Parhaimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Sylvia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 15 Marras 2007, 15:39

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Sylvia »

Tuo harjoittelija-Eetu leikkasi myös mieheni hankalan ja itsepäisen harjaksen jokunen kuukausi sitten ja oli kyllä paras tukka mitä oon miehelläni koskaan nähnyt. :) Vaikkei leikkaus olekaan mitenkään erikoinen sinäänsä, niin moni ei jotenkin tunnu tajuavan miten runsas ja karkea miehen tukka on ja sitten se tulee aina parturista sen näköisenä kuin sillä olisi joku tupee päässä ja sitä saa aina kotona vielä saksia uusiksi. :P

Itsekin kävin Rastassa taas tiistaina ja sain kyllä juuri sitä mitä pyysinkin. Latvat otettiin viimeksi veitsellä ja hiukset eivät siitä tykänneet, joten nyt ihan saksittiin. En antanut mitään mittaa paljonko saa ottaa, sanoin vaan että, koska kasvatan niin toivon tietysti hiusten lyhentyvän mahdollisimman vähän, mutta kunnosta en halua tinkiä. Ja kampaajahan teki sitten mahdottomasta mahdollisen eli leikkasi tukan niin, että latva on nyt ihanan pehmeä ja terveen näköinen, mutta huomaa pituudessa mitään eroa entiseen. :D Kasvattelen otsatukkaa pois ja sekin leikattiin nätisti nyt niin, että se katoaa tuonne muuhun hiuksistoon tavallaan keroostuksina eikä roiku tuossa enää selkeänä omana osionaan. Hyvältä näyttää sekin, vaikkei otsatukka olekaan vielä niin pitkä kuin toivoisin sen olevan. Kampaajana minulla oli sellainen silmälasipäinen nainen, jolla oli tumma lyhyt tukka. Harmittaa, kun en nimeä tajunnut katsoa. Ei kyllä tarvitse kahta kertaa miettiä mihin menen taas seuraavalla kerralla hiusten leikkaukseen. :-*
1c M ii
nita

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja nita »

Tänään oli kyllä huippulaatuinen kampaamokokemus!

Menin viiden minuutin mietinnän jälkeen ilman ajanvarausta kampaamoon, ja pyysin hiusten leikkausta. Odottelin kampaajaa lounastauolta viitisen minuuttia, ja kampaajan saapuessa henkäisin paniikinomaisesti: noin kolmikymppinen mies, täysin mustissa, jalassa bootsit, pitkä musta (kasari)kihara tukka... Mietin jo, että mitähän tästäkin taas tulee...

Mutta voi taivas! Yksikään kampaaja ei ole niin hellävaraisesti käsitelly miun hiuksia! Ja lopputulos on ihan mahtava, otti sen max. 2 cm mitä annoin lupaa eikä yhtään enempää. Hitsit. Taisi mennä vakikampaaja vaihtoon :)

Plussapisteitä iiiiiihanasta brittiaksentista (mies oli englantilainen, ja vaihtoi asiointikielen äidinkieleensä kun totesin, että ymmärretään molemmat toisiamme sillä paremmin :))
Natsu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 16:11

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Natsu »

Olin tänään töitten jälkeen kampaajalla ja vähän jänskätti, kun ei ollut vakikampaajani.... Mulla on tällä hetkellä kasvatus käynnissä ja halusin että hiuksia vaan tasoitetaan hiukan eikä leikata sitten yhtään enempää. Kampaajatyttö ymmärsi heti mitä tarkoitin ja teki niin tarkkaa työtä saksiensa kanssa, että leikkasi ainoastaan kuivat latvat pois ja kävi suurinpiirtein yksitellen kaksihaaraisiani läpi :D
Lopputulos oli juuri se mitä toivoin ja nyt voin taas jatkaa kasvatusurakkaani, hiukset tuntuvat nyt tosi ihanilta ja terveiltä, vaikka niistä ei leikattu kuin himpun verran ;D
isla

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja isla »

