Hiuslaatuketju

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Strix

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Strix »

KuvaKuva

Hiukset ulottuvat suorina ristiselkään ja lähes rintojen päälle. Ovat täysin kemiallisesti käsittelemättömät. Lähdin aikoinaan ottamaan tavoitteeksi terveet kauniit hiukset joiden ylläpito ei verottaisi kukkaroa kuukausittaisilla käsittelyillä. Halusin myös kasvattaa takaisin pitkiksi. Aikaisemmista kokemuksista muistan tuhathaaraiset ja pörrökiron, niin kokeilin olla tukalle lempeämpi. Latvoissa on auringonvalossa havaittavissa enää aavistus muinaista hennanpunaista joka sulautuu hiuksiin liukuen, eikä sitä erota juuristosta ellei tosiaan siristä silmiään ja yritä näkemällä näkeä eroa.

Laatu on hyvä luonnonkiharaksi. Tukka taipuu hyvin ja muistaa pitkään muotonsa. Käytän papiljotteja, hiuspinnejä, rullia, curlformereita jne. muotoiluun. Vältän ylimääräistä lämpökäsittelyä. Annan hiusten kuivua aina vapaasti, mutta sallin nykyään jo satunnaiset lämpörullat ja suoristukset. Olen vain huomannut että lämpömuotoilun jälki ei pysy enää yhtä hyvin kuin jos antaisin hiusten kuivua muotoonsa itsestään.

Huomaan stressavani vähemmän hiuksistani kuin koskaan aikaisemmin. Tuotteeni ostan tällä hetkellä marketista. Pesen silikonittomalla shampoolla. Hoitoaineissa en välttele enää silikonia. Säännöllinen syväpuhdistus ja öljyhoidot kuuluvat yhä repertuaariin. Nykyään tuntuu riittävän että shampoo pesee puhtaaksi ja hoitoaine selvittää pesun yhteydessä. Hiusten kuivuessa suojaan latvat silikonillisella hiusöljyllä ja se myös hillitsee luonnontukan karvaisuutta. En tarvitse erillistä korjaavuutta tai tehohoitoa koska en juurikaan kuluta hiuksiani. Kampaajalla käyn muutaman kerran vuodessa latvahuollossa. Biotiinia syön kuureittain hiustenkasvuun, kynsien vahvistamiseen ja talvi-iholle.

Neuvoksi ja kannustimeksi jokaiselle! Kärsivällisyyttä. Määrittele tyylisi ylläpitokelpoiseksi. Tutustu tukkaasi. Luovu kaikesta ylimääräisestä. Ole reilu tukkaasi kohtaan sillä se voi juuri niin hyvin kuin sitä kohtelee. Rakasta itseäsi ja karvojasi. Kumpaakaan et voi vaihtaa, ainoastaan vaalia. Rentoudu.
asaariki

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja asaariki »

Ensimmäinen viestini tänne, jee.  :)

Minulla on tällä hetkellä lyhyet pixie-mittaiset hiukset, joiden alkavan kasvatusprojektin myötä löysin tieni tänne Juurikasvullekin. Hiuslaatu lienee 1c/2a (lyhyissä vaikea sanoa, pitkistä sen verran aikaa että en enää muista!), yksittäiset hiukset ovat suomalaisen ohuita eli todennäköisesti F, mutta hiuksia on verrattain paljon eli koko tukka paksuudeltaan luullakseni normaali ii. Ponnarin paksuutta en tosin pääse vielä vähään aikaan mittaamaan!  :D

Hiukseni ovat luonnostaan vaaleat. Lapsena olin ihan blondi ja siitä väri on aikuistumisen myötä tummunut jonkin verran, tosin ihan maantienharmaassa en vielä ole, joskin suunta on varmaan sinne päin, pelkään. Värjäilyni ovat rajoittuneet vaaleaan suuntaan, raitoihin ja nyt lyhyemmässä tukassa myös koko tukan värjäykseen. Sävyistä en osaa enempää sanoa, olen aina antanut kampaajan värjätä. Aikuisena olen enimmäkseen ollut pitkähiuksinen (pituus vaihdellen noin apl ja bsl välillä), mutta kokeillut myös eri pituisia polkkatukkia. N. vuosi sitten pätkäisin tukan pixieksi ja olen tykännyt tästä kovasti, eikä vähiten helppoutensa vuoksi, mutta nyt tuntuu siltä että kaipaan taas vaihtelua ja pidemmän tukan tuomaa naisellisuutta.

