Kuinka usein käyt kampaajalla?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Kuinka usein käyt kampaajalla?

Kerran viikossa
0
Ei ääniä
Kerran kahdessa viikossa
1
0%
Kerran kuukaudessa
20
6%
Kerran kahdessa kuukaudessa
50
14%
Kerran kolmessa kuukaudessa
75
21%
Kerran puolessa vuodessa
94
26%
Kerran vuodessa
30
8%
Kerran kahdessa vuodessa
19
5%
En käy kampaajalla
68
19%
 
Ääniä yhteensä: 357

Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Korkeintaan kerran vuodessa. Alkais olla taas ajankohtaista, sillä sivuhiusten kasvaessa tarpeeksi en osaa enää leikellä niitä itse tai edes miehen avustuksella samanlaisiksi molemmilta puolin.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Kaksi kertaa vuodessa, eli reilun 5 kk:n välein tulee suunnilleen käytyä. Kasvattajana luovun puolen vuoden välein muutamasta sentistä ja samalla yleensä värjätään hiuksia lähemmäksi omaa väriä. Tuntuu että tämä omanvärin kasvatus on ikuisuusprojekti, joka ei pääty koskaan. Nykyään olenkin hyväksynyt tilanteen että värjään kampaajalla kerran puolessa vuodessa aina koko pään mahdollisimman lähelle omaa väriä, mutta jo puolen vuoden päästä väri on jälleen niin lämmin latvasta että pakko värjätä koko pää tasaisen lopputuloksen saamiseksi. Ensikerralla ajattelin tosin ehdottaa että jos kokeiltaisiin vain raidoittaa. Nyt kun hius on vähitellen alkanut saada pituutta en millään haluaisi rääkätä sitä, edes puolen vuoden välein.
Viimeksi muokannut Sassy, 14 Huhti 2011, 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Kata

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja Kata »

Käyn noin kolme kertaa vuodessa, joskus vain kaksi.  :-[ Pyrkimyksenä olisi istua kampaajan tuolissa joka kolmas - tai vähintään joka neljäs kuukausi.

Kampaamokäyntejäni harventaneita syitä ovat olleet muun muassa se, etten ole ollut tyytyväinen lopputulokseen edellisellä kerralla sekä se, että olen kasvattanut hiuksiani jotain tiettyä tilaisuutta varten (kuka takoisi kallooni, että siistityt latvat näyttävät paremmilta?). Joskus olen vain ollut laista kampaamoajan varaamisen suhteen, kun olen halunnut vakkarikampaajalleni, mutta en ole ollut varma siitä, milloin liikun siellä päin.

Leikkaan siis hiukseni kampaajalla, mutta värjäyksen suoritan itse noin kerran kuussa jollakin tummanruskealla sävyllä. Värjäyksen lopputulokseen olenkin ollut lähes poikkeuksetta tyytyväinen.  ;)
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja bast »

En koskaan ole ollut innokas kampaajalla kävijä ja erään värjäyskatastrofin jälkeen se jäi kokonaan. Viimeksi kävin 6-7 vuotta sitten.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja zubi »

Käyn nykyään 5 (joskus 6) viikon välein. Onhan se aika järkkyä rahamenoa kun joka kerta menee 70-85 euroa, mutta olen todennut, että näin pystyn edes suurin piirtein sietämään hiuksiani. En ole enää aikoihin värjännyt tyveä eli oma sävy pohjalla. Sitä pitää raidoittaa melko tiheästi, ettei yleisilme tummu kovasti.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

En käy kampaajalla. Leikkaan itse hiuksiani ja pystyn antamaan kotona niille naamioita. En taida tarvita kampaamojen palveluita. Päänahkahieronta jonkun muun tekemänä olisi kyllä ihan kiva :)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Käyn noin kerran vuodessa siistimässä latvoja. Parin kuukauden sisään olisi taas sen aika. Joitain vuosia sitten minulla oli pitkään otsis ja enemmän kerrostuksia ja silloin kävin noin 5 kk välein ja siinä välissä aina tasoittelin itse otsista. Hiuksiani ei ole koskaan värjätty kampaajalla vaan vaalennan tyvikasvun kotona. Olisi ihana joskus käydä värjäyksessä, mutta en halua "jäädä koukkuun".  ;)
1bMii, vaalennettu.
Janda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:17

