Hiusmallikriisi

Leikkaukset sekä kampaukset
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Vielä kampaajan tuolissa uusi hiusmalli näytti mielestäni kivalta, mutta tänään olen tuskaillut sen kanssa koko päivän. Malli on minulle jotenkin ihan väärä, tuntuu korostavan kasvojeni pyöreyttä. Otsahiuksetkin on leikattu mielestäni vähän omituisesti. Jotenkin tämä malli tuntuu kauhean tätimäiseltä, enkä tunne oloa omaksi itsekseni. Kaverini lohdutteli tänään että totun tähän varmasti, mutta en oikein usko, kun jo nyt harmittaa näin paljon. Pitää varmaan siirtyä pitämään otsahiuksia pinnillä takana, kun ne näyttävät nyt jotenkin niin omituisilta. Ja kun menin kampaajalle juuri sen takia, että pääsisin pinnien pitämisestä eroon, ja saisin jonkun kivan mallin...  :-\
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


^En tiedä osaanko selittää tätä nyt oikein, mutta mulla käy ainakin usein niin että oon aluksi vähän kauhuissaan juuri leikatun otsatukan kanssa. Tuntuu että se näyttää "liian täydellisesti leikatulta" ja jotenkin peruukkimaiselta, eilen juuri totesin miehelle että näytän ihan mieheltä kun tuntuu juuri tuolta että kasvot on niin leveät otsiksen kanssa,  mutta toisaalta tiedän kokemuksesta että heti kun se juuri leikatun tukan "täsmällisyys" lähtee eli vajaa viikko kampaajakäynnin jälkeen näyttää jotenkin kotoisammalta malli.

Voi toki olla, että sun mallissa ei ole kyse tuosta samasta, mutta antaisin kuitenkin vielä hieman aikaa sille otsikselle muotoutua omaan tyyliin. Sulla on kuitenkin niin upeat silmät, että otsis korostaa niitä varmasti hienosti! Toki jos alkaa näyttää pidemmän päälle siltä, ettei mallia ole leikattu hyvin, niin kannattaa käydä korjaamassa kampaajalla. Niin ja otsikseenhan voi kokeilla eri muotoilutapoja: kääntää latvoja sisäänpäin tai jättää sen suoraksi, kammata sivulle tms. kokeilla mikä istuu itselle. Älä vielä luovuta  :)
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

^ Kiitos kannustuksesta!  :-* Minulla on kyllä ennenkin ollut otsis josta pidin kyllä, mutta tämä on jotenkin erilainen, vähän pottamaisempi ja pyöreän mallisempi kuin aikaisemmat, ja myöskin vähän ohuempi. Nyt pesun jälkeen otsis asettui vähän paremmin kuin odotin, onneksi.  :D En osaa oikein itsekään selittää, mikä tässä otsiksessa nyt tökkii niin pahasti. Tunnen oloni vähän beatlesmaiseksi tässä tukassa, siinä kai osasyy.  ;D
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

^Heheh mulla on kans just sivuilta pyöristetty otsis nyt ja vähän samat 60-lukufiilikset kampaamokäynnin jäljiltä ;D Onneksi otsis asettui mullakin tänään pesun jälkeen kivemmin. Musta tuntuu että kampaajat jotenkin ylimuotoilee välillä myös otsiksen niin, että se näyttää oudolta kun leikkauskin on vielä niin terävä. Auttaisiko jos sitä otsista paksuntaisi lisää jos tuntuu ettet viihdy ollenkaan nykyisessä?

Suuremman ongelman mulla muodostaa pituus ja huomasin kotona, että hiuksia olisi ehkä saanut kerrostaa enemmän edestä. Nyt kun otsista on pyöristetty ja kerrokset loppuu poskipäihin ja seuraavat pituudet alkaa jo osua hartioihin niin tuntuu, että se kasvojen pyöreys ja leuka korostuu liikaa. Ei kai se auta mulla kuin kestää kasvatusvaihe. Voi kun pääsisin jo kainalomittaan!  :-\  Kesätukka kutsuu kovasti tällaisella epämääräisellä mallilla.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