Hinku saada pidempi tukka hetinyt on kova, joten aseina kasvatuksessa myös lisäravinteet, päätös olla vaalentamatta tukkaa ja päätös vähentää föönin käyttöä. Kuvia en vielä viitsi laittaa, ehkä sitten kun tukka on vähän venähtänyt.
Oili

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Oili »

Minun hiuksistani...

Hiukseni ovat luonnostaan hyvin maantienväriset. Paljon olen hiuksiani käsitellyt ja värejä koittanut, mutta nyt ollaan menty vuosi hyvin maantienvärisissä merkeissä, omaa väriä mukaillen, jolloin värjäysväli on noin 3 kk.  Pituus on n.10 cm yli olkapäiden. Kunto on hyvä, hiuset on kuohkeat ja terveen kiiltävät ottaen huomioon sen, että ne ovat hyvin ohuet ja suorat luonnostaan. Tällä hetkellä käyn läpi suuria ruokavalionmuutoksia, joten odotan hiuksissa näkyvin lisää muutoksia vielä parempaa päin ajan kanssa.

Päänahkani on aika herkkä ja minulle sopimattomilla aineilla se reagoi kovasti. Tällä hetkellä kuitenkin tuotteet ovat juuri päälleni sopivan hoitavia mutta kevyitä, ja tarpeeksi peseviä. Pesussa käytän  Cutrin Green sarjan shampoota ja hoitoainetta, sekä sarjan tehohoitoa. Lisäksi hoitorutiineihin kuuluu kerran viikossa eksraneitsytkookosäljyllä tehty syvähoito aivan päänahasta latvoihin hieroen. Toisinaan lisäilen jotain öljyjä hiuksten latvoihin pesupäivien välillä. Lisäksi BC:n aurinkosuijasuihke on käytössä aina kesällä ulos mennessä. Kuivashampoota en omista, ehkä ostan jossain vaiheessa. Syväpuhdistukseen minulla on vihreää savea jauheena, mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla käytännössä. Hiuksia lämpökäsittelen hyvin harvoin nykyään -viime kerrasta taitaa olla useita kuukausia.  Pesun jälkeen aina annan kuivaa luonnollisesti.

Siinäpä ne tärkeimmät varmaan tuli...    :)
Jonttu
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 12:53

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Moi, päivitän viestiäni.. Eli 2014 tammikuussa lopetin värjäämisen ja oma väri ollut päässä maaliskuusta 2016 lähtien. Leikkasin elokuussa pitkät hiukset polkaksi. Tumman-/ keskiruskeanväriset. Osa hiuksistosta on hyvinkin kiharaa ja osa taas suoraa/ taipuisaa. Nyt etsiskelen yrityksen ja erehdyksen kautta värjäämättömälle, hyvä kuntoiselle polkalleni pesu- / hoitotuotteita ja opettelen tekemään kampauksia. :)
Viimeksi muokannut Jonttu, 27 Syys 2017, 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raidoitettu bsl. 2aM ii
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja nima »

Aivan ihania hiuksia täällä!
Jos nyt oikein osasin tulkita omaa tukkaani niin laatu olisi 1b M ii. Ponnarin paksuus n. 7cm, ohentuneet todella rajusti laihtumisen myötä ja hiustenlähtö jatkuu edelleen. Mitta on pisimmillään takaa jotain APL ja BSB väliltä, reilusti kerrostetut. Tavoitteena kasvattaa koko kuontalo tasamittaiseksi MBL -mittaan ja pitää niin räväkän punaisena kuin suinkin. Värinpoiston kautta sain eilen tummanruskeasta oikein mukavan punaisen ja pelkään kuollakseni, millaiset latvat ovat ensimmäisen pesun jälkeen  :o
7 vuotta olen taistellut huonokuntoisen karahkan kanssa, joka on yltänyt maksimissaan solisluille. Nyt kun päätin etten enää laiminlyö hoitoja, enkä vaalentele turhaan, olen saanut mitan ihanasti yli iänikuisen solisluun. Parhaat tuotteet tälle tukalle on Redkenin all softit, joita en enää vaihtaisi pois. Lisäravinteita popsitaan kamala määrä päivittäin, jottei kuontalo harvenisi enempää. En uskalla mennä enää kampaajalle leikkuuttamaan, koska tiedän jo etukäteen, että mittaa lähtee 5-10cm kuten aina, joten olen siperrellyt itse kaksihaaraisia pois viimeiset kaksi viikkoa.

