Halpistuotteisiin vajoaminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Minäkin olen pikkuhiljaa huomaamatta vajonnut halpistuotteisiin, kun ei ole tällä hetkellä varaa kampaamotuotteisiin. Joitakin on vielä jäljellä ja niitä käytän satunnaisesti tehohoitona silloin kun tukka tuntuu erityisen kuivalta ja huonokuntoiselta. Totuus kuitenkin on se, että tukkani on kestänyt vaalennukset hyvin ja lasimaisuutensa ansiosta ei ole nirso aineille: markettikama kelpaa yhtä hyvin kuin kampaamotuotteet. Siksi en tunne laiminlyöväni hiuksiani. Joico K-pak shampoota onneksi on reilusti jäljellä, se sopii tukalleni parhaiten eikä kuivata/takuta. Kaveriksi sopii VO5 Perfect Lengths hoitis tai Fructis värjättyjen hiusten naamio. Jätettävänä VO5 Absolute Blonde hoitovoide tai Miracle Mist. Näillä tukka pysyy kiiltävänä ja sileänä, juuri sellaisena kuin haluankin.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Joskus pienenä on tullut tungettua päähän vaikka minkälaista ainetta.. X-tran hoitoainettakin olen joskus tainnut kokeilla, ja silloin se tuntui jopa ihan kivalta. Vois ihan huvikseen joskus kokeilla uudestaankin. ;D Sheivailuun sen lopun voi sitten aivan mainiosti käyttää testauksen jälkeen. :P
Jotain Sunsillkkiä ja Elvitalia on tullut joskus monta vuotta sitten käytettyä. En mä sillon pahemmin välittänyt siitä millä ne pesee ja mitä aineita käyttää. Hiusten kunto on kyllä parantunut todella paljon nuista ajoista!
3b F ii
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Minulla latvat haaroittuvat ja katkeilivat todella pahasti ennen laadukkaiden tuotteiden käyttöön ottoa, joten tuhlaan rahani mieluummin niihin kuin esim. vaatteisiin.  ;D Käytän kyllä markettitavaraakin, mutta valikoiden.

Ennen en oikein uskonut marketti- ja kampaamotuotteiden välillä olevan eroa oikein muuta kuin hinnassa. Kampaamohalpiksien ja ruokakaupan tavaran välinen ero ei varmasti olekaan kovin suuri, mutta omien hiusteni kunto parani silti todella paljon, kun siirryin Dovesta Cutriniin. Mitään Pirkkaa, Xtra:a tms. en ole koskaan uskaltanut ostaa, Elvitalia, Dovea ja Glissiä kyllä. Nyt jos marketista jotain ostan, niin lähinnä XZ:taa, VO 5:tä tai EHS sulkevaksi tai CO-pesuun.

Täytyy kylä sanoa, että L´anza tai Joico on omassa päässäni aivan uskomattoman riittoisaa.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Ursula

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Kampaamotuotteisiin siirtymisen jälkeen mä en ole koskaan olosuhteiden pakosta siirtynyt (väliaikaisesti) markettituotteisiin, mutta mielenkiinnosta kyllä. Joskus vuosi sitten teki kamalasti mieli kokeilla, mitä mieltä mun hiukset olisivat vanhasta kunnon markettisilikonimömmöstä, joten kävin ostamassa shampoon ja hoitoaineen. Latvassa ne toimivat edelleen aika hyvin, mutta päänahka ei tykännyt yhtään. Heitin sitten loput menemään eikä edes harmittanut, 5 euroa tutkimusmielessä tapahtuneesta kokeilusta oli tosi vähän ja osoitti, että olen jo aiemmin tehnyt oikean valinnan katsomalla vähän paremmin, mitä tuotteita hiuksiini laitan.
Copper

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Copper »

En tiedä, kehtaanko tunnustaa, mutta oon vissiin aika "syvällä" hiustenhoitoni kanssa. Käytän pääasiassa halpistuotteita. Shampoot ja hoitoaineet ovat pääasiassa Herbinaa, XZ:aa, EHS:a ja jokin hoitoaine on ihan Elvitalin. Nutri Gloss -naamio löytyy myös. Oon myös käyttänyt Pirkkaa ja S-ryhmän X-tra -tavaraa. (En tosin vuoteen enää.) Hankin tässä hiljakkoin SEAHin latvasuojan sekä hiusnaamion. Ne nyt ovat vähän kalliimpia, mutta ostin ne lähinnä, koska olivat tarjouksessa. Tiedän, että SEAHit ovat aika silikonisia eivätkä muutenkaan täällä suosiossa, mutta ajattelin antaa tuotteille mahdollisuuden.

