Sivu 1/1

Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 08:17
Kirjoittaja kirmeli
Tätä en ole täältä uudelta foorumilta vielä bongannut,joten laitetaanpa  aihe tännekin... :)

Oma ponnarinympärysmitta tällähetkellä n.6,5-7 cm...säälittävä suti  :-\ ennen oli 8-9 cm..toivottavasti joskus palautuu takaisin..
By the way,Kannattaako näin ohutta tukkaa kasvatella pitkäksi ??

Kaikki Ponnarin ympäryksiä mittailemaan  ;)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 13:25
Kirjoittaja ~vail~
Pesusta riippuen 7 cm - 8,5 cm. Jälkimmäinen tulos kookospesun jälkeen (ja ei, ei haise eikä tunnu mitään jäämiä hiuksessa, ovat vain tuuheammat...) :)

Päälihiukset ovat katkeilleet/irtoilun jälkeisessä kasvuvaiheessa, mutta erillistä otsatukkaa ei ole joten sikäli kaikki hiukset yltävät kiinni. Syksymmällä hiuksia lähti kovasti, aivan hirvitti välillä kun oli harja täynnä... Mutta nyt ei enää harjaa tarvita kuin silotukseen, takkuja ei ole eikä kamalaa pelkoa niputtaisesta irtoilusta.

Odottelen, miten alkuvuodesta aloitettu Piimax C + Biotiini-kuuri vaikuttaa, purkin kyljessä luvataan hiuksille kiiltoa ja tuuheutta... ::)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 14:22
Kirjoittaja Miracle
mulla on 8-9 cm, hiuksia on lähteny paljon  :-\ Ennen mulla oli tooosi paksut hiukset, mut sitten ne jotenkin vaan tippui kaikkien värjäilyjen yms. lomassa. Nyt päälaella näkyy paljon sellaisia lyhyitä hiuksia, mietin, että ovatkohan ne alkaneet kasvaa takaisin ja näin ollen tuuhentuisivat jälleen  :D Vai ovatko sitten pelkkiä katkenneita hiuksia.  ::)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 15:28
Kirjoittaja tnn
Täällä ponnarinympärys 10 cm, ja tuntuu että hiuksia olisi tippunut päästä ainakin sentin edestä  :o lattiat ovat täynnä karvoja vähän väliä ! Otsatukka ja kerrostusta pituuksissa  löytyy, joten aivan kaikki hiukset eivät yllä ponnarille.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 17:10
Kirjoittaja Henriikka
Ympärysmitta lienee 7-9 sentin välillä. Otsatukan jäänteet eivät taaskaan ponnarille ylety, joten niissä ehkä joku sentti lisää.

Harmittavasti tuntuu hius vaan ohentuneen..  :-\

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 18:55
Kirjoittaja Eläimellisyys
Veikkaisin että n. 11 cm, jos kaikki jiukset yltäisivät ponnarille. Kesällä oli 10 cm, ja etuhiukset ja sivukerrostukset eivät silloinkaan ylettäneet.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 19:46
Kirjoittaja chac
noin 11cm, pestyinä ja tuuheampina tulee lisämittaa. Ja otsahaivenia jotka eivät ponnarille yltä en ole laskenut :)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 00:58
Kirjoittaja Eiffe
Vaikka mun tukka näyttää ihan lirulta, sain ympärysmitaksi 9 cm. Etutukka ei yltänyt laskuihin mukaan. Mun hiukset ei kyllä todellakaan näytä edes normaalipaksuisilta  :(

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 01:17
Kirjoittaja Tuulikaappi
Nyt pesun jälkeen ympärysmitta on 8,8 cm. :D Viimeksi mittasin parikin kertaa pesujen välipäivänä, ja silloin sain mitaksi vähän reilu 7 cm.

Tässä muuten vanhalta foorulta Zipon laittama asteikko noille ponnaripaksuuksille. :) -->

alle 5cm = ohut
5-10cm = normaali
yli 10cm = tuuhea

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 12:39
Kirjoittaja andel
Sain tulokseksi 6-7 cm, mitä todella ihmettelen, sillä hiukseni näyttävät tosi ohuilta. No, ehkä se vähän lohduttaa tietää, että ainakin tuon luokituksen mukaan hiukset ovat normaalipaksuiset.  ;)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 10:30
Kirjoittaja Lyx
9 cm täällä... Jos etuhiuset ylettyisi niin ehkä sentti lisää. Tuo on kyllä outoa koska välillä hiukseni ovat niin lirut ja säälittävän näköiset että ei mitään rajaa ja toisinaan taas aikas paksun näköiset.
Harmittaa kyllä kauheasti tuo sulkasato koska sen huomaa selkeästi hiusten paksuuden vähentymisessä. Veikkaisin että ponnari ennen sulkasatoa oli noin 13 cm...  :-\ :'(
Nyt vaan hevosbiotiinia tyttö täyteen ja toivotaan että tämä säälittävä suti muuttuisi siedettäväksi sudiksi.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 11:48
Kirjoittaja Zippo
Mulla on ympärys 7,5cm suunnilleen. Puolisen senttiä tullut lisää  :), kun katkenneet osiot ovat kasvaneet alemmas.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 12:23
Kirjoittaja veera
nyt ylettyy jo kaikki hiukset otsista lukuunottamatta ponnarille ja tulos on 7.5 cm.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 18:07
Kirjoittaja Mariatar
11 cm. Eli aika paksut hiukset on täälläpäin.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Helmi 2006, 00:45
Kirjoittaja Ice
15cm edelleen :)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 00:07
Kirjoittaja Eleven
Joskus oli 11,5 cm; mutta latvat ovat sitten huomattavasti laihemmat. Paksuus vaihtelee kyllä pesun mukaan, puhtaana hiukset ovat paksummat ja sitten taas vähän huonommin hoidettuna ja likaisina ohuemmat.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 12:48
Kirjoittaja Metku
8 cm ja ikävän ohuilta näyttävät.  :-[

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 22:21
Kirjoittaja Avena
Noin 6 cm.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 22:30
Kirjoittaja Moonflower
Miehen laitoin mittamaan ja tulokseksi tuli 8 cm.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 12:24
Kirjoittaja stinttapo
n.6cm sain mitatuksi... :(

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 08:51
Kirjoittaja kirmeli
pesun jälkeen tuli "jopa" sentti lisää eli 8 cm  :P Silti edelleenkin köyhääkin köyhempi luiru  :'(
Noo,odottellaan että hiustenlähdön seurauksena tippuneet hiukset kasvaa takasin  ::) ;D

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 10:37
Kirjoittaja Hermione
Vihdoin sain mitattua. 7 cm näytti mittanauha  >:( Olen jotenkin ajatellut, että hiukseni olisivat paksut ja runsaat. Ovat vaan niin pörröiset, että näyttää kun niitä olisi joka paikassa. Jospas hoidolla saisi joskus tukkaa lisää...

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 15:55
Kirjoittaja Chronos
7-8 cm riippuu ihan siitä onko puhtaat vai likaiset.Näyttävät kyllä ikävän luiruilta :(

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 22:52
Kirjoittaja calypso
Huoh, vaikka minulla olikin sulkasato tässä vuoden vaihteessa (jonka syyksi epäilen pillereiden lopettamista ja myös sitä että edellisestä sulkasadosta oli jo ~5 vuotta aikaa, uusia alkuja on päälaella kuitenkin jo paljon  :)) niin ponnarin ympärys oli silti vielä 12cm.  :-*
Tähän ei tullut etuhiukset mukaan kun ovat vasta leukaan asti eivätkä yllä vielä ponnarille.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 23:51
Kirjoittaja Lyx
No niin, nyt tein sitten uuden mittauksen ja mittasin myös ne kerrostetut hiukset ja otsis jotka eivät ylety ponnarille. Ponnari 8,5 cm ja loput 3 cm.
Ponnari tuntuu vaan tänään tosi lirulta kun laitoin tänään saunaan NG:n ja Altiman sekoitusta ja hiukset ovat tosi sileät, liukkaat ja kiiltävät sen jäljiltä, mutta samalla tuntuvat myös ohuemmilta.
Jos nuo yhdistää niin tuloksena olisi taulukon mukaan paksut, mutta aika liruilta nämä kuitenkin tuntuvat... Outoa. Minusta hiukseni ohenivat niin paljon sen pari vuotta sitten tapahtuneen sulkasadon jäljiltä että on kummalista että niitä on noinkin paljon.Eivät tunnu läheskään niin paksuilta kuin ennen jolloin kampaajatkin kummastelivat hiusten märää... Katsotaan nyt mitä tuominun Elukka Biotiini-kuuri saa aikaan.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 11:06
Kirjoittaja deko
Siinä se 9 sentissä pysyy.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 18:01
Kirjoittaja Manna
Epävirallisen mittauksen mukaan 9 cm, tosin ihan kaikki hiukset eivät kai vielä yllä ponnarille...  ???

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 18:15
Kirjoittaja Pipsa
Mun ponnari 9,5cm (tasapitkät), paljon ohentunut muutaman vuoden takaisesta, mutta paksunee pikku hiljaa...

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 20:54
Kirjoittaja Viivi
Ponnari on 8 cm. Kamala sulkasato on takana imetyksen seurauksena ja nyt odotellaan että kaikki epämääräiset tupsut, joita on siellä sun täällä, kasvaa täyteen mittaansa :-\

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Helmi 2006, 14:05
Kirjoittaja Eydie
Taisin saada tulokseksi 6,5 cm. Kaikki hiukset eivät ylety ponnariin, mutta tämä taas todistaa sen asian, jonka olen tiennyt jo pitkään: Mulla on säälittävän ohuet hiukset. Leikkaisin heti lyhyiksi, jos pään malli ei vaatisi pitkiä hiuksia. Pikkusiskollani on vielä ohuemmat, mutta pitää todella lyhyttä mallia, jota on helppo muotoilla kivasti. Kaiken lisäksi mun mielestä ohuet hiukset saavat olemuksen näyttämään halvemmalta, ns. White trash look. Hiukseni ovat lähes päinvastainen esimerkki amerikkalaisten julkkisten hiuksista (tosin mulla ei siis lisäkkeitä olekaan  ::) ) Onneksi ovat edes hyväkuntoiset...

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Helmi 2006, 21:44
Kirjoittaja hubbabubba
7cm, joka paksumpi kun mitä odotin! Kaikki hiukset ei ponnarille ylety. Minä olen pitänyt hiuksiani aina aivan sairaan ohuena, mutta eipä ne sitten ilmeisesti olekkaan!  :D

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Helmi 2006, 21:53
Kirjoittaja Mirkka
Ice kirjoitti: 15cm edelleen :)
Siis 15 senttii! Kuvissa sun hiukset ei näytä ollenkaan paksuilta?! Mutta ehkä hämää se että sulla on blondatut hiukset tai jotain. Mä vaan en tajua miten sun ponnari voi olla niin paksu.

tarkkailin taas sun kuvia. Stailaaks sä ne litteimmäks vai oks ne vaan tiheet sille että ei oo ilmavat (ajattelin sitä ku ne ei näytä paksuilta)? Sillon kun mulla oli paksut hiukset olinku leijona.. Nyt en toki enää. Eli kateeks silti käy.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 16:48
Kirjoittaja veera
sattuipa silmään että täällä monet laskevat ponnarinympäryksiään sillä tavalla, että plussaavat yhteen varsinaisen poninhännän ympäryksen ja etuhiusten ympäryksen. silloin tulos on kuitenkin huimasti suurempi kuin mitä se olisi, jos kaikki hiukset ylettyisivät samalle ponnarille ;) jos poninhännän ympärys on 7 cm ja etuhiusten 3 cm, niin kaikkien hiusten ympärys on yhteensä n. 7.5 cm, eikä suinkaan 10 cm. vaikka eipä sillä väliä miten muut ponnareden paksuuksiaan mittailevat...

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Maalis 2006, 18:56
Kirjoittaja Zessa
Mulla ainakin on ihan liru. En viitsi edes mitata..Harmittaa kun pätkin tän tukkani itse niin epätasaiseksi ja rikotuksi, ettei ponnarille yllä kuin kaksi karvaa ristiin. Silloin kun oli pitkä tukka ja ponnariin sai enempi tukkaa, niin ympärys oli varmaan jotain 10-12 cm, mutta ei enää, ei todellakaan. Surkea suti.  ;)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 18:01
Kirjoittaja Mirkka
veera kirjoitti: jos poninhännän ympärys on 7 cm ja etuhiusten 3 cm, niin kaikkien hiusten ympärys on yhteensä n. 7.5 cm, eikä suinkaan 10 cm. vaikka eipä sillä väliä miten muut ponnareden paksuuksiaan mittailevat...
Mulla on huono matikkapää. Selitä toi juttu. Miks siitä tulee noin 7,5 eikä 10?

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 19:54
Kirjoittaja Henriikka
En osaa matemaattisesti tuota Veeran juttua selittää, mutta ajattelisin, että kyseessä on sellainen ilmiö, että laitettaessa yhteen ponnariin hiukset "jakautuvat" tasaisemmin ponnarin ympärille..
Tosi huono selitys. Vaikka ymmärrän idean itse, en sitä osaa muille kertoa. (;

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 16:33
Kirjoittaja Hipsu
Mirkka kirjoitti:
Ice kirjoitti: 15cm edelleen :)
Siis 15 senttii! Kuvissa sun hiukset ei näytä ollenkaan paksuilta?! Mutta ehkä hämää se että sulla on blondatut hiukset tai jotain. Mä vaan en tajua miten sun ponnari voi olla niin paksu.

tarkkailin taas sun kuvia. Stailaaks sä ne litteimmäks vai oks ne vaan tiheet sille että ei oo ilmavat (ajattelin sitä ku ne ei näytä paksuilta)? Sillon kun mulla oli paksut hiukset olinku leijona.. Nyt en toki enää. Eli kateeks silti käy.
En todellakaan halua lietsoa mitään tappelua, mutta musta tuntuu että loukkaantuisin jos mulle sanottais noin..  :-\

Tää on nyt ihan OT, mutta tuli vaan sellanen olo..

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 18:28
Kirjoittaja Jade
Sainpas vihdoinkin mitattua ja tulokseksi tuli 6 cm. Ihan kaikki hiukset eivät tosin ylety ponnariin, mutta ohut mikä ohut.  :(

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 18:47
Kirjoittaja Mirkka
Maya kirjoitti:
Mirkka kirjoitti:
Ice kirjoitti: 15cm edelleen :)
Siis 15 senttii! Kuvissa sun hiukset ei näytä ollenkaan paksuilta?! Mutta ehkä hämää se että sulla on blondatut hiukset tai jotain. Mä vaan en tajua miten sun ponnari voi olla niin paksu.

tarkkailin taas sun kuvia. Stailaaks sä ne litteimmäks vai oks ne vaan tiheet sille että ei oo ilmavat (ajattelin sitä ku ne ei näytä paksuilta)? Sillon kun mulla oli paksut hiukset olinku leijona.. Nyt en toki enää. Eli kateeks silti käy.
En todellakaan halua lietsoa mitään tappelua, mutta musta tuntuu että loukkaantuisin jos mulle sanottais noin..  :-\

Tää on nyt ihan OT, mutta tuli vaan sellanen olo..
Hm, en kyllä halunnut loukata ketään (Ice:ea). Mun reaktio tuli suoraan sudämestä. Enkä vieläkään oikeen ymmärrä, miten voi olla  15 cm ponnarin ympärysmitta, mutta hiukset silti näyttää normaalipaksusilta. Tiheet suorat hiukset voi hämätä vähä, mutta  usein luonnontaipuisat näyttävät paksummilta mitä oikeesti on. Ei ohuemmilta.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 19:31
Kirjoittaja Henriikka
Mun hiukset on normaalipaksut, varmaan kohta ohuiksi luokiteltavat, mutta silti ihmiset sanovat paksuista hiuksista.. Veikkaisin, että kuivumistapakin voi vaikuttaa hiusten ulkonäköön tuon paksuuden kannalta. Itse annan hiusten yleensä kuivaa ns. klönteissä, kun en niitä viitsi alkaa harjaamaan märkinä, ja olen vähän käsittänyt, että tuo toisi lisää paksuuden näköä..

