Hiuslaatuketju

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Arvelisin, että kasvustoni olisi luokitukseltaan 1c/2a F ii. Toisinaan selkeästi laineikas, mutta suoristuu kiltisti föönillä ja pyöröharjalla. Paksuutta löytyy normaalit 7,5 senttiä, mutta hiukset ovat veltot eivätkä ruukaa nousta päänahasta irti. Hiukseni tykkäävät erityisen paljon co-pesuista ja kaipaavat selkeästi sekä kosteuttavia että rakennepaikkaavia tuotteita. Suosikkeja niin co-pesuissa kuin hoitoainetouhuissa ovat tällä hetkellä MM ja XZ vanilla cafe hoitoaineet.

Poden värikriisiä säännöllisin väliajoin, mutta punaruskeahkohan tuo on aina tupannut olemaan. Viimeaikoina olen siirtynyt hapeteväreistä suoraväreihin ja tällä linjalla ajattelin jatkaakin (ellei tuo henna tempaise mukaansa  :D). Tämän hetken ykköstavoitteena on kuitenkin kasvatella turhan reippaat kerrostukset pois.

Kuva
Kiitos ahkeran valokuvausharrastukseni, kuva vääristää latvat ja takaosan aivan liian tummiksi. Luonnossa tukka taitaa näyttää aikalailla samanväriseltä kuin nuo sivuhaivenet silmälasinsangan lähettyvillä.
cuppycake

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja cuppycake »

Mun hiukset on luonnonkiharat ja suht paksut, eli luokitukseltaan jotain 3a m ii. Kiharoita mulla ei ole ollut aina, vaan ne on ilmestynyt vaivihkaa parin viime vuoden aikana. Väri on (tarkoituksella) haalistunut musta, ja pituutta näillä on hartioille asti, suoraksi vedettynä solisluuhun. Kova kasvatus on käynnissä, välillä vähän turhauttavaa kun kaikki pituus menee suoraan kiharalle eikä tunnu että nää pitenis yhtään :-p Tavoitteena on joku bsl, mulla ei kai ikinä oo ollut niin "pitkiä" hiuksia!

Kiharuuden takia mun hiukset on tosi kuivat. Hyvien hoitoaineiden (O&H<3) ja muhituksien ansiosta nää pysyy aika pehmeinä ja hyväkuntosina, mutta kun esim. kerran vetää suoristusraudalla suoriksi niin nää muuttuu heti karheen tuntusiks. :-( Sen takia en näitä kovin paljoo muotoile.
waahtera
Haiven
Haiven
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Loka 2008, 14:40

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja waahtera »

Laitanpas nyt minäkin lopulta tänne vähän esittelyä, kun lueskellut olen täällä jo monta vuotta. Luokittelun mukaan hiukseni ovat suunnilleen 1b M ii. Paksuudeltaan ilman etuhiuksia noin 8cm.

Väri on vaihtunut vuosien mittaan mustasta blondiin ja kaikkea siltä väliltä. Pitkään viihdyin kultakuparissa, kunnes viime keväänä laitoin 2 kertaa vaaleita raitoja ja sitten aurinko vaalensi vielä lisää reilusti. Sen jälkeen vain tyveä värjäillyt. Tällä hetkellä väri on melko vaalea, aika luonnollinen kullan vaalea (tosin mieli tekisi värjätä takaisin vähän kuparinsävyisemmäksi).

Lyhyeksi en hiuksiani ole koskaan leikannut, lyhimmillään on olleet noin olkapäille asti ja pisimmillään alaselkään. Nyt pituus aikalailla sitä mistä pidänkin.

Lempituotteita on melko vähän, en ole oikein löytänyt hoitoainetta joka olisi ylitse muiden. Tällä hetkellä eniten käytössä mitchellin tee puu shampoo, tigin moisture maniac -hoito, tigin o&h -hoito, Joico K-pak tehohoito, tigin s factor jätettävä suihke. Muotoilutuotteita käytän ainoastaan jos kiharran tai suoristan, kun on sen verran pitkät, että tuntuu menevän vaan takkuun.

