"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Varis

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Varis »

Tuo hiusten kihartuminen lyhyempinä on täysin mahdollista. Itselläni on suorat hiukset, mutta kun leikkaan otsahiukset, hius äityy kihartumaan. Samoin niskavillat on kaarteilla.

Yksi työkaverini käyttää Tigiä, koska siinä on sitä hyvänlaatuista silikonia.  Niinpä niin.
Minni
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 14:39

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Minni »

Eräässä lehdessä oli lukijat (perheen äitejä) testanneet eri kosmetiikka- ja hiustuotteita. Lorealin hiusnaamiosta kommentoitiin, että muuten hyvä, mutta sillä on liian pitkä vaikutusaika. Se vaikutusaika, joka purkin kyljessä luki oli siis yksi minuutti!
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^Ehkä hän oli näitä "superäitejä" joiden mielestä minuuttikin omiin hömpötyksiin on syntiä... :D
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Saheli kirjoitti: Yksi työkaverini käyttää Tigiä, koska siinä on sitä hyvänlaatuista silikonia.&nbsp; Niinpä niin.

Tässä uskossa minäkin, juures, olen (ollut)!? Että tigin esim DB:ssä oleva silikoni on vesiliukoista, toisin kuin markettejen silikonit?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Saheli kirjoitti: Tuo hiusten kihartuminen lyhyempinä on täysin mahdollista. Itselläni on suorat hiukset, mutta kun leikkaan otsahiukset, hius äityy kihartumaan. Samoin niskavillat on kaarteilla.
Juu, siis tuossa tarkoitin sitä, että hiukset alkaisi oikeasti kasvamaan kiharina kun ne leikkaa lyhyeksi, ja taas kiharahiuksiselle voisi alkaa kasvaa suorat hiukset sen lyhyeksi leikkaamisen vuoksi.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tosiaan kampaajienkin jutut on usein aika ihmeellisiä. Yksi kampaajan koulutuksen saanut kommentoi, että Redken on huippulaadukasta, sisällöltään Tigiä parempaa. L'Anza ja Joico on kuulemma sitten samantasoisia kuin Redken. ::)
Satine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 442
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 22:39

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Satine »

Hauska ketju! :D

Itseasiassa ihan muutamia päiviä sitten, kavereiden kanssa puhuttiin hiustenhoidosta. Kaverit alkoivat sitten miettimään, kuinka hienoa olisi ostaa heidän vakiokampaajalla myytävää Bonacurea, mutta kun se on niin kallista. Ja että kuinka Pantenen ym. tuotteet ovat kyllä hyviä, mutta olisi hienoa ostaa kampaamotuotteita (koska sehän on selvä merkki siitä että tuote on loistava kun sitä myydään kampaamossa.&nbsp; ::))
Itse vain hymähtelin ja mietin kotona olevaa purkkimereä.&nbsp; ;D
Only a vampire can love you forever
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Margot kirjoitti: Tosiaan kampaajienkin jutut on usein aika ihmeellisiä. Yksi kampaajan koulutuksen saanut kommentoi, että Redken on huippulaadukasta, sisällöltään Tigiä parempaa. L'Anza ja Joico on kuulemma sitten samantasoisia kuin Redken. ::)
Monet kampaajat uskoo niin sokeasti siihen, mitä eri merkkien edustajat sanovat. Tottakait Redken-edustaja kehuu Redkenin maastataivaisiin ja haukkuu muut maanrakoon.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Magia »

Äitini ja isäni ovat tässä jo pitkään selitelleet, miten he ovat keksineet, mikä on hiusteni huonon kunnon syy. No sehän on ilmiselvästi liian usein ja liian pitkään käytettävien hoitoaineiden syy! ::) Jooh, niin varmaan. Äiti on kovasti sitä mieltä, että hiukseni tippuvat vielä pois päästä kun käytän niin paljon hoitoaineita. Samoin hiusteni rasvoittumisen syynä ovat hoitoaineet.

Hoitoaineet, ne paholaiset, ovat kaikkeen syypäitä! ::)
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Ahih, tätä ketjua voi tosiaan lukea silleen :o ja :D Ihan ihmeellisiä juttuja ja uskomuksia niillä jotka ei hoida hiuksia. Voi voi. Mun kaverit ei ole sanoneet mulle mitään kovin ihmeellisiä juttuja, tosin vähän ihmettelin sitä kun eräs kaveri sanoi ettei koskaan käytä väripakettien hoitoaineita kuin juuri värjäyksen jälkeen. En muista sanoiko syytä. Sanoin että mä käytän niin kauan kuin se loppuu. Sille tekisi muutenkin mieli vähän kertoa rakennepaikkauksesta, koska on valitellut hampputukkaa blondauksen jälkeen. Myöhemmin värjäsi punaiseksi takaisin koska ei jaksanut sitä hamppua. Kai se pian huomasi ettei hiukset tulleet siitä yhtään paremmiksi :P