En ole kyllä varma, tässäkin saa korjata jos joku tietää paremmin. :)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 22:23
Kirjoittaja Mustikka
Henriikka kirjoitti: Mun hiukset on normaalipaksut, varmaan kohta ohuiksi luokiteltavat, mutta silti ihmiset sanovat paksuista hiuksista.. Veikkaisin, että kuivumistapakin voi vaikuttaa hiusten ulkonäköön tuon paksuuden kannalta. Itse annan hiusten yleensä kuivaa ns. klönteissä, kun en niitä viitsi alkaa harjaamaan märkinä, ja olen vähän käsittänyt, että tuo toisi lisää paksuuden näköä..
Mie yleensä aina kuivaan ja littaan hiukset päätä myöten kun olen pessyt ne. Sitten ne tuntuu ja myös näyttää ohuilta. Näin saan kuitenkin kikkurat kuriin. Mutta joskus kun annan tukan kuivua itsekseen, niin ne ovat selkestä paksummat.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Maalis 2006, 20:49
Kirjoittaja Dinky-di
Mulla ponnarin ympärys on just ja just 6 senttiä. Masentavan ohuet hiukset mulla :-\

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 09:21
Kirjoittaja Mindela
10cm  :)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 11:47
Kirjoittaja deko
Mirkka kirjoitti:
veera kirjoitti: jos poninhännän ympärys on 7 cm ja etuhiusten 3 cm, niin kaikkien hiusten ympärys on yhteensä n. 7.5 cm, eikä suinkaan 10 cm. vaikka eipä sillä väliä miten muut ponnareden paksuuksiaan mittailevat...
Mulla on huono matikkapää. Selitä toi juttu. Miks siitä tulee noin 7,5 eikä 10?
OT (ja paha) jatkuu...

Matikkaa kuitenkin lukenut? Pikaselitystä vaikka lukio onkin käyty viime vuosituhannen puolella:

Kuvittele ponnarinpaksuusmittausta puhtaana geometriana. Ympyrän pinta-ala. Ympyrän piiri on ponnarin ympärysmitta ja vertailtava mitta on ympyrän pinta-ala eli paljonko hiuksia mahtuu ponnariympyrän sisälle. Jos ympyrän pinta-ala lisääntyy toisella ympyrällä (eli ponnariympyrän lisäksi otsatukkaympyrä) niin pitää laskea ensin kummankin ympyrän piirien perusteella erikseen ympyröiden pinta-alat ja laskea ne yhteen ja sitten vasta ikäänkuin yhdistää nämä pinta-alat yhteiseksi ympyräksi ja laskea siitä piiri.

Hassua selittää tällaista perusasiaa, toivottavasti sait edes vähän selvää. Asiaa selvittäisi varmasti jos olisin laskenut esimerkit, mutta rajansa kaikella ;D

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 12:09
Kirjoittaja ~vail~
Ihana toi ponnarin paksuuksien ynnääminen. Munkin liru kasvaa useammalla ponnarilla ihan kahteenkymmeneen senttiin saakka :D

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 17:21
Kirjoittaja Miracle
10 cm sain tänään kun mittasin :) hih.. ei ne niin ohuet sitten olekaan. Ja ehkä tämän päiväisellä kookoskermalla oli vähän osuutta asiaan, hiukset tosiaan tuntuu ja näyttää paksummilta :)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Maalis 2006, 17:46
Kirjoittaja Emiliana
8 cm... melkein kahdella sentillä kutistunut reilussa puolessa vuodessa.  :'( On kyllä ollut hiustenlähtökin sellaista, että kun niitä pesussa lähteneitä tukkoja miettii, niin ihme on että jotain on vielä päässäkin. Ainoa lohtu on, että enää nämä ei irtoile ehkä ihan samaan tahtiin.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Maalis 2006, 21:38
Kirjoittaja Mirkka
deko kirjoitti:
Mirkka kirjoitti:
veera kirjoitti: jos poninhännän ympärys on 7 cm ja etuhiusten 3 cm, niin kaikkien hiusten ympärys on yhteensä n. 7.5 cm, eikä suinkaan 10 cm. vaikka eipä sillä väliä miten muut ponnareden paksuuksiaan mittailevat...
Mulla on huono matikkapää. Selitä toi juttu. Miks siitä tulee noin 7,5 eikä 10?
OT (ja paha) jatkuu...

Matikkaa kuitenkin lukenut? Pikaselitystä vaikka lukio onkin käyty viime vuosituhannen puolella:

Kuvittele ponnarinpaksuusmittausta puhtaana geometriana. Ympyrän pinta-ala. Ympyrän piiri on ponnarin ympärysmitta ja vertailtava mitta on ympyrän pinta-ala eli paljonko hiuksia mahtuu ponnariympyrän sisälle. Jos ympyrän pinta-ala lisääntyy toisella ympyrällä (eli ponnariympyrän lisäksi otsatukkaympyrä) niin pitää laskea ensin kummankin ympyrän piirien perusteella erikseen ympyröiden pinta-alat ja laskea ne yhteen ja sitten vasta ikäänkuin yhdistää nämä pinta-alat yhteiseksi ympyräksi ja laskea siitä piiri.

Hassua selittää tällaista perusasiaa, toivottavasti sait edes vähän selvää. Asiaa selvittäisi varmasti jos olisin laskenut esimerkit, mutta rajansa kaikella ;D
Joo, kyllä mä ton jutun sitten honasin. Matikkaa lukenut? oon toki, mutta et varmaan halua tietää mun koulunkäynnistä  ;). Mutta ei kyllä ikinä koulussa käytetty ponnaria laskuissa  ;D

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Maalis 2006, 21:43
Kirjoittaja Mirkka
~vail~ kirjoitti: Ihana toi ponnarin paksuuksien ynnääminen. Munkin liru kasvaa useammalla ponnarilla ihan kahteenkymmeneen senttiin saakka :D
Munkin täytyi kokeilla, en oo ikinä edes tulut ajatelleeks. Mutta juupeli, kahdellaponnarilla jo niin tulee melkein tuplasti hiuksia jos ynnää. :o

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 15 Maalis 2006, 17:55
Kirjoittaja sininen kissa
Ponnarini ympärys 7,5 cm. Kaikki hiukset eivät ylety mukaan. Nämä ovat riittävän paksut minulle.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 16 Maalis 2006, 20:55
Kirjoittaja Ice
Mirkka kirjoitti:
Ice kirjoitti: 15cm edelleen :)
Siis 15 senttii! Kuvissa sun hiukset ei näytä ollenkaan paksuilta?! Mutta ehkä hämää se että sulla on blondatut hiukset tai jotain. Mä vaan en tajua miten sun ponnari voi olla niin paksu.

tarkkailin taas sun kuvia. Stailaaks sä ne litteimmäks vai oks ne vaan tiheet sille että ei oo ilmavat (ajattelin sitä ku ne ei näytä paksuilta)? Sillon kun mulla oli paksut hiukset olinku leijona.. Nyt en toki enää. Eli kateeks silti käy.
littaan tukan tosiaan aina pitkin päätä silikoneilla ja jätettävillä hoitiksilla :) tuo vaalea väri antaa ohkaisemman vaikutelman ja "ohentaa" hieman yksittäistä hiusta verraten värjäämiseen (pigmentin viemiseen), joka on siis osasyy siihen että pidän vaaleita hiuksia. Tukkaa löytyy siis suhteelliset paljon, ja se on tuollaista rautalankaa joka tekee sen paksuuden kun kaikki lyödään yhteen

nyt on tosin 1/3 tukasta revitty poikki koulun föönausharjoituksissa, eli eipä tässä mittään paksuusongelmia enää ::)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Maalis 2006, 19:40
Kirjoittaja Mirkka
Hm, okei. Mä muistan vaan kun mulla oli paksut hiuset, oikeen häpesin niitä, en millään saanut niitä näyttämään ohuemmilta. Nyt sit kun hiukset on näin ohuet niin ne kyllä ihan vapaaehtoisesti näyttää vielä ohuemmilta. :'( Ehkä sitä kuitenkin kannattais hankkia peruukki.  ::)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Maalis 2006, 20:09
Kirjoittaja Annika
Yllätyin kun tänään mittasin tuon ympärysmitan, olen koko ajan ajatellut että olis jotain korkeintaan 6cm:n luokkaa. 8cm kuitenkin, kliffa yllätys.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Huhti 2006, 09:25
Kirjoittaja kirmeli
voivoi..ponnarin ympärys enää vaivaiset 6 cm  :'( koko ajan ohentumaan päin..ja tukkaa lähtenykki jo ihan tarpeeksi ku ponnari ennen jotain 9 cm,eikä kaikki hiukset etes yltäny..

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Huhti 2006, 23:22
Kirjoittaja rihkamatyttö
8 cm, tuntuu huomattavasti ohuemmalta. Otsatukka ei yletä ponnarille.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 15:42
Kirjoittaja sipe
Mun letti on nyt 12 cm. HS:n puolelle tulokseksi laitoin 13 cm, eli tuon mukaan noin sentti olisi kadonnut etutukan ja muutamien sivuhaiventen leikkaamisella.

Tosin mulla ainakin vaihtelee ponnarin paksuus aivan älyttömästi käytettyjen aineiden mukaan. Esim. Tigin small talkin jälkeen tuntuu siltä, kuin tukan määrä olisi tuplaantunut ja myös ponnari on silloin ihan julmetun paksu (senttejä en tiedä, en ole koskaan mitannut, mutta taatusti enemmän kuin tuo äsken mitattu 12 cm). Juuri nyt tukka  puolestaan tuntuu tosi ohuelta ja luirulta, kun se on vastapesty ja hoitiksella ja silikonilla litistetty. :-\

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 16:11
Kirjoittaja salute
sipe kirjoitti: Tosin mulla ainakin vaihtelee ponnarin paksuus aivan älyttömästi käytettyjen aineiden mukaan.
Mulla sama juttu, siksi en täysin luota tähän tapaan mitata hiusten paksuutta. Oma ponnari lisäksi kasvaa muutaman sentin, kun tukan  esim. kihartaa lammasta muistuttavaksi käkkäräpesäksi tai kuivattaa nutturalla tuuheutusnesteen kera. (Noh, äkkiä se ilmavuus kyllä latistuukin letin palautuessa luonnontilaan... )

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Huhti 2006, 09:13
Kirjoittaja sipe
Piti sitten eilen oikein testata tätä asiaa. Eli pesu + hoito k-pakeilla (jämäköittävät ainakin mun tukkaa reilusti), muotoilu Small Talkilla + juuriin fudgen pump up ja sitten föönaus kuivaksi.

ponnarin ympärysmitta 16 cm. :o :o

Edit: pitäisi joskus kokeilla pesua ja hoitoa jonkun tuuheuttavan sarjan tuotteilla. Pääsisiköhän sitten jo 17-18 senttiin... ???

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Huhti 2006, 09:40
Kirjoittaja Ishamael
Piti sitten minunkin testata tämä hullutus  ;D Tulokseksi tuli 12-13cm, aika hankala mitata itse.
Vaihtelee varmasti aikalailla, kun pesee kosteuttavilla ja suoristaa raudoilla silottavien aineiden kera niin on varmasti huomattavasti ohuempi tulos.
Jos toisaalta kuivaisi kuohkeaksi tai antaisi kihartua ihan kunnolla ja harjaisi sen jälkeen auki niin olisi taas isommat lukemat.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Huhti 2006, 09:45
Kirjoittaja Saheli
Mittasin juuri ympärysmitan ja se oli 7,5 cm. Minulla on ollut melko paksut hiukset, mutta nyt ne ovat kärsineet ja osa hiuksista on kasvuvaiheessa.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 19:42
Kirjoittaja Triina
Tämä on ihan hiton masentavaa :(

Jos mittaan päivän pari pesusta, ilman muotoilutuotteita ja niin, että edellinen pesu ei ole tehty tuuheuttavilla, niin --tadaa-- 4cm. Ei ehkä ihan sitäkään .Huikeaa. Jos pesen ja laitan mömmöt ja föönaan, niin pääsen jopa lähelle 6 cm:ä.

Luvuissa ei tosin ole otsatukkaa mukana, mutta ei se kovin paljon voi mittaa tuoda.

Kumpi sitten on oikeampi, en tiedä, mutta ohuet nämä ovat.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 19:56
Kirjoittaja Suomineito
Mulla se ympärysmitta on n. 9-10 cm, kun jätän etuhiukset ja vähän sivuhiuksia pois mittauksesta.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Touko 2006, 10:13
Kirjoittaja kirmeli
Herättelen jo toiveita että tukka olisi paksuuntumaan päin...sillä laitettaessa pää laelle ponnari yltävät melkein kaikki uudet haivenet ponnarille ja ponnarin paksuus on jotain 7-8 cm  :)  sen 6 cm sijaan kun mittaus otetaan niskasta.
Vai uskottelenko itselleni vain että olisivat paksuuntumaan päin  :-\ ;D

Mites teillä muilla,tuleeko eri mittaustulos jos laittaa ponnarin eri kohtaan ??

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Touko 2006, 10:20
Kirjoittaja sus-su
7,5 cm. Miellän hiusteni kuitenkin olevan ennemminkin ohuet kuin normaalit.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Touko 2006, 00:44
Kirjoittaja Ulpu
Mun ponnari on n. 9,5 cm.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 21:54
Kirjoittaja Daniela
Ilman otsista mitattuna 9 cm

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 15 Heinä 2006, 10:23
Kirjoittaja Niina
Noin 9,5 cm sain tulokseksi. Otsis ei yllä mukaan. Kaksi vuorokautta ollut tukka letillä oikeastaan koko ajan.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 16 Heinä 2006, 09:12
Kirjoittaja Mrs. Priest
kirmeli kirjoitti: voivoi..ponnarin ympärys enää vaivaiset 6 cm  :'( koko ajan ohentumaan päin..ja tukkaa lähtenykki jo ihan tarpeeksi ku ponnari ennen jotain 9 cm,eikä kaikki hiukset etes yltäny..
Kohtalotoveri, ponnarini ympärys myös 6cm. Ajatellaan positiivisesti...meille sopii vielä tavalliset froteiset lenksut. Muistan vielä ajan, jolloin hiukset oli olkapäille ja tuollaista froteista oli tuskaa laittaa hiuksiin, eikä sellaset isommat ja kalliimmat kankaiset sopinut tyyliini. Nykyään saan kunnolla taitettua viel toiseen kertaan läpi.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 22:12
Kirjoittaja Ninnikkä
9cm paksuiset ovat omat haiveneni. tosin siihen eivät ihan kaikki hiukset yletä, eli on toivoa että ne vielä paksummiksi muuttuvat kun saan kaikki hiukset tarpeeksi pitkiksi.  ;)

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 23:14
Kirjoittaja Henriikka
Tässä topicissa olisi ihan kiva, jos olisi äänestys, näkisi jakauman noin suurinpiirtein. Mutta tiedä pystyykö jälkikäteen lisäämään.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 10:56
Kirjoittaja kirmeli
Henriikka kirjoitti: Tässä topicissa olisi ihan kiva, jos olisi äänestys, näkisi jakauman noin suurinpiirtein. Mutta tiedä pystyykö jälkikäteen lisäämään.
olis muuten hyvä idea,mutta mitenkähä se toteutetaan ?  :)
jos poistaisi tämän kokonaa ja tekisi uuden tai jotain ??
InvisibleBun kirjoitti:
kirmeli kirjoitti: voivoi..ponnarin ympärys enää vaivaiset 6 cm  :'( koko ajan ohentumaan päin..ja tukkaa lähtenykki jo ihan tarpeeksi ku ponnari ennen jotain 9 cm,eikä kaikki hiukset etes yltäny..
Kohtalotoveri, ponnarini ympärys myös 6cm. Ajatellaan positiivisesti...meille sopii vielä tavalliset froteiset lenksut. Muistan vielä ajan, jolloin hiukset oli olkapäille ja tuollaista froteista oli tuskaa laittaa hiuksiin, eikä sellaset isommat ja kalliimmat kankaiset sopinut tyyliini. Nykyään saan kunnolla taitettua viel toiseen kertaan läpi.
Ajatellaan positiivisesti,me sentää saamme taitettua vielä oikein toiseenki kertaan läpi  ;) ;D ;D

