"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

"Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tän ei ole tarkoitus olla mikään ilkeilyketju. Aattelin, että ihan hyvässä hengessä voisi kerätä huomioita siitä, miten eri tavalla juurekset ja "tavikset" suhtautuu hiustenhoitoon.

Tällainen aloitus tuli mieleeni, kun toisaalla netissä joku kysyi, muistaako kaikki muka pyyhekuivata hiukset ennen hoitoaineen laittamista. Tuli väkisinkin mieleen, että juurekset tekee kyllä aika ihmeellisempiä ja aikaavievempiäkin juttuja tukkansa eteen. ;D
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Ziru »

Ei tämä nyt ole niin paha, mutta kun tuli vain tästä mieleeni eräs kaverini, joka pesee onnellisena Pantenella. Koitin hänelle vinkata että marketeissa on kyllä parempiakin merkkejä, kuten XZ, ja että Pantene ei välttämättä oo kovin hyvä loppujen lopuksi (kokemuksia itellä). Vastaus oli ilkeä "MULLE PANTENE ON KYLLÄ PARASTA." :)
Kimara
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1214
Liittynyt: 26 Joulu 2006, 20:27

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Kimara »

Erään ystäväni suusta: "Mulle toi Kerastase on kyl ihan parasta. Vaik on se kyl tosi kallista. Mul on niin herkkä päänahka et toi on ainoo joka sopii." Vähän teki mieli suositella samalla rahalla parempia tuotteita ja luultavasti päänahan herkkyyskin saattoi johtua vain silikoneista..
1a F ii Tukkakuva
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Minäkin koitin joskus hienovaraisesti selittää kaverille joka käyttää Sunsilkkia, että se voisi kokeilla vaikka jotain muuta markettituotteita hiuksiinsa, varmasti löytyy ihan marketistakin parempia tuotteita ja ehdotinkin siinä sitten muutamia ja koitin selittää jotain niiden sisältämistäkin aineista. Tää kaverikos sitten siitä jotenkin hermostui ja juuri aika ilkeään sävyyn tokaisi jotain vastaavaa kun Zirun kaveri nuista Panteneista ja sanoi ettei kaipaa mun neuvoja.

Halusin vaan auttaa, kun ei tämän minun kaverin hiuksetkaan ole missään kovin hyvässä kunnossa, eikä se niistä oikeastaan välitäkkään, mutta kaikki ei näköjään vaan jotenkin kestä sitä että joku koittaa neuvoa.
3b F ii
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Eräs ystäväni käyttää hiuksiinsa pelkästään shampoota, ei siis lainkaan hoitoainetta eikä myöskään tehiksiä, jätettäviä tai mitään muutakaan. Hän kuitenkin värjää hiuksiaan kestoväreillä ja vaihtelee säännöllisesti väriä esim. mustasta punaiseen, joten hiukset ehkä kaipaisivat jotain hoitoa. Perusteluna hänellä oli hoitoaineen käyttämättömyydelle, että hoitis tekee hiuksista nihkeän ja tahmean tuntuiset. Ehdotin sitten, että hän voisi kokeilla esimerkiksi silikonittomia hoitiksia jos niistä ei jäisi hiukset inhottavan tuntuisiksi, mutta hän ei innostunut ajatuksesta.

Täytyy kyllä myöntää, että on ainoa ihminen jonka olen kuullut pesevän hiuksensa ilman hoitiksen käyttöä. Mutta mikäs siinä, jos oma pää tuntuu tykkäävän hoitiksettomasta pesusta, itse en kyllä ilman hoitista pärjäisi mitenkään. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Husky »

^Äiti ei käytä hoitista ollenkaan kun ei jaksa antaa sen vaikuttaa. No kyllä siitä jo jotain apua on vaikka sitä ei pitkään muhittelisikaan. Mutta on kuulemma niin vaivalloista.  ::)




Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Mikäköhän hoitiksessa on shampoon käyttöä vaivalloisempaa?  :D No, en mäkään kuulu ahkeriin muhittelijoihin kuten suurin osa juureksista, mulla on hoitis päässä maksimissaan 20-30 minsaa saunassa ja yleensä vain sellaiset 5 minsaa kun muuten pesen hiukset, joskus saatan huuhtaista jopa nopeammin hoitiksen pois.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja naanna »

- Täältä löytyy kaveri, joka hehkuttaa WWW:n tuotteita maailman parhaiksi, koska "ne on kampaamotuotteita".
- Eilen kaupassa kaksi keski-ikäistä naista keskusteli hiustenhoidosta. Toiselle oli hänen kampaajansa kertonut, että EHS on ainoa sarja, jossa ei ole silikonia (joka tietysti on hyvin haitallista hiuksille). Näin ollen he molemmat päättivät ostaa EHS:n shampoon ja hoitoaineen ja käyttää tästä eteenpäin pelkästään näitä tuotteita.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Tuli tuosta "kampaaja kertoi" mieleen se, että mieheni kertoi kampaajan sanoneen hänelle jo vuosia sitten että Fructista ei sitten saa käyttää kun siinä on silikonia. Nauratti tuossa vähän se, että eikö missään muissa tuotteissa muka sitten ole silikonia kuin Fructiksessa.  Mutta kiltisti on mies pysynyt erossa Garnierin Fructis-sarjasta siitä lähtien ja muisti mullekin mainita että sitä ei sitten saa käyttää.  :D
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Husky »

Lisättävä on tähän ketjuun vielä yksi kuultu juttu viime kesältä ennen juuresmiittiä. Odottelin muita eräässä paikallisessa ostoskeskuksessa ja vieressä istuvat teinitytöt suunnittelivat ilmeisesti Tigin ostoa. Ensin hehkutusta siitä miten se on niin hyvää. Lopuksi toinen totesi että no lähdettäiskö me nyt sinne Sokokselle ostamaan sitä Tigiä. Onnea vaan yritykselle. Sokokselta sitä harvemmin saa...
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Ziru »

^^  Hah, voi miten suloinen mies! :D  On nuo kieltämättä jänniä mitä jotkut kampaajat kertovat, kerran kun menin erääseen paikalliseen liikkeeseen täysin tietämättömänä hiusten hoitotuotteista ja kysyin tottakai nuorelta kampaaja tyttöseltä apua että mikä on paras kosteuttava jätettävä. Tämä näytti kahta eri purkkia, toinen oli Tigin s-factorya, ja toinen Kerastasen joku punainen voidemainen. Tämä tyttö oli selvästi sitä mieltä että aivan ehdottomasti parempi on kuitenkin se Kerastase, mutta jos haluaa suihkittavan niin sitten Tigi. Toinen nuori kampaaja käveli siitä ohi, ja tämä tyttö päätti vielä siltä kysyä mielipidettä, ja toinen taas oli 100% sitä mieltä että se Tigi on paras, ja eiköhän nää siinä sitten ruvennut riiteleen asiasta ja mää tuijotin hiljaa järkyttyneenä vieressä ;D Totesin vaan äkkiä johonkin väliin että "juu mietin vielä" ja luikenin paikan päältä. :P
petomaani

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Työkaveri totesi joku aika sitten, että "no eihän sillä mitään väliä ole mitä shampoota käyttää, kuhan on shampoota". No joo, en jaksanut alkaa valistaan häntä, keskustelusta olis todennäkösesti tullu pitkä  :D Eikä käytä hoitoaineita, minkäänlaisia, kun ei tiedä, onko niistä mitään hyötyä tai haittaa.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Yhtenä päivänä tutkin oikein keskittyneenä Sokoksella AC:n puteleita, kunnes kaksi arviolta 12-vuotiasta tyttöä takanani totesi vissiin kettuilumielessä, että kyllä kaikki shampoot on ihan samanlaisia! Olen tuosta kyllä hitusen eri mieltä.  ;D