Äiti kysyi multa vähän aikaa sitten yhdestä kampaajalta saadusta BC:n hoitoaineesta että voihan sitä jättää hiuksiin (ei kai nähnyt lukea ilman rillejä). Olikohan se sitä Repair Rescueta, sanoin että se on huuhdeltavaa mutta painotin että tietysti voi kunhan laittaa vain vähän. Eli tulipa sitäkin valistettua siitä kuinka hoitoainetta saa käyttää muullakin kuin purkissa mainitulla tavalla. ;)

Tuli mieleen ot-juttu liittyen drinkkeihin. Laivalla sanoin äidille kun oli puhe likööreistä, että mäkään en tykkää yleensä niistä raakana vaan miksattuna. Mutsi kertoi ettei edes ole tiennyt drinkeistä ja siitä että niitä voi tehdä laittamalla liköörin sekaan vaikka mehua. Se on kai luullut että alkoholi pitää vetää raakana eikä siksi ole välittänyt siitä. Voiskin ehdottaa kun iskä seuraavan kerran tarjoaa viiniä että hei lantrataan sitä jollain niin äipän ei tarvitse pelätä humaltumista. :D No joo, kaikki ei ole ravintola-alan ammattilaisia tai tulevia sellasia.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
nita

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja nita »

Ihastuttava ketju :D

Mun kaverit lähinnä ihmettelee, että mitä järkiä on ostaa "kaiken maailman Tigejä", kun marketistakin saa ihan hyviä shampoita ja hoitiksia. Sekin aiheuttaa ihmetystä, kun en tuu toimeen vaan yhdellä hoitoaineella.. Ja jo tämä aiemmin hämmentänyt tehohoito-pikahoitis-jätettävä-latvasuoja -setti hämmentää meilläkin päin :D

Yksi kaveri sinnikkäästi väittää, että hänen päänahastaan irtoava töhnä ei ole sitä Pantenen ja Fructiksen jättämää silikonia, hänellä on vaan hankala hiuspohja.. Aaaa-ha.&nbsp; ::)
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja zubi »

ceire kirjoitti: Yksi kaveri sinnikkäästi väittää, että hänen päänahastaan irtoava töhnä ei ole sitä Pantenen ja Fructiksen jättämää silikonia, hänellä on vaan hankala hiuspohja..
Tuo on yksi sellainen juttu, josta mä en ole ihan saanut selvyyttä. Eli onko tosiaan niin, että huonolaatuisista hiustuotteista voi irrota jotain "silikonia" ja se sitten tukkia päänahan ja aiheuttaa töhnää? Mä olin joskus tällaisessa uskossa kun mulla oli teininä tuollaista töhnäongelmaa, mutta sittemmin olen kyllä jotenkin ymmärtänyt, ettei se olisi kuitenkaan niistä shampoista johtunut.

Modet: Tämän voi siirtää Tyhmien hiustenhoito-kysymysten puolelle, jos sopii sinne paremmin.
Viimeksi muokannut zubi, 10 Maalis 2008, 07:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nita

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja nita »

^ Mun mielestä se töhnä voi just tulla niistä silikonia sisältävistä aineista (erit. hoitoaineista) joita hangataan päänahkaan eikä huuhdella kunnolla. Syväpuhdistavien pitäisi auttaa, mutta jos näitä ei käytä, kuten kaverini, niin..

Voin toki olla väärässäkin, korjatkaa viisaammat :)
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja -j- »

Zubi kirjoitti:Tuo on yksi sellainen juttu, josta mä en ole ihan saanut selvyyttä. Eli onko tosiaan niin, että huonolaatuisista hiustuotteista voi irrota jotain "silikonia" ja se sitten tukkia päänahan ja aiheuttaa töhnää?
Kyllä minunkin mielestäni noin voi ihan hyvin tapahtua, mutta tahtoisin viilata pilkkua tarttumalla tuohon "huonolaatuisista hiustuotteista". Eihän ne tuotteet välttämättä huonolaatuisia ole (voi toki ollakin), vaan väärällä käytöllä voivat aiheuttaa ongelmia = joka pesulla laitetaan silikonisia tuotteita päänahkaan eikä syväputsata ikinä pois.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Luscious »

ceire kirjoitti: mitä järkiä on ostaa "kaiken maailman Tigejä", kun marketistakin saa ihan hyviä shampoita ja hoitiksia.
Tähän ihmettelyyn keksin loistavan selityksen "taviksille"!!
Tigit on paitsi oikeasti erinomaisia tukkatuotteita, myös ihanan tuoksuisia ja ilo katsella. Myös hinta on ulkomailta tilattuna edullinen.

Tigi o&h 750ml 20e (oikeasti 19,50e tai vähemmän, mut suurinpiirtein)
XZ xsylitol 100ml 4e.
Elikkä XZ maksaisi 750ml kokoisena lekana enemmän, 30e!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Vastaa Viestiin