Kuva
Peippo

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Peippo »

Olen ihan uusi täällä, joten voisin pistää vähän hiusfaktoja.

Olin monen vuoden ajan punapää (en omalta väriltäni, vaan värjäsin punaiseksi), kunnes syksyn alussa värjäsin tummanruskeaksi. Sen jälkeen olen alkanut värjätä vaaleammaksi raidoituksien avulla. Sen ansiosta mun hiuksissa on tällä hetkellä vähän kaikensävyistä vaaleaa ja vaaleahkoa, ja kaikkein alimmat hiukset on vieläkin tummanruskeat, kun niitä ei ole värjätty ollenkaan alkusyksyn jälkeen. Viimeksi kampaaja pisti foliolla raidat, joten ihan tyvi jäi omanväriseksi (oma väri on sellainen perussuomalainen maantienharmaa). Seuraavalla kerralla aiotaan pistää vaan tyveen väriä, jos se vähän säästäisi noita latvoja kuivumiselta.

Leikkasin 12-vuotiaana ihan lyhyiksi, ja olen katunut sitä aina. Aloin heti leikkaamisen jälkeen kasvattaa takaisin pitkiksi, ja nyt, 6 vuoden jälkeen, hiukset alkaa olla erittäin mukavissa mitoissa. Luulen etten näitä pitemmiksi saakaan, latvat alkaa olemaan sen verran kuivat, katkeilevat ja täynnä kaksihaaraisia. (Leikkaan kyllä aina tasaisin väliajoin hiuksista kaikki kaksihaaraiset pois, mutta ne tulee aina rytinällä takaisin.)

Lempituotteita mulla ei sinällään ole, kun ne on kaikki vähän vaihdelleet sen mukaan mitä kaupasta löytyy. Tosin löysin tuossa noin kuukausi sitten Franck Provost:n Expert Repair shampoon ja hoitoaineen, ja olen tykännyt niistä tosi paljon. Lisäksi rakastan Body Shopin hiusnaamioita, mutta opiskelijabudjetin takia tällä hetkellä käytössä Sunsilkin vastaava. Uusimpana testeissä kampaajan suosittelema Blondme:n Illumi Lights hiuksiinjätettävä hoitoaine.

(Parempaa kuvaa hiuksista ei just nyt ole.)

Kuva
sonjis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 133
Liittynyt: 10 Tammi 2011, 22:10

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja sonjis »

Olen uudehko jäsen ja vasta nyt huomasin, että FAQ-osiossa kehoitetaan aloittaminen kirjoittaminen täältä... No, parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan...

Onpa teillä kaikilla muuten kauniita hiuksia!

Mulla on ollut aina luonnonkiharat, paitsi joskus 6-10-vuotiaana oli kausi, jolloin hiukset olivat melkein suorat. Muutenkin kiharoiden määrä ja muoto on vaihdellut iän ja hoitotottumusten mukaan melkoisesti. Oon kärsinyt kiharoistani tosi paljon, inhonnut niiden pörröisyyttä, suoristanut niitä raudoilla jossain vaiheessa päivittäin ja tietty tunkenut päähän jos jonkinlaista kampaajien tyrkyttämää kallista tököttiä, jonka luvattiin siloittavan tai antavan hallittavuutta, mutta joka on lopulta vain kuivattanut tai tehnyt rasvaisen näköiseksi tai korppuiseksi tai kaikkea edellä mainittua samanaikaisesti. 2007-8 mulla oli chi-suoristuskin päässä, mutta se oli täysi katastofi ja tulin onneksi järkiini ja päätin kasvattaa kiharat takaisin. Viime syksynä latvoista lähti viimeiset rippeet suoristuksen rääkkäämää hiusta ja olen nyt pikku hiljaa alkanut hyväksyä kiharani. Samalla olen viimeisen puolen vuoden aikana olen alkanut tämän foorumin, LHC:n ja Naturallycurlyn avulla löytää itselleni ihan oikeasti sopivia hiustenhoitotapoja ja -tuotteita, joiden myötä olen alkanut saada tätä kiharapehkoa haltuun ekaa kertaa elämässäni. Oon ihan ihmeissäni, ehkä musta ja mun hiuksista onkin tulossa ystävät vihdoin ja viimein <3

