Ponnarin ympärysmitta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Ponnarin ympärysmittasi?

alle 5 cm
44
10%
5-7 cm
135
31%
7-10 cm
213
49%
yli 10 cm
46
11%
 
Ääniä yhteensä: 438

hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

7cm, joka paksumpi kun mitä odotin! Kaikki hiukset ei ponnarille ylety. Minä olen pitänyt hiuksiani aina aivan sairaan ohuena, mutta eipä ne sitten ilmeisesti olekkaan!  :D
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Ice kirjoitti: 15cm edelleen :)
Siis 15 senttii! Kuvissa sun hiukset ei näytä ollenkaan paksuilta?! Mutta ehkä hämää se että sulla on blondatut hiukset tai jotain. Mä vaan en tajua miten sun ponnari voi olla niin paksu.

tarkkailin taas sun kuvia. Stailaaks sä ne litteimmäks vai oks ne vaan tiheet sille että ei oo ilmavat (ajattelin sitä ku ne ei näytä paksuilta)? Sillon kun mulla oli paksut hiukset olinku leijona.. Nyt en toki enää. Eli kateeks silti käy.
Viimeksi muokannut Mirkka, 28 Helmi 2006, 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
veera

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja veera »

sattuipa silmään että täällä monet laskevat ponnarinympäryksiään sillä tavalla, että plussaavat yhteen varsinaisen poninhännän ympäryksen ja etuhiusten ympäryksen. silloin tulos on kuitenkin huimasti suurempi kuin mitä se olisi, jos kaikki hiukset ylettyisivät samalle ponnarille ;) jos poninhännän ympärys on 7 cm ja etuhiusten 3 cm, niin kaikkien hiusten ympärys on yhteensä n. 7.5 cm, eikä suinkaan 10 cm. vaikka eipä sillä väliä miten muut ponnareden paksuuksiaan mittailevat...
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Mulla ainakin on ihan liru. En viitsi edes mitata..Harmittaa kun pätkin tän tukkani itse niin epätasaiseksi ja rikotuksi, ettei ponnarille yllä kuin kaksi karvaa ristiin. Silloin kun oli pitkä tukka ja ponnariin sai enempi tukkaa, niin ympärys oli varmaan jotain 10-12 cm, mutta ei enää, ei todellakaan. Surkea suti.  ;)
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

veera kirjoitti: jos poninhännän ympärys on 7 cm ja etuhiusten 3 cm, niin kaikkien hiusten ympärys on yhteensä n. 7.5 cm, eikä suinkaan 10 cm. vaikka eipä sillä väliä miten muut ponnareden paksuuksiaan mittailevat...
Mulla on huono matikkapää. Selitä toi juttu. Miks siitä tulee noin 7,5 eikä 10?
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

En osaa matemaattisesti tuota Veeran juttua selittää, mutta ajattelisin, että kyseessä on sellainen ilmiö, että laitettaessa yhteen ponnariin hiukset "jakautuvat" tasaisemmin ponnarin ympärille..
Tosi huono selitys. Vaikka ymmärrän idean itse, en sitä osaa muille kertoa. (;
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Mirkka kirjoitti:
Ice kirjoitti: 15cm edelleen :)
Siis 15 senttii! Kuvissa sun hiukset ei näytä ollenkaan paksuilta?! Mutta ehkä hämää se että sulla on blondatut hiukset tai jotain. Mä vaan en tajua miten sun ponnari voi olla niin paksu.

tarkkailin taas sun kuvia. Stailaaks sä ne litteimmäks vai oks ne vaan tiheet sille että ei oo ilmavat (ajattelin sitä ku ne ei näytä paksuilta)? Sillon kun mulla oli paksut hiukset olinku leijona.. Nyt en toki enää. Eli kateeks silti käy.
En todellakaan halua lietsoa mitään tappelua, mutta musta tuntuu että loukkaantuisin jos mulle sanottais noin..  :-\

Tää on nyt ihan OT, mutta tuli vaan sellanen olo..
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Jade
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 18:05

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Jade »

Sainpas vihdoinkin mitattua ja tulokseksi tuli 6 cm. Ihan kaikki hiukset eivät tosin ylety ponnariin, mutta ohut mikä ohut.  :(
Hiukset: vaalennetut, hartiamittaiset, ohuet.
Suosikit: Tigi Superstar, Brunette Goddess & Joico IHT.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Maya kirjoitti:
Mirkka kirjoitti:
Ice kirjoitti: 15cm edelleen :)
Siis 15 senttii! Kuvissa sun hiukset ei näytä ollenkaan paksuilta?! Mutta ehkä hämää se että sulla on blondatut hiukset tai jotain. Mä vaan en tajua miten sun ponnari voi olla niin paksu.

tarkkailin taas sun kuvia. Stailaaks sä ne litteimmäks vai oks ne vaan tiheet sille että ei oo ilmavat (ajattelin sitä ku ne ei näytä paksuilta)? Sillon kun mulla oli paksut hiukset olinku leijona.. Nyt en toki enää. Eli kateeks silti käy.
En todellakaan halua lietsoa mitään tappelua, mutta musta tuntuu että loukkaantuisin jos mulle sanottais noin..  :-\

Tää on nyt ihan OT, mutta tuli vaan sellanen olo..
Hm, en kyllä halunnut loukata ketään (Ice:ea). Mun reaktio tuli suoraan sudämestä. Enkä vieläkään oikeen ymmärrä, miten voi olla  15 cm ponnarin ympärysmitta, mutta hiukset silti näyttää normaalipaksusilta. Tiheet suorat hiukset voi hämätä vähä, mutta  usein luonnontaipuisat näyttävät paksummilta mitä oikeesti on. Ei ohuemmilta.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Mun hiukset on normaalipaksut, varmaan kohta ohuiksi luokiteltavat, mutta silti ihmiset sanovat paksuista hiuksista.. Veikkaisin, että kuivumistapakin voi vaikuttaa hiusten ulkonäköön tuon paksuuden kannalta. Itse annan hiusten yleensä kuivaa ns. klönteissä, kun en niitä viitsi alkaa harjaamaan märkinä, ja olen vähän käsittänyt, että tuo toisi lisää paksuuden näköä..

En ole kyllä varma, tässäkin saa korjata jos joku tietää paremmin. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Henriikka kirjoitti: Mun hiukset on normaalipaksut, varmaan kohta ohuiksi luokiteltavat, mutta silti ihmiset sanovat paksuista hiuksista.. Veikkaisin, että kuivumistapakin voi vaikuttaa hiusten ulkonäköön tuon paksuuden kannalta. Itse annan hiusten yleensä kuivaa ns. klönteissä, kun en niitä viitsi alkaa harjaamaan märkinä, ja olen vähän käsittänyt, että tuo toisi lisää paksuuden näköä..
Mie yleensä aina kuivaan ja littaan hiukset päätä myöten kun olen pessyt ne. Sitten ne tuntuu ja myös näyttää ohuilta. Näin saan kuitenkin kikkurat kuriin. Mutta joskus kun annan tukan kuivua itsekseen, niin ne ovat selkestä paksummat.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Mulla ponnarin ympärys on just ja just 6 senttiä. Masentavan ohuet hiukset mulla :-\
1b M ii
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mindela »

10cm  :)
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja deko »

Mirkka kirjoitti:
veera kirjoitti: jos poninhännän ympärys on 7 cm ja etuhiusten 3 cm, niin kaikkien hiusten ympärys on yhteensä n. 7.5 cm, eikä suinkaan 10 cm. vaikka eipä sillä väliä miten muut ponnareden paksuuksiaan mittailevat...
Mulla on huono matikkapää. Selitä toi juttu. Miks siitä tulee noin 7,5 eikä 10?
OT (ja paha) jatkuu...

Matikkaa kuitenkin lukenut? Pikaselitystä vaikka lukio onkin käyty viime vuosituhannen puolella:

Kuvittele ponnarinpaksuusmittausta puhtaana geometriana. Ympyrän pinta-ala. Ympyrän piiri on ponnarin ympärysmitta ja vertailtava mitta on ympyrän pinta-ala eli paljonko hiuksia mahtuu ponnariympyrän sisälle. Jos ympyrän pinta-ala lisääntyy toisella ympyrällä (eli ponnariympyrän lisäksi otsatukkaympyrä) niin pitää laskea ensin kummankin ympyrän piirien perusteella erikseen ympyröiden pinta-alat ja laskea ne yhteen ja sitten vasta ikäänkuin yhdistää nämä pinta-alat yhteiseksi ympyräksi ja laskea siitä piiri.

Hassua selittää tällaista perusasiaa, toivottavasti sait edes vähän selvää. Asiaa selvittäisi varmasti jos olisin laskenut esimerkit, mutta rajansa kaikella ;D
this too shall pass.
~vail~

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Ihana toi ponnarin paksuuksien ynnääminen. Munkin liru kasvaa useammalla ponnarilla ihan kahteenkymmeneen senttiin saakka :D
Vastaa Viestiin