/ Yhdistelin peräkkäisiä viestejä. :)
- Henriikka

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 16:20
Kirjoittaja Henriikka
kirmeli kirjoitti:
Henriikka kirjoitti: Tässä topicissa olisi ihan kiva, jos olisi äänestys, näkisi jakauman noin suurinpiirtein. Mutta tiedä pystyykö jälkikäteen lisäämään.
olis muuten hyvä idea,mutta mitenkähä se toteutetaan ?  :)
jos poistaisi tämän kokonaa ja tekisi uuden tai jotain ??
Mä kans koetin eilen säätää tuota aloitusviestiäsi, mutta ei näemmä pysty jälkikäteen lisäämään äänestystä.. Koetan tässä kohta, kun aikaa on, jos voisi tehdä äänestyksen ja sitten muokata sen ketjun tämän kanssa yhteen.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 22 Heinä 2006, 22:25
Kirjoittaja Maria

9cm,tosin kaikki ei mahdu ponnariin.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Heinä 2006, 13:18
Kirjoittaja Henriikka
Eli onnistui näemmä noin, että tein uuden äänestyksen ja yhdistin vanhaan topiciin. :) Kaikki klikkailemaan vaan omaa vaihtoehtoa!
( Vaihtoehdot suht huonot, mutta ekat mitkä keksin. )

Edit. Ja nyt pystyy myös muuttamaan omaa ääntään, joten tilanteen mukaan. :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Heinä 2006, 13:47
Kirjoittaja Lucy
6 cm näyttää mittanauha.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Heinä 2006, 21:23
Kirjoittaja Humppasusi
13 senttiä näytti mittanauha (+otsis) , eli karvaa löytyy.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Elo 2006, 20:49
Kirjoittaja sadelma
6,5 cm on mun ponnarin ympärysmitta. Ja olen tuloksesta aivan ihmeissäni! Olin ennen mittailuja ihan varma, että ponnari on alle 5 cm ja olen aina pitänyt hiuksiani ihan olemattoman ohuina. No, eihän tuo 6,5 mikään paksu ole, mutta mut se pääsi yllättämään. Ja mulla on vielä otsatukkakin, joka ei tietty ponnarille yllä.  :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Elo 2006, 21:45
Kirjoittaja Amilo
Tämä olikin mielenkiintoinen homma, en ole ennen mitannut. Tulokseksi tuli 8,5 cm, mutta tästä tosin puuttuvat paksu etuosa ja sivuhiukset, eli laitoin ne sitten erikseen eteen ponnariin ja siitä tuli vielä 6 cm lisää, uskomatonta, mutta totta. En sitten tiiä voiko tätä virallisesti sitten näin laskea ??? :D Yhteensä tulisi siis 14,5 cm. Kauheaa, ehkä on todellakin syytä pitää tätä paksua etutukkaa...
EDIT. Ok lueskelin tuolta Dekon ja Veeran viisaita sanoja, ettei se ihan noin mee, niin vähän ajattelinkin, hih! En nyt tosiaan muista miten noita ympyrän pinta- aloja laskettiinkaan. Hmm pähkäilen sitä täällä

EDIT 2: Ei siis, voinko olla näin tyhmä, kun en saa nyt muka laskettua tuota pinta- ala asiaa! Menee vähän liian monimutkaiseksi, että josko sitä mittais joskus uudestaan sitten jos edes sivuhiukset yltäis ponnarille.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Elo 2006, 11:17
Kirjoittaja Puggie
13 cm on mun karvojeni ympärysmitta. Mutta kuten tuolla toisaalla pähkäilinkin, mun tukka ei näytä ihan niin paksulta, mitä tuosta ympärysmitasta voisi päätellä..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Elo 2006, 18:11
Kirjoittaja deko
Amilo kirjoitti: EDIT 2: Ei siis, voinko olla näin tyhmä, kun en saa nyt muka laskettua tuota pinta- ala asiaa! Menee vähän liian monimutkaiseksi, että josko sitä mittais joskus uudestaan sitten jos edes sivuhiukset yltäis ponnarille.
ympyrän säde r = piiri / (2*pii)
ympyrän pinta-ala = pii*r2

(OT - ja pahasti)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Elo 2006, 19:59
Kirjoittaja Valerius
8cm, tulos yllätti positiivisesti  :) Tosin paksulta ponnari näyttääkin

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Elo 2006, 20:47
Kirjoittaja Amilo
deko kirjoitti:
Amilo kirjoitti: EDIT 2: Ei siis, voinko olla näin tyhmä, kun en saa nyt muka laskettua tuota pinta- ala asiaa! Menee vähän liian monimutkaiseksi, että josko sitä mittais joskus uudestaan sitten jos edes sivuhiukset yltäis ponnarille.
ympyrän säde r = piiri / (2*pii)
ympyrän pinta-ala = pii*r2

(OT - ja pahasti)
Lisää OT , mutta miten saa sitten sen piirin laskettua, kun on se uusi pinta-ala tiedossa? Vai olenko ajatellut tätä asiaa liian monimutkaisesti. Eli kun siis oli kaksi ponnaria, niin ajattelin ne ympyränä ja laskin pinta- alat niistä ja yhdistin ne ja ajattelin että siitä uudesta "ympyrästä" pitäisi laskea se piiri, niin saisi todellisen ponnarin ympärysmitan.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Elo 2006, 10:32
Kirjoittaja Hermione
Amilo kirjoitti:
deko kirjoitti:
Amilo kirjoitti: EDIT 2: Ei siis, voinko olla näin tyhmä, kun en saa nyt muka laskettua tuota pinta- ala asiaa! Menee vähän liian monimutkaiseksi, että josko sitä mittais joskus uudestaan sitten jos edes sivuhiukset yltäis ponnarille.
Uudesta pinta-alasta ensin säde, jota käyttäen piiri.
ympyrän säde r = piiri / (2*pii)
ympyrän pinta-ala = pii*r2

(OT - ja pahasti)
Lisää OT , mutta miten saa sitten sen piirin laskettua, kun on se uusi pinta-ala tiedossa? Vai olenko ajatellut tätä asiaa liian monimutkaisesti. Eli kun siis oli kaksi ponnaria, niin ajattelin ne ympyränä ja laskin pinta- alat niistä ja yhdistin ne ja ajattelin että siitä uudesta "ympyrästä" pitäisi laskea se piiri, niin saisi todellisen ponnarin ympärysmitan.
Uudesta pinta-alasta ensin säde, jota käyttäen piiri.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Loka 2006, 20:24
Kirjoittaja kirmeli
jee,tukka alkaa tuntumaan taas jo hieman paksummalta :)
ponnarin ympäryskin on ehkä vähä suurentunu siitä kuudesta senttimetristä :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Loka 2006, 20:27
Kirjoittaja Sanguine
14cm kireällä ponnarilla, sivuhiuksia ei tosin saa mukaan.  :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Loka 2006, 23:18
Kirjoittaja Tristy
Masentavaa luettavaa... Mun ponnarin ympärysmitta on noin 5,5cm :-\

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Loka 2006, 09:34
Kirjoittaja -j-
No, mun hiuksia on aina kehuttu paksuiksi ja hyväkuntoisiksi, mutta mittasin vain vähän yli 7 cm.
Se tietysti vaikuttaa ulkonäköön, että ennen nää oli luonnonkiharat, mutta ovat nyt chi-suoristetut ja kyllästetty silkillä ja silikonilla. Olen silti ihan tyytyväinen ilmeisen "ohuisiin" hiuksiini  :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Marras 2006, 20:29
Kirjoittaja nanai
Mittasin ponnarini tänään ja tulos on 9 cm. Olen positiivisesti yllättynyt :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Marras 2006, 21:02
Kirjoittaja Hunajapupu
Noin 10cm, riippuu vähän käytetyistä muotoilutuotteista ja shampoista sun muusta.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Marras 2006, 18:28
Kirjoittaja Beatrix
Pienimmillään 9cm (eli siis kolme päivää kulunut pesusta, hiukset täysin suorat ja hoitoaineella valellut, tiukka ponnari). Yllätyin kyllä positiivisesti, luulin kuontaloani ohuemmaksi! Täytyy vielä joku päivä mitata pesun jälkeen, kun hiukset ovat kuohkeimmillaa ja vetävät kiharaan...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Marras 2006, 00:00
Kirjoittaja Sheppa
Kovi vaikea mitata kun ei just nyt ole kunnon mittanauhaa, hätäisesti sain reilu 7 cm.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Marras 2006, 22:14
Kirjoittaja Chili
5,5 cm sain ympärysmitaksi. Jotenkin odotin, että olisi vielä vähemmän..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Marras 2006, 09:04
Kirjoittaja kerttuli
Aikani kuluksi mittailin likaisehkon ponnarini - ympärys 8cm. Osa kerroksista ja otsis ei tosin yllä kiinni. Musta jotenkin tuntuu, että nää hiukset näyttää ohuemmilta kuin ne oikeasti on. Paljon mutta hentoa siis.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Marras 2006, 21:47
Kirjoittaja Tepsu
Taisi olla tuo ympärysmitta joku 7cm  ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Marras 2006, 18:33
Kirjoittaja Ilyasviel
8,5cm.. Viime jouluna kun mittasin niin olivat 10cm  :-[ 1,5cm kadonnut jonnekin.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 22 Marras 2006, 21:31
Kirjoittaja Earlybird
Noin viitisen senttiä...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Helmi 2007, 21:32
Kirjoittaja Zippo
Zippo kirjoitti: Mulla on ympärys 7,5cm suunnilleen. Puolisen senttiä tullut lisää  :), kun katkenneet osiot ovat kasvaneet alemmas.
Vuoden takaisesta mittauksesta tullut reilu sentti lisää paksuutta  ;D. Eli ponnari on nyt n. 8,7cm. Onko muilla tullut muutoksia mittoihin?

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Helmi 2007, 21:56
Kirjoittaja Piitu
Mullakin on ponnarin paksuus kasvanu puolella sentillä muutamassa kuukaudessa, kun lyhimmätkin hiukset on kerenneet kasvaa jonkin verran. Nyt tulos on noin 6cm, tosin otsatukka ei ollut mittauksessa mukana. Olen aika yllättynyt tuloksesta, mutta tilastot ei mua lohduta. Tukka on ohut ja näyttää ohuelta  :'(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Helmi 2007, 22:39
Kirjoittaja J. Doe
Muutama milli vaille 11 cm. Kuinkas te muut mittailijat, miten tiukalle te vedätte käyttämänne mittanauhan? Niin tiukalle kuin saatte, että tukka on mahdollisimman litussa? Vai sen verran, että tukka on selkeästi tiiviissä nipussa, mutta se mittanauha ei soi siinä ympärillä, vaan on sillai sopivan löysäntiukalla? Itse mittasin noiden kahden vaihtoehdon välimuodolla. Tosi tiukalle vetämällä läheni kymmentä senttiä, kun taas vähän väljempi ote oli jo liki neljätoista senttiä.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 01:01
Kirjoittaja Iina-
Noin 9 cm, ihan kaikki hiukset sivuilta ei yletä ponnarille.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 02:31
Kirjoittaja Satine
n. 8cm , tosin kaikki hiukset ei tuu mukaan kun on niin kerrostettu (toivoajattelua? :D)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 09:20
Kirjoittaja Josi
Noin. 8cm, yllätyin kyllä tuloksesta ! omasta mielestäni hiukset tuntuvat paaljoon ohuemmilta. Hyvä näin ! ;)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 18:03
Kirjoittaja Tuulikaappi
Täti kirjoitti: Kuinkas te muut mittailijat, miten tiukalle te vedätte käyttämänne mittanauhan?
Olikohan Storella puhetta, että mittaus pitäisi tehdä niin, että ensin hiukset ponnarille, jonka jälkeen siihen hiuslenksun viereen kiristetään joku nauha/naru suunnilleen niin kireälle kuin saa. Eli mä olen tehnyt niin, että sidon lahjanarun siihen lenksun juureen aikas kireälle, leikkaan sen varovasti katki ja mittaan sillä ponnarin ympäryksen. Muutenhan noihin mittoihin saa ihan älyttömästi väljyyttä. Kyllä mullakin ympärysmitta varmaan tuplaantuisi, jos rupeisin jotain mittanauhaa sommittelemaan ponnarin ympärille. :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 21:05
Kirjoittaja J. Doe
^Kiitoksia, tuota ”virallista mittaustyyliä” en ollut löytävinäni mistään. Tietenkin toinen ihminen mittaa sillä mittanauhalla! Eihän sitä itse pystyisi oikein kunnolla mittaamaankaan, jos ponnari on vaikka päälaella. Näinkään mitaten ei kyllä tule mitään älytöntä väljyyttä ja oli muutenkin helpompi kertatoimenpide kuin se, että olisin itse käynyt solmimaan ja leikkaamaan vaikkapa lahjanarua ja mittaamaan sen ympärystä.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Maalis 2007, 02:52
Kirjoittaja palekastro
Kerran kun mittasin sain tulokseksi 9-10 cm. Mittasin tossa yksi päivä kuusi kertaa uudestaan ja sain mittoja 8-11 cm väliltä. Lopulta päädyin jonnekin yhdeksään senttiin. Omaa tukkaa kun kattoo näyttää toi mun yhdeksän senttiänikin melkoiselta leijonanharjalta. :) Ehkä pitäisi mitata tolla tarkemmalla keinolla, mutta luotan enemmän omaan silmääni (tai sitten en halua masentua siitä, että en pääse sinne 10 senttiin ::))

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Touko 2007, 21:18
Kirjoittaja Misku
6,5-7 cm Saattaisi suurentua ympärysmitta, jos saisin hoidettua hiukset kuntoon. Jostain syystä vasen puoli moninkerroin paksumpi ja terveempi kuin oikea.  :-\

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Touko 2007, 16:31
Kirjoittaja Ice
Misku kirjoitti: Jostain syystä vasen puoli moninkerroin paksumpi ja terveempi kuin oikea.  :-\
OT - Nukutko oikealla kyljellä/kannatko laukkua sillä puolella tms.? Kaikki tuon kaltainen rasitus vaikuttaa :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 21:47
Kirjoittaja Triina
^Älä sure, mulla on 3,5 cm, jos sitäkään (liian lyhyt mitattavaksi). Jokapäiväinen stressin aihe, mutta en silti ole kalju.

Kaikki on suhteellista, mikä on toiselle järkyttävän nähän, olisi toiselle taivaan mannaa...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 22:19
Kirjoittaja Amilo
Nyt mittasin uudemman kerran ponnaria, kun tuolla edellisellä kerralla oli vähän ongelmia ;) Tein tuon lahjanaru hommelin ja sain tulokseksi 9 cm, tosin vieläkään eivät ihan kaikki kerrostukset ulotu ponskarille asti, eli täytyy sitten vielä kerran mitata, kun saan nuo kerrostukset samaan pituuteen kun muut hiukset.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Kesä 2007, 06:00
Kirjoittaja Rimmu
Hiukan yli 8cm. On se tukka paksuuntunut ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Kesä 2007, 15:51
Kirjoittaja MissSpookiness
Ihmeellistä... 10cm ja tällä hiustenlähdöllä... Positiivinen yllätys todellakin...  ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Kesä 2007, 19:08
Kirjoittaja Mella
Mulla noin 8-8.5 cm.  :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Kesä 2007, 21:48
Kirjoittaja Säde
Sain vihdoin aikaiseksi mitata, ja reilu 8 senttiä oli tulos. En olis uskonu että on noin paljon, vaikka kyllähän mulla aika paljon hiuksia on.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Kesä 2007, 23:42
Kirjoittaja Luurankka
Misku kirjoitti: 6,5-7 cm Saattaisi suurentua ympärysmitta, jos saisin hoidettua hiukset kuntoon. Jostain syystä vasen puoli moninkerroin paksumpi ja terveempi kuin oikea.  :-\
Mulla täysin sama. Saapa nähdä miten käy nyt kun on vielä kunnon sulkasato päällä, vaikka taitaahan tämä olla ihan normaalia jos edellisestä karvanvaihdosta on se viisi-kuusi vuotta aikaa?