Kiharoiden lisäksi hiustenhoitoa kuitenkin vaikeuttaa herkkä päänahka ja atooppinen iho sekä allergiat, joiden vuoksi on varottava tuotteita, jotka saattavat ärsyttää päänahkaa. Luulin itse asiassa pitkään, että mulla on hilsettä ja pesin siksi aina hilseshampoolla (viimeiset vuodet apteekin System4 käsitellyille hiuksille), kunnes ihan tässä hiljattain tajusin, että kyse olikin siitä, että liian voimakkaat aineethan ne ärsyttivät vain päänahan ihoa. Onneksi SLS ja muut rajut kemikaalit ovat nyt taaksejäänyttä elämää!

Viimeisen vuoden aikana olen siirtynyt asteittain kohti yhä luomumpia aineita. Shampoon vaihdoin ensin Lushin CurlyWurlyyn, sitten Kevin.Murphyn Hydrate.Me-sarjaan ja viime syksynä olin Uuden Mustan ekoshampootestissä, jossa testailtiin kuuden viikon ajan kuutta eri luomushampoota. Testin myötä ihastuin intialaisiin yrtteihin hiustenhoidossa (Eliah Shahil -shampoojauhe) ja päätin, että jatkossa käytän vain luomua heti kun saan nykyiset semiluomut tuotteet käytettyä loppuun. Vaikka toivoisinkin, shampoopalat eivät kuitenkaan ikävä kyllä taida sopia hiuksilleni: niiden emäksisyys avaa hiussuomuja liiaksi ja pahentaa entisestään jo tarpeeksi pahaa pörröongelmaa... Harmi, koska ekologisuutensa puolesta ne olisivat ihan HG-osastoa. Onneksi olen kuitenkin löytänyt aloe vera -geelin, kookosöljyn, kissanminttuhiushuuhteiden ja monien muiden luonnontuotteiden salat, ja kokeiltavaa riittää... Lempituotteita ei vielä ole, mutta uskon että kyllä ne vielä löytyvät.

Olin joskus nuorempana hiusmallina ja sain tarpeekseni värjäilyistä, kun kerran mulle tehtiin kirkuvanpunaiset raidat, vaikka olin nimenomaan pyytänyt mitä tahansa muuta väriä paitsi punaista. Nyt en ole värjännyt noin 10 vuoteen ja olen omaan väriini (erittäin tumma suklaanruskea) todella tyytyväinen. Viime aikoina on kuitenkin vähän tehnyt mieli kokeilla pieniä määriä hennaa hoitoaineen joukossa, eli erittäin mietoja henna glosseja, siinä toivossa että ne hieman suoristaisivat kiharoitani. Ei edes haittaisi, jos hiuksiin tulisi aavistus punaista hehkua, mutta vielä en ole kuitenkaan uskaltautunut kokeilemaan.

Mulla on myös kasvatus käynnissä. Mielestäni hiusten pitää olla joko tosi lyhyet tai tosi pitkät, mutta koska tosi lyhyiden kasvattaminen tosi pitkiksi kestää niin tuskallisen kauan, en raaski leikata, vaan aion nyt yrittää kasvattaa nämä niin pitkiksi kuin ne kasvavat. Pitkissä hiuksissa on sekin hyvä puoli, että hiusten saadessa lisää painoa kihara vähän suoristuu...


Laittaisin tähän vielä kuvan jos osaisin... (Eikö ole mahdollista ladata kuvaa omalta koneelta, täytyykö sen olla netissä?)

