Pahin hiusmokasi

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Catbear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Joulu 2006, 19:59

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Catbear »

Mun karmeimmat hiusmokani onkin todella hirveitä.

Viidennellä luokkalla päätin leikata pitkät hiukseni polkaksi, eikä siinä mitään muuten, mutta päätin säästää vanhojen hiusteni pituisen karmean hiirenhännän...Onneksi tajusin leikata sen pois muutaman viikon päästä.

Seitsemännellä luokalla halusinkin sitten piilokaljun, eli niska oli ajeltu kaljuksi ja se näkyi kun pidin korkeata poninhäntää. Jossain vaiheessa vähän kasvaneeseen niskatukkaan ajeltiin "söpösti" sydän. Noloa. :-[
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Neve »

"Seitsemännellä luokalla halusinkin sitten piilokaljun, eli niska oli ajeltu kaljuksi ja se näkyi kun pidin korkeata poninhäntää."

Mulla oli tuollainen tukka ala-asteen toisella luokalla, niskassa millisänki ja muu tukka sitten olikin korvien yläpuolelle!
Oli silloin ala-asteella kamala kilpailu, kellä on lyhyin "polkka". Mulla olikin sitten armoton pottapolkka päässä.. noh,se oli silloin se  :D

Myös tulee mieleeni, kun viidennellä luokalla minulla oli musta tukka suoralla otsiksella (ei tosiaankaan sopinut kasvoilleni..) kunnes sain kuudennella luokalla päähäni että halusinkin olla blondi.. Ja sen lisäksi halusin permiksen ja sen myös otin. Kauhea tukka, näytin ihan nuudelipäältä. Se tukka oli varmaan kaamein ikinä!

Muutenkin värjäilin ala- ja yläasteaikoina tukkaani turhan tiheään tahtiin, vaaleammasta tummaan ja toisinpäin.
Olisi voinut jättää tekemättä  ::)
badbomben
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Loka 2008, 18:57

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja badbomben »

Pahin moka oli antaa bohemikampaajalle vapaat kädet. Lähtötilanne oli pitkä, kaunis, käsittelemätön tukka. Lopputuloksena kynitty, singlattu ja kasaripermanentattu kotkanpesä. Nauratti ja itketti vuorotellen, onneksi siitä on jo kymmenen vuotta  :D

Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Charleen »

Catbear kirjoitti:
Seitsemännellä luokalla halusinkin sitten piilokaljun, eli niska oli ajeltu kaljuksi ja se näkyi kun pidin korkeata poninhäntää.
Mulla oli seiskalla tollanen kans! Kaveri ajoi ja sanoi että "hiukset on uusiutuva luonnonvara!"  ;D
Äiti sanoi vaan että "Kauhee petolinnun pe*se!"
Tosin aivan älyttömän paksut ja ihanat hiukset kasvoi eli teki hyvää :)
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Mulla on ollut lapsesta asti aina pitkä tai pitkähkö (vähintään hartioille) hiukset ja sitten kuudennella luokalla päätin repäistä ja leikata tukkani aivan lyhyeksi, koska se nyt sattui olemaan muotia silloin *tyhmää*.Noh, kampaaja kysyi että otetaanko korvan alta vai ylhäältä ja näytti sitä kohtaa sormilla, noh minä satuin olemaan ilman silmälaseja ja en nähnyt mitä kohtaa kampaaja näytti ja sanoin vain, että "joo leikkaa siitä" ja kampaaja leikkasi korvien yläpuolelta eli tosi lyhyeksi! Olin aivan kauhistunut ja takaosa muotoiltiin kyllä kauniisti pyöreäksi, mutta kuitenkin ei kerrostettu päältä takaa yhtään, kun en osannut sitä 12-vuotiaana selittää  :-[. Noh tulos oli aivan hirveän näköinen ja menin itkien kotiin ja itkin äidilleni, että mua sanotaan pojaksi  :'(. Mua siis ihan oikeasti luultiin pojaksi silloin, koska käytin sellaisia poikavaatteita muutenkin kaverin kanssa. Tuon tapahtuman jälkeen en ole enää ikinä leikannut noin lyhyeksi tukkaa enkä leikkaa! Korkeintaan hartiamittaan voin leikata.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Ehkä pahin mokani on se, että värjäsin tukkaani kolme vuotta mustaksi. Pitkään siitä tykkäsinkin, mutta kyllästyin sitten jossain vaiheessa kaameaan tyvikasvuun (luonnollinen värini on tummuusasteeltaan kutosen luokkaa). Siitä alkoi sitten työläs prosessi, joka alkoi siitä, että puolipitkistä hiuksista leikattiin puolet pois, sitten laitettiin parin kuukauden päästä raitoja jne. ja nyt melkein itkettää, kun katson sen ajan kuvia kuontalostani - tukka on mustan ja oranssin sekamelska. Nyt viimein tukkani on tasainen, tummuudeltaan nelosen ja vitosen väliltä. Nykyään yritän käännyttää jokaisen, joka edes mainitsee mustaksi värjäämisen, koska en halua kenenkään joutuvan kokemaan samaa prosessia. Toisaalta mustassa tukassa oli hyvätkin puolensa - tukka oli kiiltävä ja hyvälaatuinen siihen asti, kunnes alkoi paluu ruskeaan.
Heillow

