Halpistuotteisiin vajoaminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Denial

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Denial »

Täällä ilmoittautuu yksi markettilainen. Ainoastaan "oikeista" tuotteista olen käyttänyt BC:n latvasuojaa. Kaikki markettien kalliimmat tuotteet olen kahlannut läpi, ja minusta sunsilk ei ollut ollenkaan huono merkki :-[ Halpiksilla tälläinen tavallinen pulliainen tarkoittaakin just noita euroshoppereita yms. Niitä sairaalassa kokeilin, ja jälki oli kerrassaan järkyttävää. Hiukset oli aivan karheat ja takussa, vaikka lyhyet ovatkin.
Tällä hetkellä käytössä on XZ:n shampoo ja glissin repair hoitoaine (joka on muuten mielestäni aivan mahtavaa), sekä sunsilkin kuiville tarkoitettu hiuksiinjätettävä. Lisäksi XZ:n tyrni tehohoito sekä latvoihin BC. :)

EDIT: ja noista halpiksista vielä; ostin kerran uteliaisuudesta Linnashampoota, ja se oli AIVAN järkyttävää. En voi suositella. :o
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Onko markettikamppeiden ostaminen vajoamista? Mä en ainakaan itse koe olevani niin snobi, että olisi..  ::)

En oo koskaan kokeillut mitään überhalpista, penskana tuli käytettyä Mrs. Potteria, EHS:a, Linna- ja Tervashampoota yms. mitä vanhemmat sattui ostamaan. Ei nekään tainneet koskaan niitä litran perhepakkauksia ostaa kuin käsisaippuoiksi enintään. Mun XZ- ja LV-purnukat ei häpeile yhtään Nexxujen ja L'anzojen seassa. Ostan oikein mielelläni halvoista marketti- ja luomusarjoista niitä toimivia yksilöitä, kalliimmissa kampaamotuotteissa sama juttu. Pelkän brändin ja hintalapun perusteella ei voi mun mielestä arvioida laatua, eikä siten puhua myöskään vajoamisesta. Markettituotteissa on mun kokemuksella ainoastaan kaksi yleistä heikkoutta: a) ne on useimmiten hurjan voimakkaasti hajustettuja ja b) niitä saa lutrata kourakaupalla, että saa tehoja irti. Tosin yksi erinomainen esimerkki poikkeuksesta on LV:n tehis.

Mä oon kyl ihan eri mieltä tosta, että shampoolla ei ois suurta merkitystä. Mun tukka pärjäis periaatteessa hyvin kehnommillakin hoitiksilla, koska shampoot on sen verran mietoja ja hoitavia. Jos on vähänkään herkempi päänahka, niin väittäisin, että shampoon laadulla on jopa suurempi merkitys kuin hoitoaineella. Sieltä päänahasta se tukka kumminkin kasvaa, ja shampoo on se aines, jota päänahkaan pääasiassa lykätään. Oli hoitoaine sitten miten hyvää tahansa niin ei se pysty enää paikkaamaan huonokuntoisesta juuresta kasvanutta hiusta. Tää nyt on vaan mun sumeaa logiikkaa, mutta luulisin, että sama pätee hiuksiin kuin kynsiinkin. Eihän kynnetkään kasva vahvoina ja terveinä, jos kynsinauhat on repaleina.
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja deko »

^ komppalien Shi Shi:n mietteitä. Myös pirkkashampoolla tulee puhdasta ja euron daily-hoitis on yksi co-hoitisten parhaita. Monet minun suosikkituotteeni löytyvät marketista ja ihan niistä edullisista, litran perushoitikset toimivat co-pesuissa ja nopsana sulkevana ihan yhtä lailla kuin kalliimmat.

Ja löytyyhän meiltä hiustenhoitopuolelta ihan omat ketjut markettisarjoista, myös niistä edullisista:
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=4
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=5

Tämäkin kannattaa silmäistä:
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=0
this too shall pass.
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Mä voin tunnustaa "vajonneeni" halpoihin tuotteisiin viime aikoina. Ihan siitä syystä, että nyt kun mun tukka on reipaasti lyhenetynyt enkä ole sitä värjännyt aikoihin, halvemmat tuotteet tuntuvat riittävän. Kalliisiin tuotteisiin panostaminen tuntuu turhalta, jos markettituotteillakin pärjäilee niin että tukka pysyy hyvässä kunnossa. Kyllä varmasti tukka olisi vielä parempikuntoinen jos käyttäisin parhaita tuotteita, mutta uskon ettei ero kuitenkaan olisi niin merkittävä että kannattaisi laittaa älyttömiä summia tukkajuttuihin.

