Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja almiros »

En ymmärrä yhtään kynsifriikkeilyä. Kynsien koristelu, geelikynnet, akryylikynnet, ihan hepreaa mulle. Hiustenhoidon ja meikkauksen vielä ymmärrän, mutta kynnet tuntuu jotenkin "turhalta". Tai no ehkä kyse on myös siitä, että itse puuhailen kaiken sellaisen parissa missä kynnet katkeilee eikä ne ikinä ole edustuskunnossa, joten kynsijutut tuntuu ihan vieraalta ja tarpeettomalta.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja salute »

Iherbistä: Edelleenkin musta tuntuu jotenkin siltä, ettei noita suosituksia edes voi lukea täysin luottavaisin mielin. Vähän sama kuin Avon/Oriflame-konsulttien kohdalla. Kun suosittelija itse saattaa hyötyä toisen ostoksesta, kritiikkiä tuotteesta on vaikeampi saada. :-\ (Vaikka olen kyllä tietoinen, että kaikki eivät onneksi ajattele tuolla tavalla suositellessaan Iherbistä jotain. Oon tainnut itsekin joskus suositella jotain tuotetta ohimennen juuri siitä kaupasta.) Toiseksi, jonkun dokkarin (oliskohan ollut Foods Inc) jälkeen mulle on kehittynyt tietty varaus USA:n elintarvike-ja kemianteollisuutta kohtaan. Siksi esim. lisäravinteita ei vain tee mieli tilata juuri Iherbistä, mutta esim. paras kasvoilleni löytynyt aurinkovoide on sieltä. Ristiriitainen paikka koko Iherb.
Viimeksi muokannut salute, 05 Syys 2011, 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jekku
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 03 Marras 2007, 05:06

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Jekku »

wilma kirjoitti:
lynx kirjoitti: Hehe, tästä ketjusta voi tulla aika jännä ;)

No sanotaan nyt vaikka toi iHerb täältäkin. Mä en millään jaksaisi tilailla ihan kaikkea netistä. Etenkään iHerbistä, jonka sivut ovat kyllä aikasta hirveät. Joskus vähän tympäisee, jos pyytää suosituksia niin saa vastaukseksi tusinan iHerb-vinkkejä ja just sieltä en haluaisi tilata ;D
Samaa mieltä! Tulipas helpottunut olo kun joku muukin ajattelee samalla tavalla.  :D Ja miksi ihmeessä shampoota ja hoitoainetta pitää tilata ulkomailta asti?  0_0 Liian usein lukee näitä että pullot on rikki tms. Mun mielestä on ihan turhaa laittaa rahaa siihen että saa pienen jämätilkan kassin pohjalta, kun kaupasta voisi löytää melkein vastaavan tuotteen paaaljon halvemmalla ja pienemmällä vaivannäöllä.
Minäkään en ole iHerbille lämmennyt, mutta muuten tilailen ulkomailta kauneustuotteena joten huomautuksena (ja vinkkinä ;)) että sitä shamoota ja hoitoainetta saa jopa puolet halvemmalla ulkomailta kuin suomesta, puhumattakaan tuotteista joita ei saa suomesta. Postikulut on yleensä halvemmat kuin suomen sisällä liikkuvissa paketeissa mikä on aika huvittavaa, ja joissain ei ole postikuluja lainkaan ja yleensä paketin saa suoraan kotiin asti ettei tarvitse edes postiin raahautua. Ja yleensä ne tulee ehjinä, jos ei tule niin aina on ainakin mulle lähetetty uudet tilalle vaikka hajonneesta olisi mennyt hukkaan teelusikallinen.