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Kesä 2007, 12:28
Kirjoittaja marenki
Tämä ei ole mun mittaustulos, vaan kohteena oli tyttöni jolla ikää 3-v 5kk.  Mittaustulos 6cm ja tässä ei tietystikään ole mukana otsista. Tukan pituus oli nyt n.40cm, mutta näyttää toki lyhyemmältä taipuisuuden/kiharan vuoksi. Ajatelkaa millainen supertukka tuosta vielä tulee, kun hiuslaatu aikanansa muuttuu "aikuisemmaksi". Pikkujuuresta kasvatellessa... ;) Kasvunopeuskin ihmetyttää, eihän vauvoilla vielä kasva kunnon tukkaa monestikaan ja kyllähän ne ensimmäiset haivenet varmaan tippuivatkin, joten aika vauhdilla on tukkaa kasvateltu ja leikattukin on välillä. :o

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Kesä 2007, 13:19
Kirjoittaja devil
jotain 9cm sain ja kerrostetut on..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Kesä 2007, 11:52
Kirjoittaja sadetta


Päivän piristys. Leuassa pari hormonifinniä, nenä palanut vesillä ollessa, vaatteet kiristävät kiitos juhannusgrillailun, mutta onhan minulla sentään tuloksen mukaan paksuhkot hiukset, eli ponnarin ympärysmitaksi tuli  11 cm, ilman otsahiuksia ja kerrostuksia ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Elo 2007, 00:27
Kirjoittaja Tiitunen
Mittaaminen on vaikeaa, kun en tiedä, miten tiukalle mittanauha pitää kiristää. ;D ::) Kirein mittaustulos on ollut 5,1, mutta joskus olen mielestäni fuskaamatta saanut n. 7 cm. 8) Hmm.... Riippuu varmaan käytetyistä pesu- ja hoitotuotteistakin. Ihan kaikki hiukset eivät yllä ponnarille, mutta ei niistä otsatukan jäänteistä voi paljon lisää tulla. Normaalipaksuisiksi nämä luokittelen.  ;D

Lapsena hiukset olivat paksun näköiset, vaikka yksittäinen hius on aina ollut hyvin hento ja silkkinen.Toivottavasti käsittelyjen vähentäminen, monipuolinen ruokavalio (ja biotiini) tuovat jonkin lisäsentin!  ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Elo 2007, 16:13
Kirjoittaja Kuririn
10,5 cm ilman otsista, ei kerrostusta. Aika iloinen yllätys! En ole ennen mitannut. (Miespuolinen työkaveri vilkaisi vähän oudosti, kun suoritin operaation.  :D  Voihan sitä työaikaansa näin hyvään tarkoitukseen käyttää..)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Elo 2007, 19:31
Kirjoittaja Tepsu
Noussut seitsemästä  sentistä yhdeksään.  ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Elo 2007, 21:15
Kirjoittaja Elluli
7,5cm. Tosin enää en oikein saa ponnarille mut toi oli mun aikaisempi tulos. Ja oon pitänyt hiuksiani aika ohuina, mut ilmeisesti aika normaalit kuitenkin  :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 20 Elo 2007, 23:26
Kirjoittaja Lilja
En ollut aiemmin uskaltanut mitata ympärystä, koska tikkusuorat hiukseni ovat aina olleet ohuita, vaikka jotain muutosta on ollut havaittavissa parin vuoden aikana. Joku kysyi jossain mittaani ja pakkohan se oli mitata, sillä eihän mittaustulosta ole silti pakko julkistaa...

Laittamalla peukalon kynnen mittanauhan 8 cm kohdalle merkiksi ei ihan riitä ponnarin tekoon. :o Lapaluiden tienoilla ympärys taitaa tippua jonnekin 7 cm:ään ja vyötärön tienoilla on enää 4 cm.

Olen näköjään huijannut kaikkia väittämällä, että minulla on jotenkin erityisen ohuet hiukset. Jopa itseäni. ::)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Elo 2007, 14:00
Kirjoittaja Metku
1,5v aikana näköjään kutistunut 8cm -> 7cm.  >:(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Elo 2007, 20:10
Kirjoittaja Satine
Aikaisemmin oon kirjottanu että on 8cm, eilen mitattuna n. 10-11cm! Huolellinen hoito alkaa varmaan tuottamaan tulosta, hih.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Elo 2007, 18:16
Kirjoittaja Helen
Reilut yhdeksän senttiä.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 26 Elo 2007, 09:53
Kirjoittaja Mena
Tää on niiiin epistä! Mulla on vaan 7cm ja kaikilla muilla enemmän, tuplastikin  :o Tosin olin yllättynyt edes tuosta, kun on tosi ohut tukka.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Elo 2007, 15:06
Kirjoittaja Eudokia
Ponnarin paksuus on 9 senttimetriä ja olen nykyään tähän ihan tyytyväinen, vaikka ainahan tukka voisi olla kiharampi ja paksumpi ja vaikka ties mitä.  :D Pesun jälkeen tukka tuntuu aina jämäkältä ja raskaalta, ehkä paksummaltakin. Mittailin kuitenkin ennen pesua. :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 29 Elo 2007, 20:28
Kirjoittaja Jaade
Sain mittailun tulokseksi vähän yli 10cm. Tosin vaihtelee vähän mittaustavan mukaan. Nyt kesällä tuntuu että päällimmäisin kerros on ehkä vähän hapertunut auringossa. Kerrostusta ei juuri ole tällä hetkellä.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 29 Elo 2007, 21:36
Kirjoittaja Radish
Voe ihme! Mä aattelin, että hyvä jos sen 5 senttiä tulee ympärysmitaks, koska oon just käyny kerrostuttamassa hiuksia. Mutta kas, kymmenen senttiä  :o !! Oon siis nähtävästi profiilia luodessani arvioinut itteni hienosti alakanttiin, kun silloin mun hiuksissa ei ollut mitään kerrostusta ja aattelin ympärysmitan olevan jotai 8 senttiä... Siistii  8)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 02 Syys 2007, 12:08
Kirjoittaja Heleena
Mä olin myös positiivisesti yllättynyt mittaustuloksesta: 9 cm!!! Kaiken lisäksi tukka on tällä  hetkellä melko likainen ja liimalettimäinen, eikä siinä ole muotoilutuotteita yhtään, joten siihen nähden erittäin positiivinen tulos  ;D
Mulla on siis yksittäinen hius tosi ohut, mutta niitä on määrällisesti paljon. Ja tukka on myös voimakkaasti kerrostettu + otsiskin löytyy, mikä vaikuttaa osaltaan tulokseen.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 02 Syys 2007, 13:09
Kirjoittaja Laureen
Tasan 10 cm kireällä ponnarilla. Oon tosi tyytyväinen, sillä joskus lähes 10 vuotta sitten tulos oli 9,5 cm, ja olen kuvitellut hiusteni ohentuneen siitä. Mutta onkin käynyt päinvastoin!  :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Syys 2007, 22:59
Kirjoittaja bast
Säälittävä 7,5 cm. Lohduttaudun sillä, että otsatukan jämät ei vielä yllä ponnariin. Otsis on aika paksu.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Loka 2007, 23:16
Kirjoittaja Eleonora
12 cm. Otsis ei yllä ponnarille eikä sivuhiukset.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 25 Loka 2007, 12:48
Kirjoittaja Lingon
10cm, otsis ja kaikki kerrostukset eivät yltäneet mukaan.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Loka 2007, 00:52
Kirjoittaja marketta
Mittasin kesällä ponnarin ympärystän, laitoin ponnarin niin tiukalle kuin kykenin ja mittasin mittanauhalla siitä vierestä. Tuloksena ~5,5cm, enkä pidä tätä mitenkään kauhean ohuena. Kun nyt mittailin ilman mittanauhaa, sain silmämääräisesti saman tuloksen. Mielestäni mulla on varsin normaalipaksuiset hiukset kun vertaan omia hiuksiani muiden hiuksiin. En edes tajua miksi jotkut itkee omasta 8cm:n ympärysmitastaan  ::) Ei mun hiukset ainakaan näytä surkealta hiirenhännältä edes pitkinä vaikka onkin vain tuo 5,5cm. Tai sitten mulla on vain erilaiset standardit.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Loka 2007, 11:46
Kirjoittaja Laureen
^Arvelen, että mittaustekniikat on kaikilla vähän erilaiset.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Loka 2007, 13:53
Kirjoittaja Eleonora
^Mä mittaan samalla lailla kuin marketta ja käsittääkseni se onkin se oikea tapa. Luulen, että kyse on siitä, että itse suhtautuu paaaaljon kriittisemmin siihen omaan tukkaan. Olen monesti nähnyt ihmisiö, joiden tukan ympärys on yli puolet omastani, juurikin ehkä jotain 5-6 cm ja ei ne kyllä ohuilta näytä. Yleensä kyse on siis omasta kriittisyydesta, veikkaan ma.

Vs: ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Loka 2007, 14:12
Kirjoittaja marketta
^ ja ^^  Joo, varmasti kriittisyydellä ja/tai mittaustekniikalla on osansa asiassa. Ja mun tyytyväisyys 5,5cm:n vaikuttaa sekin, että luulin ennen mittausta ympärysmitan olevan alle 5cm. Ihme etten ole kriittisempi hiuksiani kohtaan, olen sentään calypson sisko  ::)
calypso kirjoitti:ponnarin ympärys oli silti vielä 12cm.  :-*
Tähän ei tullut etuhiukset mukaan kun ovat vasta leukaan asti eivätkä yllä vielä ponnarille.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Loka 2007, 12:46
Kirjoittaja maatis
Minulla 6cm ja ennen hiukset olivat paksummat, viime aikoina on jostain tuntemattomasta syystä lähtenyt hiuksia aika paljon ja hiukset ovat silminnähden ohentuneet. Nuorena minulla olikin hyvin paksut hiukset. Nyt hiukseni eivät mielestäni edelleenkään näytä erityisen ohuilta, paitsi jos laitan tiukoille leteille, jolloin niistä tulee säälittävät narut. Mutta auki ollessa hiukset näyttävät suht tuuheilta.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Loka 2007, 17:03
Kirjoittaja Vince
Mittasin omien hahtuvieni ympärysmitaksi 7-8 cm. Ennen hiukset olivat huomattavasti paksummat, nyt ne ovat vuosien mittaan ohentuneet värjäyksistä. Tällä hetkellä ne ovat tosin leikattu kerrostaen, joten kaikki hiukset eivät yllä ponnarille.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Loka 2007, 23:39
Kirjoittaja Valentine
Taitaa olla 7 cm  ;D. Toisaalta, mulla on paksut otsahiukset, jotka lähtee n. puolipäästä ( kuullostaa oudolta, toivottavasti ymmärrätte) ja hiukset on leikattu vielä niin kerroksittain ja edestä paljon lyhyemmäksi, että tutuu ettei suurin osa yllä ponnariin :D Sen takia aina hirveä pinniviritelmä kun hiukset täytyy saada kiinni
Ai niin ja unohdinkin mainita tuon, että poltin tässä maanantaina varmaan puolet hiuksistani irti värinpoistolla  :P

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 29 Loka 2007, 14:26
Kirjoittaja ellen
Luulin, että hiukseni ovat reilusti alle 5 cm ympärysmitaltaan, mutta vähän aikaa sitten otin ja mittasin ne ja hiukset olivatkin 6 cm ympärysmitaltaan. Oi häpi häpi joi joi ;D ::) Jospa hiukset tässä pituutta kasvaessa myös saavat lisää massaa...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 30 Loka 2007, 17:56
Kirjoittaja Minla
Kesällä kun mittasin, ympärysmitta oli sen 12 senttiä. Nyt kun on otsista ja lyhyempää haituvaa tuossa naaman ympärillä eikä kaikki yllä ponnarille, on varmaan parisen senttiä ohuempi. Pelottaa, että ohenee vaan lisää kun tuntuu että tuo hiustenlähtö on jotenkin lisääntynyt aika reippaasti viimeaikoina  >:(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 30 Loka 2007, 19:20
Kirjoittaja Hipsu
Olin vastannut 5-7cm, mutta CB:n ja Mannan painostuksen ( ;D) vuoksi mittasin uudelleen. Sain 8,5cm, eikä niskatukka yltänyt siihen. Ei siitä kyllä paljoa tule, ehkä pikkasen vaille 9cm jos sen sais siihen mukaan. Tässä vaikuttaa kyllä kauheasti hiuslaatu, esim. luonnonkihara on aina niin pystyssä, ettei sitä oikeen pysty arvioimaan ton mittauksen avulla..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 30 Loka 2007, 19:53
Kirjoittaja elisaveta
Mittasin juuri ihan mielenkiinnosta oman ponnarinympärysmittani. Sain tulokseksi 10.8 cm eli siis pyöreesti sen 11cm. :) Veikkaan et muotoilutavasta ja tuotteista riippuen tuo tulos vaihtelee 10.5-11.5 välillä. Tällähetkellä hiukset ovat itse kuivaneet ja suihkaus Tigin Fast fixxiä, pesty 3 päivää sitten.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 30 Loka 2007, 22:15
Kirjoittaja Tiitunen
Mittasin eilen vastapestyn tukan uudelleen. Vähän hankalaa se on tehdä yksikseen, mutta yritin olla mahdollisimman rehellinen ja kiristää mittanauhan oikein tiukalle. Tulokset vaihtelivat kuuden ja seitsemän sentin välillä. Olen ihan tyytyväinen siihen nähden, että nämä ovat siis kuitenkin normaalipaksuiset.  :D

Oi, miksi ihmeessä kampaajat aina kommentoivat näitä harvinaisen ohuiksi?  >:( Mulla tuntuu kyllä nyt olevan paljon kasvuvaiheessa olevaa hiusta 1,5-2 vuoden takaisen hiustenlähdön jälkeen. Yksittäinen hiukseni on myös tosi silkkimäinen, ehkä se saa pitämään näitä hiuksia niin ohuina?

Ja etuhiukset eivät siis ylety mukaan ponnariin.  ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 30 Loka 2007, 23:33
Kirjoittaja Valentine
Tiitunen: Oletko varma ettei kampaaja tarkoita hiuslaatuasi ohueksi, yleensä ihmiset joilla on silkkimäiset ja ohuet hiukset omistavat myös enemmän hiuksia, hiukset vaan ovat laadultaa ohuempia. :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 31 Loka 2007, 22:41
Kirjoittaja Tiitunen
^Kiitos vain rohkaisusta.  :) Tätä minäkin toivon  ja myös oletan, että mulla olisi paljon yksittäisiä ohuita hiuksia. Olen kuitenkin saanut jatkuvasti kuulla kommentteja siitä, että mulla on hiuksia VÄHÄN. Ehkä kampaajat eivät ole ajatelleet aivan loppuun asti.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Helmi 2008, 20:43
Kirjoittaja Valentine
Mittasin uudestaan, nyt kun hiukset jo hieman kasvaneet, vieläkin n. 1/3 tuntuu puuttuvan, mutta tällä hetkellä ponnasin paksuus 10.5 cm.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 01:37
Kirjoittaja Villis
Toisin kuin Tiituselle, mulle kampaajat väittävät, ettei ole missään nimessä kovin ohut tukka, hentoja hiuksia mutta kamalan paljon. Ponnarin ympärysmitta on kuitenkin vain 6,5 senttiä... Ponnarille yltämättömiä hiuksia on niin vähän ja ne ovat sellaista silkkinukkaa, etteivät montaa milliä vaikuttaisi. Pidän hiuksia mieluummin auki kuin ponnarilla, koska silloin ne näyttävät runsaammilta (ja leteillä en pidä koskaan). Muotoilutuotteilla volyymia tulee kyllä lisää. Mittasin joskus 7,5 cm sen jälkeen, kun tuuheuttava muotovaahto oli jo liiskattu suoritusraudalla ja harjattu pois hiuksista.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 13:27
Kirjoittaja Vince
Aikasemmin mittasin ympärysmitaksi 7-8 cm, mutta nyt kun ovat himan kasvaneet niin mitta on n. 9cm. Kun vielä nuo loputkin hiukset yltäisivät ponnarille niin kiva olisi

