Pahin hiusmokasi

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Tuntuupa tutulta! Minä kokeilin teininä kiharrinta ja hiukset jäivät kiinni sen pyöröharjaan. Onneksi se harjaosa oli irroitettava. Myöhemmin sama tapahtui tavallisen pyöröharjan kanssa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Miekii oon onnistunu saamaan pyöröharjan hiuksiin kiinni! Onneks se saatiin kuitenki irti ilman saksia.
Miulle kävi myös nuorena sillai, että oltiin uimahallissa ja siellä oli sellasia kumisia renkaita joita sai heittää veteen ja sukellella pohjasta. Laitoin sellasen pään päälle ja sukelsin, voitte vaan kuvitella mitä kävi ;D Siinä renkaassa oli vielä sellasia pieniä nystyröitä. Meni kyllä vähän aikaa, että se saatiin irti, onneks taaskin ilman saksien apua
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Pyöröharjaan jääty jumiin täälläkin... Eikä auttanut kuin sakset. Miten se voikin takertua niin tiukkaan, yritin vaikka kuinka kauan irrotella hiuksia mut ei ne siitä lähteneet.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Mai »

Täälläkin otettu yhteen pyöröharjan kanssa ainakin kahteen otteeseen, molemmilla kerroilla jouduin saksimaan tieni vapauteen.  :P Tukkaan on tarttunut myös isosiskoni ihanalla avustuksella kärpäspaperia ja purkkaa - molemmat jouduttiin saksilla poistamaan. Ei ihme että mun lapsuuskuvissa mulla on aina sellainen lyhyt poikatukka.  ::)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja miolla »

Pyöröharjaan jääty jumiin pariinkiin otteeseen, mutta aina päästy irti ilman saksia. Sen sijaan purkkaa on jouduttu leikkaamaan pois..
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja tipson »

kesällä pyörittelin ajatuksissani yli leikaan asti ulottuvat etuhiukseni tiheäpiikkisen kamman ympärille ja kun aloin pyörittämään kampaa pois niin eipä se mihinkään suuntaan enää liikkunut. Olin pyörittänyt kamman siis päänahkaan asti kiinni.. no melko paniikissa keksin laittaa hoitsikkaa hiuksiin josko hiukset lähtisi pois - ei auttanut. Sitten etin jonkun pihtityökalun jolla aloin laittaa kampaa pieniksi paloiksi hiusten ympäriltä.. lopulta kampa oli noin kahdessakymmenessä palassa ja hiukset pelastettuina. Kylläkin lyhyempinä, epätasaisina ja katkelleina.. :/ oon yllättyny kuinka hyvin pidin paniikin aisoissa etten menny repimään hiuksia väkisin. :D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
karenne
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Syys 2012, 15:04

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja karenne »

Täälläkin jääty kiinni pyöröharjaan. Lapsena oltiin rannalla ja uimisesta sotkuuntunutta tukkaa kun koitti selvitellä, niin kuinkas kävikään... No kiinni jäi ja lujaa! Pelastukseni oli maailman myötätuntoisin ihana viereisen leirin teinityttö, joka nyppi harjasta piikkejä niin kauan että sai sen irti päästäni. Tästä ikuisesti kiitollisena, siirryttiin seuraavalla viikolla yläasteelle, jokaa olisi ollut aivan kamalaa toinen puoli tukasta parin sentin sängellä...
hampputukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Touko 2012, 20:24

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja hampputukka »

Joo, täälläkin on jääty pyöröharjan saaliiksi... Istuin tietokoneella ja isoveljeni kysyi josko sais tehdä mulle jonkun "kauniin" kampauksen. Uppouduin sitten koneelle ja hetken päästä tajusin että ei jessus, veli oli pyörättäny harjan hiuksiin pitämään kampauksen kasassa  >:( Ei sitten niinku tajunnu etsiä ponnareita tai jotain hiusklipsejä...!