^ Heh, mehän voidaan pian perustaa bändi.  :D En tiedä kyllä uskallanko mennä minnekään kampaajalle "paksuntamaan" tätä otsista, kun minulla ei ole oikeastaan mitään luottokampaajaa, ja minun tuurillani lopputulos olisi entistä pahempi.  ::) Voipa olla että kasvattelen tätä otsista tässä nyt, ja sitten myöhemmin menen taas arpapelillä jonnekin kampaamoon toivomaan vähän perinteisemmän muotoista otsista.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Mulla on kriisinpoikanen. Kampaaja vetäisi viimeksi mun suojaotsiksen pois (pitkä sivuotsis tai päälakiheitto, lapsella on monta nimeä  ;D ) ja mä en osaa olla tällaisella lyhyellä otsiksella enää. Mun piti värjätä tämä nyt, kun on noin sentti hiirenharmaata punaisen perässä, mutta ajattelin sittenkin varata vaan kampaajalle ajan loppukuuhun. Kun mun hiuslaatu on paksuhko, niin useimmiten tämä näyttää vaan isolta punaiselta, muhkuiselta pallolta. En vaan osaa laittaa tätä niinkuin on tarkoitettu. Onpas sekavaa... Tämä vaan ei jotenkin tunnu istuvan mun päähän, mun kasvoihin.

Malli on siis tämä, mutta kasvanut vähintään pari senttiä.
*kuva poistettu*

En osaa pitää enää otsista noin, vaan vedän sen aina sivuun.

Tältä näyttää bad hair dayna:
*kuva poistettu*

Lähinnä mä mietin, että alanko mä kasvatella (ja näytän hölmöltä vielä pitkään) vai pyydänkö kampaajan vetämään kunnolla lyhyeksi. Moni varmaan muistaa, että mun kampaaja tekee useimmiten oman tahtonsa mukaan ja useimmiten lopputulos on välillä kiva-upea. Kerran muutamassa vuodessa tulee sellainen, mikä osoittautuu käytössä vähemmän toimivaksi. Kyllä mä aina saan esittää toiveita, jos sellaisia on. Samoin en ole enää tuosta punaisesta väristä niin varma. Rassaa värjätä joka kuukausi selkeää tyvikasvua piiloon.

Eniten ärsyttää se, että nyt kun olisi bileitä tiedossa, niin tukka on kaukana bilekunnosta.
Viimeksi muokannut funky_chicken, 21 Elo 2013, 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lonka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1132
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:19

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Lonka »

^ Ei toi nyt niin karsea ole :)  Tuossa viimeisessä kuvassa etutukka näyttää mun mielestä tosi hyvältä, tai sitten on vaan hyvä kuvakulma ;D
Mutta mä sinuna leikkauttaisin vielä lyhyemmän, koska siitä on paljon helpompi kasvattaa järkevän näköisesti pidempää mallia. Tai ainakin mulla melko tasamittainen malli kasvatusvaiheessa näyttää niin pahalta, että olisi parempi kulkea paperipussi päässä. Kunnolla pätkitty malli on helpompi tapaus, kun siitä ei tule epämääräistä pottaa missään vaiheessa. Voihan korvien päälle jättää silti hiuksia, mutta pätkiä päälliosaa reilusti lisää. Sitten on helpompi saada päälliosa järkevän näköiseksi.
Viimeksi muokannut Lonka, 11 Kesä 2010, 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Kiitti kommentista, Lonka! Onhan se totta, että jos tästä lähden kasvattamaan, niin tää tulee olemaan tosi pallopotta. Täytyy neuvotella kampaajan kanssa. Toisessa kuvassa mua eniten sieppaa tuo juurikasvu, mikä näkyy tuossa "pulisongin" kohdalla, ihan kuin olisin kalju. En uskalla nyt laittaa enää pysyvämpää väriä ennen kampaajaa, mutta kävin tänään hakemassa suoraväriä, että saan vähän tyveä piiloon ja väriin ytyä.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Tahtoisin peruspolkkatukan etuhiuksilla, mutta a) se ei varmasti sopis mulle b) joudun tupeeraamaan hiuksia päältä ja siinä katoaisi koko mallin perusajatus. En halua polkasta kuitenkaan pallotukkaa ja tuupeeraus tekee palloefektin. Ja miks ihmeessä menisin tuhoamaan vaivalla kasvattamani hiukset kun kuitenkin katuisin sitä hetken päästä. Haluan myös joka toinen päivä pitkän tukan sekaisilla laineilla niin kuinkas suorasta polkasta sellainen taiotaan... Puhukaa järkeä mulle :).
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Ihanaa, ensimmäinen viestini ja heti löytyi ketju missä olen kuin kotonani  ;D
Eli hiusmallikriisi jo vuodesta -80.

- Hiusten väri on tällä hetkellä punainen Garnierin 100% Color 6.60 Punainen.
- Ihon väri on vaaleanpunainen kuin possulla (enkä ees rusketu, muutun vaan vaaleanpunaisesti palaneena tiilenpunaiseksi ennen kuin punotus taas lauhtuu possunpunaiseksi.)