edit. Hiuslaatu muuttunut taipuisammaksi.Tai ei tämä taipuisa ole vieläkään, ei kiharan kiharaa mut ei mikään silkkisen sileä suorakaan, latvat kääntyy vähän typerästi joten kai se sitten on tuo 1b.
Viimeksi muokannut nima, 03 Marras 2013, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
kms

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja kms »

Olen selannut foorumia kauemmin kuin kirjoitellut tänne itse. Tässä julkaisemat kuvani ovat melkein kaikki ajoilta ennen kuin tiesin tästä foorumista enkä tajunnut hiusten hoidosta ja värjäämisestä oikein mitään. Oma hiusvärini lienee tuhkainen tummanvaalea. En tosin voi olla varma, sillä aloitin värjäyksen kuudennella luokalla eli.. no kauan sitten. Värit vaihtuu mulla tiuhaan ja leikellytkin olen melko huolettomasti erilaisia malleja. Suoravärejä en ole kokeillut kuitenkaan, oon leikkinyt markettiväreillä lähinnä. Yhden kerran kampaaja on värjännyt mun hiukset. Hiukset on melko ohuet ja "sileät", mutta taipuisuutta löytyy myös vähän..Varsinkin kun mulla oli polkka, suoristin latvat jottei ne sojottaneet joka suuntaan. Nyt niitä kuvia peliin:

Kuva
Tällaiset mulla oli vuonna 2010. Tummuusaste vaihteli, mutta ruskeat ne oli.

Kuva
Leikkasin vanhojen tanssien jälkeen polkaksi ja pidin tuota mallia pari vuotta. Värjäilin vain...

Kuva
...oranssihtavan kautta...

Kuva
...blondiin. Tämä oli aika ihana, joskaan ei meinannu pysyä ja läträsin hopeashampoon kanssa ja stressailin kellastumista. Kunnes:

Kuva
Leikkasin todella lyhyen mallin vuonna 2012. Tätä mallia pidin ruskeana ja...

Kuva
...punaisena.

Vuoden 2013 alussa ajelin sivusiilin ja mulla oli mustat hiukset tammikuussa ja blondit helmikuussa.
Kuva

Tammikuussa 2013 myös päätin aloittaa hiustenkasvatusprojektin ja kesällä hiukset oli tällaiset:
Kuva

Nykyään ne ovat aikalailla samannäköiset kuin kesällä, toki kasvaneet vähän, mutta koska latvat oli niin huonokuntoiset, kampaaja napsi ne pois. Olen yrittänyt värjätä hiuksia oman hiukseni värisiksi, jotta voisin rauhassa kasvatella, mutta tähän mennessä ei ole onnistunut. Punaisuus on niin tiukassa.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Vanha viesti pois, ja uutta tilalle. Vanhentunutta tietoa oli liiaksi.

Hiuksistoni on luonnostaan kaiketi 7 asteista ja en osaa yhtään sanoa onko se enemmän tuhkaista vai kultaista, kun se tuntuu olevan molempia yhtä aikaa. Oma väri on myös vähän mysteeri siksi, kun olen vuosia värjännyt punaiseksi, ja omaa väriäni olen nähnyt koko tukassa viimeksi yli kymmenen vuotta sitten. Tällä hetkellä kasvattelen omaa väriäni esiin, että voisin paremmin leikkiä suoraväreillä mahdollisen värihepulin iskiessä. Tukkani on nähnyt vuosien varrella varmaan kaikki mahdolliset kirkkaat sävyt vihreästä punaisiin ja varmaan ainut mitä en ole kokeillut, on kokonaan blondi tukka. Läträsin taannoin paljon Elumenin punaisilla ja sen jälkeen siirryin hennaan. Näihin palaaminen ei ole mikään mahdottomuus, koska saan niillä pysyvää punaista kuontalooni. Hapetteellisia värejä taas en ole uskaltanut vuosiin käyttää, kun ne aiheuttavat ärsytystä päänahkaan ja pahimmassa tapauksessa vievät ohimoilta hiukset.

