Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Leikkaukset sekä kampaukset
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Näin mainoslehdessä suoristusharjan ja aloin harkita sellaisen hankkimista. Netissä vertailin hintoja, mutta olisikohan pyöröharjamalli suoralle tukalle parempi kuin litteä harja? Vai olisiko uusi ilmakiharrin sittenkin parempi hankinta? Käytän yleensä hiustenkuivaajaa. Minulla on kuitenkin jo laitteita hiusten laittamiseen  ::).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja riinam »

Mää hommasin sitten tuollasen harjan minkä linkkasin ylempänä. Mun hiuksia sillä ei suorista, siloittaa kyllä, niskahiukset on liian vaikeat. Mutta nätit ja kestävät kiharat sillä kyllä tekee! Jotenkin ihan omaa luokkaansa ne.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ Miten ne kiharat sillä oikein saa tehtyä? :o Olen ikuinen täydellisen kihartimen metsästäjä...
1bMii, vaalennettu.
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja riinam »

Ihan niinkuin vaikka suoristusraudalla. Alkaa harjaamaan suortuvaa, niin vaan pyöräyttää harjaa ja vetää hitaasti hiusten läpi. Yritän katsoa ettei suortuva mene kuin kerran harjasten läpi, mutta harja on mahdollisimman käännetty niin että hiukset jäähtyvät sen takana kiharan muotoon. Millään muulla en ole saanut yhtä kauniisti käännettyä kasvojen vierestä hiuksia ja ovat kestäneet kyllä pesuun asti.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ No niinpä tietysti. Mietin vaan että eikös tuo vaan suorista, mutta loogista, että kihartaakin samalla tavoin kuin suoristusrauta. Kuulostaa kyllä tosi hyvältä, tuota voisin harkita. Aiempi kihartimeni hajosi viime talvena ja olen siitä asti pähkäillyt, millä sen korvaisin. Kiharrinpuikko löytyy, mutta en oikein sitä tykkää käyttää. Olen tosi laiska laittamaan hiuksia, joten helppous ja kiharoiden kestävyys on oleellista.  :)
1bMii, vaalennettu.
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja riinam »

https://www.youtube.com/watch?v=TP3BNQUSaI0 Mun mielestä tässä videossa näkyy aika hyvin, millaista jälkeä saa aikaan. Mulla on siis itsellä bob/lob, ulottuu just ja just hartioille, joten toi kihara alkaa jo heti juuresta, pidemmillä hiuksilla ei varmaan jaksa vielä sieltä asti kihartua, mikä näkyy videolla. Just tollasta isoa glamour-kiharaa tulee mulla.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

GHD:n Oracle on pakko hankkia heti, kun se vain saapuu Suomeen, maksoi mitä maksoi ja varmasti maksaa maltaita. En ole löytänyt mieleistä puikkokiharrinta ja niiden käyttökään ei oikein onnistu niin hyvin, helposti ja nopeasti kuin haluaisin. Tuo Oracle voisi ainakin teoriassa olla suht helppokäyttöinen, samaan tapaan käytettävä laite kuin suoristusrautakin. Täytyy seurata millaisella aikataululla kiharrin lanseerataan Suomessa.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja lynx »

Toi Oracle on kyllä kiinnostava. Mulla on ollut GHD:n suoristusrauta varmaan yli 10 vuotta, mutten vaan osaa väsätä niitä suoristusrautakiharoita vaikka kunka yritän, joten melko vähällä käytöllä on... Puikkokihartimiinkaan en ole oikein ihastunut. Siinä palaa näpit ja mukana tullut michaeljackson-käsine on kömpelö.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja naapio »

Tuollaista lainerautaa minunkin tekisi mieli kokeilla. Olen käyttänyt Curl Secretiä tytyväisenä, se on ollut tällaiselle tumpelolle tosi hyvä hankinta. Sen spiraalikiharat vaan eivät aina ole sitä, mitä haluan. Suoritusraudalla en ole oppinut kihartamaan, hiukset tuntuvat liukuvan huonosti sen läpi. Eikä puikkokiharrin tai tavallinen kiharrusrautakaan olleet mulle sopivia, käristän niillä korvani. Onko tällaisesta jo jollakulla kokemusta?
Raitoja käpälään!
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja naapio »