- Hiukset on ohuet, mutta niitä on paljon. Kirottu luonnonkiharakin löytyy.
- Olen ns. juicetukka, eli päältä on ohuenlaisesti ja päälaki lähes paistaa, mutta niskassa sitten senkin eestä  ::)
- Hikoilen päänahasta, joten tukka menee herkästi likaisen näköiseksi ja oloiseksi, pestävä joka toinen päivä vähintään.
- Otsatukka menee likaisen näköiseksi noin kahdessa tunnissa pesusta (tällä hetkellä se menee melkein korvan taakse ja nyin sitä jatkuvasti sinne)

- Silmälaseja käytän (punaiset)
- Olen tavattoman kärsimätön muotoilemaan hiuksiani (vaikka tykkäisin kyllä)
- Kasvojen muodosta paha sanoa mitään, olen niin pullero et nassu on kuin jalkapallo
- Kaulani on lähes olematon, tuntuu et rintavako alkaa heti leuan jälkeen  :#

Kiltit ihanat ihmiset, millainen hiusmalli tämmöiselle mutaatiolle passaisi? HELP!!!

Viimeksi muokannut catjuska, 18 Syys 2013, 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja wilma »

^ Mä en ole mikään hyvä neuvomaan, että nää mun neuvot voi sinänsä pistää toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos, mutta tässä mun mielipiteeni  :)

Olisko joku suht lyhyt mutta tosi revitty malli? Esimerkiksi tähän tyyliin
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=13923&month1=&pg=1&styl1=Eric%20Stipa

Mun mielestä revittyä mallia on aika helppo laittaa ja muokata eritavoilla, eikä se näytä hullummalta laittamattonakaan.
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^^ Mäkään en tosiaan ole mikään ammattilainen, mutta tykkään ideoida kaikenlaista, joten kun kysytään, minähän vastaan.   ;D Äkkiseltään tuli semmoinen fiilis, että sun kasvoille voisi sopia selkeästi kehystävä malli. EHKÄ jonkinlainen otsis, niskaan nostetta (ts. lyhempää kuin muualla) ja kenties pikkasen pois pituudesta.

Pitänee napsaista omastakin tilanteesta kuva, koska tällä hetkellä mun hiukset on ikuisella hätäponnarilla, kunnes keksin jotain selkeää muutosta tähän.

(Muoks. se selkeä kehystys olikin todella selkeä termi, krhm ::). Mutta siis jotenkin ehkä enemmän hiuksia tuohon kasvoja reunustamaan (tuossa kuvassa ne ainakin on sulla korvan takana). Myös otsis kehystää mun mielestä kivasti kasvoja. Eli vaan hiuksia lähemmäs kasvoja. Vitsit miten upeita termejä mä käytän.... )
Viimeksi muokannut pekaani, 15 Kesä 2010, 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Jee kiitos neuvoista ja ideoista  :l Toi niskan lyhennys ja kohotus tuntui heti "omalta" !
Nyt vielä tyhmiä kyselen.. mitä tarkoittaa selkeästi kehystävä? Ja toi revitty kyl näyttää törkeän hyvältä, eikös se lisää sitä runsaudentuntuakin  ;D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
|Piija

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Jokin runsaasti kerrostettu malli saattaisi auttaa hyvin tuohon vähäisten hiusten ongelmaan. Hiusväristä myös sen verran, että olisiko jokin ruskean/tummemman sävy parempi ihon sävyä ajatellen?
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiusmallikriisi

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Munkin on kyllä pakko sanoa, että tuollainen punainen hiusväri ei ole kovin pukeva jos kasvot tuppaavat punoittamaan. Olen pistänyt useamman kerran merkille tutuilla ja vierailla ihmisillä, että punaiset hiukset korostaa sitä kasvojen punakkuutta.

Hiusmallista sen verran, että mulla on kans pullerot kasvot tällä hetkellä ja olen huomannut, että pitkä otsatukka tasapainottaa kasvoja kivasti, ehkä siksi kun se kätkee osan isosta naamasta.  ;D Otsiksen voi pesaista vaikka joka päivä jos se tuppaa rasvoittumaan ja kuivashampoot ovat myös oiva apu.

Muuten suosittelisin myös kerrostettua mallia kuten muutkin, ainakin itselläni olen huomannut että kun naama on pyöreä niin näyttää paremmalta jos hiukset ovat vähän ilmavammat takaraivolta ja päältä muutenkin. Kerrostus myös saa ohuemmatkin hiukset näyttämään tuuheammilta.

Jotain suurinpiirtein tämän tapaista:
Kuva
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Vastaa Viestiin