Hiusmalleilla olen myös leikkinyt varsin paljon. On ollut lyhyttä, epäsymmetristä, pitkää ja rajusti kerrostettua, luonnontilaista ja kaikenmallista otsatukkaa. Siiliä tai permanenttia en ole kokeillut. Olen kauhean laiska laittamaan tukkaani, joten kaikenlainen kähertely ja muovailu ei kuulu harrastuksiini. Useimmiten tukka saa olla vapaana, koska se ei juurikaan takkuunnu. Kun suortuvat eivät saa riehua vapaana, ne ovat joko ponnarimöykyllä tai palmikolla. Toisinaan tykkään viritellä päähäni erilaisia lettejä, joilla saan naamalla roikkuvat hiukset hallintaan, tämä on satunnaista ;D. Jos oikein villiksi ryhdyn niin saatan krepata kuontaloni, rakastan sitä suunnatonta pörröistä peikkokarvapehkoa minkä saan aikaiseksi. Sileä ja kiiltävä tukka ei ole oikeastaan mieleeni.

Hiukseni taitavat olla määrittelyltään 1bFii. Oletin ennen niiden olevan tikkusuorat, mitä ne lyhyempänä oikeastaan ovatkin, mutta pituuden lisääntyessä olen havainnut kummallista taipuilua. Tällä hetkellä pituus on n. BSL, pisimmät latvat menevät jo yli, ja lyhimmät eivät yllä millään. Otsatukka on kasvanut hienosti pois ja ne hiukset yltävät jo mukavasti solisluitten yli. Hiusten kunto on hyvä, joskin ihan pikkuisen kärsinyt kun täräytin Rialilla vaaleammaksi hennan kerrostuttua liian punaruskeaksi.

Olen tyytyväinen erityisesti tukan reippaaseen kasvutahtiin. Leikkasin 2011 marraskuussa tukkani lyhyeksi, ja kampaaja sai aikaan karun mummokampauksen. Kävin 2012 toukokuussa siistimässä kasvuvaihetta. Sen koommin ei tukkaani ole saksilla kajottu.

Tässä pari kaunista otosta sen jälkeen kun kaivelin suoravärejä kaapin kätköistä... Vihreä oli kylläkin sinisten värien coctail, mutta osasin kyllä odottaa vihertävyyttä kun pohja oli pääasiassa omaa väriä noilta kohdin. Violetihtavassa latvassa on Stargazerin Plumea taannoin kevyesti vaalennetulla hennapohjalla. Ei ole ehkä mun suosikki värikokeiluistani, mutta tällä mennään parin pesun ajan.

Kuva Kuva
Viimeksi muokannut Hallonnikas, 04 Helmi 2014, 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
moderninainen

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja moderninainen »

Olen aina mieltänyt itseni punatukkaiseksi ja ala-asteella värjännyt tukan suoravärein ja ylä-asteelta vaalennuksien ja ruskeiden kautta päätynyt punapääksi aina tähän asti, olisikohan nyt jo seitsemättä vuotta. Punaisen sävy on vaihdellut kirkkaan punaisesta kupariin moneksi vuodeksi, mutta nyt taas syvemmän punaiseksi. Aina muilla väreillä värjätessäni olen  ollut todella tyytymätön ja pettynyt tukkaani. Voisi siis sanoa, että red or dead.