Pikku hätäitku siinä pääsi ja jonkin aikaa yritettiin äitin kanssa saada harjaa irti. Lopulta päätettiin lähteä äitin kaverin luo, joka on kampaaja. Kyllä se lopulta saatiin saksittua irti ja hiukset ei siitä kauheesti kärsineet  :) Taisin olla silloin ala-asteella.
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=848478#p848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.
Apolline
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 17:43

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Apolline »

Tuli mieleen, kuinka joskus muinaisessa varhaisnuoruudessa luin jostain akkain aviisista kauneusvinkin, jonka mukaan kanamuna tekee hiuksista sileät ja kiiltävät. Rikoin päähäni kananmunan, mutta pesin tukkani liian kuumalla vedellä, joten munassa tapahtui ilmeisesti jokin paistumisreaktio. :D Hiusten selvittäminen oli aikamoista hommaa.

Parit ysäripermanentitkin on tullut koettua, ne olivat kyllä ihan kollektiivinen muotimoka.
anilliini
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 107
Liittynyt: 15 Touko 2012, 22:18

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja anilliini »

pahin hiusmoka oli kun olen koskaan värjännyt näitä. Mulla oli sellainen muutaman vuoden kokeiluvaihe. Mulla oli tosi kivat hiukset joskus 15-vuotiaana mutta sen jälkeen jotain tapahtui. Olin ilmeisesti 90-luvun lopun vaikutteille altis. Silloin oli muotia värjätä hiuksia ja tosi monilla oli melko lyhyet hiukset. Vasta jälkeenpäin olen miettinyt että taisi tulla vähän vaikutteita jostain, miksi muuten olisin yrittänyt vääntää minun hiuksia joksikin mitä ne ei ole luonnostaan. Eli punertavista kiharoista suoriksi ja vaaleiksi. No onneksi olin niin laiska että en jaksanut pahoinpidellä niitä kokoajan. Suht kunnialla selvisin näistä jutuista. Ihmetyttää vaan että mitä olen kelaillut. Yritin saada jotain Meg Ryan hiuksia, onneksi ei sentään Rachel-hiuksia. 0_0
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)
Moriem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Helmi 2012, 23:50

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Moriem »

Varmaan se kun olin ostanut jonku L'orealin punamustan (Casting Cremen Black Currant) ihan hetken mielijohteesta lähi S-Marketista. En sitten uskaltanut ottaa riskiä ja värjätä sillä kokonaan, päätin testata ensin yhteen suortuvaan. Siinä sitten huomasinkin tehneeni useamman raidan, jotka todellakin erottuivat haalistuneesta, värinpoiston päälle värjätystä vaaleanruskeasta! Moni tuli kysymään että ootko värjänny hiukset tai jotai :D Kaikista pahinta oli että pidin noita vielä suht kauan koska päätin aloittaa oman värin kasvatuksen. Sitten onneksi älysin värjätä tummemmiksi ja siitä taas tummemmiksi ja lopulta kaksi kertaa mustaksi kunnes olen taas oman värin perässä.  ::)
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/
höpönasu

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

1: Pikkutyttönä oli pakko pitää pottapolkkaa asiaankuuluvine pottaetuhiuksineen. Neronleimaus tähän hässäkkään oli nelosluokalla otettu punainen markettiväri joka paljastui omissa hiuksissa porkkananoransseiksi. Nailed it.

2: Minä joku 10-12w ja samainen polkkatukka. Eräs ilta aloin silitellä kädelläni hiuksia takaraivolta. Hittolainen kun olivat sileät! Kehotin äitiäkin koittamaan. Pehmoiset oli juu. Ainoa asia joka häiritsi oli ne pahuksen etuhiukset. Mutta hei, nehän voi leikata pois. Hipsin sitten vessaan ja otin oranssit pikkusakset kätösiin. Onni onnettomuudessa että aloin leikata etuhiuksien alhaalta, sillä totuuden paljastuttua - kyllä, siitähän jäi kalju! Eivät ne jäljelle jääneet etuhiukset sitä peittäneet, ja siitä alkoi kamala pantapakko. Koulun diskokin oli siinä samoihin aikoihin ja äiti halusi laittaa hiukseni hienosti. Kappas, mitä pannan alta löytyikään. Oli kyllä pikkutytöllä kova tuska silloin. )': Onneksi kasvoivat mokomat takaisin suhteellisen nopeaa!
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja janniina »

Joskus ala-asteella viidennellä en olisi millään jaksanut pestä hiuksia, kun kävin suihkussa. Kuljin sitten sellaisella rasvaisella liimaletillä, hyihitto!