Muistan erään kaverini kerran järkyttyneen siitä, kun kerroin hänelle pitäneeni NG- tehistä  puolituntia muhittelemassa. Hänestä se vaan oli niin käsittämätöntä, kun purkinkin kyljessä lukee, että korkeintaan 4-5 minuuttia.  ;)

Isoäitini vannoo Doven hiustuotteiden nimeen. Hän on ennen saarnannut Pantenen pahoista vaikutuksista, Dove taas on täydellistä. Kun kerroin latvojeni huonosta kunnosta, mummo piti oikein perinpohjaisen esittelyn Doven tuotteista, käski kirjoittamaan tuotteiden nimet lapulle ylös, että osaan ostaa kaupasta niitä. Mummo on itse permanentin suuri ystävä, ja hänen tukkansa onkin aika korppuinen ja rutiseva. En kuitenkaan viitsinyt sanoa mitään, kiltisti kirjoittelin Doven tuotteiden nimet ja hinnat lapulle, ja lupasin ostavani niitä seuraavalla kerralla.  :D
Viimeksi muokannut Sanguine, 06 Maalis 2008, 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
crema
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 09 Loka 2006, 01:11

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja crema »

Hunajapupu kirjoitti:
Täytyy kyllä myöntää, että on ainoa ihminen jonka olen kuullut pesevän hiuksensa ilman hoitiksen käyttöä. Mutta mikäs siinä, jos oma pää tuntuu tykkäävän hoitiksettomasta pesusta, itse en kyllä ilman hoitista pärjäisi mitenkään. :)
Mä en nuorempana/teininä välittänyt käyttää hoitoainetta. Tarkoituksena oli kuitenkin saada semmoinen pöyheämpi tukka, eli siihen vähän kuivahtaneet hiukset kai toimivat paremmin. En tiedä kiinnittääkö sitä nykyään enemmän huomiota hiusten kuntoon negatiivisella tavalla, vai eikö aikaisemmin välittänyt mutta en toisaalta ole ihan varma ovatko hiukset nyt hoitoaineiden orjallisen käytön aikana oikeastaan yhtään parempikuntoiset kuin silloin. Paha sanoa. Toisaalta mulla on nykyään aika käsitellyt hiukset, eli jos nyt olisi ilman hoitista voisi tulla itku silmään vähän ajan kuluttua.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: "Tavisten" kommentteja hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mä olen näistä jo täällä pariin kertaan tainnutkin mainita..

Eräs kaverini värjää melkeinpä pariin kertaan kuukaudessa tukkaansa punaiseksi, aina kestovärillä ja aina koko tukkaan. Pohjalla sillä on vanha permis, ja hiukset onkin todella käsitellyn ja huonokuntoisen näköiset.. noin 10 cm reilu hartiapituisista hiuksista on pelkää leikkuuvalmista hamppua.
Tämä sitten kysyi multa kerran että "Mitäs luulet, jos laitan tähän nyt permiksen niin saisinkohan ihan kunnon säkkärän sillä?" Mä vastasin että luulen sen menettävän tukkansa korvapituuteen asti, minkä jälkeen kaverini sanoo: "MUN tukka on niin vahva, että ei sille mitään käy, ei oo ennenkää käyny. --- Kampaajat ei tykkää tämmösistä taipuisista hiuksista kun mulla. Ne tykkää vaan suorista ja lyhyistä että saavat enemmän rahaa. Kauheita käännyttäjiä kaikki kun ei suostu mulle tekemään permistä"  ::) Jätin keskustelun siihen.

Toinen kaverini yritti kovasti hoitaa kutisevaa ja hilseilevää päänahkaansa ensin EHS tervashampoolla, tämä kun ei tehonnut niin tyyppi päätti ostaa Linna-shampoon kun sitä on aina käytetty ja se on niin hyvää. Turha vissiin sanoa että kutinastaan se ei ole päässyt. ;D
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Vastaa Viestiin