jo tunsikin Riikan.  Googlasin nimittäin itse enkä löytänyt paikkaa netistä, on varmaankin vielä sen verran uusi paikka.
Viimeksi muokannut lillamilla, 25 Tammi 2008, 07:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja pekaani »

Fantti kirjoitti: Mun tekis mieli taas mennä esim hairvizioniin, sinne saan ajankin miltei heti kun esim. pisaraan kestää kuukausi. Niillä kun on ne vakiasiakkaat aina siellä.
Mutta Pisara on niin halpa, että lienee no jonot siksi? Joskus ennen pikkujoulusesonkia seuraavat vapaat ajat olivat tämän vuoden puolelle. Vizion on mun kantapaikka, Kaisu osaa asiansa ja on mukava :). Tosin hinta on tosiaan vähän liian korkea, kun lyhyitä hiuksia saa olla parin kuukauden välein leikkaamassa. Hiustiimi ilme on kanssa ihan hyvä. Pari kertaa olen siellä käynyt, molemmilla kerroilla annoin vapaat kädet ja lopputulos oli ehkä vähän liian pehmeä ja ns. kesy mulle. Vaikken mitään keesiäkään kaipaa :D.

Onkohan kukaan käynyt Fizzissä? Se näyttää ulospäin vähän halpikselta ja epäilyttävältä, mutta ainakin siellä on aika nuorta porukkaa töissä ja hinnatkin ois suhteellisen halvat. Avopuoliso käy siellä kyllä "nätin parturitytön käsittelyssä", mutta se on vähän eri asia, häneltä kun nyt yleensä vaan vedetään lyhyeksi.

Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

pekaani kirjoitti:
Onkohan kukaan käynyt Fizzissä? Se näyttää ulospäin vähän halpikselta ja epäilyttävältä, mutta ainakin siellä on aika nuorta porukkaa töissä ja hinnatkin ois suhteellisen halvat. Avopuoliso käy siellä kyllä "nätin parturitytön käsittelyssä", mutta se on vähän eri asia, häneltä kun nyt yleensä vaan vedetään lyhyeksi.

Minä kävin viimeksi Fizzissä.

Paikkana tuo on minusta vähän näkymätön, en ole edes huomannut tuota paikkaa aikaisemmin. Epäilyttävästä ulkonäöstä en kyllä osaa sanoa, mutta kieltämättä halpisvaikutelman voi saada. Menin kuitenkin Fizziin siksi, että sinne siirtyi Haircattista eräs kampaaja, jonka laittamaan sävyyn ja leikkaukseen olin viimeksi todella tyytyväinen. Kampaajan nimi on muistaakseni Jenny (Ninniksikin häntä taidettiin kutsua). Tälläkin kertaa hän leikkasi hyvin, ja ihanaa kyllä, juuri sen verran kun oli sovittukin (tässä olen todella vainoharhainen  :D). Sävyn levityksessä hän olisi voinut olla ehkä vähän huolellisempi. Hän on kuitenkin mukavan tuntuinen, ja kuuntelee aika tarkkaan asiakkaan toiveita, joka on myöskin minulle tärkeää.  :)

Muista Fizzin kampaajista minulla ei ole kokemusta.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Missä tuo Fizz on? Ei sano nyt äkkiseltään mitään.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Lapanen kirjoitti: Missä tuo Fizz on? Ei sano nyt äkkiseltään mitään.
Vesijärvenkadulla.  :)

http://salonfizz.com/

Juuri tuolla Jennillä minä olen käynyt, on leikannut mm. otsatukan, latvoja ja laittanut sävyjä.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Mä varailin nyt ajan tonne Salon RF:n Riikalle parin viikon päähän. Ikkunasta katselin, että TIGIä näytti hyllyillä olevan. En ookkaan koskaan TIGI-kampaamossa käyny.

edit. Nyt oon käynyt tuolla Salon RF:ssä ja väri ja leikkaus on saatu tukkaan. Riikka oli tosi hellävarainen hiusten käsittelijä, ei repinyt ja varmisteli ettei vaan satu. Väristä tuli tosi hyvä ja leikkaus onnistui myös hyvin. Kampaamo oli sisustukseltaan tosi viihtyisä ja kuitenkin tyylikäs. Tykkäsin myös siitä, että kerrottiin mitä tuotteita käytetään, usein kampaajalla aina kysyn mitä päähäni lätkitään, nyt ei tarvinnut edes kysellä. Olin kyllä tyytyväinen kampaajaan ja tulokseen. Ainoa ongelma on mun luonnonkihara, joka ei asetu näin lyhyeen tukkaan millään. Toisin sanoen tukka sojottaa kohti taivasta takaosasta. Nyt kun tarkemmin muistelen, sama ongelma oli 15v sitten kun mulla oli viimeksi näin lyhyt tukka. Varmaan joudun suoristusraudat ottamaan päivittäiseen käyttöön ja kostealla tukalla en voi enää mitenkään mennä nukkumaan. Tiedän että ongelma poistuu kun hiukset muutaman sentin kasvaa, joten nou hätä.
Viimeksi muokannut Lapanen, 29 Helmi 2008, 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Mitä maksoi hiustenleikkuu? Mun pitäisi taas mennä lyhentelemään hiuksia, mutta toi Vizionin hinta tuntuu vähän kovalta nykyiseen budjettiin..
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Sori, huomasin vasta nyt.  :-\

Mulla maksoi väri ja leikkaus 94€, niistä leikkaus maksoi noin 30€ muistaakseni.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Ei tullut lainkaan liian myöhään vastaus. Mä en ole vieläkään tehnyt tälle kuontalolleni mitään. Yritän kestää kunnes on aivan äärimmäinen pakko käydä leikkaamassa. Sitäpaitsi kun kerran kaipaan jotain uutta, on ehkä ihan hyväkin että hiuksissa on enemmän pituutta. Mulla kun nyt sopivien mallien määrä tuntuu olevan tosi suppea..

30e kuulostaa ihan sopivalta, tai ainakin halvemmalta. Toisaalta kurkkasin tonne Fizzin sivuille, siellä ois pelkkä leikkaus 23e. Onkohan siellä muut työntekijät päteviä, ettei ole niin että ainoastaan tuo Jenny/Ninni on hyvä, ja muut leikkaa pottakampauksia  ;D
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hyviä kampaajia - Lahti

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

^ Seurailin siinä sivusta niiden muiden työtä, ja ihan päteviltähän ne vaikutti.  ;D On tuo Fizz minusta ainakin ihan kokeilemisen arvoinen.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Vastaa Viestiin