Hiustuotteiden ostolakko

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Varjotar

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Sopiva määrä itellä ois: 3-4 shampoota ( + niiden hoitarit ja jätettävät), joista 1 tai 2 käytössä. Hoitareiden ja jätettävien kanssa sama juttu.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Taidanpa olla hiustuotteiden ostolakossa. Tänä vuonna en tarvitse yhtään uutta shampoota, tehohoitoa tai muotoilutuotetta. Nykyisillä muotoilutuotteilla ja tehohoidoilla pärjään varmaan myös ensi vuoden. Tarvetta uusille poishuuhdeltaville ei todennäköisesti tule ennen loppukevättä ja jätettävää hoitoainetta tarvitsen aikaisintaan joskus loppuvuodesta - jos silloinkaan. Mitään varastoja en kuitenkaan ala keräämään, vaan uutta ostetaan vasta kun on tarvetta.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Mir »

Pitäiskö munkin liittyä... Oon nyt hamstrannut tarjouksista vaikka millä mitalla shampoita ja hoitsikoita.  :-[ Mulla on varakappaleiden varakappaleet ja kylppäri on ihan naurettavan näköinen kaikkine pulloineen. Mutku! Ei millään vaan meinaa päästä hyvässä tarjouksessa olevien juttujen ohi.

Säästäiskö sitä oikeesti enemmän jos ostaisi jotain vain silloin kuin sitä tarvitsee vaikka normihinnalla?
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Mir kirjoitti: Säästäiskö sitä oikeesti enemmän jos ostaisi jotain vain silloin kuin sitä tarvitsee vaikka normihinnalla?
Mä olen miettinyt tätä myös, koska olen kauhea alehamsteri. Toi vois pitää paikkansa että normihinnalla tarpeeseen ostaminen tulis halvemmaksi jos se johtais siihen että ostaisi vähemmän tuotteita. Mutta jos alestakin ostaa vaan sen verran mitä käyttää luulis sen olevan halvempaa? Alesta vaan helposti tulee ostettua tarpeetontakin jota pahimmassa tapauksessa tyrkätään kavereille eteenpäin kun omat kaapit pullistelee (niinku mulle on käynyt ::)) Normaalihinnalla ostaminen tuntuu vaan niin kalliilta 0_0
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Alehamsterina minä olen miettinyt samaa kuin RockQueen ja Mir. Etenkään vähän isompia alennuksia ei vaan pysty ohittamaan. Yritän kuitenkin takoa vähän järkeä päähäni ja muistuttaa itselleni seuraavan houkuttelevan alen kohdalla, että niitä alennusmyyntejä tulee jatkossakin ja etenkin nettikaupoissa on melkein aina joku ale. Voihan ne tuotteet ostaa varastoon alehinnalla vasta sitten, kun shampoota on vaan se puoli pulloa jäljellä. Ei heti seuraavasta alesta, kun shampoovarasto voidaan mitata litroissa.&nbsp; :-[
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Tajusin juuri, että yhden tuotteen kohdalla minun täytyy tehdä poikkeus ja jättää se lakon ulkopuolelle. Kuivashampoo nimittäin vetelee viimeisiään, eikä se kuulu tuotteisiin, joita minulla on tapana hamstrata. Muut tuotteet on edelleen lakon piirissä (muotoilutuotteet varmaan vielä seuraavat viisi vuotta&nbsp; ::)).
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Olin piiitkään ostelematta mitään shampoita ja hoitoaineita ja nyt varastoon on taas pikkuhiljaa alkanut kasautua purkkeja. Ensi viikolla on vieläpä muutto, joka saa tajuamaan, että vähemmälläkin pärjäis. Haasteeni nyt onkin siis sellainen, että en osta uusia tuotteita tämän vuoden puolella laisinkaan ja että shampoota, hoitoainetta ja jätettäviä olisi vain kaksi kutakin. Uskon, että onnistun.

