Vältteletkö silikonia?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Vältteletkö silikonia?

Kyllä, en osta mitään, missä on sitä vähänkään
46
9%
Vain jossain määrin (esim. sampoissa tai INCin alussa)
371
75%
En välttele
70
14%
Muu vastaus
10
2%
 
Ääniä yhteensä: 497

Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Olin n. puoli vuotta täysin ilman silikoneja. Nyt olen alkanut käyttää silikonista jätettävää/latvasuojaa siinä toivossa että se hillitsisi latvojen haaroittumista. Shampoissa ja tehohoidoissa välttelen silikoneja.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Shampoissa välttelen, hoitoaineissakin yleensä, ainakaan paljoa ei saa olla silikonia, jotkut Tigit on tehneet poikkeuksen sääntöön. Latvasuojassa ja jätettävissä voi olla silikonia, niiden suhteen en oo fanaattinen. Shampoon suhteen olen ehdoton, päänahkaa kutisee jos käyttää silikonista...
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Välttelen jonkun verran. Shampoissa ei saa olla silikonia, sillä ihoni tukkeutuu siitä heti, tämä tuli jälleen todistettua Joico-kokeiluilla. Lisäksi päänahkaa kutittaa seuraavaan pesuun asti, joten ihan järkisyistä ovat pannassa. Hoitoaineissa välttelen jos mahdollista, mutta pienet määrät incin lopussa eivät haittaa. Tällöin yritän vain välttää kaikkea ihokontaktia mahdollisimman hyvin. CO pesuissa siis ehdottomasti silikoniton ha käytössä. Jätettävissä pienet määrät eivät haittaa, mutta näissäkin mieluummin ilman. Latvasuojassa saa ja täytyy olla silikonia, tosin myös öljyjä ajattelin kokeilla lähiakoina. Muotoilen hiuksiani todella harvoin, oikeastaan niin harvoin että pystyn jo seuraavana päivänä  viimeistään pesemään hiukset syväpuhdistavalla, vaikka käytänkin sitä vain n. kerran kuussa, joten silikonit eivät haittaa. Olen tosin yrittänyt löytää hiustenmuotoilussakin hieman luonnonmukaisempaa linjaa. Yritän katsoa etteivät olisi kovin kuivattavia ja plussaa tietenkin jos tuote on vielä silikoniton / vähäsilikoninen.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
ohuthius

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

Välttelen joissain määrin. Yritän pitää shampoon ja hoitoaineen täysin silikonittomana, mutta jos törmään kiinnostavaan puteliin kaupassa, saatan kyllä ostaa sen vaikka sisältäisikin silareita. Katson kuitenkin etteivät ole INCissä ensimmäisten joukossa.  Latvasuoja ja suihkutettava hoitoaine saavat sisältää jonkin verran silikonia, varsinkin tuo latvasuoja, pitää latvat vähän sileämpinä, mutta silarista suihkittavaakin tulee suihkittua enimmäkseen latvoihin tai sitten takkutapauksissa.

Mulla silikoni lätsäyttää hirveen nopeasti, joten pesen n. kerran viikossa syväpuhdistavalla, jolloin saan myös latvasuojan alle välillä jotain hoitavampaakin, eikä silikoni ala kerrostua muihinkaan hiuksiin.  Lisäksi mulla liian silariset tuotteet usein alkaa kutiamaan hiuspohjassa ja sitten siitä kutinasta onkin niin hankala päästä eroon, että mieluummin välttelen niitä tuotteita.
kivi

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja kivi »

Välttelen jossain määrin. Shampoo, hoitoaine ja jätettävä hoitoaine ovat silikonittomia, mutta latvasuojassa silikonia saa ja melkein pitääkin olla.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Välttelin joskus aikaisemmin. Nykyisin en välttele. Hiukseni pitävät pienestä määrästä silikonia hoitoaineessa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
ainokainen

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Samat sanat, eli välttelen shampoissa, koska huomaan että hiuspohja rasvoittuu nopeammin, jos shampoossa on silikonia. Latvoihin silikoni on ihan must, joten käytän silikonia sisältäviä hoitoaineita sekä seerumia.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja SC »

