Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
ohuthius

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

No melkein jo voi sanoa että vaihtelun vuoksi, vaikkei mulla se lyhyt malli nyt ollutkaan kuin ehkä vajaat pari vuotta.  Ja sitten vähän muutenkin tuntuvat nuo pitkät hiukset enemmän omilta, kuin lyhyet.  Sitten on vielä semmoinen 'pienempi syy', kun niihin pitkiin hiuksiin on mukava välillä (tilanteen vaatiessa ;)) piiloutua, ja ne muutenkin kehystävät ja peittävät kasvoja paremmin.

Sitten on vielä nämä lähes itsestäänselvät syyt, kuten että niitä saa laitettua enemmän ja pitkät, hyväkuntoiset hiukset todella ovat kauniit  ;)
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

Ekaa kertaa sitten ala-asteen minulla on pitkä tukka,aina olen halunnut pitkää tukka mutta värjäsin aina pilalle tukkani jatkuvilla kemi väreillä että ei sellasta hamppua voi kasvattaa.
Löysin kasvivärit ja siitä se alkoi.
Mieheni rakastaa pitkää punaista tukkaani ja seki on yksi syy miksi pitää pitkänä ja kasvattaa lisää.
Helppo hoitoinen ja aivan ihania kampauksia voi tehdä (vain taivas rajan).
Pitkät hiukset on niin ihanat :l
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Horros »

En oikeastaan löydä tälle mitään kovin rationaalisia, selkeitä syitä - rakastan yksinkertaisesti pitkiä hiuksia (vyötärömittaiset tms) niin naisilla kuin miehillä, miehillä luultavasti vielä enemmän.
Huomattavan pitkiä hiuksia on kaiken lisäksi nykyään melko harvoilla nykyään, joten ne ovat persoonalliset ja tavallaan perinteiset, "elovena-tunnelmaiset"  ;D
Kaiken lisäksi niihin saa tehtyä erilaisia upeita lettejä, letit ovat pitkien hiusten lisäksi (ja niissä!) toinen intohimoni.

Edit. Kyllähän se selkeä syy sieltä helpostikin löytyy - kun hiukset ovat säkkärät kuin lampaalla, ei niitä oikein BSL:ää lyhyempinä voi pitää, ellei halua afroa.  :3
Viimeksi muokannut Horros, 04 Maalis 2012, 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Fethenwen

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Fethenwen »

Suurin osan elämästäni olen kuljennut pitkillä kutreilla  ;) Mutta joskus halusin vaihtelua ja leikkautin ne lyhyiksi, viime kerralla noin kaks vuotta sitten. Ei mulla koskaan ole ollut superlyhyitä, siis korvat ovat aina olleet jotenkuten hiusten peitossa, en pidä korvistani. Viime kampaus oli tosiaan aika jännä, mutta kesti ikuisuuksen saada ne niin kuin halusin. Mulla on pehmeät luonnonkiharat hiukset, joten jouduin koko ajan käyttään suoristinta. Eipä kestännyt kauan kun taas jälleen ikävöin pitkiä hiuksia.
Nykyään pitkät hiukset ovat mulle ehdottomat, ne sopivat tyyliini ja osaan nykyään tehdäkkin niille kaikkea kivaa. Poikakaverinikin ihannoi hiuksiani, hän ei yhtään tykänny mun lyhyistä, ja ei ilmaan aihetta. Pitkät sopivat mulle parhaiten. Rakastan myös hiusteni hoivaamista :D Toivon että jaksaisin kasvattaa niistä tällä kertaan oikein super pitkät, ei mulla ennen ole koskaan ollut ala selkään asti, että se on nyt mun tavoite.
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Frida »

Pitkiä hiuksia on ihana hoidella!  Lisäksi saa hyvän tekosyyn ostaa kaiken maailman hiustenhoitoaineita, jotta saa pidettyä komeat kutrit kasassa. Pitkät hiukset on näyttävät ja mun kiharat on pitemmissä hiuksissa vaan edukseen, kun ne tuo lisää kuohkeutta. Lyhyissä hiuksissa tukka sojottais joka suuntaan.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja nelma »

Pitkät hiukset ovat helpommin asettuvat (minulla on voimakkaita pyörteitä) ja sopivat mielestäni kasvoilleni lyhyitä paremmin. Minulla on ollut alle olkapääpituiset hiukset suurimman osan elämästäni, joten pitkähiuksisuus ei ole tottumus.
Lisäksi pidän hiustenhoitamisesta. :) Puolipitkiksi/olkapäämittaisiksi leikkauttaminen kyllä houkuttaa aika ajoin.
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Pipsa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 16:33

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Pipsa »

Mulla on ollut pitkät hiukset oikeastaan koko ikäni. Osittain se johtuu käytännön syistä, sillä lyhyenä luonnonkiharasta tukastani tulisi aivan mahdoton moppi, näin pitkänä kiharat eivät jaksa nousta aivan villeiksi. Pitkät hiukset ovat usein helpommat kuin lyhyet, kampaajalla ei tarvitse käydä niin usein, kun hiuksissa ei ole varsinaista mallia, tämä sopii mulle oikein hyvin. Hyvinhoidetut pitkät hiukset ovat parhaimmillaan kuin kaunis kruunu (tähän on kyllä vielä matkaa!).
3aMii
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Horros »

Tukka on ihmisen kukka&nbsp; :D
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
scarface

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Mulla oli penskana pitkä tukka - lähes poikkeuksetta, äiti ei antanu leikata lyhemmäks. Sit kun pääsin lukiosta, letti lyheni polkaks ja inttiin mennessä leikkautin poikatukan (1/97). Sitteppä iskiki se normaali himotus kasvattaa taas pitempää - kunnes pääsin lapaluu-pituuteen ja tukka läks taas lyhenemään (tais olla vuos 2005 kun leikkautin pörreän takalyhyen).

Kasvattelin sit taas, tukkatyyli oli pitkään eteenpäin pitenevä polkka, kunnes sit nyt oon matkalla pitkiin hiuksiin, taas. On ne kivat, kauniit, kehystävät kasvoja ja ne on huomattavasti helpommat sitasta vaan kiinni, kun lähdet aamulla duuniin tai painelet salille treenaamaan. Hoitopuolikin on ihanaa, oon koukussa tukkahoitoon&nbsp; :D
suhina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Loka 2006, 23:50

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja suhina »

Mulle sopii kyllä paremmin lyhyet hiukset, mutta omituisesti vääntyvä luonnokihara vaatii mitä moninaisempia tuotteita vääntyäkseen aamuisiin haluttuu kuosiin. Ja mulla on aamuisin muutakin tekemistä.
Pitkät hiukset vaativat toki enemmän hoitoa, mutta aamurituaalit on niin paljon helpommat, hiukset kiinni ponnarilla tai nutturalle&nbsp; :)
bree hodge
Haiven
Haiven
Viestit: 44
Liittynyt: 13 Maalis 2010, 14:25

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja bree hodge »

haluan pitkät hiukset vaihtelun vuoksi. Ne ovat mielestäni naiselliset ja tykkään myös pitää nutturahökötyksiä. Ongelma on siinä, että mulle sopii tosi lyhyt polkka tai pitkät hiukset. Huonoiten sopii vajaa hartiamitta tai "poikatukka". En tykkää laittaa hiuksia tönköksi raudoilla, lakalla yms. mutta rakastan hiusten hoitamista ja niitä nutturoita.&nbsp; :l Lyhyttä kun pitää sitä joutuu muotoileen ja föönaan, mikä huonontaa kuntoa. Toivon, että kun olen saanut kasvatettua nämä hiukseni pitkiksi pärjäisin ilman muotoilutuotteita. Mielestäni kauniit hiukset hulmahtaa kun päätä heilautta, eikä ole lakasta tönköt..tulkaa sitte ilkkumaan, kun inisen pitkien hiusten kanssa täällä ;D
kasvatan tukkaa ja lapsiani..
saras

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja saras »

Koska en osaa olla ilman. Vaikka omistankin ohuehkot hiukset ja tiedän, että näyttäisivät varmaan paremmilta lyhyenä, käytän mieluummin aikaa saadakseni ne näyttämään tuuhealta kuin leikkaan niitä. Jos erehdyn joskus pätkimään tukkaa, niin olo on aika onneton. En ole oma itseni lyhyessä mallissa. Mulla on ollut melkein aina pitkähköt hiukset, pienenä en antanut äidin koskaan kajota niihin saksilla&nbsp; ;D Ihailen myös muiden naisten pitkiä hiuksia.
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Unnu »

En jaksa laittaa lyhyitä hiuksia niin paljoa, kuin mitä ne vaatisivat. Toiseksi, lyhyissä hiuksissa tulee jotenkin pullea olo.&nbsp; 0_0 En tiedä miksi mutta tunnen näyttäväni pulskalta lyhyissä hiuksissa. Kolmanneksi, pitkät tuntuu omimmalta ja on nätimpi olo. Ainakin välillä kun on joku hyvä päivä menossa&nbsp; ;D
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

shii kirjoitti: Koska en osaa olla ilman. Jos erehdyn joskus pätkimään tukkaa, niin olo on aika onneton. En ole oma itseni lyhyessä mallissa.
Hyvin sanottu. Allekirjoitan saman myös omalla kohdallani. Olen omistanut suurimman osan elämästäni hiukset, jotka ovat olleet jotain leukamittaisen polkan ja APL:n väliltä. Välillä oli kokeilussa ihan poikatukkakin. Tukka tuntui kuitenkin aina jollain lailla vääränlaiselta ja olin erityisen tyytymätön siihen tultuani kampaajalta. Hiuksia tuntui olevan sen jälkeen päässä liian vähän. En tajua jälkeenpäin ajateltuna, miksi kampaajalle oli pakko päästä aina välillä, kun olin sieltä tultuani kuitenkin melkein poikkeuksetta tyytymätön. Ajattelin ehkä, että hiusten säännöllinen leikkauttaminen kampaajalla kuuluu asiaan eikä muuten voi olla. Olipas hassu luulo.

Kesti 30-vuotiaaksi asti tajuta, missä oikein oli vika kun en tykännyt hiuksistani. Olin ensimmäisen kerran oikeasti tyytyväinen, kun mittaa oli lopultakin häntäluuhun asti. En oikein osaa kuvitella itseäni enää lyhyemmissä hiuksissa kun tiedän, että en tuntisi hiuksia sitten yhtä lailla omikseni. Se oli myös se mitta, jossa pystyin lopultakin tekemään suunnilleen kaikki kampaukset, joita haluankin tehdä. Sitä ennen oli vähän vaikeuksia saada hiukset riittämään kaikkeen mihin halusin.

Toki tyytymättömyyteeni vaikutti sekin, etten osannut hoitaa hiuksiani niin että ne olisivat näyttäneet hyvältä. Hiuslaatuni ei ole kaikkein helpoin mahdollinen. Netin hiusyhteisöt auttoivat eniten sen asian korjaamisessa ja sen jälkeen alkoi kasvatuskin sujua... ja olen lopultakin tyytyväinen :) Kampaamoissa annetusta hiustenhoito-opastuksesta sen sijaan en koe olleen kertaakaan mitään apua. Mitkään niistä tuotteista eivät tehneet ihmeitä (tai oikeastaan mitään muutosta entiseen verrattuna) ja muuta hoitoa kuin hoitoaineen valintaa siellä ei neuvottukaan.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 30 Syys 2010, 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Vovka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 146
Liittynyt: 07 Touko 2007, 20:37

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Vovka »

Joitakin syitä...

- En erityisemmin pidä pääni muodosta tai niskastani, ja nämä "virheet" on helppo peittää pitkällä tukalla.
- Pitkät hiukset ovat mielestäni jo itsessään näyttävät, eivätkä vaadi paljoa laittamista.
- Kampausten kirjo on rajaton.
- Hento tukkani vaatisi lyhyenä jatkuvaa laittamista, mitä en jaksaisi. Jos on pakko olla lättätukka, niin mieluummin olen sellainen pitkillä kuin lyhyillä hiuksilla. Hiuslaatuani en voi kuitenkaan muuttaa miksikään.
- On ihanaa, kun pitkät hiukset hulmuavat tuulessa. Samoin hiusten kutittelu alastonta vartaloa vasten on miellyttävä tunne.
Vastaa Viestiin