Tsemppiä Eudokia!&nbsp; :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mä voisin kans aloittaa hiustuotteiden ostolakon, shampoiden osalta nimittäin.

En edes ymmärrä, miten juuri shampoita aina kertyy kaapit pullolleen. Kaipa sitä tulee aina ostettua shampoo-hoitoaine-paketteja ja sitä hoitista kuitenkin kuluu varmaan kolminkertainen määrä shampooseen verrattuna. Lisäksi kaiken näköisiä kylkiäishampoita on jäänyt kaappeihin pyörimään. Mitä nyt tuossa vähän varastoja katselin, niin pärjään varmaan melkeinpä seuraavat pari vuotta nykyisillä shampoojemmoilla. ::)

Syväputsarin tosin rajaan lakon ulkopuolelle, sitä kun ei varastoista löydy. Ja sitten kun vielä muistaisi tämän lakon jatkossakin...
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Ostolakko on sujunut hyvin tähän päivään saakka. Menin hakemaan Äidilleni KC Professionalin värinaamiota ja samalla itselle tarttui mukaan pari hoitoainetta, värinaamio ja Sebastianin jätettävä. Mikään näistä ei ole ihan turha: Hoitoainetta oli jäljellä yhden pullonpohjat + vähän vajaa pullo. Eikä jätettävääkään ollut jäljellä enää kuin vajaa pullo. Ja värinaamiollehan on aina käyttöä. ;)

Olisin pärjännyt ilman varastojen täydennystä vielä kuukauden - kaksi, mutta silloin ei olisi ollut näin hyviä tarjouksia ja olisin joutunut tilaamaan tuotteet ulkomailta suurinpiirtein samaan hintaan.
Strix

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Strix »

Ostolakko on ollut liiankin tehokas. Olen käyttänyt äidin shampooita jotka eivät ole syystä tai toisesta miellyttäneet. Hiusöljyt ja jätettävät ovat lopuillaan. Muotoilutuotteita ei ole ollut alkuunsakaan. Tässä on ehtinyt tovi kulumaan kun olen hypistellyt kaupassa pulloja ja miettinyt mihin uskaltaisi laittaa seuraavaksi. Paikallisessa aasiakaupassa tuli nimittäin vastaan tummaihoisten hiuksille tarkoitettua shampoota. Pidin incistä ja lupauksista. Hintakaan ei ollut huikea. Jäin myös ihastelemaan suurta öljyspraypurkkia (joka siis näyttää ihan yksyhteen sellaiselta jolla suihkutetaan öljyä paistinpannulle), mutta hiuksille.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Painted Lady kirjoitti: Taidanpa olla hiustuotteiden ostolakossa. Tänä vuonna en tarvitse yhtään uutta shampoota, tehohoitoa tai muotoilutuotetta. Nykyisillä muotoilutuotteilla ja tehohoidoilla pärjään varmaan myös ensi vuoden. Tarvetta uusille poishuuhdeltaville ei todennäköisesti tule ennen loppukevättä ja jätettävää hoitoainetta tarvitsen aikaisintaan joskus loppuvuodesta - jos silloinkaan. Mitään varastoja en kuitenkaan ala keräämään, vaan uutta ostetaan vasta kun on tarvetta.
Ostolakko on purrut yllättävän hyvin ja tehohoitoja ja muotoilutuotteita lukuunottamatta olen saanut kulutettua varastot hyvälle mallille. Poishuuhdeltavia hoitoaineita on yksi täysi pullo, joka tulee käyttöön huomenna tai ylihuomenna. Shampootilanne on parempi kuin uskalsi odottaa. Käytössä olevan (perus)shampoon lisäksi minulla on enää hilseshampoo (apteekista) ja litran pullo hopeashampoota. Muotoilutuotteista kaksi pulloa on vetelemässä viimeisiään samoin kuin yksi jätettävä hoitoaine. Tehohoitoja on yli omien tarpiden, koska en ole viime aikoina ollut innokas isten tehohoitaja. Myös muotoilutuotteita on edelleen ihan liikaa. Mutta poishuuhdeltava hoitoaine ja shampoo hopeashampoota lukuunottamatta pääsee pois kiellettyjen listalta. Varastojen haaliminen on kuitenkin edelleen kiellettyä. Tarpeeseen saa ostaa. Ei sen enempää. Näillä näkymin tarve tulee joskus heinäkuun lopulla.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mulla on ihan ehdoton hiustuotteiden ostolakko. ::) Shampoita on vielä jäljellä useampia, hoitiksista taas on jäljellä pullonpohjat Joicon IH:ta ja melkeen täysi 750 ml Tigin O&H:ta. Sekä melkeen litra Joicon rekkua, tosin sen sentään saa mukaan muutossa, koska tuon pumppupullon saa käännettyä kiinni, joten eiköhän sen saa mukaan pakattua kun laittaa muovipussiin. En varmaan saa mitenkään tuota Tigiä käytettyä tässä ajassa, mutta sit vaan kylmästi roskiin. Myös jätettäviä suihkeita löytyy melkoinen valikoima. Viimeinen tuote jonka ostin oli kuivashampoo, ja tuotakin varmaan jää vähän yli.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Oili