Paras kampaamokokemus oli ihan ensimmäinen itsenäisesti suoritettu kampaamokäynti 12-vuotiaana, kun menin salaa äidiltä laittamaan alaselkään ulottuvat luonnonvaaleat hiukset tummanruskeaksi polkkatukaksi. Äiti kun ei ikinä antanut hartaudella kasvatetuille hiuksille tehdä yhtään mitään. Vallan tunne oli aivan uskomaton.  Kävelin kotona pipo päässä pari päivää kunnes jäin kiinni.
Cadsuane
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Touko 2008, 13:45

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Cadsuane »

Kävin viimeksi paikkakuntani melko uudessa kampaamossa ja olin tosi tyytyväinen lopputulokseen.
Parturina oli opiskelija (valmistui tosin tänä keväänä), ja mulla oli kuva mukana, jonka näytin parturille. Värjättiin sitten samalla kertaa, halusin lähelle omaa väriä, niin ettei juurikasvu näkyisi niin selvästi.
Vähän aikaa tutkisteltuaan hiuksiani parturi sanoi ettei itse väri vaalenna kauan sitten värjättyä hiustani (tiesin kyllä sen, mutta ajattelin värinpoistoa, Ai niin: oma väri vaalean maantien värinen ja värjätty hius haalistunut punainen -> radikaali ero värjätyn ja oman värin välillä  ;D). En ehtinyt avaamaan suutani (onneksi  :D) kun parturi alkoi ehdottaa sellaista ns. liukuvärjäystä eli kasvanut juurikasvu järjättäisiin hieman tummemmaksi, ja väri niinkuin liukuu tummemmaksi latvoja kohti, latvat siis edelleen haalistuneen punaiset (ensin ajattelin että minkäköhänlainen siitäkin tulee... :o).
Itse sitten ehdotin semmoisia perusraitoja, ohuita muualle ja toispuoleiselle otsikselle hieman paksumpi raita, parturi jatkoi hiusteni tutkimista ja ehdotti sitten että tehdään raitojen sijasta semmoinen vaaleampi "rengas" joka menee pääni ympäri (lähtee jakauksesta, kiertää hieman korvien yläpuolelta, laskeutuu takaraivon kohdalla vielä hieman alemmas ja kiertää taas korvien yläpuolelta jakaukseen, (tyylikkäästi selitetty, toivottavasti ymmärrätte  ;D))
ja sitten leikataan kerroksittain silleen että niiden vaaleaksi värjättyjen hiusten latvat näkyvät sieltä kerrosten välistä.
Hieman asiaa tuumiskeltuani, päätin luottaa parturiin ja annoi  tehdä kaikki muutokset niinkuin hän ehdotti. (Hieman kauhunsekaisella kunnoituksella odotin lopputulosta  :P) N. kahden ja puolen tunnin jälkeen istuin mykistyneenä tuolissa ja olin aivan myyty. Siis en ole tässä päässä nähnyt vielä niin upeaa leikkausta. Olisin ylistänyt parturin taitoja
maasta taivaisiin heti kampaamossa, mutta kuten sanoin, oli täysin mykistynyt lopputuloksesta.
Sitten ostin vielä parturin suosittelemaa hoitoainetta, ihan siitä kiitoksesta että leikkaus ja värjäys olivat onnistuneet niin hyvin.
Olen löytänyt itselleni uuden vakikampaajan... :D
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

ceire kirjoitti: Tänään oli kyllä huippulaatuinen kampaamokokemus!
Kävit ilmeisesti Hiusten maailmassa?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Tube93

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Tube93 »

Marraskuussa 2007, kun kävin vetämässä tukan ekaa kertaa mustaks. ;D
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


Tasta kaynnista piti tulla maailman kauhein kampaamokokemus ja jalat taristen kavelin chengdulaiseen kampaamoon, jossa kukaan ei luonnollisesti puhunut sanaakaan englantia ja heti ovella oli poika jolle tehtiin minirullilla permista lyhyisiin hiuksiin, mutta sainkin sellaista palvelua etta oksat pois!

