Micro ring

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
nazu

Vs: Micro ring

Viesti Kirjoittaja nazu »

Joops, eli nyt on päässä kolme päivää ollut noilla silikonisisuksisilla ringeillä ja tuntuu (ainakin vielä) paljon jämäkämmiltä... Tilasin samalta myyjältä ebaystä nuo "tongit" ja tuntui kyllä paremmilta kuin noi askartelu pihdit millä aiemmin änkäsin päähäni.
Ja kaikki kunnioitus sille joka on nuo saanut laitettua ilman peiliä, oliko se jopa neljässä tunnissa  :ts itse askartelin niitä jonkun 10 tuntia päähäni  0_0. Nooh kai sitä sitten oppii kun enemmän laittaa noita.

Kysynpä nyt tässä samalla, uskaltaako hiuksia värjätä nämä pidennykset päässä? Mulla tuppaa omasta tukasta väri lähtemään tosi nopsaan pois (biotiini?) Noissa väripaketeissahan lukee että ei saisi olla metallin kanssa kosketuksessa? Ja juurikasvua pitäisi värjätä.. ettei vaan omat hiukset katkee siitä ringin kohdalta  :o hui!
Viimeksi muokannut nazu, 17 Helmi 2010, 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JuneGrace

Vs: Micro ring

Viesti Kirjoittaja JuneGrace »

Minulla on ollut nyt perjantaista loopit päässä ja haluaisin jo näistä eroon.. :-\ Olo oli aivan arsesta kunnes ompelin 70g hiusnauhaa ringeihin kiinni, jolloin muuttuivat paljon luonnollisemman tuntuisiksi ja jotenkin näköisemmiksikin, sekä olo siedettäväksi.. Jostain syystä nuo rivit joissa on hiusnauha "päällä" tuntuvat paljon paremmilta, eivät tukistele tai paina, kun "vapaat" taas saa ajoittain yliherkän ärsyyntymään.. Ja sen päänahankin.. Tässä olen nyt selaillut ebaytä löytääkseni lisää hiusnauhaa huokeaan hintaan, nykyisten kauppaaja kun on vielä loppuviikon lomalla ja minä malttamaton helpottamaan oloani...
Tämän myötä on varmistunut se, että ei taida ringit pelkilleen olla minua varten :( En ehtinyt kokeilla miten onnistuu ja miltä tuntuisi pelkillä ringeillä hiusnauhan kiinnitys, kun koiralapsi varasti riepoteltavakseen useampaan otteeseen karvat lavuaarista tarvikkeineen, emännän lähdettyä vain hetkeksi pois huoneesta. Jossain vaiheessa meni sitten rinkulapussi mukana, eikä sitä sen jälkeen ole etsinnästä huolimatta näkynyt, kun ei heti tajunnut sen kadonneen.. :-[

Se "metallikielto" värjätessä taitaa liittyä enemminkin väriin, kuin hiusten katkeamiseen, eli metalli saattaa aiheuttaa jänniä reaktioita ja tuottaa omintakeisia värejä.. ;D Näin ainakin muistelisin, mutta kannattaa tarkistaa, ettei käy köpelösti..
nazu

Vs: Micro ring

Viesti Kirjoittaja nazu »

http://stores.ebay.com/minihouse8888_re ... em322    Tossa olis jotain remy nauhoja, ainakin mun mielestä ollut hyvä myyjä ja ainakin nuo I-tippi hiukset (remy) on ollu oikein laadukkaita  ;). Juu voisin kyllä ensi kerralla myös laittaa nauhaa kiinni ringeillä, jos ei kestäisi sitä kymmentä tuntia sitten  :O
Taidan sitten kun oman tukan väri haalistuu, heittää mustan "sokkivärin" peliin!
eewi

Vs: Micro ring

Viesti Kirjoittaja eewi »

Itse askartelin päähäni 100 kpl micro ringejä ja ongelmaksi muodostui niiden vähyys. Oma tukka on melko ohut, mutta lisäkkeet näyttävät lähinnä hiirenhännältä. Tilasin nyt 100 kpl lisää ja yritän huomenna tunkea ne tuonne sekaan. Muuten tuntuvat hyviltä, eivät paina tai kiristä edes yöllä eivätkä tunnu ainakaan vielä valuneen (2 pv). Melkoinen homma kinnityksessä itse tehtynä oli ja sai todellakin yllättävän lujaa pihdeillä puristaa, että todella pysyvät.