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 15:18
Kirjoittaja elna
Kaikki hiukset ei ylety nyt ponnarille, mutta ympärysmitaksi tulee n. 6 - 7 cm.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Helmi 2008, 09:30
Kirjoittaja Kronia
Vihdoin sain aikaiseksi mitata ponnarin! Tulos oli tasan 10cm, etutukka tietty jäi ulkopuolelle.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Helmi 2008, 18:57
Kirjoittaja Jippii
13 cm olis ponnarin ympärysmitta täällä. Hyvä mieli tuli, luulin että oon pudottanut hiuksia päästäni viime vuosina aivan älyttömästi.. Mutta kiva tietää että tallella on vielä ainakin osa  :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Helmi 2008, 22:40
Kirjoittaja Inotti
Kaikki hiukset eivät todellakaan yllä ponnarille kun on etuhiukset ja paljon lyhyempiä huituloita, joita vasta kasvattelen (kun tuli vuosi sitten päähänpisto leikata ihan lyhyt tukka). Nyt kuitenkin mittanauha näyttää julman vähän, vain 7cm.  :'(
Niin ja kiitos syksyllä ottamani liimapidennyksen, hiukseni ohenivat huomattavasti kun repisin ne itse suoristusraudan avulla kuumennetun öljyn kera. Tämä pää on myös vuoden sisällä joutunut kestämään kolme kestovärjäystä ja kolme värinpoistoa ja vielä muutamia vaaleita raitoja.  :-X Luojan kiitos hiukseni ovat olleet sen verran lyhyitä värin poistojen oton aikaan ettei mene kuin vuosi kun saan kasvatettua kaikki jämät pois. :) Mutta siis hiukseni ovat todella joutuneet kestämään kovia, kun haluan jatkuvasti vaihtelua ja kun saan jonkun "hyvän" ajatuksen päähäni niin yleensä toteutan sen jo vuorokauden sisällä, mikä ei ole kovinkaan fiksua...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 20 Helmi 2008, 11:56
Kirjoittaja Iia
Innostuinpas minäkin mittailemaan; ponnarin ympärysmitta n. 8cm, vähän yli. Ja otsista aika paljon ja se ei mukaan mahdu. Olin yllättynyt positiivisesti kun yksittäinen hius kuitenkin tosi ohut.  :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Helmi 2008, 11:47
Kirjoittaja Copper
Mittailin pari päivää sitten hiuksiani uuden leikkauksen jäljiltä. Ponnari oli sellaisen 6,8 cm. Höh.  :( Tosin nyt, kun hiukset ovat kerrostetut, lyhyimmät kerrokset kasvoja kehystämässä eivät ylety kiinni ponnarille. Ympärysmitta on kuitenkin siinä 7 cm:n nurkilla.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Helmi 2008, 14:45
Kirjoittaja Anniza
Minäkin tämän aiheen innoittamana mittasin ponnarin paksuuden.  ::) Odotin saavani jonkun 4-5cm näistä ohuista liuhuista, mutta se olikin peräti 7cm.  :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 29 Helmi 2008, 23:56
Kirjoittaja Chaos
Nyt kun huonot hiukset on kerran leikattu pois ja hiukset on paremmassa kunnossa, tasapitkät ja vahvat, mittasin ponnarin ympäryksen hyvin tarkasti niin tulokseksi tuli 12,5 cm. Ei enää harmitakaan niin kovasti, kun tukka lyheni ;D Nytpähän se kasvaa vahvana pitkäksi (toivottavasti).

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Maalis 2008, 18:43
Kirjoittaja Memmuuh
Mittasin äskön ponnarin ympärysmitaksi noin 6cm.  :-\
En mä oikeastaan koskaan ole pitänyt hiuksiani mitenkään kovin ohuina, varsinkaan jos annan olla luonnontilassa kiharana kun sillon ne on varsin tuuheatkin, ja näyttää siis suht paksuilta, mutta on tuo 6cm kyllä aika vähän..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Maalis 2008, 19:01
Kirjoittaja Melya
Nyt oli vähän reilu 8 senttiä ja kun ottaa huomioon kerrostukset (, joita ei kyllä enää paljoa ole) ja otsiksen niin oikein tyytyväinen olen. Joskus olleet tosi paksut, mutta sitten kärsin pienestä hiustenlähdöstä. Nyt onneksi jo parempi tilanne ehkä nämä vielä joskus yltää siihen 10 senttiin.  ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 02 Maalis 2008, 14:51
Kirjoittaja ZombieQueen
9 cm viikko sitten mitattuna.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 19:56
Kirjoittaja Luscious
Jos sain kaikki kerrostukset mukaan, niin kireän ponnarin ympärys n. 9,5cm ja etuhiuksista 2 senttiä lisää.
Oon kyllä kuullut kehuja paksuista hiuksistani kivasti, mutta itse en oo oikeastaan koskaan kiinnittänyt kokoasiaan huomiota.
Muistan kun yks ystäväni lapsena halusi että sen mummo koittaa kummalla on paksummat hiukset. Mä en voinu yhtään ymmärtää sitä :D
Jotkut ohuehkohiuksiset ystit saattaa sanoo just kun kehun joitain hiuksia et "ihan joo mut vähän ohuet" ja mä oon ihan et "mitää, eikä oo!" Tarvii olla oikeesti ohuet ja sillee päänahka kuultaa että huomaan ohuuden. Katson vain kuinka pitkät hiukset on :)

Uskoisin että hieman tästä ohuempia hiuksi olisi helpompi muotoilla. Plus ne ei olis niin h******n kuumat kesällä/jumpassa!

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 20:08
Kirjoittaja zubi
Enpä ollut tällaista aiemmin mitannutkaan. Lopputulos: ympärysmitta on 6,5 cm (paksuhko otsis jää ulkopuolelle). Ei mikään paksu tukka siis mulla, mutta kaiketi suomalaisittain ihan normaali.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 20:20
Kirjoittaja funky_chicken
Mäkin mittasin ekaa kertaa: 7,5 cm. Tukkanihan on kovin kerrostettu ja osittain pätkitty, joten tasapitkänä tulos olisi enemmän. Otsis on erikseen mitattuna 3,5 cm.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 21:51
Kirjoittaja -Ansku-
Ehkä tää pitäisi laittaa tonne tyhmiin kysymyksiin.. mutta jos on kiharat hiukset niin mitataanko ponnarin ympärysmitta kiharoista vai suoristetuista hiuksista  ;D Siis mun hiukset on paljon tuuheemmat luonnollisessa olotilassa, eli kiharana.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 21:56
Kirjoittaja Memmuuh
^ Mä mittasin kiharana, ja myöhemmin suoristettuna. Aikalailla sama mitta siitä ainakin minulle tuli, kun se mittanauha pitää kuitenkin kiristää tiukalle eikä se tuuheus vaikuta siihen mitenkään.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Maalis 2008, 07:41
Kirjoittaja Hunajapupu
Hunajapupu kirjoitti: Noin 10cm, riippuu vähän käytetyistä muotoilutuotteista ja shampoista sun muusta.
Äh, viime syksyisen runsaan hiustenlähdön seurauksena ponnarin paksuus on nyt 9 cm. :( Sentin verran siis pienentynyt.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 14 Maalis 2008, 15:01
Kirjoittaja -Ansku-
Mittailin ekaa kertaa ja tulos oli noin 8.5cm plus etuhiukset 3cm. Ihan ok mut olisin ajatellu et olis ollu enemmän  :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 18:16
Kirjoittaja Mellie
Kirjoitetaanpa mittaus tännekin, eli "takahiukset" on n. 7 cm ja otsis + kaikki muut lyhyet "etuhiukset" n. 4 cm. Viimeksi kun mittasin (alkutalvella?) ympärysmitta oli 7 cm, ja niitä etuhiuksia jotka ei yltänyt ponnariin oli paljon vähemmän kuin nyt, eli en viitsinyt niitä mitata. Tuntuu siis siltä että hiukset olisivat paksummat nyt! :) Ihan jäärkeenkäypää kyllä, sillä mulla oli hirveä hiustenlähtö syksyllä, eli oiskohan niitä nyt kasvanut takaisin..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 18:10
Kirjoittaja Kähmäräpälä
6½cm. Tosin kaikki hiukset eivät yllä ponnarille - otsatukka ja sitä "reunustavat" hiukset ovat siis pois laskuista ja näitä on kerrostettu aika paljon.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Touko 2008, 09:55
Kirjoittaja Noanna
En tiedä kuvittelenko vain mutta mulla on ponnarin ympärys kasvanut muutamassa kuukaudessa ainakin sentin, ellei enemmänkin.
Aikaisemmin se oli muistaakseni jotain 5-6 cm luokkaa, nyt olen useana päivänä saanut tulokseksi yli 7cm.
Mitenhän paksu ponnari mulle tuleekaan kun joskus saan kaikki katkenneet haituvatkin kasvatettua ponnarimittaan ::).

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 22 Touko 2008, 18:56
Kirjoittaja nita
Iskipä iloinen yllätys :) Mittasin huvikseni ponnarin ympäryksen (siitä ponnarista, mitä tästä nyt saa.. Otsahiukset ja noin puolet sivuhiuksista on vielä niin lyhyet, että ei yllä mukaan). Tuloksena hitusen päälle 8 cm.

Ja mie kun oon masennellu pari päivää sitä, että hiukset tuntuu hirveän ohuilta :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 22 Touko 2008, 19:08
Kirjoittaja Sylvia
Ilman otsatukkaa sain tulokseksi reilut 9cm. Otsiksen kanssa luulisin sen pyöristyvän tuonne 10cm. Lisäksi minulla on tuolla päällä aika paljon vielä uutta lyhyttä haiventa viime syksyisen kammottavan sulkasadon jäljiltä. Tulipa hyvä mieli, kun mittasin kun olen jotenkin kuvitellut, että mun ponnarin ympärys jäisi jonnekin 5-6cm tasolle. En edes tiedä mistä olin tähän päätelmään päässyt, kun en aiemmin ole edes yrittänyt tukkaani mitata. :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 23:28
Kirjoittaja Pesukarhu
heh, aika hauska topikki... nimittäin tota ponnarin ympärystä on aika hankala mitata ainakin yksin... ja se tulos herkästi muuttuu ihan senkin mukaan miten paljon sitä ponnaria sattuu puristamaan kasaan...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 16 Kesä 2008, 23:32
Kirjoittaja Sheppa
^Laita tukka (tiukalle) ponnarille ja mittaa ihan juuresta? Näin mä ainakin sain viimeksi mitattua. Ponnari oli vielä uutuudenkireä joten pidän tulosta luotettavana. Mä en edes jaksaisi yrittää ilman ponnaria... :P

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Heinä 2008, 10:53
Kirjoittaja pitkätukka
8,5 cm. Jos ei olisi otsista, olisi varmaan 9  :P. Ihan riittävä paksuus minulle.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Syys 2008, 19:25
Kirjoittaja Memmuuh
Aikasemmin olin saanut tulokseksi n. 6cm, mutta multa on nyt jonkin aikaa lähtenyt ihan älyttömästi hiuksia, ja mittasinkin sitten eilen että onko niitä niin paljon lähtenyt että hiusmassa olisi merkittävästi vähentynyt.
Hitto nyt se ympärysmitta oli enää 5cm! Haluan hiuslisäkkeet..  :-\

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Syys 2008, 19:29
Kirjoittaja lindaw
Noin 8 cm, mittaustarkkuus nyt on mitä on...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Syys 2008, 12:21
Kirjoittaja petomaani
Kun nyt vihdoinkin tukan saan taas pitkästä aikaa ponnarille, sain mittaustulokseksi tasan 10 cm. :) Hyvä fiilis :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Syys 2008, 18:55
Kirjoittaja Cabello
Ponnarini ympärysmitta on noin 7,5-8 cm (ilman etuhiuksia).

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Syys 2008, 16:09
Kirjoittaja Magia
Föönaamattomissa, kiharoille jätetyissä hiuksissa ilman otsista ponnarini paksuus on 8 cm. Luulin, että olisi ollut vähemmän, koska minulla on lähtenyt hiuksia ihan kauheasti murrosiässä, eivätkä ole kyllä oikein kasvaneet takaisin. Ne olivat sitten varmaan jotain 15 cm paksut ennen sulkasatoa, koska nämä tuntuvat nyt ihan tosi ohuilta. ;D Poikkis sanoi ennen mittausta, että liekö edes senttiä, hänenkin mielestään minulla on nykyisin suht ohut tukka etenkin entiseen verrattuna.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Syys 2008, 20:42
Kirjoittaja Eleonora
^Murrosikä on siitä " jännä" että mulla oli myös sulkasatoa teini-ikäisenä. Neljäntoista vanhana mulla oli TOOOSI paksu tukka, about 17 cm ja nykyään 12 cm. Kyllä, tukka oli ennen valtava.

Ja 8 cm ei IMo ole ohut ;)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Syys 2008, 21:33
Kirjoittaja J. Doe
Täti Kukkahattu kirjoitti: Muutama milli vaille 11 cm.
Ja tänään 9 cm. Hemmetin masentavaa!  Kyllä paha hiustenlähtö siis näkyy kuitenkin, vaikka kampaajani väitti, että ei se näy. Tämä tukka on ihan onneton katrihelena entiseen verrattuna. :'(

lis.
Oi, kiitoksia Virukselle sinne alle. Tuo ”kyllä se siitä versoo uudelleen” on ihana ja jotenkin äärettömän lohduttava! :-*

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Syys 2008, 23:40
Kirjoittaja Virus
^ Kyllä se siitä versoo uudelleen! "Mikä menee ylös, tulee myös alas."

10 cm ja rapiat. Sain ensin mittaustulokseksi jotain 25 cm kun aloin mittaamaan hiusdonitsia mukaan. ;D Bravo.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Syys 2008, 14:18
Kirjoittaja Cabello
^ Minä taas olen lukenut, että vaaleatukkaisilla ihmisillä on enemmän hiuksia päässään kuin tummilla.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Syys 2008, 14:20
Kirjoittaja Hunajapupu
^Mä muistelen lukeneeni, että vaaleatukkaisilla tosiaan on enemmän hiuksia kuin tummatukkaisilla, mutta vaaleat hiukset ovat selvästi ohuempia mistä johtuen vaaleatukkaisilla näyttää loppujen lopuksi usein olevan vähemmän tukkaa kuin tummahiuksisilla.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Syys 2008, 14:37
Kirjoittaja Eudokia
Miekin muistelen, että eniten hiuksia on vaaleatukkaisilla, sitten ruskeatukkaisilla ja vähiten punatukkaisilla. Siskolla on punertavat hiukset, mulla ruskeat, ja siskon tukka on paksumpi kuin omani. Eli yksittäinen hius on varmasti hänellä paksumpi.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Syys 2008, 14:44
Kirjoittaja Lyx
Päivitystä ponnariin: 9,5 cm. Etuhiukset eivät ylety mukaan mutta enpä usko että ne tuota mittaustulosrta paljon hetkauta. :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Syys 2008, 17:08
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Eudokia kirjoitti: Miekin muistelen, että eniten hiuksia on vaaleatukkaisilla, sitten ruskeatukkaisilla ja vähiten punatukkaisilla. Siskolla on punertavat hiukset, mulla ruskeat, ja siskon tukka on paksumpi kuin omani. Eli yksittäinen hius on varmasti hänellä paksumpi.
Mä olen kyllä kuullut, että punatukkaisilla on eniten hiuksia..  ???

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Syys 2008, 17:35
Kirjoittaja Memmuuh
Vaaleahiuksisilla on keskimäärin 150 000 hiusta, mustahiuksisilla 110 000, ruskeahiuksisilla 100 000 ja punahiuksisilla 75 000.

Nuin kertoo wikipedia. :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Marras 2008, 19:57
Kirjoittaja Tunturikarpalo
Vastasin 7-10 cm. Ympärysmitta on jotain 7,5 cm paikkeilla.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Marras 2008, 11:57
Kirjoittaja kleio
Mulla ympärysmitta 8,5, aika tyytyväinen olen.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Marras 2008, 12:09
Kirjoittaja Mellie
Mimii kirjoitti: Kirjoitetaanpa mittaus tännekin, eli "takahiukset" on n. 7 cm ja otsis + kaikki muut lyhyet "etuhiukset" n. 4 cm. Viimeksi kun mittasin (alkutalvella?) ympärysmitta oli 7 cm, ja niitä etuhiuksia jotka ei yltänyt ponnariin oli paljon vähemmän kuin nyt, eli en viitsinyt niitä mitata. Tuntuu siis siltä että hiukset olisivat paksummat nyt! :) Ihan jäärkeenkäypää kyllä, sillä mulla oli hirveä hiustenlähtö syksyllä, eli oiskohan niitä nyt kasvanut takaisin..
Nyt oli ponnari vieläkin 7 cm, ja lyhyempiä hiuksia 3 cm eli on ohentunut. No ei ihmekään kun kuukauden aikana hiuksia on lähtenyt tupoittain jokaisessa suihkussa ja muutenkin niitä irtohiuksia on joka puolella! :o :(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Marras 2008, 15:28
Kirjoittaja Kuririn
Ääh, hiukset ovat ohentuneet edellisestä 10,5 cm tuloksesta ja nyt sain 9 cm. Tilannetta pahentaa vielä se, että nykyiset kiharat luultavasti pörhistävät tulosta ylöspäin.  :(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 26 Marras 2008, 19:54
Kirjoittaja Kiivi
^ Olisipa minunkin hiukset ohentuneet yhdeksään senttiin. Entinen kuuden sentin ponnarini on nyt viisi senttiä.  :'( Saan kohta vaihtaa hiusluokituksessani kaksi i:tä yhdeksi.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 26 Marras 2008, 20:07
Kirjoittaja eslyn
Itselläni on ponnari ohentunut kuuteen senttiin. Tuntuu, että hiuksista on enää vain murto-osa jäljellä.  :(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 26 Marras 2008, 21:42
Kirjoittaja Tunturikarpalo
^ Te jotka surkuttelitte tuossa ylempänä ohentunutta ponnaria, niin ei tilanne ole välttämättä niin paha miltä näyttää. Se mittaustulos on voinut muuten vain heittää, tai sitten hiukset olivat enemmän litissä kuin viime kerralla... ehkä? ::)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Marras 2008, 23:46
Kirjoittaja Kiivi
^ Varmasti joskus noinkin, mutta minulla on tukka ohentunut ihan oikeasti. Päälaelta lähtenyt niin paljon tukkaa, että päänahka meinaa paistaa.  :-[

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 14:48
Kirjoittaja Cecilia
Mittasin äsken ekaa kertaa ponnarin ympärysmitan, ja 9 cm sain paksuudeksi. Ihan sopiva minusta, paljon paksumpia hiuksia olisikin varmaan melko työlästä muotoilla (kun jo nytkin menee tukan kihartamiseen piippaus-/suoristusraudalla noin tunti).

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Huhti 2009, 13:47
Kirjoittaja Kunis
Nyt on 13cm, ja kun hiusmäärittelyä varten mittasin niin oli lähemmäs 15. Silleen reilusti kuitenkin. Aiemmin ihmettelin kun kampaajat yms. kehuivat tukkaani paksuksi, ja hiljalleen olen ymmärtänyt että onhan se kai sitten.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 20:41
Kirjoittaja Heillow
Ponnarin ympärys 7,5 cm. Yllätyin positiivisesti, sillä omistan aika runsaat etuhiukset, sekä paljon lyhyttä hiusta, jotka eivät ponnarille ylety.  :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Touko 2009, 18:29
Kirjoittaja Chaos
ChaosBlack kirjoitti: Nyt kun huonot hiukset on kerran leikattu pois ja hiukset on paremmassa kunnossa, tasapitkät ja vahvat, mittasin ponnarin ympäryksen hyvin tarkasti niin tulokseksi tuli 12,5 cm. Ei enää harmitakaan niin kovasti, kun tukka lyheni ;D Nytpähän se kasvaa vahvana pitkäksi (toivottavasti).
Mun hiukset on ohentuneet ihan hirveän paljon :'( Ensinnäkin painoa on tippunut n. 10 kg, oon syönyt huonosti ja lisäksi tuossa oli noi värinpoistot minkä jälkeen päädyinkin takas mustaan lettiin. Siksi ponnarin ympärys on 8 cm enää. Tosin eihän sekään ohut ole, mutta silti! Tuntuu tosi pahalta.

Jos saan tässä nyt painon nostettua takas, syötyä monipuolisemmin ja riittävästi ja hoidan hiuksia kiltisti (siirryn ehkä hennailemaan mustaksi, jos se vaan onnistuu), niin ehkä se paksuuntuu joskus.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Touko 2009, 19:42
Kirjoittaja Fii
Mullakin on tällainen säälittävä 6,5cm ympärys. Mulla ei kyllä näytä hiukset ihan sairaan ohkaisilta. Nää on ohuet, mutta on kuitenkin paljon hiuksia, vaikka siis ohuita ovatkin. Ihan tyytyväinen oon näihin, ei mitään valittamista ympäryksen suhteen.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Touko 2009, 19:08
Kirjoittaja Hunajapupu
Piti muuttaa vastaus kategoriaan yli 10 cm. Vuonna 2006 paksuus oli 10 cm, vuosi sitten maaliskuussa 9 cm kun hiuksia lähti edellisenä syksynä tosi paljon ja nyt mitta oli 11 cm.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Touko 2009, 17:56
Kirjoittaja Aleese
Mun ponnari oli 6,5 cm. Hiukset on pesty eilen illalla, eikä mitään muotoilutuotteita ole käytetty. Joskus hiukseni tuntuvat paljon paksummiltakin, mutta eiköhän tämä "luonnontila" kerro kuitenkin parhaiten totuuden. Mulla yksittäiset hiukset ovat ihan superohuita ja niiden määrä on varmaan suht normaali.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Touko 2009, 19:27
Kirjoittaja Nemain
5,2 cm. Luulin, että olisi mennyt alle viiden sentin, kun sulkasatoa on sentään kestänyt jo aika kauan.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Touko 2009, 19:38
Kirjoittaja waif
mitataanko tä nyt arkitukalla paskasina (se 10cm) vai just tällättynä? :)

edit: mitattu siis kaksi päivää pesun jälkeen täysin ilman muotoilutuotteita, ponnarilla ollut sen kaksi päivää myös ja 10cm sain. voisin tukkapesupäivänä vielä mitata mitä se sitten on kun on tuuheutta lisää

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Touko 2009, 20:38
Kirjoittaja Hunajapupu
^Varmaan ihan kummin itse haluat, voit sitten vaikka mainita miten mittaustulos on saavutettu. :)

Mun 11 cm tulos tuli kahden kotipäivän päätteeksi puolilikaisilla hiuksilla, joissa ei ollut kummoisempia muotoiluaineita eikä tukkaa oltu mitenkään tupeerattu tai laitettu vaan se oli ollut sotkuponnareilla ja -nutturoilla tai auki edellisen pesun jälkeen.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Touko 2009, 15:16
Kirjoittaja kiwi
Aikaisemmin olin laittanut 8cm, mutta viikonloppuna (ei suoristettuna) oli 10cm.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Heinä 2009, 12:45
Kirjoittaja Mellie
Mimii kirjoitti:
Mimii kirjoitti: Kirjoitetaanpa mittaus tännekin, eli "takahiukset" on n. 7 cm ja otsis + kaikki muut lyhyet "etuhiukset" n. 4 cm. Viimeksi kun mittasin (alkutalvella?) ympärysmitta oli 7 cm, ja niitä etuhiuksia jotka ei yltänyt ponnariin oli paljon vähemmän kuin nyt, eli en viitsinyt niitä mitata. Tuntuu siis siltä että hiukset olisivat paksummat nyt! :) Ihan jäärkeenkäypää kyllä, sillä mulla oli hirveä hiustenlähtö syksyllä, eli oiskohan niitä nyt kasvanut takaisin..
Nyt oli ponnari vieläkin 7 cm, ja lyhyempiä hiuksia 3 cm eli on ohentunut. No ei ihmekään kun kuukauden aikana hiuksia on lähtenyt tupoittain jokaisessa suihkussa ja muutenkin niitä irtohiuksia on joka puolella! :o :(
Mittasinpa taas huvikseni kun tuntui että hiukset ovat paksuuntuneet kunnolla kevään ja kesän aikana. HAH! Tulokseksi sain 7cm + lyhyempiä hiuksia reilu 2cm, eli olisi muka ohentunut! >:( En kyllä ymmärrä, kun tuntuu paksummalta ja olisi ihan loogistakin että on paksummat nyt kun hiuksia on tämän vuoden puolella irronnut tosi vähän (verrattuna mitä irtosi viime syksynä monen kuukauden ajan). En sitten tiedä miten tämän selittäisi, ehkä hiukseni vaan tuntuvat paksummilta, ovat jotenkin enemmän kuohkeat tai jotain.. Harmittaa nyt tosi paljon kun menin mittaamaan, olisin saanut vaan elää siinä uskossa että mulla nyt on paksut hiukset.. ::)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Heinä 2009, 19:03
Kirjoittaja Camilla
Pitihän tätä kokeilla  :D 7cm sain, mielelläni ottaisin enemmänkin paksuutta

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 11:47
Kirjoittaja Neve
7cm. (Mukaan eivät yltäneet etummaiset lyhemmät hiukset) Olin pitkään siinä uskossa, että varmaan joku 5cm olis paksuutta. Yllätyin siis positiivisesti ;) Vaikka saishan tää tukka olla vähän paksumpi..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 13:46
Kirjoittaja Hilippa
Mittaustulokseksi sain 7,5 cm. Lyhyempi otsatukka ei yllä kiinni mutta se tuskin merkittävästi muuttaisikaan tulosta.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 15:19
Kirjoittaja kleio
Ohhoh, 9,5 cm. Viimeksi oli kahdeksan ja risat. Ehkäpä yli puolen vuoden juurikasvuilu on tuottanut tulosta. :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 21:27
Kirjoittaja nuunuu
Wow, olin varma että tulen vetämään pohjat tänne, eli jonkun todella vähäisen luvun, mutta jotenkin sain nopeasti kietaistuna tämän reuhkan kasaan jopa 8cm! Mittaustulos on hyvin epävirallinen hutaisu mutta ainakin yli sen 5cm jota kuvittelin :D Aikalailla kerrostetut hiukset kyseessä joten jonkinverran jäi vielä ylitsekin.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 12 Elo 2009, 23:46
Kirjoittaja Antur
Voihan kili. Miulta oikeasti ohenee tukka :( En nyt muista koska viimeksi olen ponnarinympärystä mittaillut, mutta muistelen tuloksen olleen 12cm kieppeillä, äskeinen mittaus sen sijaan tuotti tulokseksi enää aavistuksen alle 11cm. En tosin muista kuinka takussa tukka mahtoi olla edellisellä mittauksella, mutta on tämä ohentuminen ihan selkeästi havaittavissa jo näppituntumalla. Mitä pirua täällä oikein on meneillään, edellinen "kausisulkasato" oli keväällä 2006 ja nyt taas  :'( Voineekohan pelkkä stressi aiheuttaa (osittain pienellä viiveellä) tällaista, vai pitääköhän se kohta uskaltaa lääkäriin...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Elo 2009, 00:19
Kirjoittaja Reeta-
Mulla ympärys on suunnilleen 7,5cm. Saattaisi olla puoli senttiä lisää, jos etuhiukset yltäisi mukaan. Aika yllätys, sillä hiukset näyttävät tosi ohuilta.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Syys 2009, 22:24
Kirjoittaja pitkätukka
Ihmettelin yhtäkkiä, että ponnari tuntuu (ihan sen juuresta) tavallista paksummalta, kun alan tehdä nutturaa tms. Kaivoin mittanauhan esille ja ihan totta! Ponnari oli nyt 8,5 cm. Se oli aikaisemmin (keväällä tai kesällä?) 0,5 cm vähemmän. Tulos ilahdutti  :). Niin varsinkin, kun viime aikoina on tuntunut että hiuksia irtoaa todella paljon.

Reilut 4 kk myöhemmin (2/2010): Ponnari vain 7,5 cm. Tässä välillä on tapahtunut mystinen oheneminen.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 12 Joulu 2009, 13:30
Kirjoittaja Chaos
Jee! 10 cm! Tai ainakin 9,5 cm...eli normaalipaksut :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 12 Joulu 2009, 18:39
Kirjoittaja ohuthius
Ponnarinympärys noin 7,5 cm.  Saisi olla kyllä paksumpi...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 20 Joulu 2009, 23:21
Kirjoittaja BlueBerry
Mulla on ollut lapsena tosi paksu tukka, kuvia kun katsoo niin letti on varmaan ranteen paksuinen... Mutta harmi vaan tää on ohentunut jonkin verran kun oon rääkännyt (lue: värjännyt tumma-vaalea-tumma-vaalea muutaman kerrankin). Nykyisin ponnarin paksuus on noin 9cm, mistä olin iloisesti yllättynyt.  :) Itselläni on myös otsis, joka tekisi tuohon yhdeksään senttiin vielä pari senttiä lisää, eli voisin melkein sanoa hiusten paksuuden olevan 11cm jos tuon otsiksen ympäryksen saa laskea mukaan.  :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Joulu 2009, 10:07
Kirjoittaja Camilla
Toivon että johtuu kerrosten leikkuusta, enää oli 6cm ympärys :(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 21 Joulu 2009, 15:45
Kirjoittaja Belle
5cm, todella masentava tulos. Hiukset ovatkin tosi lirukunnossa, mutta eiköhän se tästä paksune kun saan kasvatettua kerrostukset pois. Kärsin järkyttävästä hiustenlöhdöstä e-pillerien lopetuksen jälkeen ja menin sitten alkusyksystä häpäissäni leikkauttamaan reilusti kerrostetun mallin, jota nyt yritän kasvatella pois ja kadun karsaasti.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 22 Joulu 2009, 10:01
Kirjoittaja kleio
kleio kirjoitti: Ohhoh, 9,5 cm. Viimeksi oli kahdeksan ja risat. Ehkäpä yli puolen vuoden juurikasvuilu on tuottanut tulosta. :)
Voihan jehna! Mittasin hiukset ihan huvikseni, kun tuossa oli mitta käden ulottuvilla. 10 cm ja risat! Mittasin monta kertaa, parista kolmesta eri kohdasta, ja aina oli vähintään 10 cm tulos! Toki latvat ovat vielä ohuemmat, mutta ei enää sekään ole sellainen liru kuin ennen. Ja enää viisi senttiä vyötärömittaan.&nbsp; <3

Kiitos O&H, kiitos Headshot, kiitos co-pesut, kiitos biotiini, kiitos Sante-hiusväri, kiitos juurekset.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 17:41
Kirjoittaja Sassy
4.5 cm on tämän hetkinen takatukka ponnarini, jos laitan samaan aikaan etuhiuksetkin ponnarille niin niistä tulee toinen 4.5 cm ja vielä kaikki sivuhiukset + takana olevat kerrokset puuttuvat laskuista&nbsp; ;D. En siis masennu ohuesta ponnarista, vaan jatkan kasvattamista ja toivon että joku päivä edes puolet hiuksista ylettyisi kiinni, haha. Täytyy muuten tarkkailla ponnarin paksuutta, hyvä tapa huomata kuinka kerrokset kasvavat, niihin kun muuten ei oikein kiinnitä huomiota&nbsp; :).

edit.
12.1.10 = 4.5 cm
13.3.10 = 5.3 cm
18.4.10 = 5.6 cm
17.6.10 = 6 cm
02.9.10 = 7.3 cm
26.10.10 = 8 cm

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 21:28
Kirjoittaja xXemoXx
Suunnilleen 6,5 cm&nbsp; :( Voi heittää vähän suuntaan tai toiseen, mutta ohut se on kuitenkin..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 11:56
Kirjoittaja octagon
Ei voi olla totta, 3 cm, ja vain otsahiukset eivät ylety ponnariin&nbsp; :o Silti mun hiukset eivät auki olevina näytä mitenkään erityisen onnettoman ohuilta, vaikka ovatkin laadultaan erittäin sileät ja yksittäinen hius on hentoa laadultaan. Kampaajan mukaan niitä hiuksia kuitenkin on paljon. Tästä uusi stressin aihe, surkea luiruponnari&nbsp; ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 18:57
Kirjoittaja eslyn
Huoh, hiustenlähtö vain jatkuu ja jatkuu! Ponnarin ympärysmitta on enää reilu 5 cm kun joskus muutama vuosi sitten nämä olivat vielä niin paksut. :( Päätin, että lopetan e-pillerit ainakin toistaiseksi, koska niiden aloittamisen aikoihin tämä sulkasato alkoi enkä enää yksinkertaisesti keksi muuta syytä..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 23 Helmi 2010, 18:26
Kirjoittaja EllaBella
9 cm, kiristin ja kiristin ja tuo oli sitten tulos. Pitääkö se kiristää oikeen kireeksi mittanauha siihen ympärille?
Mulla uupuu etuhiukset tuosta luvusta.