En kuitenkaan käytä mitä kaikista halvimpia markettijuttuja, vaan ihan jotain Elvitalia ym. mun tukalle hyväksi osittautunutta. Enkä koe että halvempien tuotteiden käyttäminen olisi varsinaista vajoamista, se on varmaan ihan fiksu ratkaisu jos kalliimmat tuotteet ei tee paljon eroa tukan kuntoon. Markettituotteet voivat riittää oikein hyvin jos osaa valikoida niistä parhaita ja parhaiten itselleen sopivia. :)
Euphoria

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minulla oli pitkään sellainen kausi, että pidin kaikkia markettituotteita huonoina. Kiitos tämän sivuston, olen alkanut ajatella toisin. Koskaan en ole mitään euron shampoota käyttänyt tai ostanut. Niin alas en sentään aio vajota  ;). Markettituotteista olen kuitenkin käytellyt VO5:sta, XZ:aa, Glissin Liquid Silkiä sekä EHS:ta. Eikä ole vielä hiukset tippuneet päästä  ;D.

Minulla on kuitenkin lyhyelle tukalle pitkäksi aikaa riittävä varasto kampaamotuotteita, joten jos haluan kokeilla jotakin uutta, niin ne ovat markettituotteita. Muotoilutuotteita en kuitenkaan ole halpissarjoista paljoa ostellut, koska en tiedä hyviä. Joitakin on tullut kokeiltua, kuten Freemania ja L'orealin tuotteita. Ihan hyviä ovat olleet. Tosin jotkut kampaamossa myytävät muotoilutuotteetkin voivat olla huonoja.

Minullekin on Linna-shampoo liiankin tuttu tuote. Mitään muuta ei lapsuudenkodissani käytetty kuin sitä.
Viimeksi muokannut Euphoria, 12 Joulu 2007, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Muotoilutuotteita ja jätettävää hoitista lukuunottamatta mulla on pesussa ja hoidossa käytössä vain markettituotteita. Kalliimmat tuotteet ovat loppuneet, eikä ole ollut varaa ostaa uusia.
Ainakaan tähän menessä hiusten kunto ei ole huonontunut lainkaan. Uskoisin kyllä tähän olevan syynä lähinnä hapetevärjäysten lopettamisen ja Elumenilla värjäilyn. Tällä hetkellä tukka ei siis kummoisia tuotteita edes vaadi.
Mitään superpesevää Euroshopper yms. shampoota en sentään osta, nyt käytössä on lähinnä XZ:n tuotteita. Paitsi onhan mulla Daily-hoitis co-pesuun  :)
Jadey
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 439
Liittynyt: 23 Elo 2006, 17:13

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Jadey »

Muutama vuosi sitten käytin Sunsilkiä ja mun mielestä ne oli silloin ihan hyviä tuotteita. ::) Tai no ei kaikki, mutta tykkäsin esim. siitä blondattujen hiusten shampoosta ja hoitiksesta sekä kuivien hiusten sarjasta. Tuon jälkeen en ole tähän sarjaan koskenut, mutta esim. XZ:n tuotteita käytän satunnaisesti sekä Schwartzkophin Gloss (tjsp) tuotteita. Etenkin nuo XZ:n shampoot ja hoitikset ovat mielestäni ihan kelpo kamaa.
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa
Lingon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 20 Heinä 2007, 21:29

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Lingon »

Joskus muutamia vuosia sitten Pirkalla (olikohan se Pirkka?) oli omenantuoksuinen shampoo myynnissä. Omenantuoksua rakastavana ja köyhänä opiskelijana sitä sitten piti ostaa. Iso halpa pullo, mutta itse shampoo oli karmeaa lirua, joka takutti hiukset kamalaan kuntoon. Muita ihan halpiksia (Pirkka, Euroshopper jne) en ole tuon jälkeen uskaltanut ostaa, mutta esim. XZ-sarjasta tykkään kovastikin.
Catbear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Joulu 2006, 19:59

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Catbear »