Hiustyyli on vaidellut rankasti vuosien saatossa. Pikkutyttönä ja ala-asteella tukkani oli pitkä tai ainakin pitkähkö. Kolmannella luokalla leikkasin polkkatukan, jonka jälkeen kasvatus on ollut enemmän tai vähemmän aktiivisesti käynnissä. Olen ihminen, joka katuu mieluummin tehtyä, kuin sitä, että jätti jonkin tilaisuuden käyttämättä tai jutun kokeilematta. Yläasteella tukkani on ollut lyhyt tai puolipitkä. Ammattikoulussa leikkasin, tai ajelin pääni kokonaan kaljuksi. Ihan vain sen takia, ettei sitten kaduttaisi, ettei koskaan tullut kokeiltua. Ammattikouluajoille mahtuu myös toinen järkyttävimmistä tukkamuodeistani, oranssit muovirastat. Onneksi etenkään noista rastoista ei hirveästi ole kuvia muistuttamassa niistä.

Ensimmäisen lapseni synnyttyä tukkani alkoi taas olla pitkähkö, mutta vihasin sitä tukkaa ja halusin lyhyen ja käytännöllisemmän. Se jäikin viimeiseksi radikaalimmaksi tukanleikkuukseni kevään kerrostukseenasti, jonka jälkeen olen pääosin itse siistinyt latvoja.

Viime syksynä tuskastuin kuivaan, takkuuntuvaan tukkaani ja laitoin rastat, tällä kertaa omista hiuksistani. Tykkäsinkin jollain tapaa siitä metsänhenki/röllipeikko/keijukainen-lookista, mutta inhosin sitä faktaa, etten voinut vetää sormiani hiusteni läpi. Nilkkaleikkauksen jälkeen nukuin paljon ja aina samassa asennossa, mikä johti siihen, että rastat alkoivat takertua toisiinsa ja hivuttautua liian lähelle päänahkaa niistä kohdin, joita tyyny nukkuessa hankasi. Parin illan raivoisa, mutta hellävarainen takkujen selvitys hoitoainelillutuksella ja neulalla aukoen, ja tukka oli taas selvä. Aikamoinen määrä irtokarvoja kuitenkin lähti, joskin lohduttaudun ajatuksella ,että ne olivat niitä, jotka olisivat muutenkin irronneet ja olivat  vain jääneet rastojen sisään..

Vähän aikaa sitten tuskastuin hiusteni liian hitaaseen kasvuun ja irtoiluun, ja etsin netistä tietoa lisäravinteista, joilla voisi olla hiusten kasvuun vaikutusta. Ja tässä minä nyt sitten olen.

Tukkani on muuttunut lasimaiseksi rastojen avauksen jälkeen, kuivin latvoin.Muhittelun ansiosta latvatkin alkavat näyttää paremmalta kuin pitkiin, pitkiin aikoihin. Tästä rohkaistuneena jatkan edelleen hiusten kasvatusta, tällä kertaa tavoitteellisemmin ja pitkäjänteisemmin; kaikki kun alkaa olla jo kokeiltu. (paitsi irokeesi.. ;D) Tavoitteena ja toiveena pitkä ja hyväkuntoinen letti, joka ulottuisi häntäluuhun.

Kuva  Kuva  Kuva  Kuva

Kuva

Viimeisenä tuorein kuva, eli tukka alkaa olla bsl- pituinen ja kunto paljon, paljon parempi kuin ennen juurikasvua ;)
P.s. En oikeasti ole koko aikaa vihainen, vaikka kuvissa siltä näytänkin :D
Viimeksi muokannut moderninainen, 06 Tammi 2014, 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Hiukseni ovat käsittelemättömät, noin olkamittaiset, vaaleat (veikkaan seiskatasoa) ja hennot. Ryhdyin kasvattamaan omaa väriä parisen vuotta sitten. Aiemmin harrastin iänikuisia vaaleita raitoja, mutta motivaatiota niiden ylläpitoon ei riittänyt. Yleisilme oli muutenkin vähän turhan kova ja kontrastinen. Samalla kun lähdin tavoittelemaan omaa väriä, myös asenne hiusten hoitoa kohtaan muuttui. Yhtäkkiä ei tuntunutkaan pahalta ajatus pidemmästä tukasta.