Mietin myös jos yrittäisin laittaa yhden hiusnauhan tuonne sekaan ringeillä, niin saisi ehkä helpoiten tuuheutta. Mietityttää juuri nuo tekniikat. Nauhani on melko ohut (verrattuna mm. omiin clip on-nauhoihini) eli turha on haaveilla oman hiuksen sinetin läpi vetämisestä. Täytynee testata, miltä tuntuu. Jotain tälle kuontalolle täytyy keksiä ennen kaverin lauantaisia häitä  ::)
wimmma

Vs: Micro ring

Viesti Kirjoittaja wimmma »

Mä aloitin micro ring -kokeiluni noilla loop-hiuksilla, mutta huomasin ettei se oo mulle paras tapa. Niitä hiusosioita pitäisi olla aika paljon, jotta pidennys näyttäisi hyvältä, ja mulla on aika ohut tukka. Oonkin siirtynyt käyttämään hiusnauhaa micro ringeillä kiinnitettynä ja oon ollut siihen tosi tyytyväinen. Ringit ei valu, vaikka mun tukka onkin melko liukas. Kiinnittämistä varten oon lainannut mieheltä jotain peruspihtejä. Juurikasvua värjätessä oon aina irrottanut nauhan ja kiinnittänyt sitten värjäyksen jälkeen takaisin. Melko kivutonta ja nopeaa ja parin peilin avulla oon onnistunut tekemään sen aina yksikseni.

Mulla on eBaysta tilattuja rinkuloita, joissa on se silikoninen sisus. Oon havainnut ne hyviksi, tosin en ole muita vaihtoehtoja edes koittanut. Ebaysta myös varmaan saa niitä halvimmalla, Paypaliin rekisteröityminen helpottaa elämää huomattavasti.  :ts
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Micro ring

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mäpäs askartelin äsken kaverin päähän hiusnauhan microringeillä kiinni. Hius 22" täysmittainen hiusnauha, renkaat kierteellisiä "tavallisia" ja laitoin tuplakiinnityksellä (tai ainakin yritin mutta renkaat loppui kesken). Renkaita meni täydet 100kpl, olisi mennyt noin 150kpl mutta tosiaan oli vain 100kpl pakkaus niitä.Kaksi kerrosta tuplana ja viides pätkä yksinään eli kolmessa kiinnityskerroksessa 5 leveää pätkää hiusta. Ylimpään riitti tuplana ja alempaan kahteen niittauskerrokseen yksinkertaisina. Laitoin niin että renkaiden väliin jäi sivusuunnassa 2-3mm vapaata osuutta eli kunnolla niitattu kiinni. Tuli tukevan oloinen ja todella upea muhkea tukka! Kaverilla on noilla kierteisillä laitettu aiemminkin, mutta harvalla kiinnityksellä ja ne on pysyneet hyvin. Katsotaan miten käy nyt.  :D Ja aikaa meni 3,5h eli aika hidasta puuhaa askarrella yksitellen renkaita paikoilleen.

Huomasin muuten että kierteisillä saa tiukempaan kiinni sen renkaan kuin silikonisisuksellisen, jolloin se pysyy eikä valu. Jos valuu niin varmaan kuluttaa hiusta, mutta jos tuo pysyy kiinni niin lienee ok. Silikonisisukselliset silloin vuosi sitten ainakin mulla valui ja repi hiusta.

Kattelin netistä videoita tuosta hiusnauhan kiinnityksestä ja joka paikassa neuvotaan laittamaan vain muutamalla renkaalla kiinni.  ??? Mä laitoin kyllä ihan joka kohdasta kiinni, siihenhän tulee muuten kauhea paino kiinnityskohdan omille hiuksille jos on vaan sieltä sun täältä kiinnitetty!  :o

***

Jatkoa:
Kaverin tukka on ollut päässä nyt reilu 3 viikkoa. Ne joissa on tuplana ringit on pysyneet hyvin, mutta ne joissa on vaan yksi ring, valuivat viikon päästä jo aika pahasti. Kiinnitin nuo ykkösringiset osiot uudelleen kun uusi setti ringejä saapui mulle ja on pysyneet. Eli vaatii näköjään tuplakiinnityksen että pysyy.  :)

Laitoin muuten äsken itselleni vaaleita raitoja loopeista joita löysin kaapistani. Loopit valuu mulla viikossa pois kestovärjätystä hiuksesta joten pysyvyys olisi hennatussa terveessä hiuksessa 1-2 päivän luokkaa, mutta olinkin näppärä ja laitoin ringin siihen loopin oman ringin lisäksi. Katsotaan, sanoi tohtori.
Viimeksi muokannut Mena, 31 Joulu 2010, 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Morphine

Vs: Micro ring

Viesti Kirjoittaja Morphine »

Vanha ketju, enkä tiiä käyttääkö kukaan enään ringejä, mutta:
Kellään muulla sellasta ongelmaa, että ringit irtoilee itekseen - ja vie mukana ne hiukset, joissa ne on kiinni?  0_0 Mulla olis vielä 3pkt mustia ringipidennyksiä, mutta en oikeen uskalla laittaa niitä päähän, jos ne kerran aina lähtee irti ja vie omat hiukset mukana. Muutenkin näytän kaljuuntuvalta.. Mitään kovia käsittelyjä en oo tehny hiuksille.
Ja en tiedä onko sitä jo jossain mainittu, mutta itse tein sinettipidennyksistä ringit, ja kiinnitin ne sitten klipsipidennyksiin - Sai kivoja raitoja.
Vastaa Viestiin