Lapsena käytin tietenkin Linnashampoota ja EHS:a, ihan kaikkea mitä vanhemmat vain ostivat. Koskaan en ole mitään eurolla litra -shampoita tai hoitiksia käyttänyt, mutta perus-Fructista ja Elvitalia käyttelin ihan huoletta vielä muutama vuosi sitten. Köyhänä opiskelijana ei tullut haaveiltuakaan muusta. Kun sitten rupesin käymään töissä opiskelun ohella, oli minulla varaa hankkia Tigiä ja muita kampaamotuotteita. Seuraavan vuoden käytinkin VAIN JA AINOASTAAN kampaamotuotteita, koska markettituotteet eivät muka olleet tarpeeksi hyviä. Nyt käytän valikoiden kampaamotuotteita ja juurikasvun suosittelemia halpistuotteita sekaisin.
chiliad
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 54
Liittynyt: 10 Elo 2007, 18:44

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja chiliad »

En oo myöskään ikinä ostanu mitään  tollasia litran sääsätöpakkauksia, mut oon käyttäny joskus autuaan tietämättömänä mistään muusta Fructista, mut sit tuli kampaamotuotteet ja käytin niitä sit melkein pelkästään jonkun aikaa. Siit sit onneks löysin tän sivuston ja löysin myös noita hyviä markettituotteita :) nykyään jotkut XZ:t on suosikkeja ja EHS:n hunajahoitokin on huippu :D
tadetski
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 119
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 16:44

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja tadetski »

Minä olen varmaan aika vajonnut kun en suostu käyttämään kampaamontuotteita ihan niiden älyttömän hinnan vuoksi. Enkä ole vakuuttunut niiden paremmuudestakaan. Mun hiukset ovat pysyneet kyllä päässä koko ajan. Ainoastaan Linna shmapoo sai pääni täyteen hilsettä.
Vovka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 146
Liittynyt: 07 Touko 2007, 20:37

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Vovka »

^ Komppaan. Käytän yksinomaan markettituotteita (hopeashampoota lukuun ottamatta), koska niillä saa aikaan hyvän tuloksen ja vieläpä edullisesti. Tukkani alkaa jo muutenkin olla ylihoidetun näköinen, joten kummoisia tuotteita se ei kaipaa. Ellei sitten kampaamotuotteiden joukosta löydy jotakin ihmeputelia, joka tekisi hiuksistani 50% tuuheammat ja kasvattaisi ne 30cm pidemmiksi. Silloin voisin harkitakin pennosieni tärväämistä.
nancy
Haiven
Haiven
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Syys 2007, 15:08

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja nancy »

Joku vuosi sitten ostin X-tra-merkkistä shampoota, kun aattelin että on halpaa ja liekö sillä shampoolla niin väliä (en silloin tajunnut hiusjutuista vielä mitään). Kerran käytin ja olin todella järkyttynyt, kuinka kuiva ja kamala tukka voikaan tulla sen takia. Taisin kerran käytön jälkeen viskata sen suoraan roskiin. Käytin vielä silloin kaikenmaailman sunsilkkejä yms., mutta silti huomasin, että kyllähän sillä shampoolla vissi merkitys onkin. Onneksi olen löytänyt tämän foorumin, niin ei tule vikatikkejä enää, ainakaan noin pahoja.
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Itse käytän nykyään lähinnä vain XZ-tuotteita, ja kaapissa on tyhjänpanttina kymmeniä kampaamotuotteita. En ole vain löytänyt mitään hyviä kampaamotuotteita, jotka toimisivat minulla. Enkä enään jaksakaan etsiä sopivia tuotteita, kun saan marketista halvalla hyvää. Hoitavuus voikin olla eri juttu, mutta nykyinen tilanne kelpaa hyvin.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
Kuutar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Tammi 2007, 15:56

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Kuutar »

Joskus mun vanhemmat oli ostanu sellaisen ison pullon X-tran hoitoainetta ja se teki mun hiuksista aivan ihanat ja kiiltävät. Kampaajakin sanoi että on todella kiiltävät ja hyväkuntoiset hiukset. Garnien tuotteita en pysty käyttämään ollenkaan.En tiedä onko ne hajusteet vai mitkä saa mun päänahan ihan pilalle. Päänahkaa alkaa kuumottaa ja kutiamaan.
Vastaa Viestiin