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Heillow »

Pahimpina mokina voisin pitää aivan platinanvaaleiden hiusten värjäämistä ruskeiksi (kaduin heti), sekä reilusti ponnarille ylettävien, joskin todella epätasaisten, hiusten leikkaamista aivan poikatukaksi. Vasta jälkeenpäin olen tajunnut miten hirveälle näytin.  ::) Lisäksi on vielä se kerta, kun leikkautin yli hartiamittaiset hiukset leukaan ylettyväksi polkaksi. Kyllähän näitä mokia riittää.
Kiivi

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

Pahin moka on ehdottomasti mustan tukan blondaus kotikonstein.  :-X Väristä tuli kiva, mutta tukka kärsi todella pahasti. Toinen moka oli vyötärömittaisen tukan leikkaaminen lähes polkaksi. Tuon virheen olen toistanut jälkeenpäin vielä kaksi kertaa, eihän virheistään koskaan opi.  ::)
Fii
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1202
Liittynyt: 06 Elo 2006, 19:02

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Fii »

Pahin moka kun leikkaisin hiukset yläasteella ja sitte sen jälkee aloin värjäillä iha niin blondiks hiuksia et ne oli ihan valkoiset. Lienee turhaa sanoa, että kuivatti aika lailla.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Liina »

Värjäsin vaalennetut ja auringon polttamat hiukset tummanvaalealla kevytvärillä, vaikka purkissa ei suositeltu väriä niin vaaleaan hiukseen. Väri oli sitten tyvestä oranssi, latvoista vihreänharmaa ja väliltä ruskea. Kaksi iltaa muhitin päässä vuorotellen XZ:n öljyhoitoa ja syväpuhdistavaa shampoota. Sain oranssin sävyn laimenemaan ja latvatkin oli enää harmaat. Laitoin päälle vielä kevyen vaalennuksen, jolloin sain hiuksista lähes tasaväriset, tosin viimeinen harmaus latvoista vasta kuukausien päästä.

Kyllä harmitti, koska hiukset kuivi entisestään enkä edelleenkään saanut tummanvaaleita hiuksia, joita olin pitkään halunnut. Myöhemmin värjäsin hiukset vaaleanruskeiksi niskasta lähtien niin että jätin kuivimmat päällihiukset raidoiksi ja kasvatin ne lähes kokonaan pois ennen kuin värjäsin ne muitten hiusten värisiksi.

Koko paikkausoperaatioon taisi mennä pari vuotta  ::)
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Cherrysama

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Cherrysama »

Pahin hiusmokani on varmaan se, että leikkasin mun ihanan pitkät ja vaaleat hiukset siiliksi takaa, edestä jäi sitten vähän pidemmäksi. Kokeilunhaluissani vielä värjäsin ne puoliksi mustalla ja puoliksi sinisellä.  ::)
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja keesha »

Varmaankin tuo ruma takatukka jota yritin muka kasvattaa. Nyt napsahti viime viikolla sitten ja varasin ajan kampaajalle ja tilalle tuli kiva polkka. Nyt on muutenkin edestä hieman pidempi, koska tykkään ehdottomasti tämmöisestä tyylistä enemmän.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja nelma »

^
Oon syyllistyny samaan... Epämääräistä hiirenhäntää kasvatin. Onneks pidin sentään silloin paljon ponnarilla ::)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
usagi

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja usagi »

Hiusten leikkaaminen lyhyiksi..en oikein ole viihtynyt lyhyissä hiuksissa koskaan ja kasvattaminen on niin hidasta.
Sitten erilaiset värjäyskokeilut,mm. mustalla hennalla värjäys:hiuksista tuli vihertävän sinertävän kellahtavan harmaat&nbsp; :-X.Sama tulos tuli kun laitoin mustan suoravärin oranssin värin päälle,tosin kiiltävämpänä tällä kertaa.Siitä väristä tuli oikeastaan aika jännän näköinen,vähän niinkuin koppakuoriaisen kuori&nbsp; ;D.Mutta sitten sininen peseytyi pois ja hiukset jäivät vaan vihreiksi.Kesti ainakin pari kuukautta ennenkuin se vihreä lähti kokonaan,ei auttanut värinpoisto eikä syväpuhdistajalla hinkkaaminen.Tukasta vain tuli purkkaa.
Joskus en käyttänyt blondattuihin hiuksiin muuta kuin jotain natusanin shamppo-hoitoaine yhdistelmää..kyllä ne aika karseat silloin oli.
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Huonosti hoidettu ja itse tehty värinpoistoblondaus ei ole fiksu ratkaisu&nbsp; :D Onneksi sitä on ottanut opikseen virheistään
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
Vastaa Viestiin