Oon kyllä pohtinut näitä ketjuja lueskellessani, että haluaisin siirtyä parempiin sarjoihin. Hiukset ovat tosin tällä hetkellä hyväkuntoiset, joten en tiedä, olisiko kalliimmista tuotteista sitten mitään todellista etua. Jos kerran hiukset ovat nykyisilläkin tuotteilla hyvässä kunnossa, tulevatko ne siitä yhtään paremmiksi kalliimmallakaan tavaralla... Olen tällä hetkellä opiskelija, joten en voi laittaa hiusten hoitoon enempää rahaa, vaikka haluaisinkin. Oon kuitenkin valmistumassa keväällä, joten jos kiva työpaikka löytyy, voisi tuloja vähän käyttää enemmän kampaamotuotteisiin. Haluan niitä ainakin kokeilla!  :)
Viimeksi muokannut Copper, 27 Helmi 2008, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Mir »

Höh, en näe edullisten tuotteiden käyttöä millään lailla vajoamisena, jos osaa niitä hyviä valita tuolta markettipuolelta. Jos tukka pysyy hyvänä halpiskamalla, miksi laittaa suurempi summa rahaa jos se ei muutosta tee? Riippuu ihan tukkalaadun helppoudesta/vaikeudesta jos tarvitsee enemmän hoitavia ainesosia mitä markettikama pystyy tarjoamaan. Itse tosin suosin ekokauppojen valikoimia, mutta kyllä se pää hyvin voi markettikamakaudellanikin.  :) (Kampaamotuotteitakin on tullut käytettyä, ja tuloksista tulkitsin tukkani olevan helppo ja pysyvän kunnossa vähemmälläkin.)
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Markettipuolelta tosiaan löytyy monia hyviä tuotteita. Itse olen suorastaan suunnitelmallisesti vajoamassa markettituotteisiin, koska sitten kun tulee tarvetta uusille hiustuotehankinnoille niin aion kokeilla markettituotteista ainakin LV shampoota ja tehistä, VO5-tuotteita ja Shockwavesin muotoilutuotteita aion myös hankkia kokeiltavaksi, sillä olen tykännyt niistä mitä olen aiemmin kokeillut (vaahtovahaa lukuun ottamatta).
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Copper

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Copper »

Olen kanssa kyllä samaa mieltä, että ei se laatu välttämättä ole hinnasta kiinni. Edullisetkin tuotteet voivat olla laadukkaita. Mielestäni kalliimmissa tuotteissa on kyse onnistuneesta markkinoinnista. Ihmisille luodaan mielikuva, että tuotteet ovat hyviä tai jopa erinomaisia. Mielikuvan ansiosta ihmiset kokevat, että tuotteista todella on apua (lume-vaikutus). Toki on itsestään selvää, että jotkin kalliimmat tuotteet ovat kalliita, koska ne oikeasti ovat laadukkaita, auttavat todella ja ovat pitkän kehittelyn tuloksia. Esimerkiksi Lanzaa pidän itse laadukkaana sarjana. Toisaalta Tigi ei mielestäni ole kovinkaan kummoinen, se on vain ihastuttavalla tuotteiden ulkonäöllä ja nimillä sekä imagolla onnistunut kasvattamaan suosiotaan. En kuitenkaan halua astua kenenkään Tigi-fanin varpaille, tuotteet voivat toki olla ihan oikeasti hyviä. On jokaisen ihmisen omasta ajattelusta kiinni, miten he tuotteisiinsa suhtautuvat.

Haluan itse ainakin kokeilla kalliimpia tuotteita. Jos tuotteella ei kuitenkaan ole selvää vaikutusta hiusten kuntoon ja etenkään kunnon paranemiseen, en näe mitään syytä jatkaa kalliimpien tuotteiden käyttöä pelkästään niiden luoman imagon takia. Oikeastaan, voisin kyllä todellakin pysyä edullisemmissakin, kun hiukset kerran ovat hyvässä kunnossa... :D Tämä foorumi vain sekoittaa pään ::)

Ja LV:t ovat minunkin hankintalistallani!
Viimeksi muokannut Copper, 27 Helmi 2008, 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Joskus kun en tiennyt vielä silikoneista enkä kampaamotuotteista mitään niin ihan tyytyväisenä käytin pantenea ja sunsilkia kun ne tuoksuivat niin hyviltä.Ihmettelin kyllä miksi hiukset lismaantuu parin viikon käytön jälkeen kiihtyvää tahtia.
Mietin välillä myös että hirveää rahanmenoa kun marketistakin löytyy helmiä.Sorruin kyllä alkuaikoina siihen että otin omat shampoot ja hoitikset kylään mukaan mutta ei se enää ole niin justiinsa.On kyllä pakko tunnustaa että kun katsoo pullomereä niin on hyvä mieli ja jotenkin ylpeä olo siitä pullomerestä että "mulla on noin monta" :)
Mutta välillä on olo että eiks noi ikinä lopu.Rahatilanne on kyllä nyt sellainen että halpiksiin vajoan mutta niihin helmiin mieluiten.Tuntuu niin hassulta välillä millaisia summia tulee törsättyä hiuksiin ::)
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
dinaella