Vetäisin tukan tarrapaplareille ja sumutin vähän vettä päälle. Nopeutin kuivumista föönillä ja annoin olla päässä noin puoli tuntia. Papiljottien irrottaminen oli yhtä tuskaa, tukka on varmaan niihin liian pitkä ja ohut, koska se tarrautui kiinni niin monikertaisesti. Lopputulos oli kyllä oikein sievä, mutta tukkaa lähti irti repiessä niin paljon, että sai jäädä viimeiseksi kerraksi vähään aikaan. Lyhyempään tukkaan käytin näitä ilman ongelmia, mutta tämä nykyinen lapaluumittainen oli liikaa.

Tykkäsin kyllä muuten tosi paljon ilmavan kuohkeasta lopputuloksesta. Toimisivatkohan lämpörullat?

Päivitetään vähän samaan viestiin. Bongasin Torista Remingtonin jumbo-lämpörullat kympillä. Miten näitä pitäisi käyttää? Miten on mahdollista, että saan vähemmän volyymiä tukkaan, kuin tavis tarrapaplareilla? Ensimmäisellä kerralla eivät varmaan olleet vielä kuumenneet tarpeeksi. Pidin päässä ehkä tunnin, alla oli L’Orealin Tecni Artin PLI kihara-juttua ja lakkaa. Loivaa lainetta, joka suoristui nopeasti. Toisella kertaa tänään pohjana sama PLI, mutta ei lakkaa alla, kuumensin rullia reilusti ja niiden kiinnityskin onnistui tiukemmin kuin ekalla kerralla. Pidin päässä, kunnes tuntuivat viileiltä ja tulos oli taas loivaa lainetta, joka suoristui nopeasti.

Aineissa ei pitäisi olla vika, tuo PLI on toiminut muiden kiharajuttujen kanssa hyvin. Kun nyt jo vähän ärsyyntyneenä kiharsin nopeasti ponnarin hännän idioottivarmalla Magic Curl -hävelillä, pysyi se kiharalla reilut 6 tuntia.
Viimeksi muokannut naapio, 19 Kesä 2021, 01:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raitoja käpälään!
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Jessie »

^Onko samettipaplarit vaihtoehto? Siirryin aikoinaan pitkän tukan kanssa niihin, kun tarrapaplareiden repimisefekti alkoi tympiä liiaksi.
Vaativat vain erillisen kiinnityssysteemin, itsellä ollut tämäntyyppisiä linnunnokkaklipsejä käytössä

Kuva
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^Suoristin joskus hiuksiani jättirullilla ja hankin tarrapapiljottien tilalle sileitä muovisia rullia, joita löydät magnetic hair roller-nimellä googlella. Niitä löytyy kaiken kokoisina. Nuo tosin täytyy kiinnittää täysin märkään tukkaan, tai eivät pysy. Kiinnitykseen tarvii lisäksi metalliset klipsit.

Mitään magneettista noissa rullissa ei ole. Olen ymmärtänyt, että nimitys tulee siitä että märkä hius tarttuu rullaan kuin magneetti.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja naapio »

Ehkä tosiaan tarrattomat papiljotit voisivat toimia.
Pysyykö samettiversiot tai muovituubit kunnolla päässä tuollaisilla knipsuilla? Mulla on tarrapaplarien kanssa ollut saman näköiset muoviset käytössä, niillä voisin koittaa.

Nuo lämpörullat on ihan tuskaa saada pysymään paikallaan, meinaavat heilua puolelta toiselle, eteen ja taakse vaikka kiinnittäisin kahdella pakkauksen mukana tulevalla metallipinnillä jokaisen.
Raitoja käpälään!
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Kuinka suuren halkaisijan rullia haluaisit käyttää?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Onko kokemuksia suoristusharjasta vs suoristusrauta? Onko tuo suoristusharja hellävaraisempi hiuksille? Ei raaskisi kauhean usein käristää hiuksia suoristusraudalla, mutta haluaisin pitää useammin luonnonkiharia hiuksiani suorana.
Vastaa Viestiin