Kuva löytyy ainakin Uuden Mustan shampootestin kuvagalleriasta:
http://www.uusimusta.fi/galleria/shampootesti/
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Uusi juures ilmottautuu! Olen tosin lueskellut tätä foorumia jo muutaman kuukauden mutta vasta nyt sain liityttyä tänne.
Hiukseni ovat värjäämättömät ja käsittelemättömät, ja väri on tumman ruskea. Hiukset ovat nyt n. bls-mittaiset ja kasvattelen kovasti. Ponnarin paksuus on n.8 cm. Yksittäiset hiukset ovat melko paksuja ja karheita ja vaikka hiukseni ovat melko hyväkuntoiset, ne haaroittuvat aika helposti.
Sain inspiraation hiusten kasvattamiseen päädyttyäni lukemaan jonkun todella pitkähiuksisen naisen blogia.(valitettavasti en muista mikä se blogi oli enkä löydä sitä enää mistään.&nbsp; :( ) Sitä kautta löysin myös juurikasvun ja innostuin hiushörhöilystä ihan tosissaan&nbsp; ;D
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
SlowCheetah
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 19:29

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja SlowCheetah »

Heips, olen uusi täällä niin pistetäänpä vähän hiusesittelyä kehiin.

Minulla on tällä hetkellä tuhkasävyiset vaalennetut n. 10/11-tasoiset hiukset (en osaa ihan tarkkaan arvioida), ulottuvat melkein olkapäille. Oma väri perinteinen 7-8 asteen maantienharmaa, jota en ole nähnyt sitten ala-asteen kuin vain juurikasvun muodossa. Jotain punapigmenttia luultavasti löytyy, sillä joudun vaalentamaan matalahapetteisella värinpoistolla juurikasvun, mikään markettien vaalentava väri ei ole riittänyt. 10V -vaahdolla ja Crestolin suoraväreillä sitten taittelen tuhkaiseksi (btw vihaan keltaisia hiuksia, mieluummin siis vaikka harmaat :D). Hiusluokittelun mukaan olen suunnilleen 1b F ii.

Blondailusta huolimatta hiukset ovat ihan ok kunnossa, latvoista kuivat tietenkin ja rakennepaikkauksesta tykkäävät, mutta myös lätsähtävät helposti. Päänahka on kuiva ja varsinkin talvella kutisee, eikä vaalennusaineet tietenkään auta asiaa. :( Olenkin vähän miettinyt oman värin kasvatusta takaisn, mutta katsellaan. Lempituotteita ovat tällä hetkellä O&H, Joicon rekku ja Laveran Mango Milk -ha, IH:sta pidin aiemmin mutta nykyään meinaa lätsäyttää liikaa vaikka vain latvoihin käytettynä. Täydellinen shampoo on vielä hakusessa, mutta ainakin CO-pesut ovat nannaa kuivalle päänahalleni. Nyt olen alkanut kasvattaa hiuksiani, joten olen jättänyt föönailut minimiin ja muuten en juurikaan hiuksiani muotoile.
Sunrise

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Sunrise »

Hei !

Minä olen ihan uusi täällä. Lueskellut olen palstan hiusjuttupuolta paljon (löydettyäni sen noin 1 kk sitten). Syynä universaalisen kamala hiuskatostrofi&nbsp; :-X

Hiukseni ovat tällä hetkellä 1 b F i&nbsp; :-\ Aina hiukseni ova olleet ohuet ja hennot, mutta suuri kato on käynyt kyllä mun pehkossa viimeisen 2 vuoden aikana. Syynä suuri stressi (avioero, muutto vieraalle paikkakunnalle, uusi työ etc), jatkuvat lämpökäsittelyt ensin ilman kunnollista suojaa, jatkuvat värjäykset ja viimeisimpänä kokopään hiustenpidennys teippimenetelmällä.

Voitte varmaan kuvitella kuinka kamalat mun hiukset sitten nyt ovat. Tällä hetkellä mulla on vähän alle 1 pkt sineteillä (jaettu 1 sinetti aina 3 osaan) tuuhennoksena, koska mun hiukset ovat oikeasti niin ohuet että ilman tuota näyttää tosi karulta.

Tavoitteena on pikku hiljaa saada omat hiukset parempaan kuntoon, saada uutta kasvua, niin että lopulta pärjään omilla hiuksilla ilman mitään lisämateriaalia.