Ensiksi mut vietiin pesupaikalle, jossa oli makoilin selkaa hierovalla alustalla ja pesijatytto aloitti rentouttavan niska-paahieronnan, johon kaytettiin enemman aikaa kuin pelkkaan leikkaukseen Suomessa. Pesupaikalla ei tarvinnut maata niska taivuteltuna alaspain, vaan alusta oli aivan tasainen takaraivolle asti. Hiustenpesun jalkeen paasin kampaajan kasittelyyn ja selitin vahilla kiinan taidoillani Yang-pojalle etta siistitaan niska ja otsis ja leikataan sivuilta hyvin vahan. Tosi hyvin han leikkasikin, mita nyt ihmettelivat hieman liukasta hiuslaatuani ja Suomen maantieteellista sijaintia toisen kampaajan kanssa. Jostain ihmeen syysta hiukset pestaan taalla viela uudestaan leikkauksen jalkeen, vaikka ne olisi foonattu valissa ja sitten vasta hiukset muotoillaan. Koko komeus maksoi 20 yuania eli 2 euroa, ihan kasittamatonta! Ainoa mista olen vahan huolissani on hiuksiin kaytetyt tuotteet, silla vaikka shampoopurkissa lukee Matrix niin se saattaa olla jokin Kiinassa myytava piraatti, mutta toivon kovasti, etta kampaamot kayttaisi ihan aitoja tuotteita..
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
mariea

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja mariea »

Kävin ihan vaan leikkaamassa hiukseni (tasapitkät, bsl-pituus), tehtiinkin sitten mallinmuutos ja kampaaja vielä erittäin onnistuneen leikkauksen jälkeen kysyi onko minulla kiire. Ei ollut, ja taikoi minulle ihanan kihrarakampauksen. Hinta kassalla latvojentasauksen verran, tuli niii-in hyvä mieli :)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Mukava kirjoittaa välillä tähänkin ketjuun...  ;)

Kävin sellaisessa vähän kalliimmassa ja trendikkäänpuoleisessa paikassa hiuksia leikkauttamassa, ja oli oikein onnistunut kampaamokokemus tällä kertaa.  :)
Kampaaja oli nuori mies (olin päättänyt mennä vaihteeksi miespuolisen henkilön käsittelyyn nuorten tyttöjen ja topakoiden tätien sijaan..), ja palvelu oli erinomaista. Kuunteli tarkasti, leikkasi huolella pitemmittä selityksittä, ja lopuksi vielä föönattiin ja muotoiltiin.
Huksiini käytettiin L'anzan hoitosuihketta, sitten kahta eri TiGin mönjää, Superstar lämpösuojaksi ja sitten muovailuun After-partya. Hauskaa, pääsin siis kokeilemaan TiGin muotoilutuotteitakin! Tuoksut olivat sen verran tuhdit, että en niitä eliksiirejä itse hankkisi, mutta menettelee kyllä aina välillä kampaamokäynnin yhteydessä.

Lopuksi kampaaja totesi 'sulla on ihan uskomattoman hyväkuntoiset hiukset näin pitkiksi!'  :D Joo, tiesin sen kyllä, ja käyn kampaajalla laadukkaan leikkauksen, en kohteliaisuuksien takia, mutta hauska kuulla vielä tämäkin. Huvittaa tuo elleissä viime päivinä pyörinyt ketju, jossa kaikkia pitkähiuksisia lytätään tyylittömiksi huonokuntoisen hiirenhännän omistajiksi, jotka vain eivät älyä, kuinka paljon paremmin lyhyt fleda pukisi heitä. Ihan toivottoman huonossa kunnossa ainakaan minun lettini ei ole, kun kerran sain tuollaisen palautteen. Enkä edes antanut tippia...  ;D

Nähtävästi sitkeät öljymuhittelut ovat tuottaneet tulosta..
Viimeksi muokannut NarnianQueen, 09 Loka 2008, 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
irvikissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 961
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja irvikissa »

Tänään tuli kokeiltua uutta kampaamoa, NarnianQueenin tapaan kalliimmassa ja trendikkäämmässä paikassa, johon en aiemmin ole uskaltautunut juuri tuon trendikkyyden takia. Varasin ajan hiustenleikkuuseen harjoittelijan käsittelyyn ja voin sanoa, että kannatti! Sen lisäksi että pesupaikalla oli hierova tuoli ja käsittelyn ajaksi olisi saanut lainaan kannettavan nettiyhteydellä (!), oli paikassa mukava ja rento tunnelma.

