"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Ystäväni mielestä jolla on pitkät permanentatut hiukset, hoitoaineet tekee lähinnä vain hiuksista likaiset, minä hoidan hiuksiani liikaa (en enää tuputa juttujani..) ja hiukset kasvaa nopeemmin kun niitä leikkaa :)
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Mulla on paljon ystäviä, jotka käyttää hiustenhoidossa markettituotteita ainoastaan (ok, ei siinä mitään, osa niistäkin tosi hyviä!), ja ne ei vaan voi käsittää, miksi mä pistän suuriakin summia hiustenhoitotuotteisiin rahaa.
Jos kysyvät hintaa, tekee nykyään mieli kertoa paljon pienempi summa, mitä oikeasti tuote on maksanut. Toiset ystävistä olen saanut ymmärtämään, että ei se valtava mainostus tai hieno ulkonäkö tee tuotetta hyväksi, vaan se, mitä aineosia tuotteessa on, mutta kieltämättä pistää välistä ketuttamaan jotenkin vähättelevät kommentit mun HARRASTUKSESTA ja intohimosta.

Ehkä mun tukka ei sit vaan näytä yhtään sen paremmalta kavereidenkaan mielestä, jotka sitä Sunsilkiä tai niinkin laadukasta kampaamomerkkiä kun Goldwell (!) käyttävät, että pitävät mua vaan vähän höyrähtäneenä ja helposti vietävissä tän hiushössötykseni kanssa. :D
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

:D Vähänkö olen nauranut tätäketjua lukiessa! Yhdelle kaverilleni kerroin taannoin, että hiukset kannattaisi suojata saunassa. Sain kuulla, että suomalaisten hiusten PITÄÄ kestää saunan lämpötila, "on ne ennenkin kestäneet". Haluni suojata hiukset saunassa kertoi kuulemma pinnallisuudesta.  ???

Joskus myös hymyilyttää (hymyilen totta kai vain sisäänpäin) kun kaverit kertovat, miten käyttävät KAMPAAMOTUOTTEITA, WWW:tä ja jopa niin kallista Bonacurea. Kommentteja Fructiksen ja Pantenen haitallisuudesta ja ehdottomasta käyttökiellosta olen myös kuullut. Jostain syystä esim. Elvital ei ole kuullakseni joutunut mustalle listalle.

Sitten on tietenkin nämä perinteiset, tukan leikkaaminen parantaa sen laatua ja nopeuttaa kasvua...
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja zubi »

Hunajapupu kirjoitti: ^Tuli tuosta "kampaaja kertoi" mieleen se, että mieheni kertoi kampaajan sanoneen hänelle jo vuosia sitten että Fructista ei sitten saa käyttää kun siinä on silikonia. Nauratti tuossa vähän se, että eikö missään muissa tuotteissa muka sitten ole silikonia kuin Fructiksessa.  Mutta kiltisti on mies pysynyt erossa Garnierin Fructis-sarjasta siitä lähtien ja muisti mullekin mainita että sitä ei sitten saa käyttää.  :D
Tuo oli muuten joku jännä sitkeä uskomus yhdessä vaiheessa. Kaikki hullaantuivat Fructiksiin silloin kun ne tulivat markkinoille, mutta sitten monien hiukset eivät tykänneetkään ja ainakin meillä päin syyksi mainittiin nimenomaan nuo pahat, pahat silikonit. Tunnustan itsekin luulleen, että Fructista ei kannata juuri niiden silikonien vuoksi käyttää.  ;D

Monet ottaa hiustenhoidon kauhean kirjaimellisesti ja uskoo sanasta sanaan siihen, mitä purkissa sanotaan. Poikaystävä sanoi, ettei voi käyttää värjättyjen hiusten shampoota (väliaikaisesti, oli oma sh loppu) koska hänellä ei ole värjättyjä hiuksia. Äiti taas päivitteli, miten voisi käyttää värjätyissä hiuksissa kosteuttavia, kun värin säilyttäväthän niille sopivat. Ja blondihan ei tietenkään voi käyttää brunetille suunnattua hoitosarjaa, esim. BG:tä...  :D Monet ovat kyllä jo tottuneet kysymään multa "neuvoa", levitän siis juurestietoutta...

Mulla ei kyllä ole mitkään kauhean helpot hiukset, joten huolellinen hoito on ihan must. Totesin sen juuri kun olin reilun viikon mittaisella matkalla kahden pitkätukkaisen kaverini kanssa. He totesivat viimeisenä päivänä, että tukka on vähän karhea ja sähköinen kun eivät ole käyttäneet hoitoainetta koko viikkoon (käyttävät normaalistikin markettien tavallisia pikahoitoja). Olihan heillä ehkä vähän pörröiset ne hiukset, mutta ei tosiaankaan pahasti. Minä olin ihan huuli pyöreänä. Omakin tukka kun tuntui karhealta ja sähköiseltä, vaikka olin kiltisti käyttänyt koko matkan ajan pikahoitoa ja jätettävää sekä muhitellut tehohoidon juuri ennen lähtöä.


Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Onhan näitä tullut vastaan.. Aika yleisesti minullekin ohjeistetaan että tukka kasvaa nopeammin kun latvoja leikkaa. Eikä kukaan voi ymmärtää tuota hiuspurkkimäärää, vielä vähemmän siihen kulunutta rahasummaa. Mieskään ei aluksi uskonut mitään mitä sanoin laadukkaista hiustuotteista, mutta pakotin hänet käyttämään niitä ja nyt huomaa jo itsekin tulokset. ;)

Miehellä on myös alkanut oikealta puolelta lähtemään hieman hiuksia ja hänen isänsä fiksuna tokaisi että leikkaa kaljuksi, se vahvistaa ja sitten siitäkin kohdasta alkaa taas kasvamaan tukkaa. Just..  ::)
Vovka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 146
Liittynyt: 07 Touko 2007, 20:37

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Vovka »

Eräs hiuksiaan blondaava ja muutenkin karhean hiuslaadun omaava kaverini hämmästytti toteamalla, ettei hän "jaksa" käyttää hoitoainetta!

Äiti neuvoi tässä vähän aikaa sitten (kun huomasi tukkani olevan vähän rasvainen), että tukkaa kannattaa pörröttää ja pöyhiä pyyhkeellä pää alaspäin kun se on märkä, että hiukset irtoaa päänahasta. Kyllä mie harrastin tuota ennen, kunnes kuulin että märät hiukset tarvitsee vähän hellävaraisempaa käsittelyä...
Ulrika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 997
Liittynyt: 06 Marras 2007, 16:54

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Ulrika »

Kaksi teinityttöä katseli Anttilassa shampoita ja olivat muistaakseni valitsemassa jotain ihan ok tuotetta, joka oli tarkoitettu kosteuttamaan tms. Mutta sitten kuitenkin päätyivät ostamaan Elvitalin hilseshampoota, koska sitä mainostettiin juuri tv:ssä ja se on halvempaakin. Siis kuitenkin käyttötarkoitus oli ihan eri sillä heidän ensin katsomallaan shampoolla kuin tuolla hilseshampoolla, mutta perustelut valinnalle olivat juurikin tuo tv-mainos ja (parin) kymmenen sentin säästö. Itse samalta hyllyltä valitsin VO5 perfect leghts hoitiksen hintaan 0,99 € ... Joten kai se mainos kuitenkin oli suurin syy.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mun kaverin äiti ei ole ikinä käyttänyt mitään hoitoaineita ja sen kyllä huomaa. Pitkät hiukset ja on muuten niin hamppua, että!

Kerran sitruunassa käydessäni lueskelin jonkun pullon kyljestä INCIä ja myyjä tuli kysymään, miksi tutkin sitä. Sanoin tsekkaavani, onko aineessa silikonia ja myyjä sanoi, että ko sarjassa ei ole. Minä: "No, kyllä tässä tuotesisällössä vain silikonia on", jolloin myyjä meni ihan paniikkiin ja selitti jotain että hänelle on sanottu, ettei silikonia ole jne. Pyysi sitten mua näyttämään, mitkä aineet niitä silikoneja ovat. Tosi ammattitaitoinen myyjä  ::)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Jippii »

Tuosta Fructisista vielä sen verran, että täälläkin mies on pistänyt Fructisin pannaan "kun siinä on sitä muovia"  ;D Oikein oli kuulemma miehen parturi-kampaaja ex kertonut... Nätisti kysyin, että "tarkoititko silikonia?", johon mies vastaa että "eiku siinä on ihan oikeesti jotain muovia"  ;D


Ja pikkusisko hehkutti kampaamotuotteista puhuessa just WWW:tä, eikä uskonut kun sanoin, ettei se ihan niin hyvää ole, vaikka sitä kampaamossa myydäänkin...  ::)


Täytyy silti myöntää, että ennen Juurikasvua mulla ei ollut mitään havaintoa mistään silikoneista hiustuotteissa, saati sitten mistään muustakaan.  ;D
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Äiti ei tykkää käyttää hoitista kun lähmää hiukst ja serkun sain joskus hömppäilyyn mukaan kun ostin sille joicoa blondauksen käryttämään tukkaan.Vähän aikaa se jaksoi katsoa ja hoitaa hiuksiaan.On hiukset jo parempikuntoiset kuin ennen,kun blondaus vaihtui ruskeaan ja värjäysväli harveni.Katsoo kyllä silikonittomia tuotteita pääosin marketista (XZ)
Mutta suosikkisarja hänellä on edelleen Lorkun värjätyille hiuksille oleva punaputelinen.Hyvältähän se tuoksuu mutta... :-\
Täysipaiväishiushömppääjäksi en saanut käännytettyä ;D
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bast »