Tällä hetkellä ongelma on löytää oikeat aineet mun hiuksille ja oikeat aineet muotoiluun. Mun hiukset kun omat luonteeltaan vielä todella liukkaat ja lasimaiset.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Muutellaanpas tekstiä vähän nykyhetkeä vastaavammaksi...

Joskus murrosiässä aloin värjätä tukkaa ja siitä lähtien hiuksissa on ollut väriä jos toistakin. Pääasiassa kuitenkin vaaleita sävyjä, yritin aina löytää sen "täydellisen vaalean" jota ei kuitenkaan ikinä löytynyt. Hiukset veti aina keltaiseksi eikä se käynyt ihonväriin, hopeashampoot ja -hoitoaineet olivat kovassa käytössä. Punaistakin on nähty monen monta kertaa, yleensä sellaista viininpunaista mahonkia mutta myös paloautonpunainen oli hieno. Punaisissa oli se ongelma ettei ne pysyneet, väri kulahti aina.

Yritin kasvatella välillä takaisin omaa luomuhiustakin, väri on joku 5/6-tasoinen tumma tuhka, seassa myös hopeanvärisiä hiuksia ja häivähdys jotain punertavaa/kultaa. Viime ajat oon vedellyt menemään tummemmassa tukassa, useimmiten jotain musta/tummanruskea-akselilta, lisänä jotain punaistakin.

Hiuksissa on nähty myös eri pituuksia ihan poikatukasta BSL-mittaan. Tällä hetkellä tukka on pisimmillään kainalomittainen, vielä löytyy kerrostusta. Tarkoituksena olisi leikata jokunen sentti ja vähentää kerrostuksia ajan kanssa.

Oon testannut myös lettirastoja, ompelupidennystä ja sinettipidennystä. Kaikki oli hetken aikaa kivoja mutta kun hiukset kasvoivat niin alkoi ahdistaa se että sinetit/hiusnauha näkyi ja otatin pois. Pitkät paksut hiukset oli kyllä ihanat, etenkin kun ne sai "heti".

Kampaajien mukaan minulla on ohut hiuslaatu mutta hiuksia on paljon. Kuivaamisessa menee yleensä hermo sekä minulta että kampaajalta. Fööniä käytänkin harvoin, samoin suoristusrautaa. Käytössä shampoo/hoitotuotteista esimerkiksi Joico (IHT ja rekku ehdottomia suosikkeja), XZ, LV, Tresémme Naturals ha, suoravärit ja Colormaskit hiusten värin ylläpitoon. Tukka vaatii pidempänä enemmän huomiota ja muhittelen usein tehohoitoja joihin lisäilen myös erilaisia öljyjä ja hunajaa, jätettävinä käytän erilaisia suihkeita, Sebastianin Potion 9:iä, öljyjä ja silikonisia latvasuojia. Tukka vaatii välillä kosteutta, välillä rakennepaikkausta.

Tavoitteena hyväkuntoinen BSL-mitta. :)
Viimeksi muokannut julietjones, 22 Huhti 2012, 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
hobrecht

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja hobrecht »

Mun hiukset on aika suomalaiset eli piikkisuorat ja ohuet. Pidän hiusteni väristä, joten en ole kovin monta kertaa värjännyt niitä. Sen puolesta siis hyvässä kunnossa mutta kyllä mä usein haaveilen eloisammista hiuksista. Käytän ihan marketin shampoita mutta olen harkinnut jotain ammattimaisempia tuotteita.
ang

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja ang »

Aloitellaanpa foorumikirjoittelu vaikka täältä :)

Hiukset ovat olleet minulle pitkään vain jotain, joka nyt vain sattuu roikkumaan päässä. Liityin tälle foorumille saadakseni vinkkejä hiustenlaittoon, ja ehkäpä vähän paloa uusien juttujen kokeiluun.

Aloin värjätä hiuksiani suhteellisen myöhäisellä iällä: taisin olla 18-vuotias, kun löin ensimmäistä kertaa kestovärin päähäni. Sen jälkeen olen kokeillut värejä mustasta vaaleaan, tällä hetkellä tukka on vaalea kuparinpunainen. Toiveissa olisi vaalea tukka joskus hamassa tulevaisuudessa.