CO pesuissa olen silarista hoitoainetta käyttänyt ja vaikka se toimii hyvin niin tahtoisin olla silikonivapaa pesujen osalta. Latvasuojaksi voisin laittaa öljyä (idea on vielä vähän vieras) kun CWC pesujen jäätyä olen huomannut, että pitäisi silikonien tilalle jotain kyllä laittaa. Perheelle kerroin, että he saavat käyttää hoitoaineitani ja vein ne sinne missä yleiset shampoot ovat (meillä ei niinkään osteta hoitoaineita) ja äiti oli iloinen päähänpistostani. Oikeasti haluan ne pois jotta saisin hankkia lisää tilalle ja koska pullojen hyllyyn hamstraaminen ei innosta jaan mieluummin :).

Tästä lähtien en osta silikonisia hiustenhoitotuotteita (hiuslakka ja hoitoaine löytyy, ha tuubi on kyllä pieni ja uhkaa loppua kohta) ja yritän jotain öljyä ottaa tilalle. Myöhemmin saatan kyllä tulla pyörtämään tämän kokeilun ja palata silarisiin CO-pesuihin, mutta tällä hetkellä se on ei silikoneille.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

En välttele. Herkän ja kuivan päänahan kanssa shampoiden valinnassa pitää olla muutenkin tarkka, ja jos joku toimii, en välitä siitä että onko silikoneja vai ei. Hoitoaineissa/jätettävissä minun tukkani melkeimpä tarvii niitä, tämä rastakasa ei pysy edes varttia selvänä ilman niitä&nbsp; :P
cenadra
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 306
Liittynyt: 02 Maalis 2011, 01:32

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja cenadra »

Vain joissain määrin.
Mun päänahka ei ole mitenkään herkkä silareille, mutta kyllä mieluummin käytän oikeasti hoitavaa hoitoainetta, kuin silikonia täynnä olevaa mössöä.
Latvoille taas käytän aina silikonista siloittajaa/latvasuojaa.
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja wilma »

Välttelen jossain määrin. Käytän pääasiassa silikonittomia hoitoaineita ja shampoita, mutta joskus saatan laittaa latvoihin jotain silarillista hoitoainetta. Syy tuohon välttelyyn johtuu lähinnä siitä että koko päässä käytettynä silikoniset shampoot ja hoitoaineet ärsyttää päänahkaa. Joissakin jätettävissä ja muotoilutuotteissa se silikoni ei haittaa yhtään, koska sitä ei mene silloin päänahkaan asti.

Silikonittomilla shampoilla ja hoitoaineilla ei myöskään tule tätä kuuluisaa lähmää, vaan tukka on huomattavasti paremman tuntuinen.&nbsp; :)
Varjotar

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Jossakin määrin kyllä, silarit tuppaa aiheuttaa kutinaa ja hiustenlähtöä.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja deko »

En suosi shampoissa, vähän saa olla hoitoaineessa, reippaammin sallin latvasuojissa.
this too shall pass.
Varjotar

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Sori, nyt on pakko. Uskomattomin kysymys joka on hetkeen vastaan tullut, mutta:&nbsp; "Muututko jotenkin kauniimmaksi ja paremmaksi ihmiseksi välttelemällä silikoonia jebulijee?"&nbsp; ;D
Ei, en muutu ihmisenä mihinkään, mutta päänahkani ja hiusteni terveys muuttuu.
&nbsp;
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Kuten ilmeisesti suurin osa täällä, niin mäkin välttelen silikonia osittain.

Silikonipitoisia shampoita en käytä oikeastaan ollenkaan, koska aikoinaan kun niin tein, niin mun päänahkani oli jatkuvasti epämääräisen töhnän peitossa ja luulin itseasiassa kärsiväni seborreasta. Kummasti päänahka kuitenkin parani kun lopetin Sunsilkin sun muiden käytön. :D

Hoitoaineissakaan en hirveän silikonisista tuotteista tykkää, koska ne helposti lähmäävät mun muutenkin liukkaat ja hennot hiukseni. Mitenkään neuroottisesti en kuitenkaan silareita välttele, ja tosiaan latvasuojassa ne on jopa ihan jees.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Vastaa Viestiin