En ymmärrä miksi, nykyisin pesen hysteerisesti joka päivä :)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Punatulkku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 09 Syys 2012, 22:28

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Punatulkku »

Värinpoistojen tekeminen itse tietämättä asiasta mitään. Tästä aikaa nelisen vuotta, olin värjännyt tukkaa tummaksi jo vuosia (koko pää) eli oli kerrostunut mukavasti sitä väriä. Aloitin vaalennuksen kampaajalla raidoittamalla, mutta se oli liian kallista ja aikaavievää niin rupesin tekemään värinpoistoja.. Tiedä ees kuinka monta niitä tein. Pidin niitä myös liian lyhyellä vaikutusajalla kun ajattelin sen vahingoittavan vähemmän, joten tulos jäi usein vähän heikoksi. Siispä tein lisää - en ihan oikeasti muista montako tein, niin järkyttävää kuin se onkin : D muutenkin hiustenhoitorutiinit oli vähän rempallaan silloin, luulin että tukka tarvitsee vaan rakennepaikkausta ja laiminlöin kosteutuksen ihan totaalisedti. Ja raastoin niitä märkinä harjalla... Prosessin puolessavälissä keksin että haluan ihan platinanvaalean tukan. Viimeistä värinpoistoa edes mun normaalisti vahvat hiukset eivät kestäneet(järkyssä kunnossa olivat toki jo siinä vaiheessa), muistan vieläkin ilmeeni kun tajusin tukan kärähtäneen lopullisesti &nbsp; :( jouduin leikkaamaan lyhyiksi ja vasta nyt vuosien jälkeen hiukset alkaa olemaan hyväkuntoiset, kun pilatusta hiuksesta on päässyt eroon. Noh, you live you learn &nbsp;:D

Viimeksi muokannut Punatulkku, 23 Helmi 2014, 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mulla oli lapsena aina tosi pitkät, alaselkämittaiset hiukset. Seiskaluokalla piti saada uudistettua itseään ja marssinkin kampaajalle Suosikista leikatun kuvan kanssa. Kuvassa Claire Danesilla oli leukamittainen polkka, jossa oli pidempi, ulospäin taivutettu alakerros, joka oli minusta ihan älyttömän kivan näköinen.

En tiedä miksi en ottanut huomioon sitä, että en varmasti tule tekemään niitä taivutuksia siihen alakerrokseen ikinä. Kampaaja myös leikkasi sen alakerroksen vain hiusten takaosaan. Minun päässäni leikkaus oli kihartuva polkka paksulla mulletilla. Niskahiukseni on kuin itsepäistä rautalankaa, ja leikkaus näytti ihan kamalalta. Yhden päivän olin koulussa mulletti valtoimenaan, siitä eteenpäin pidin niskatukkaa kahdella pienellä saparolla! En ymmärrä, miten se mielestäni oli parempi vaihtoehto, kuin saksiin tarttuminen..

Yläasteaika muutenkin on ollut elämäni pahinta hiusaikaa. Pitäytyminen siinä leukamitassa ei sovi mulle yhtään, en ymmärrä, miksi en kasvattanut sitä pitkäksi sen sijaan, että yritin epätoivoisesti saada siitä hyvännäköistä. Lisäksi mulla oli taipumusta värjätä hiusta punaisilla/punapohjaisilla väreillä, jotka ei kyllä sovi mulle tippaakaan. Kamalin ulkonäkömuistoni pohjaa yhteen valokuvaan, jossa tukkani on tummanvioletti ja saparoilla, rasvainen ihoni kiiltää kameran salamavalon loistossa, silmieni ympärillä on paksut mustat kajalit ja kulmakarvat ovat piirretty ilmeisesti tummanruskealla kajalilla vähän liian huonosti.
Vastaa Viestiin