Ensin selitin harjoittelijalle minkälaisen mallin haluaisin ja tämän jälkeen harjoittelija hyväksytti suunnitelman ohjaajalla, joka on myös paikan omistaja. Tämän jälkeen hiukset pestiin erittäin hellävaroen ja repimättä, jonka jälkeen ne selvitettiin hellävaroen ja repimättä. Leikkaamiseen kului todella pitkä aika ja leikkaus oli todella pikkutarkkaa, ei varmasti jäänyt mitään huomaamatta. Tämän jälkeen hiukset kuivattiin ja leikattiin vielä lisää, jonka jälkeen ne muotoiltiin lopulliseen muotoonsa. Lopuksi ohjaaja vielä tarkasti työn jäljen ja muutama kohta viimeisteltiin.

Kaiken kaikkiaan aikaa pelkkään leikkaukseen muotoiluineen ja pesuineen meni puolitoista tuntia, mutta olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Kampaaja tuntui ymmärtävän täydellisesti haluamani tyylin ja varmisti moneen kertaan että haluan varmasti juuri sen mittaiset hiukset. Lisäksi oli mukavaa, että hiuksia käsiteltiin hellävaroen ja repimättä ja oikeasti ajan kanssa ja tarkasti. Paras puoli tuli kuitenkin vasta kassalla, käynnille tuli hintaa vain 20 euroa, kun kyseessä oli harjoittelijan tekemä työ  :D. Tuonne menen ihan ehdottomasti uudelleen!
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Saako kysäistä, minkänimisessä trendipaikassa kävit? Et kai itse "the gurun" firmassa? (tuli mieleeni noista harjoittelijoista...)
En ole itse ko. paikassa koskaan käynyt, mutta saman klaanin jäsenten asiakkaana kyllä, ja ollut tyytyväinen...  ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
irvikissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 961
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja irvikissa »

^Kyllä, nimenomaan "gurulla" kävin! Ja voin kyllä suositella, jos vaan pääsee yli siitä mielikuvasta, joka useilla on kyseisestä paikasta... Mullahan oli alunperinkin ajatuksena se, että nyt jotain erilaista ja rohkeampaa ja kun kyseinen pulju on noita palkintoja ja suomenmestaruuksiakin saanut, niin siitä se ajatus sitten lähti ;D. Muuttui kyllä mielikuva aika lailla kyseisestä paikasta, aiemmin ajattelin ettei sinne ole tavallisella kuolevaisella asiaa (vähän kärjistettynä ehkä ;)), enkä ehkä vieläkään uskaltaisi itse Pieviläisen käsittelyyn mennä, mutta harjoittelijan  tekemä työ Pieviläisen ohjaamana osui ainakin täysin nappiin.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

OK, mielenkiintoista kuulla palautetta tuolta! Taitoa ja osaamista sieltä varmasti löytyy. En vain kamalasti pitänyt joistakin gurun kirjoituksista kampaamonsa nettisivuilla, niistä sai vähän ylimielisen vaikutelman...
Veljellään ja isällään olen käynyt leikkauksessa, ja he ovat todella taitavia.  ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Norppa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 923
Liittynyt: 31 Elo 2006, 11:33

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Norppa »

Tuli mieleen kun tuolla "Tavisten kommentteja"-ketjussa oli puhetta hiuksia repivistä kampaajista että onhan mullakin niistä kokemusta.

Muistan karmaisevan reissun kampaajalle ollessani ehkä 10 vuotias. Olin lähdössä ulkomaille serkkuni perheen kanssa ja serkkuni kävi laitattamassa matkalle kampaajalla ranskalaisen letin jotta hiukset pysyisi kuosissa ainakin alkumatkan (tuntuupa tämä nyt jälkikäteen oudolta idealta..), no minun piti saada samanlainen.

Ilmeisesti mun hiukset ei olleet yhtä yhteistyöhaluiset, kai ne oli aika haituvaa ja kovin eri pituista tukkaa kun kampaaja kiskoi niitä sitten ihan olan takaa. Letti kiristi ihan kamalasti, päänahkaan sattui ja melkein itku silmässä taisin kotiin lähteä. Ei sen ikäisenä uskaltanut sanoa että ei saa kiskoa kun sattuu. Ihme ettei kampaajakaan huomannut tuskaani, tai sitten sitä ei vaan kiinnostanut. Ja mulla ei mielestäni ole ikinä ollut mikään maailman herkin päänahka.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat
Vastaa Viestiin