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja dinaella »

Kyllä, vajoan halpistuotteisiin :D Yksinkertaisesti siksi että esim. marketti tuotteet ovat niin hyvin saatavilla ja lisäksi tähän pitkään tukkaan kuluu niin kauheasti aineita. Selvityssuihkeet ostan mieluiten marketista, mutta pyrin löytämään ne parhaimmat. Mielestäni halpa hinta ei tee tuotteesta huonoa.
Kalliita huonoja tuotteita löytyy niin paljon, että mielellään ottaa kyllä asioista selvää ennenkuin tuhlaa rahojaan.
Mutta pelkillä halpistuotteilla tuskin tätä tukkaa enää hoitaisi, tällä pituudella ja laadulla. Mutta halpistuotteiden ehdottomia helmiä ovat kyllä EHS, NutriGloss ja ehkä LV ;)
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Mä en ole vajonnut enää muutamaan vuoteen. Mun hiukset olivat niin karheat, kuivat ja elottomat kun käytin pelkkiä markettituotteita. Noin viisivuotta takana pelkkiä kampaamotuotteita (Lanzaa, Kerastasea, Redkeniä, Tigiä ja Joicoa)&nbsp; ja en luultavasti enää koskaan palaa markettituotteisiin. En silti kiistä ettei niissäkin ole hyviä tuotteita.
vilmalotta
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 19:39

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja vilmalotta »

Kyllä mä käytän lähes pelkkiä markettituotteita....ennen tänne ajautumista käytin Sunsilkiä ja Elvitalia ::) hiukset saattoi olla ok, mutta pää nahka oli verillä siitä repimisestä ja raapimisesta.....nykysin käytän AINOASTAAN XZ tai EHS shampoota, ja eipä vaivaa kutinat. Hiukset myös on kasvaneet paljon nopeempaa (???tai sit eivät ole katkeilleet...). Hoitoaineena on EHS hunajahoito, VO% tai XZ. Hiukset näyttää paremmilta kun ehkä ikinä. (ja joo, tuli käytettyä parturikampaaja-aikoina yhtä jos toista kampaamotuotetta, joskaan ei kaikkein kalliimipia, joihin ei vaan riitä rahaa...) ja muuten, Dailyn hoitoaine on ihan huippua!
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Chronos »

vilmalotta kirjoitti: , Dailyn hoitoaine on ihan huippua!
Pakko myöntää,tulee todella sileät kutrit kun laittaa Dailyn hoitista.Ph siinä taisi olla kolmosen luokkaa.Ja tuoksuukin vielä hyvältä ;D
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Varis

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Varis »

Mä olen vajonnut. Hiukset on pitkälti käsittelemättömät, joten ei vaan viitsi tuhlata kaikkia rahoja hiustuotteisiin. Sitäpaitsi olen joutunut leikkaamaan latvaa paljon, joten hyvien tuotteiden hyöty tuntuu kyseenalaiselta. Hiusten kunto on parantunut, mutta olenkin leikannut suurimman osan huonokuntoisesta latvasta pois. Eilen ostin Fructiksen hoitoaineen. Lisäksi mulla EHS:ää, XZ:aa, Elvitalia ja Sunsilkiakin. Jepulis jee. On mulla vielä O&H:ta, K-pakia ja BC:n latvasuoja.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Halpistuotteisiin vajoaminen

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Minun hiukseni ovat kyllä hitusen kuivahkot, todella takkuuntuvat ja vielä pitkätkin, mutta käytän silti enimmäkseen markettituotteita.

Minulla ei ole varaa kalliisiin hukkaostoksiin, siksi ainoat kampaamotuotteeni ovatkin nykyään K-pak rekku, Tigin O&H ja MOP hydrating-hoitis ja Graham Webbin jätettävä. Näiden rinnalla käytän hyviksi toteamiani markettituotteita, kuten XZ:n shampoita, Dailyn hoitoainetta, Nutri gloss-tehistä, LV-tehistä, Gliss liquid silk-shampoota ja monia muita. Mihinkään 2 in 1-tuotteisiin tai Linna-shampooseen en ole kyllä aikeissa tutustua, vaikka olisi kuinka edullista.&nbsp; ;D

Ainoa kampaamotuote jonka käytön jälkeen hiukset ovat selkeästi paremmat kuin markettituotteella hoidettuna, on K-pak rekku. Tigi ja MOP ovat myös ihan hoitavia, mutta hintaansa nähden voisivat toimia paremminkin.&nbsp; :P Markettituotteet ovat myös paremmin saatavilla. Käyttäisin varmasti enemmän kampaamotuotteita, jos voisin tilata niitä ulkomailta. Käytän myös vähäiset rahani mielummin kosmetiikkaan tai johonkin muuhun, kuin aina vain hiuksiin.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä.&nbsp;
Vastaa Viestiin