Hiusteni pituus on vaihdellut olkapääpituudesta lantiopituuteen, viimeisimpinä vuosina vakio"malli" on ollut noin puoleen selkään ulottuva, kerrostettu tukka. Tällä hetkellä tosin tukka on tasapituuteen pätkäisty.

Yleisesti ottaen minulla on ollut kohtalaisen hyväkuntoiset hiukset, tosin tällä hetkellä hieman on havaittavissa vaalennuksien vuoksi katkeilleita hiuksia. Yritin määritellä hiuslaatuani, ja tässä oma analyysi: midback-pituudessa 2a m ii (ponnarilla 9cm). Olkapääpituudessa kiharuus taitaa olla jopa 2b.

Hiustenhoidosta ja -laitosta sen verran, että olen laiska laittamaan hiuksiani, joten suoristusrauta-, hiustenkuivaaja- ym. käsittelyjä ja muotoilutuotteita tuo reuhka saa melko harvakseltaan. Shampoot ja hoitoaineet ovat pääasiassa markettikuraa, mutta olisi mukava löytää uusia, toimivia opiskelijan kukkarolle sopivia tuotteita.
lumimansikka

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

Juureksena vuodesta 2006...

Hiustyyppi on jotakuinkin 1cMiii. Luonnollinen väri on 7-8 asteen tuhkakulta, lapsena olin n. 8-9 tason mansikkablondi, mutta tuhkaisuus on iän myötä lisääntynyt. Yksittäiset hiukset eivät ole kovin paksuja, mutta niitä on paljon ja niissä on piilotaipuisuutta. Märkänä ne ovat selkeillä laineilla ja taipuisuuden saa lyhyemmässä mitassa esiin oikeilla aineilla. Hiuksissa on tiettyä itsepäisyyttä, ne kihartuvat erittäin huonosti, ovat jäykät mutta eivät silti piikkisuorat (ah, miten ihana yhdistelmä!) Hyvä leikkaus on siis a ja o. Hyväkuntoisimmillaan hiukset ovat jäykän liukkaat ja niitä on mahdoton laittaa... Siksipä pieni räjäyttely erilaisilla värikokeiluilla ja haalisteluilla on tehnyt niille suorastaan terää &nbsp;;)

Hiustyyli on vaihdellut varhaisesta teini-iästä lähtien paljon. Eniten olen pitänyt polkkamittaa ja kuparinpunaista väriä, joka tuntuu mätsäävän hyvin pisamiin ja vaaleaan ihoon. Hyvin tuntui sopivan myös pitkät tummanruskeat (n. 4-aste) kullanvivahteella. Aina välillä hingun takaisin omaan väriin, kun vaaleamman/tuhkaisemman tyvikasvun tuijottelu alkaa tympiä. Jostain syystä kaikki hiusvärit taittuvat minulla lämpimän suuntaan. Koitan hyväksyä sen ja korostaa lämpöistä värimaailmaa myös muussa ehostuksessa. Helmikuussa 2012 poistatin kuparinpunaisen kampaajalla ja sain hiukset vaaleammaksi kuin koskaan sitten lapsuuden.

Hiukseni olivat syksyllä 2011 pisimmillään, &nbsp;edestä APL (kainalopituus) ja takaa BSL (rintsikoiden hakaspituus). Syyskuussa 2011 leikkasin A-linjaisen polkan, josta pikkuhiljaa ollaan taas lähennytty hartiapituutta. Halusin kokeilla, miltä oikeasti pitkä tukka tuntuu, mutta en viihtynyt niin hyvin kuin hartia/polkkapituuksissa.

Joitakin vuosia sitten heräsin luomuiluun ja olen vähitellen siirtynyt käyttämään ekotuotteita (myös muussa kosmetiikassa), mutta edelleen valitsen joitakin pelkästään niiden tuottaman lopputuloksen vuoksi, vaikkeivät ne täysin luomuideologiaan mahdukaan. Pesu- ja hoitotuotteissa ekoilu on 50-100%, mutta hiusten laittamiseen en ole vielä löytänyt patenttiratkaisuita. Tykkään satunnaisesti väkertää hiuksiin laineita tai silottaa niitä suoremmiksi. Näihin on sitten käytössä omat järeämmät tökötit.