Olipa eka kerta kun mittasin ponnarini paksuuden. Kaikkea sitä tekeekin. Tästä mä en todellakaan informoi miesystävää.
;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 12:31
Kirjoittaja tragedia
Meinasin kyllä persiilleni lentää kun sain vihdoin aikaan mitattua - 9cm ja osa otsiksesta ja kerrostuksista ei edes yllä ponnarille&nbsp; :o

Odotin paljon pienempää tulosta kun muutama vuosi sitten oli päässä vielä niin revitty ja rääkätty (kuiturastat verotti tukan massasta kolmanneksen ja muu rääkkäys toisen mokoman...) liru, että tuntuu vaikealta uskoa, että tää ihan tuuhea ja jämäkkä kuontalo tosiaan on MUN tukka!

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 15:16
Kirjoittaja Spirelly
w00t&nbsp; :o Vastasin aikaisemmin ihan lonkalta, että ponnarin ympärys on alle 5 koska hiukset on musta ohuet, hennot ja niitä on vähän.. No ponnarin ympärys olikin usealla mittauskerralla aina sama 6cm, eikä lähellekään kaikki hiukset yllä ponnarille..&nbsp; Olen todella yllättynyt, mutta positiivisesti tietty&nbsp; :ts

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 20:23
Kirjoittaja -Mansikka_
Oikein tiuksati vedettynä mitta on 10cm,hassua olen aina luullut että tukka on ohut muttei sitten olekkaan ?

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 21:11
Kirjoittaja EllaBella
EllaBella kirjoitti: 9 cm, kiristin ja kiristin ja tuo oli sitten tulos. Pitääkö se kiristää oikeen kireeksi mittanauha siihen ympärille?
Mulla uupuu etuhiukset tuosta luvusta.

Olipa eka kerta kun mittasin ponnarini paksuuden. Kaikkea sitä tekeekin. Tästä mä en todellakaan informoi miesystävää.
;D
12 cm&nbsp; :o
Miten se noin tekee, minä kyllä taas kiristin ja kiristin.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 09:51
Kirjoittaja -j-
Mun kaikki hiukset ei tällä hetkellä yllä samaan ponnariin, takahiuksista tulee 7cm ponnari ja etuhiuksista lisäksi 2cm.

Tuossa eilen otin laskimen, googlasin ympyrän pinta-alan ja piirin laskukaavat ja aloin hommiin. Ja arvatkaa, mikä on yhden ison ponnarin ympärysmitta, jos siitä saa 2 pienempää, joiden ympärysmitat on 2cm ja 7cm??
Vastaus: 7,3cm!!

Että noin vähän on 2cm pikkuponnarilla vaikutusta, kun se lisätään 7cm ponnariin. Tiesin kyllä, että jos vain lasketaan 7cm ja 2cm yhteen, tulos ei ole oikea, mutta että noin vähän vaikuttaa tuo pikkuponnari, se tuli vähän yllätyksenä!

EDIT. Laskin myös Blueberryn ponnarit esimerkiksi (viesti ylempänä), eli 9 cm ponnari + 2 cm ponnari = 9,2 cm ponnari!

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 10:02
Kirjoittaja kleio
^ Ja sitten jotkut sanoo että matikkaa ei tartte isona, paitsi jotain prosenttilaskua alennusmyynneissä.&nbsp; ;D


Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 12:11
Kirjoittaja Triina
Tuota voi ajatella myös mukavasti niin, että pienikin lisäys tarkoittaa paljon hiuksia :) Vaikkapa 8 cm -> 9 cm, iso tuppo uutta tukkaa&nbsp; :)


Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 20:53
Kirjoittaja -j-
kleio kirjoitti: ^ Ja sitten jotkut sanoo että matikkaa ei tartte isona, paitsi jotain prosenttilaskua alennusmyynneissä.&nbsp; ;D
Hehe. Joo, täähän on paljon tärkeämpi sovellus, kuin alenusmyynnit!&nbsp; ;D
Triina kirjoitti: Tuota voi ajatella myös mukavasti niin, että pienikin lisäys tarkoittaa paljon hiuksia :) Vaikkapa 8 cm -> 9 cm, iso tuppo uutta tukkaa&nbsp; :)
Niin, tuohan on ihan totta. Aina kannattaa ajatella positiivisesti :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 01 Kesä 2010, 01:24
Kirjoittaja Kunis
13 sentistä 8 senttiin. Missä mun pääkarvat on :( Viimekuussa kävi aika kaamea kato (luulin muutenkin olevani raskaana),mutta kaipa tuota uutta puskee taas. Toiveillaan että mittaustulos kasvaisi pian.

edit: toki oon leikellyt otsista aika ronskisti kanssa talvella, mut niistä suuri osa yltää kohta ponnarille taas.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Syys 2010, 13:45
Kirjoittaja scarface
7-10, melkeen 8 cm oli vastikään mitattuna.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 09:38
Kirjoittaja Hipsu
Hipsu kirjoitti: Olin vastannut 5-7cm, mutta CB:n ja Mannan painostuksen ( ;D) vuoksi mittasin uudelleen. Sain 8,5cm, eikä niskatukka yltänyt siihen. Ei siitä kyllä paljoa tule, ehkä pikkasen vaille 9cm jos sen sais siihen mukaan. Tässä vaikuttaa kyllä kauheasti hiuslaatu, esim. luonnonkihara on aina niin pystyssä, ettei sitä oikeen pysty arvioimaan ton mittauksen avulla..
Otinpa pitkästä aikaa mitan kauhean sulkasadon jälkimainingeissa, ja onhan se ohentunut :-\. Just ja just 8cm pääsin, ja tuntuu kyllä itsestä ohentuneen silmissä. Tuntuu, että kai se on pakko pätkäistä reippaasti pois, jotta tästä vielä hyvännäköinen tulee.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 09:51
Kirjoittaja pitkätukka
pitkätukka kirjoitti: Ihmettelin yhtäkkiä, että ponnari tuntuu (ihan sen juuresta) tavallista paksummalta, kun alan tehdä nutturaa tms. Kaivoin mittanauhan esille ja ihan totta! Ponnari oli nyt 8,5 cm. Se oli aikaisemmin (keväällä tai kesällä?) 0,5 cm vähemmän. Tulos ilahdutti &nbsp;:). Niin varsinkin, kun viime aikoina on tuntunut että hiuksia irtoaa todella paljon.

Reilut 4 kk myöhemmin (2/2010): Ponnari vain 7,5 cm. Tässä välillä on tapahtunut mystinen oheneminen.
Niin se vain näkyy vaihtelevan... Ponnarilla on tällä hetkellä mittaa pari milliä yli 8 cm. Paksumpi ponnari saattoi johtua joskus aikaisemmin siitä, että kestoväri (ja sittemmin indigo+henna) turvotti hiusta vähän paksummaksi. Niskasta mitattava kohta on tällä hetkellä jo kokonaan värjäämätöntä hiusta.

Edit 29.7.2011: Myös otsis on nyt mukana, koska kasvatin sen pois.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 12:35
Kirjoittaja tnn
9 cm on ponnari juuri äsken mitattuna. Olin vastannut aiemmin tuohon, että yli 10 cm, liekkö sitten mittausvirhe vai tukka vähän ohentunut, en tiedä.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Tammi 2011, 11:12
Kirjoittaja Kahvikettu
Kyllä hirvittää, kun hiusten paksuus on vain sen 6,5cm. :( Toki ne ovat kärsineet, eivätkä kaikki kerrokset ja otsis ulotu ponnarille, mutta hui. Haluaisimpa tietää tasaisten käsittelemättömien ja hyvinhoidettujen hiusteni paksuuden.. Onhan mulla toki hyvin hennot karvat muutenkin, että en sitten tiedä.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Tammi 2011, 22:47
Kirjoittaja Sinimusta
9cm sain mitatuksi&nbsp; :) Yllätyin, oletin, että se olisi ollut jotakin 5cm.
Kaikki hiukset minulla eivät tosin ponnarille edes mene. Päällimmäiset eivät yllä kerrostusten takia, niskassa osa on vielä liian lyhyttä ja etutukka ei tietenkään mene ponnarille.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Maalis 2011, 09:35
Kirjoittaja cenadra
7,5 cm, eli aika keskiverto.
Mulla on loivat luonnonkiharat ja sen takia&nbsp; ne näyttävät paksummilta ja kaikki aina hämmästelee, kuinka ponnari on niin ohut, mutta mulla on yksittäinen hius todella ohkanen ja niitä on aika paljon.&nbsp; >:( Ja jos käytän paljon tosi hoitavia hoitoaineita+siloittajia, niin hiukseni suoristuu enemmän, menee pään myötäisesti ja näyttää ohuemmalta.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Maalis 2011, 13:37
Kirjoittaja Linnee-
N. 8 cm. Joskus vähän enemmän ja joskus vähemmän, riipuen muotoilusta, hoidosta yms. Pari lisäsenttiä ottaisin kyllä mielelläni vastaan! Tuntuu että letti näyttää tosi ohuelta :s

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 20 Heinä 2011, 16:25
Kirjoittaja Horros
Tänään juuri suoristuksen jälkeen 9 cm. Taitaa olla paksuuntunut viime kerrasta, tosin mittaustarkkuuskin on varmaan mitä on.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 15 Elo 2011, 23:54
Kirjoittaja Nele
En viitsi edes mitata mut vahva veikkaus on et ponnarin ympärysmitta on alle 5 cm. Sais olla kyl edes vähän paksumpi.&nbsp; :(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 16 Elo 2011, 00:39
Kirjoittaja Lauramainen
8,5cm ja etutukka vie varmaan melkein sentin, koska muistaakseni ennen sitä oli reilut 9cm? Aika vähän verrattuna, mitä oli joskus, mutta näillä mennään kun ei muutakaan voi.
Saa olla onnellinen, että oli edes niin paksut ja vahvat hiukset, muuten sen karvanlähdön ja värjäilyn jälkeen ei olisi edes tätä. Tosi pitkän aikaa hiuksia lähti aivan tupoittain. :/

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 16 Elo 2011, 14:52
Kirjoittaja kaksisarvi
Viimeksi kun oli pitkä tukka (pari kertaa blondattu ja kestoväreillä rääkätty + paksu otsis) ympärysmitta oli 7,5 cm. Mielenkiinnolla odotan, olisiko tällä kertaa paksumpi edes puolella sentillä..

Niin, ja ennen mittausta olin ihan varma että mun tukan ympärysmitta on alle 5 cm kun olen aina luullut sitä tosi ohueksi... Tollanen keskiverto tulos oli aika yllätys.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 18 Elo 2011, 21:48
Kirjoittaja Mjau
Mie mittasin juuri oman ponnarini ympärysmitan ja tulokseksi tuli 11cm&nbsp; :l Tukkaa on tullut hurjasti lisää, koska oon ollu värjäämättä hiuksia reilut 10kk. Samoin katkeilleet hiukset ovat kasvaneet niin pitkiksi, että yltävät hyvin ponnarille. Otsis on edelleen kasvatusvaiheessa, eikä ihan vielä yllä kiinni. Oon niin innoissani, sillä reilu vuosi sitten miun ponnari oli sellanen luikero, että oikein hävetti laittaa tukka kiinni. Ehkä hiusten hellä hoito on tuottanut tulosta :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Elo 2011, 15:41
Kirjoittaja miolla
Melkein bsl-pituinen tukka, ponnariin mahtui kaikki paitsi ihan etummaiset ja tulokseksi sain 7-8cm. Hiukset eivät näytä erityiset ohuilta, koska niitä on päässä melkoinen määrä, mutta silti olisi kiva jos ponnarissa tai nutturassa olisi enemmän tavaraa :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Joulu 2011, 12:34
Kirjoittaja Roadrunner
Mitä ihmettä, mittasin äsken hiukset ja sain tämän suoristetun liimarasvaletin ympärysmitaksi 8 cm :o Täytyypäs joku kerta mitata pesun jälkeen kun ovat normaalitilassa. Eihän nämä nyt paksut ole mutta ainakin paksummat kuin luulin :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Joulu 2011, 14:16
Kirjoittaja chai
Suunnilleen 8 cm, lyhimmät kerrokset edestä eivät yltäneet mukaan.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Maalis 2012, 07:22
Kirjoittaja Tiukukello
8 cm. Alaspäin mentäessä on vieläkin kerrostuslirua, joka kyllä näin jälkikäteen harmittaa. Otsis ei yllä vielä mukaan mittaukseen.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Maalis 2012, 09:48
Kirjoittaja julietjones
Ympärysmitta 9 cm. Oon positiivisesti yllättynyt. :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Maalis 2012, 10:14
Kirjoittaja Nala
n. 9,5 cm näytti olevan, ja vielä suoristettuna. Tosi yllättynyt olen, kun ovat tuntuneet paljon lirummilta kuin teinivuosina&nbsp; :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 18 Maalis 2012, 18:45
Kirjoittaja eadghe
Oho, 9 cm näytti mitta edelleen. Tuntuu että nämä ovat viimeisen parin vuoden sisällä ohentuneet huimasti mutta kyllä se mitta vielä silloin pari vuottakin sitten sanoi että 9 cm... Ilmeisesti olen vain vainoharhainen :P

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 18 Maalis 2012, 23:35
Kirjoittaja nysimum
Hahhah, nyt täytyy tunnustaa niin tyhmä juttu etten melkein kehtaa :D Mä oon koko ajan luullut, että paksuudessa puhutaan ponnarin halkaisijasta! Oon sitten hiljaa mielessäni ihmetellyt, että miten ihmeessä muka alle 5 cm ponnari on OHUT, ja kenellä muka voi oikeasti luonnostaan olla yli 10 cm paksu ponnari ;D ;D Voi elämä...

Mutta mittasinpa nyt sitten oman ponnarini, ja tulos on aika yllättävä o_O Ympärys 7 cm, vaikka iso osa hiuksista ei vielä edes yllä ponnarille + mulla on otsatukka ja sivuhiukset, jotka ei siis myöskään olleet mittauksessa mukana. Mä oon aina luullut et mulla on ohuet tai maksimissaan normaalit hiukset?

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Huhti 2012, 15:27
Kirjoittaja Mala Belen
Päälaen hiukset (ainoat, jotka yltävät ponnarille) ovat jotain 8cm luokkaa, joten jos omistaisin pitkät hiukset, olisi paksuus todennäköisesti jotain lähellä 20 cm:ä... Ehkä... Vaikea arvioida, kun kaikkein eniten ja paksuimpia hiuksiahan on yleensä siellä takana ja niskassa. Vastaavasti ohimoilla ohuemmalti.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 09 Huhti 2012, 15:36
Kirjoittaja Mai
Sain noin 8 senttiä. Mukava yllätys.&nbsp; :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 10:59
Kirjoittaja eivor
9,5 cm :) Edessä on joitain lyhyempiä haituvia, jotka eivät vielä yletä ponnarille. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt tuosta ympärysmitasta!

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 11:27
Kirjoittaja Triina
Sileänä, silikonikuorrutettuna ja pari päivää pesusta tasan 5 cm, ehkä pari milliä päälle. Pesun jälkeen tuuheampina voisi olla yli 6 cm. Huomattava parannus ohuimpiin aikoihin siis, tosin nythän tätä on taas varissut kuukauden verran ihan urakalla, kun vauva on 4 kk ikäinen... En silti stressaa pahemmin, koska näköjään mun hiuksilla on kuitenkin kyky tuuhentua. Nuttura vaan on surkea lapsen nyrkin kokoinen viritys, kun massaa on niin vähän. Pitänee opetella kikkailemaan ilmavuuden kanssa.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 14 Huhti 2012, 21:20
Kirjoittaja SlowCheetah
Mittailin ihan mielenkiinnosta itsekin, ja tulokseksi sain 6,5-7 cm ilman otsista (en saanut aivan tarkkaa tulosta, vaan mittaustulos vaihteli joka kerta vähän). Ainakaan omasta mielestä mun hiukset ei ihan onnettoman ohuet ole, semmosta keskitasoa, joten ei tuo mitta hirveesti yllättänyt.
Välillä tulee mieleen kun esim. melkein kaikilla naispuoleisilla Hollywood-staroilla on aivan jumalattoman paksuiksi laitetut hiukset, tietty lisäkkeillä yleensä, että onko käsitys "normaalipaksuisista" hiuksista muuttunut. Eli että aiemmin normaaleina pidetyt hiukset nähtäisiin nykyään melkeinpä ohuina, ja toisaalta täytyy olla hyvin tuuhean näköiset hiukset, jotta niitä pidettäisiin edes normaaleina. Vai onkohan se aina ollut näin, kellään viisaammalla kommentteja?&nbsp; :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 14:19
Kirjoittaja versicolori
Aiemmin oon mitannut ponnarin ympärysmitaksi 6,5 senttiä, mutta tänään tulokseksi tuli vähän päälle 7cm&nbsp; :) toivon, että tulisi vähän lisää paksuutta kunhan saan kasvatettua kokonaan oman väriset ja hyväkuntoiset hiukset. Jo nyt korvien tasalla (juurikasvun kohdilla) näkyy tasaista uutta kasvua ympäri pään, joten toivossa on hyvä elää.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 14:18
Kirjoittaja elisa-katriina
Olin joskus aiemmin vastannut 5-7cm ja silloin muistaakseni hiukset olivat juuri ja juuri yli 5cm. Tossa pari päivää sitten sain paksuudeksi 5,5cm ja tänään 6cm (ihan kaikki hiukset ei mene ponnarille). Joko on mittavirhe tai sitten sante-värjäys on antanut tuon puoli senttiä lisää ;D Ohuethan nämä silti ovat, muutama vuosi sitten olivat varmaan tuplasti paksummat >:(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 12 Touko 2012, 23:42
Kirjoittaja hampputukka
n. 9,5 cm. Joskus jopa 10 cm pesun jälkeen, silottavien tuotteiden jäljeltä 9 cm.

Mittasin tässä hetki sitten otsatukkani ja se on 4 cm paksu, joten kunhan vaan saan otsatukkani ja lyhyimmät kerrokset kasvatettua pois niin tukan paksuus saattaisi lähennellä jopa 15 cm!&nbsp; :) Saa nyt nähdä miten käy, toivottavasti tukka ei ala katkeilemaan tai muuten vain ohentua&nbsp; :-\

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Touko 2012, 00:14
Kirjoittaja Triina
^Ihan tuolla tavoin ynnäämällä ei koko hiuksiston muodostaman ponnarin mittaa voi laskea :) Kahdesta ponnarista (=kaksi ympyrää) pitää laskea pinta-alat, laskea ne yhteen ja sitten laskea tästä uudesta, isommasta ympyrästä ympärysmitta.

Esim. 10 cm ja 4 cm ponnarit muodostavat yhdessä suunnilleen 10,7 cm (pikaisesti ja ylimalkaisesti laskettuna).

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Touko 2012, 13:01
Kirjoittaja Jenje
Nyt ei ole mittanauhaa käsillä, mutta viimeksi kun mittasin, sain tulokseksi vähän alle 7cm. Vielä muutama vuosi sitten ympärysmitta oli lähempänä 10cm, eli en tiedä onko mun hiukset sitten vaan ohentuneet noin paljon. :-[

Toisaalta mulla on nyt jonkin verran kerrostuksia, jotka eivät yllä ponnarille, mutta silti tuntuu aika paljolta tuo oheneminen. Sinänsä mä en kyllä ole missään vaiheessa huomannut tavallisuudesta poikkeavaa hiustenlähtöä, ja mä kuitenkin olen aika hyvin perillä tuosta hiustenlähtötilanteesta, koska harjaan hiukseni aina ennen pesua ja siinä vaiheessa ne irtohiukset yleensä lähtevät. Mystistä.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Kesä 2012, 18:12
Kirjoittaja grizzie
Hahhah, otsatukkaa lukuunottamatta ponnarin ympärys on 3.5cm. Siis wau, en voi muuta kuin nauraa. Ihan hirveetä oikeasti, hankin kohta peruukin, jos hiukset eivä ala kasvamaan takaisin. :(

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 08 Kesä 2012, 19:39
Kirjoittaja Kisumirri
Noin 7,50 cm. Eka kerta ikinä kun mittasin&nbsp; :D Veikkaan että joku 10 vuotta taaksepäin on ollut ainakin pari senttiä lisää.. mutta ei mua sureta ettei tämä enää oo sellanen kamala pehko&nbsp; :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Helmi 2013, 23:27
Kirjoittaja enna
Suunnilleen siinä 7,5 sentissä mennään. Kyllähän tuo vähän vaihtelee esimerkiksi käytettyjen hiustuotteiden mukaan, mutta ihan peruspaksuus taitaa olla kyseessä. Kelpuuttaisin kyllä mielelläni paksummankin tukan.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 00:15
Kirjoittaja Kalevalatar
Mies auttoi mittaamaan ja tulos 8 cm ja ehkä pikkasen päälle. Odotin että olisi ollut vähemmän, mun hiukset eivät tunnu niin paksuilta. Ois varmaan paksumpikin, jos kaikki mun hiukset kasvaisi pitkäksi. Mutta ei, niska-, ohimo- ja etuhiukset ei kasva 5 cm pitemmäksi. Se on niin outoa!

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 17:12
Kirjoittaja Lila
Minulla ihan vähän alle 8 cm, täysin ilman aineita, eilen pestynä ja suorina - eli luiruimmillaan. Ihan positiivinen mitta, tukkani on vauvanpehmeää...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 17:30
Kirjoittaja Shirley
Suurinpiirtein sellaiset 6 senttiä näyttää nyt. Muutama kk sitten, kun mittasin ensimmäistä kertaa ikinä, sain tulokseksi 5,5cm. Liekö sitten mittausvirhettä, vai olisiko hiukset jopa paksuuntuneet. Kuvittelin kyllä paksuuden vielä pienemmäksi ja luulin, ettei ole edes sitä viittä senttiä. Hiuslaatu on mulla ohut, vaikka niitä hiuksia on (kuulemma) paljon. Saa nähdä sitten, minkä verran otsa- ja sivuhiusten kasvatus tuo mittaa lisää. Olisipa kiva tietää, minkä paksuinen hiuksisto on aikanaan ollut, ennen värjäysten aloittamista. Ainakin äitini on useampaan kertaan sanonut, että kyllä sinulla oli silloin lapsena niin paljon paksummat hiukset. Tosi kiva kuulla tällaisia kommentteja&nbsp; :-\

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 25 Helmi 2013, 17:38
Kirjoittaja kaksisarvi
Ponnarin ympärysmitta on kasvanut! :D Viimeksi kun mulla oli ponnarille menevä tukka, se oli 7,5 cm. Hius oli aika rankasti käsiteltyä. Nyt se on jo 8 cm, vaikka otsatukka ei vielä ylläkkään ponnarille.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 14:43
Kirjoittaja versicolori
pieces kirjoitti: Aiemmin oon mitannut ponnarin ympärysmitaksi 6,5 senttiä, mutta tänään tulokseksi tuli vähän päälle 7cm &nbsp;:) toivon, että tulisi vähän lisää paksuutta kunhan saan kasvatettua kokonaan oman väriset ja hyväkuntoiset hiukset. Jo nyt korvien tasalla (juurikasvun kohdilla) näkyy tasaista uutta kasvua ympäri pään, joten toivossa on hyvä elää.
Melkein vuosi tästä tilanteesta, tuolloin mittasin ponnarin ympäryksen niskasta.Tänään puhtaista hiuksista mitattuna ympärys on vähän päälle 8cm. Lisäksi kokeilin mitata korkean ponnarin ympärysmittaa ja pään päältä mitattuna saan milliä vaille 10cm tulokseksi &nbsp;0_0 &nbsp;tästä edistyksestä saan kaiketi kiittää hiuksista pois kasvaneita kerroksia ja otsatukkaa. Lisäksi nyt ponnari on mistä tahansa mitattuna pelkkää luomuhiusta, joten hiusten laatu on kohentunut jne..

edittiä Mittaavatko muuten muut juurekset ympärysmitan niskasta vai päältä vai molemmista?&nbsp; :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Huhti 2013, 11:11
Kirjoittaja Jippii
Jippii kirjoitti: 13 cm olis ponnarin ympärysmitta täällä. Hyvä mieli tuli, luulin että oon pudottanut hiuksia päästäni viime vuosina aivan älyttömästi.. Mutta kiva tietää että tallella on vielä ainakin osa&nbsp; :D

No just.&nbsp; >:( Vuonna 2008 ollut ympärysmitta 13cm, oli pakko laittaa sisko mittaamaan ja muutaman vuoden "juurestauon" jälkeen mittaa tulee vain 11cm. Tosin epäilen, että e-pillereiden lopetus vaikuttaa, jotenkin tuntuu että sen jälkeen on irronnut tota hiusta päästä sellaista tahtia, että heikompaa hirvittäis..

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 27 Huhti 2013, 00:46
Kirjoittaja Nadyosh
Täällä huimaavat n. 6 cm, tosin etuhiuksia en tuohon mitannut. Varmaan aina ollut suhteellisen samanpaksuinen, kiitos perimän oma hiustenpaksuus seuraa samoja linjoja mitä lähisukulaisilla, ei tässä kauheasti omat keinot auta eli jostain 10 cm haaveilu on turhaa. Onneksi tuuheuttavat muotoilutuotteet on keksitty&nbsp; ;D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 18 Touko 2013, 19:54
Kirjoittaja Heidijohanna
Ihan pikkuisen yli 5 cm tällä hetkellä. Kiitän myös tuuheuttavia tuotteita, tämän saa kyllä näyttämään huomattavasti paksummalta jo pelkästään muotoilutuotteilla ja föönaamalla :)

Kauhea kriisi ollut aina hiusten ohuuden suhteen ja aina olen ajatellut että KAIKILLA muilla on paljon paksummat hiukset kuin minulla ja en MISSÄÄN nimessä voi kasvattaa pitkiä hiuksia kun on tälläiset säälittävän ohuet hiukset. Mutta toi on ihan täyttä bullshittiä, vaikken ole vieläkään päässyt tästä asenteesta ihan täysin eroon... :/

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 26 Touko 2013, 18:58
Kirjoittaja Sassy
Sassy kirjoitti: 4.5 cm on tämän hetkinen takatukka ponnarini, jos laitan samaan aikaan etuhiuksetkin ponnarille niin niistä tulee toinen 4.5 cm ja vielä kaikki sivuhiukset + takana olevat kerrokset puuttuvat laskuista&nbsp; ;D. En siis masennu ohuesta ponnarista, vaan jatkan kasvattamista ja toivon että joku päivä edes puolet hiuksista ylettyisi kiinni, haha. Täytyy muuten tarkkailla ponnarin paksuutta, hyvä tapa huomata kuinka kerrokset kasvavat, niihin kun muuten ei oikein kiinnitä huomiota&nbsp; :).

edit.
12.1.10 = 4.5 cm
13.3.10 = 5.3 cm
18.4.10 = 5.6 cm
17.6.10 = 6 cm
02.9.10 = 7.3 cm
26.10.10 = 8 cm
Päivitystä: 9.3 cm ja nyt kaikki hiukset yltävät ponnarille. Uskon että värjäilyn lopettaminen kasvattaa myös tulevaisuudessa vielä hieman ponnarin ympärysmittaa, sillä nyt hiuksia on katkeillut aika paljon ja stressin takia tuntuu muutenkin hiuksia irtoavan reippaasti.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 17 Marras 2013, 20:42
Kirjoittaja höpönasu
8cm, just mies mittas. :D
Mittasin joskus aikasemmin itekin, mutta sain jonkun 4-5cm. Tais tosiaan olla mittausvirhe.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 18 Marras 2013, 22:23
Kirjoittaja Mustakuu
4cm, mittasin sitomalla narun mahd. tiukalle ja katkaisemalla sit. Pikkasen tahtoo masentaa ja ahdistaa. Kriisittää, täytyy kysyä joltakin kaverilta, paistaako mulla päänahka tämän rotanhännän alta...

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Marras 2013, 16:25
Kirjoittaja nima
Vaivaiset 6,5-7cm&nbsp; :-[&nbsp; Ennen oli huomattavasti paksumpi kuontalo, on vaan harvennut niin paljon ettei ole enää jäljellä kuin tämä onneton töyhtö - tai ainakin se tuntuu todella onnettomalta entiseen verrattuna. Ehkä joskus kasvaisi takaisin :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Marras 2013, 00:52
Kirjoittaja bubbs
Kun sidon ponnarin ihan päälaelle niin, että saan otsatukankin mukaan, kokonaisuus on noin 12cm. Yksittäiset hiukset eivät ole mitään kauhean paksuja, mutta niitä on aivan hillitön määrä. Tiheyden kyllä huomaa esimerkiksi kuivatessa - ei onnistu pikapesut, kuivuminen vie tunteja.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 28 Marras 2013, 13:59
Kirjoittaja versicolori
Mua kiinnostaisi kuulla, että mittaatteko ponnarin ympäryksen niskaponnarista vai/ja pään päältä, onko eri kohdista mitattuna eroa tuloksissa, onko jompi kumpi mittauskohdista/tuloksista teistä "oikeampi" ja oletteko huomanneet eroa siinä, jos mitataan puhtaita, likaisia, juuri rakennepaikkausta saaneita tms. hiuksia?&nbsp; :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 07:16
Kirjoittaja janniina
pieces kirjoitti: Mua kiinnostaisi kuulla, että mittaatteko ponnarin ympäryksen niskaponnarista vai/ja pään päältä, onko eri kohdista mitattuna eroa tuloksissa, onko jompi kumpi mittauskohdista/tuloksista teistä "oikeampi" ja oletteko huomanneet eroa siinä, jos mitataan puhtaita, likaisia, juuri rakennepaikkausta saaneita tms. hiuksia?&nbsp; :)
Mä mittaan itse ainakin puhtaina päälaelta, siis tuolta missä nyt muutenkin pidän ponnaria ylhäällä pään takana :D Tietenkin eri kohdissa on eroa, varmaan kerrostetuissa hiuksissa korostuu!

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 07:36
Kirjoittaja enna
Mä olen laittanut hiukset niskaponnarille ja mitannut siitä, tiedostaen toki ettei kaikki hiukset sinne asti ylety. Paksuusvaihteluja on mutta ei huomattavasti, yleensä joku puolisen senttiä. En itse osaa sanoa onko vastapestyissä ja likaisemmissa hiuksissa eroa, mutta kyllähän se yleinen pörröys ja ilmavuus venyttää mittanauhan lukua jonkin verran. Pitääkin kokeilla päälaelta mittaamista, siitä saisi koko tukan paksuuden :)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 31 Joulu 2013, 18:08
Kirjoittaja moderninainen
7cm, jossa ei ole mukana otsatukka ja satunnaiset sivuhärpäkkeet. Syksyllä alkanut järkyttävä hiustenlähtö, jota ei yhtään auttanut tukan rastoittaminen ja rastojen purku. Eiköhän tää taas tästä!

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Loka 2014, 14:50
Kirjoittaja Eudokia
Mittasin langalla ja viivoittimella ja tulos 8 cm. Monta vuotta sitten sain tulokseksi sentin enemmän, en tiedä mittasinko silloin väärin vai onko tukka harventunut.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 13 Loka 2014, 11:56
Kirjoittaja nima
Oho. Mittasin viimeksi vajaa vuosi sitten ja tulos oli jotain 6,5 -7cm väliltä. Nyt mitattuna ympärys oli 10,5cm! On vähän tullut haivenia ilmeisesti lisää&nbsp; :l Ja nyt ei edes otsatukka tullut mittaukseen mukaan toisin kuin viimeksi. Auttaa nuo vitamiinit sentään jotain&nbsp; ;)

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 19 Tammi 2015, 16:08
Kirjoittaja Aivina
En ollut koskasn aiemmin mitannut ponnarini paksuutta ja ajattelin, ettei se nyt niin paksu ole, korkeintaan viisi senttiä. Olikin iloinen yllätys, kun olikin kahdeksan!

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 04 Touko 2015, 08:06
Kirjoittaja syreeni
8cm oli kun mittasin äskön, aiemmin oli vaan 7cm. Jostain on tulle sentti lisää&nbsp; :D

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 17:27
Kirjoittaja enna
Ympärysmitta on kasvanut kahdeksaan senttiin.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 11:55
Kirjoittaja millamagia
8cm oli äsken kun mittasin ponnarin paksuuden

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 10 Heinä 2015, 12:23
Kirjoittaja karpalo
7,5 cm. Onneksi kiharat/laineet saa hiukset näyttämään vähän paksummilta.

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 24 Loka 2018, 15:41
Kirjoittaja piste
1.7.2017: 8+ cm
24.10.2018: 7 cm

Seurailen tilannetta :P

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Lähetetty: 15 Tammi 2020, 10:32
Kirjoittaja miero
Vähän yli 10 cm, muttei pyöristy yhteentoista. Ennen oli paksumpi, mutta aika on harventanut.