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja Janda »

Ennen kavin tosi saannolliseti n. 6 viikon valein mutta nykyaan vain 2-3 kertaa vuodessa. Siistin latvat ja vaalennan tyven itse, kasvatus kun on kovassa kaynnissa. Valilla entinen kampaaja kaveri saksii otsatukkaa parempaan kuosiin.
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.
|Piija

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja |Piija »

En käy myöskään enää kampaajalla. Saan (ja osaankin vuoden opiskelun jälkeen) tehdä itse kaiken tarvittavan itselleni. Tietenkin koulussa on joku leikellyt, värjännyt ym. mutta kasvatan, joten en anna enää kenenkään koskea ja värjään pelkästään suoraväreillä.  :)
scarface

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Nyt noin 5 vkon välein, tukka kasvaa muuten ihan liian nopiaa.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

Mä tasautan latvoja yleensä noin 3 - 6 kuukauden välein. Viimeksi tosin leikkasin itse, mutta tulos ei ollut yhtä hyvä kuin kampaajalla, joten taitanen palata kampaamokeikkoihin.  :D  Jatkossa myös harkitsen latvojen leikkauttamista useammin. En kasvata ja yleensä annankin ottaa jonkun 5 - 6cm, niin miksi en leikkauttaisi latvoja tiheämmin, mutta vähemmän, ja nauttisia tuoreista, hyväkuntoisista latvoista useammin.

Edit. Vaihdoin ääneni "kerran kahdessa kuukaudessa" vaihtoehtoon, sillä siihen aion tästä eteenpäin pyrkiä.
Viimeksi muokannut Pähkinä, 17 Maalis 2011, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Pari kertaa vuodessa on yleensä tullut käytyä mutta nyt ajattelin olla pari vuotta parturilakossa koska en ole varmaan koskaan ollut tyytyväinen tultuani kampaajalta. Aina olen jotenkin onnistunut lyhentämään hiuksiani ihan liikaa ja rumaan malliin. Latvojen tasoittelu pitäisi opetella tekemään itse  ;D
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
LP_Alice

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Viime käynti kampaajalla oli 1.7.2010 ja siihen saa jäädä. Ei silleen, että olisi ollut jotenkin karmaisevan huono kokemus, mutta koen, että tunnen itse hiukseni paremmin ja myös sen, mitä niille haluan tehtävän. Mä en muutenkaan tykkää maksaa mistään palveluista, oon aina semmonen "kyllähän mä nyt tän voin oppia ja hoitaa itse!" ;D

Vastasin siis etten käy kampaajalla.
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja Rory »

Piti vaihtaa tuohon tuo oma ääni, kun nykyään käyn ehkä 2krt vuodessa vain. Viimeksi kävin leikkauttamassa tukkaa joskus syys-tai lokakuussa. Syksyllä värjäsin itse ja nyt on pitänyt jo pitkään värjätä tai värjäyttää mutta laiska kun oon...

Olisihan se kiva käydä useammin, mutta toisaalta ei näin kotiäitinä pysty kovin usein kampaajalla ramppaamaan eikä niitä aikoja ole helppo sumplia päiväaikatauluun (pitäs jostain saada lapsenvahti jne).
kivi

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Viesti Kirjoittaja kivi »

Viimeksi kävin toissapäivänä ja seuraavan kerran menen kesä-heinäkuussa. Toivottavasti saan latvat pidettyä kunnossa, että ei tarvitse aiemmin mennä napsimaan kaksihaaraisia pois.
Vastaa Viestiin