Kuvia ei tähän hätään ole, lisäilen sitten kun rohkeutta riittää. :)

Hoidosta... Pesen joka päivä, toisinaan riittää CO- pesu. Hiukset rasvoittuvat sukkelaan enkä ole kokenut pesuvälin venyttämistä itselleni sopivaksi puuhaksi. Syväpuhdistavalla pesen noin kerran parissa viikossa. Lempparituotteitani ovat tällä hetkellä huokeat markettisarjat. Shampoista vielä haen sitä parasta ja tykkään kokeilla kaikenlaista. Hoitsikoista lemppari on XZ:n Karpalo-kinuski. Ensin en meinannut sietää sitä imelää tuoksua, mutta nyt jopa tykkään siitä. :)☺☺
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Monty »

Omaa neitsyttukkaa & väriä enää latvoissa. Nukun nykyään kevyt ranskanletti nupissa, tukka pysyy siistimmin ja pysyy paremmin kuohkeina kevyiden laineiden ansiosta.

Kokeilin suihkun jälkeen "suojaava hiustenmuotoilua" eli pantakiharat -> lopputulos järkky pellehermanni käkkärä. Vettä tukkaan ja suoraks vaan.

Toisella kertaa ajattelin että teen vähän "hellävaraisemman" kampauksen, eli sormipkiharoita jotka kiinnitetään yöksi pinneillä. -> Vielä järkyttävämpi lopputulos, tukka oli suorastaan räjähtäneen näköinen ja kuivakka! Lisää vettä tukkaan jne. ja ponnarilla töihin.

Tieteellinen lopputulema on, että mun tukalle (ohut mutta karhea/taipuisa) ei nuo erikoisemmat yökampauskiharat sovi! Huomattavasti parempi ja varmaan tukallekin säästävämpi tapa on käyttää kiharruspuikkoa, kerta yökiharoiden jäljiltä tukka muuttuu ihme hampuksi vaikka siinä olisi mitä kosteuttavaa suihketta.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mulla on sama ongelma karhean ja taipuisan reuhkani kanssa. Pantakiharayön jäljiltä hius oli yksi pörrörastaputkilo joka piti tiukasti sisällään sen pannan. Sormikihartamallakaan en ole tainut koskaan saada lopputulosta, joka ei vaatisi hiusten kiinnipitoa seuraavana päivänä, saati curl formerseilla, saati kukkapaplareilla. Sukkanutturakaan ei toiminut, kunnes ymmärsin laittaa sen sukkarenkulan päälaella olevan ponnarin tyveen aloituksessa, ja vetää sormin hiusnippua sitten sukan ympäri, eikä aloittaa pyörittämistä latvasta, kuten teen silloin, jos aion nutturan kanssa sänkyä kauemmas. Tyvessä olevan sukkarenkulan ympärille hiusnipun saa pyöriteltyä niin tiukkaan ja niin siististi koossapysyvänä nippuna, ei haittaa, vaikka sukka väleistä paistaakin. Päälaella nuttura ei paina nukkuessa ja lopputulos vetää melkolailla vertoja suoristusrautakiharalle. Meitsin uusi, ehdoton suosikki!
jonnaps
Haiven
Haiven
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 16:04

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja jonnaps »

Tervehdys taustalla pitkään luuranneelta!

Tällä hetkellä tukkani on bsl ja vyötärömitan välissä. Värinä sekaisin hennaa (ja indigoa) sekä kestoväri/suoraväri/hoitoaine-sekoituksia. Hiukseni ovat jotain1c/2a M iii eli laineikkaat vapaasti kuivuessaan. Hiukseni tuntuvat aika karheilta ja ovat paksut.

Käytän enimmäkseen iherbin tuotteita ja öljyjä  sekä välillä ihan perus silarijuttuja. Tykkään vaihdella aineita, kun sama tuote ei mulla toimi pitkään. Tällähetkellä toimivia aineita: desert essencen kookos- ja vadelmahoitsikat, avalon organicsin olive & grapeseed hoitsikka, sheavoi, kookosöljy, alba botanican jätettävä, latvasuojaksi/kiilloksi esim sunsilkin tai glissin silikonit...Pesen tukan (vaintyvestä)  pari kolme kertaa viikossa, käytän tällä hetkellä j.r liggetts paloja, giovannin clarifying & moisturizing shampoota, ja lidlin oranssia cien-merkistä shampoota, joka peseeihan hyvin mutta ei narskuta.