Lukiossa oli kaveri, jolla oli aika outoja käsityksiä asioista. Se väitti mulle kivenkovaan, että hiukset kasvaa latvasta, ei juuresta. Koitin selittää, että kyllähän se pituus näkyy latvassa, mutta ne kasvaa juuresta. Pysyi kannassaan ja sanoi vielä, että kaksihaaraiset pitää leikata siksi, että muuten ne haarat kasvaa pituutta. Niin ja hiukset pitää aina leikata tasapituuteen, muuten ne kärsii ja kasvaa huonommin jos on eripituisia...&nbsp; ::) ;D Sit jostakin syystä tällä oli tosi tietäväinen maine ja kaikki kysyi siltä aina neuvoa kaikissa asioissa. Jos yritin korjata mutu-tietoa faktoilla, niin sain osakseni vain halveksuvia katseita. "Kyllä toi tietää, kun se aikoo lääkikseen"&nbsp; :-X
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Tuo oli aika kiinnostava luulo, että hiukset kasvavat latvasta eivätkä juuresta. Mitenkäs tuo kaverisi sitten ajatteli juurikasvun selittyvän, koska eikös silloin pitäisi olla juurikasvun sijaan latvakasvua värjätyissä hiuksissa jos hiukset kasvaisivat latvasta eikä juuresta?&nbsp; ;D
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hue »

Hunajapupu kirjoitti: ^Tuo oli aika kiinnostava luulo, että hiukset kasvavat latvasta eivätkä juuresta. Mitenkäs tuo kaverisi sitten ajatteli juurikasvun selittyvän, koska eikös silloin pitäisi olla juurikasvun sijaan latvakasvua värjätyissä hiuksissa jos hiukset kasvaisivat latvasta eikä juuresta?&nbsp; ;D
Jos se ajatteli, että värin valuu niihin uusiin latvoihin ja tyvi jää paljaaksi. ;)

Ei voi olla totta! Voisin kuvitella, että korkeintaan neljä vuotias pikkulikka ajattelisi noin. ;D
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

^ Minä muuten joskus 6-vuotiaana vielä uskoin, että hiukset kasvavat latvoista, ja että jos kerran blondaa hiukset, ei niitä tarvitse enää koskaan värjätä, blondi vaan pysyy.&nbsp; ;D

Eräs tuttavani uskoo hyvin ärhäkästi, ettei kampaamotuotteilla ja markettituotteilla ole mitään eroa. Pelkkää imagoahan siinä ostaa, jos ostaa mielummin Tigiä kuin Pantenea. Kuulemma hän on ottanut asiasta selvää vertaamalla markettien tuotteiden sisällysluetteloita laadukkaimpiin kampaamotuotteisiin, ja niissä on ollut ihan samat aineet. Hoitoainekin on käytännössä turhaa, koska sekin on ihan samaa kuin shampoo. Kaikenlaiset tehohoidot ovat "hullujen hommaa", jätettävistä puhumattakaan.&nbsp; ::)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä.&nbsp;
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Cherry »

^ heh, no kyllä ehkä www:ssä ja Linnassa voi ollakin sama sisältö (enpä ole tarkistanut) ;D

Joskus olen kuullut, että luonnostaan suorat hiukset alkaisivat kihartua kun ne leikkaa lyhyeksi. Tämä väite perustui siihen, kun yhdelle tytölle oli käynyt näin... Ei auttanut mun väittää, että hormonaalisilla tekijöillä(murrosikä) on mahdollisesti vaikutusta asiaan.

WWW:tä on myös minun tuttavapiirissä ajateltu hyvänä sarjana, kun onhan se kampaamotuote. En tiennyt, mitä sanoa... No, mutta jos se jonkun hiuksille riittää, niin mikäs siinä, halvemmallahan sellainen henkilö pääsee.

Mun hiustenhoitoa jaksetaan kyllä ihmetellä. Sisko tuossa ihmetteli, kun sanoin laittaneeni kahta tehohoitoa. (Ensin korjaava ja sitten kosteuttava kun jää hiukset koppuroiksi muuten). Myös pikahoitis+jätettävä+latvasuoja-yhdistelmää ihmetellään. Eikö vähempi muka riitä? No ei tähän päähän :D

Sisko kertoi myös kaverilleen, että "kellään ei ole niin paljon hiustuotteita kuin meidän cherryllä". Mulla siis noin 25 putelia. Tietäisipä vaan, kuinka paljon monella muulla juureksella on tukkatuotteita kaapissa ;D

Äitini ei voi käyttää hiuksiinsa kuin värjättyjen hiusten tuotteita, koska ne kuulemma haalistaa väriä(eipä silti, kyllähän jotkut haalistaakin). Ei se usko, että myös muunlaisille hiuksille tarkoitetuissa tuotteissa voi olla värinsuoja.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Vastaa Viestiin