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Oili »

Liityn tukiryhmään. Olen nyt uusinut kaikki loppuneet tuottee vielä paremmilla lähiaikoina, ja kaikkea tarpeellista löytyy. Tekisi mieli vaan niin kovasti ostaa jotain tehohoitsikkaa tms. mutte eih! Kaupassa jo räpeltelin Laveran ihanaa mangohoitsikkaa (mitä oon kokeillu pikkupussissa) mutta... Mutta... Jätin sen sinne, onneksi. Nyt alkaa ostolakko... ::)


LISÄYS 20.6.

Retkahdus, ostin Laveran mangoshampoon ja hoitsikan... No olkoot tämä alkukantainen virhe mitä sattuu lakon alussa... Nyt skarpataan!&nbsp; :D
Viimeksi muokannut Oili, 20 Kesä 2013, 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja nukka »

Ostolakko on tuottanut tulosta ja olen saanut aika hyvin käytettyä vanhoja tuotteita pois.

Joidenkin tuotteiden kanssa on hankaluuksia, kun ei raaskisi pois heittää mutta jostain syystä ei tahtoisi niitä käyttääkään.

Mulla on esim. yksi tigin jätettävä suihke, epäilen sen menneen jotenkin vähän pilalle kun siitä jää niin tympeä haju hiuksiin. Siltikään en raaskisi nakata sitä pois saatika viitsi lahjoittaa kenellekään. Samaten yksi Elumenin jätettävä suihke joka mulla on varmaan ollut jo pari vuotta.. Tuntuu että kys. tuote ei vaan tee hiuksille mitään, sama kuin suihkisi pelkkää vettä hiuksiin ::)

Sopimattomia hoitoaineita olen käyttänyt sheivaukseen&nbsp; ;)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja elly »

Taitaa olla mulle sopiva hetki tulla ilmoittautumaan tähän ketjuun. Kaappeihin on alkanut kertyä pulloja enemmän kuin haluan, eikä näin pienessä asunnossa ole kyllä varaa alkaa säilömään hoitoaineita kylpyhuoneen ulkopuolelle. Huono tapani on säilyttää ihan kivoja puoliksi käytettyjä hoitoaineita, mutta nyt otan okein urakakseni käyttää ne pois alta, jotta pääsen käyttämään vain niitä hiuksilleni parhaita tuotteita. Hiusvärien tai muotoilutuotteiden ostolle taas ei ole edes yhtään tekosyytä, koska hiukset ei kestä nyt mitään ylimääräistä, vaan kaipaavat kosteutusta ja suojaa. Itselleni ideaalinen tilanne olisi, että mulla on yksi tuote jokaiseen käyttötarkoitukseen, koska se on liikkuvan elämäntyylinikin kannalta kätevintä.
Vastaa Viestiin