Kaikenkaikkiaan hiusasioiden miettiminen on ollut mulle aina enemmän tai vähemmän harrastus, vaikkei siitä työtä tullutkaan :) Miehen ja pojan hiukset leikkaan itse, mutta omani käyn aika-ajoin hoidattamassa special luottokampaajallani.

/Ahkera kotiparturi ja värjääjä jo vuodesta 1992 - Lumimansikka
Viimeksi muokannut lumimansikka, 21 Helmi 2012, 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Parasta kirjoittaa uusi kuvaus. Minulla on poikatukka, jota kasvatan pidemmäksi, tyypiltään 1aFii. Luonnostaan tukkani on väriltään tuhkainen vaaleanruskea, mutta juuri nyt värjätty punaiseksi Directionsin Tangerine -suoravärillä. Suosin CO-pesua, joskin käytän säännöllisesti apteekin hilseshampoota pitääkseni hilseen/ihottuman poissa. Käytän kookosöljyä jätettävänä. Hiljattain olen innostunut muotoilutuotteista. Käytän silloin tällöin muotovaahtoa tai hiuspuuteria, vaikka ne tuntuvatkin kuivattavan tukkaa jonkin verran.

Tässä kuva värjätystä kuontalostani:
http://s1095.photobucket.com/albums/i48 ... gerine.jpg
Viimeksi muokannut kaksisarvi, 12 Elo 2011, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Päivitys nykyiseen 22.3.2017. Latvoista edelleen kuivat, rasvoittuvuus on helpottanut mutta väärä shampoo tekee hiukset lähmäisiksi. Vanhat HG-tuotteet (nutri-gloss naamio ja Alba Botanican jätettävä) eivät tee tukalle enää mitään. Hakusessa uudet toimivat tuotteet. Määritelmän mukaan 1a F/M ii. Hiukseni ovat myös ilmeisesti matalahuokoiset koska pinta on sileä ja kiiltävä. Moni hoitotuote tuntuu kerrostuvat hiuksiin lähes heti ja aiheuttaa lähmäisyyttä.
Kuva
Viimeksi muokannut Chronos, 22 Heinä 2020, 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
elllu

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja elllu »

Laitetaampas ensimmainen viesti sitten tanne. Muutaman kuukauden olen foorumia lueskellut ja kokenut nyt hiustenhoitovalaistuksen. Aiemmin hoito on ollut mita sattuu, ja sen kylla huomaakin hiuksista.
Hiusteni pituus on selkapuolella rintsikoiden takaosan kohdalle mutta edesta useamman sentin lyhyemmat.

Oma varini on melko vaalea (noin 8 ), mutta varjailty noin viiden vuoden ajan valilla tummaksi ja valilla vaaleaksi. Maaliskuussa oli viela tummanruskeat hiukset, mutta kampaajalla raidoittamalla laitoin takaisin vaaleaksi.
Viimeksi laitoin raitoja heina- elokuun vaihteessa, ja nyt aikomuksena on kasvattaa &nbsp;oma vari takaisin.

Hiukseni ovat jonkin verran luonnonkiharat &nbsp;ja jo senkin takia arat liialliselle kasittelylle. Yksittainen hius on suht ohut. Varjailyilla ja foonauksella ym. olen saanut hiukseni tosi kuiviksi, mutta Juurikasvun innottamana on alkanut parempi hoito. Kevaalla lopetin lampokasittelyt (vain pakon edessa kosken kihartimeen..), lahes lopetini lakan ym. alkoholia sisaltavien muotoilutuotteiden kayton, otin oljyt kayttoon, aloitin CO- pesut, hankin paremmat tuotteet ja mitas kakkea muuta.

Tavoitteena saada oma vari takaisin ja siten saada taas hyvakuntoiset hiukset ja paasta eroon varjayskierteesta.
Viimeksi muokannut elllu, 14 Marras 2011, 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin