shii kirjoitti:
Koska en osaa olla ilman. Jos erehdyn joskus pätkimään tukkaa, niin olo on aika onneton. En ole oma itseni lyhyessä mallissa.
Hyvin sanottu. Allekirjoitan saman myös omalla kohdallani. Olen omistanut suurimman osan elämästäni hiukset, jotka ovat olleet jotain leukamittaisen polkan ja APL:n väliltä. Välillä oli kokeilussa ihan poikatukkakin. Tukka tuntui kuitenkin aina jollain lailla vääränlaiselta ja olin erityisen tyytymätön siihen tultuani kampaajalta. Hiuksia tuntui olevan sen jälkeen päässä liian vähän. En tajua jälkeenpäin ajateltuna, miksi kampaajalle oli pakko päästä aina välillä, kun olin sieltä tultuani kuitenkin melkein poikkeuksetta tyytymätön. Ajattelin ehkä, että hiusten säännöllinen leikkauttaminen kampaajalla kuuluu asiaan eikä muuten voi olla. Olipas hassu luulo.
Kesti 30-vuotiaaksi asti tajuta, missä oikein oli vika kun en tykännyt hiuksistani. Olin ensimmäisen kerran oikeasti tyytyväinen, kun mittaa oli lopultakin häntäluuhun asti. En oikein osaa kuvitella itseäni enää lyhyemmissä hiuksissa kun tiedän, että en tuntisi hiuksia sitten yhtä lailla omikseni. Se oli myös se mitta, jossa pystyin lopultakin tekemään suunnilleen kaikki kampaukset, joita haluankin tehdä. Sitä ennen oli vähän vaikeuksia saada hiukset riittämään kaikkeen mihin halusin.
Toki tyytymättömyyteeni vaikutti sekin, etten osannut hoitaa hiuksiani niin että ne olisivat näyttäneet hyvältä. Hiuslaatuni ei ole kaikkein helpoin mahdollinen. Netin hiusyhteisöt auttoivat eniten sen asian korjaamisessa ja sen jälkeen alkoi kasvatuskin sujua... ja olen lopultakin tyytyväinen

Kampaamoissa annetusta hiustenhoito-opastuksesta sen sijaan en koe olleen kertaakaan mitään apua. Mitkään niistä tuotteista eivät tehneet ihmeitä (tai oikeastaan mitään muutosta entiseen verrattuna) ja muuta hoitoa kuin hoitoaineen valintaa siellä ei neuvottukaan.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.