Yritän laittaa tähän nyt kuvan jossa olen föönannut hiukset suoraksi.
Kuva
Viimeksi muokannut jonnaps, 09 Helmi 2014, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iherb alennuskoodi ZEM077
vanille

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja vanille »

Hiukseni ovat kuivat ja huonossa kunnossa värinpoistojen ja liian useiden värjäilyjen seurauksena. Tällä hetkellä hiusteni väri on kuparinen tummanvaalea. Olen kokeillut punaisten eri sävyja, mutta päädyn aina takaisin tummanruskeaan. Nyt yritän pysyä lähellä luonnollista hiuväriäni joka on varmaan noin 7 tasoa oleva hieman kuparihko.

Haluan kasvattaa hiuksiani jonkin verran ja saada kerrostuksia pois, hiukseni ovat nyt melkein kainaloon asti. Harkitsen myös oman värin kasvattamista, mutta ei taida riittää kärsivällisyys :D



Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Tukka on muutaman vuoden on-off punastelun jälkeen ollut puoli vuotta blondina, pääsin platinaan asti kunnes ei vaan jaksanut enää ja vedin sinisen kautta takaisin punaiseen. Hius on luonnollisen punainen, Anne of Green Gables ja Amy Pond suurena inspiraationa. Hiusten kunto luonnollisesti kärsi ja hiusmallina käydessä sain hiuksiini ihan järkyttävät kerrostukset, jotka nyt onneksi hissukseen ovat kasvaneet pidemmiksi. Edessä vielä tehohoitoa ja latvojen napsaisu, mutta suht hyvällä mallilla ollaan.

Platina on sellainen mikä jatkuvasti houkuttaa taustalla mutta aina palaan takaisin punaiseen. Värjään kohta puolet päästä platinaksi ja puolet punaiseksi, kun aina houkuttaa se mikä päässä ei ole ;D
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Teininä kokeilin erilaisia hiusvärejä (oranssia, punaista, eri tummuisia ruskeita violeteilla ja punaisilla vivahteilla) ja käyttelin suoristusrautaa uskollisesti vähintään joka toinen päivä. Hädin tuskin tiesin hoitoaineesta ja lämpösuojasta, joten hentojen hiusten kunnon voi arvata tuon rutiinin jatkuttua parisen vuotta. Noidankehästä oli vaikeampi irrota, kun tajusin, että ilman suoristusrautakäsittelyjä hiusten ohut ja katkeillut kunto tuli kunnolla esille. Lopulta kuitenkin vieroituin raudasta ja omaa suoristusrautaa en ole omistanut enää vuosiin.
Tuolloin aloin kasvattaa hiuksia ja ne kasvoivatkin, mutta latva oli todella huonossa kunnossa. Pitkä ja ohut enkä sentistäkään suostunut luopumaan. Hiljalleen kunto parani pikkuisen, mutta tukka oli silti täynnä katkeilleita ja haaroittuvia hiuksia.

Vuonna 2011 aloin kasvattamaan omaa väriäni. Viimeiseksi jääneen kampaajalla tehdyn värjäyksen jälkeen luovuin värjäämisestä enkä aluksi edes harkinnut mitään muita vaihtoehtoja, halusin vain lopettaa. Haalistelin latvaa välillä omin neuvoin ja vuosien varrella väri kului itsekseen lähelle omaa väriä. Tänä aikana hiusten pituus jojoili bsl:sta melkein häntäluuhun asti. Kolme vuotta ja kolme kuukautta hiusvärin kasvatusta päättyi kampaajalle, kun loputkin värit leikattiin pois ja jäljelle jäi  +apl-mittainen oman värinen tukka. Viimein!  :T

Seuraavaksi tavoitteena on kasvattaa hiukset hyvässä kunnossa vyötärölle. Hiuksissa on nyt u-mallinen latva ja kasvojen ympärillä hieman lyhyempää kerrostusta, muuten hiukset on bsl:ssä. Veikkaisin haluavani vielä ainakin 10 senttiä lisää. Hiukset on suorat, latva taipuu kevyesti nyt, kun hiukset on lyhyemmät. F ja M hiuksia sekaisin, mutta päästä löytyy nykyään enemmän karkeaa hiusta. Ponnari keskinkertaista paksuutta. Eli 1 F/M ii.
Vastaa Viestiin