Mutta asiaan, mä en ymmärrä co-pesua, että miten sillä voi saada puhtaat hiukset. Joskus pessyt hoitoaineella ja lopputulos kauhea ja likainen.  :-X Sitten en ymmärrä öljyjäkään, niistä on vaan se mielikuva että tulee akne. Mineraalimeikkien ideaakaan en tajua.
Viimeksi muokannut Jekku, 06 Syys 2011, 02:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Tää on jo toistunut useammassakin viestissä, mutta myös mua ihmetyttää tuotteiden hankkiminen vaikeasti netistä/ulkomailta. Se kuulostaa mun mielestä nykyään kovin vaivalloiselta. ;D Tai ylipäätään ihmetyttää se, että tuotteet tuntuvat saavan jotakin lisäarvoa siitä että ovat vaikeasti saatavilla ja jotain tosi erikoista merkkiä. Ymmärrän kyllä että osansa varmasti tekee tuotteiden tutkiminen netissä ja vertailu ja ehkä vielä saapumisen odottaminen, tällöin tuotetta voi hekumoida aika lailla enemmän kuin jos vain nappaa marketin hyllyltä putelin mukaan samalla kun on ostamssa maitoa. Itse kuitenkin saan nykyään suurimmat kiksit kun löydän marketista muutamalla eurolla loistotuotteen, se tuntuu jotenkin uudelta ja ihanan simppeliltä kun oon aiemmin itsekin ollut melkoinen nettiostelija.       
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Mä todellakin ymmärrän juuri lisäravinteiden, vitamiinien jne. tilaamisen iHerbista! Tilaan itse sieltä vitamiineja jne. mitä käytän normaalistikin, koska siellä hinnat ovat oikeasti murto-osa Suomen hinnoista. Esimerkiksi D-vitamiinin syönti tulee aika kalliiksi, jos ostaa Suomesta purkin - ja  iHerbista vuoden d-vitamiinit saa yhden purkin hinnalla! Käytän itse myös toistuviin virtsatientulehduksiin karpalouutetta (joka oikeasti toimii...) ja senkin hinta taitaa olla 1/6 siitä mitä se Suomessa  :) Nyt tilasin ekaa kertaa pari hiustuotetta ja kyllä niiden hinta/laatu suhde oli erittäin kohdallaan... Mutta tuossa kaupassa kiehtoo varmasti suurinta osaa aivan mielettömän edulliset hinnat.

Mulla on myös vähän ristiriitaiset tunteen flexi-8-hiushärpättimistä. Ensin olin että hyiii, mutta sitten näin flexi-8-ketjussa muutaman tosi nätin flexi-8:n... Mutta on kyllä ne silti tuntuu jotenkin "ysäreiltä", vaikkakin aika kivan näköisiä kampauksia niillä saa. Eli ehkä enemmän peukku ylös kuin alas kuitenkin  :D

Ja myöskin olen ihmetellyt oman värin kasvattajia! Onhan se helppoa kun ei tarvii värjäillä hiuksia, mutta toisaalta sen värin valinnallakin voi siihen vaikuttaa aika paljon. Itse laitan tyviraitoja kevyesti vaalennettuihin hiuksiini n. 3kk välein ja silloin kampaajakäynti on ihanaa! Kävisin mieluusti useimminkin kampaajalla, mutta kun ei vaan tarvitse.

Muok. Ja tuohon netistä tilaamiseen. Itse tilaan netistä lähes kaikki hius/kauneudenhoitotuotteeni koska... a) ne on siellä halvempia b) tuotteiden vertailu ja käyttäjäkokemusten lukeminen on helppoa - virheostoksia tulee tehtyä vähemmän, koska kaupassa tuotteen ostoa ei jaksa arpoa kovin kauaa c) en jaksa pyöriä kaupoissa juurikaan d) ne on siellä halvempia e) ne on siellä halvempia f) ne on siellä halvempia  :D Mutta joo, uskon että ostohetkestä saa jotenkin enemmän irti, kun tuotteen tilaa netistä.

Kun esimerkiksi kuulin ensimmäisen kerran Moroccanoilista, olin heti myyty. Tuotetta ei vissiin myydä Suomessa ollenkaan (??) tai se on ihan mielettömän kallista. Tilasin oman putelini netistä, sen jälkeen kun olin lukenut tuotteesta usean arvostelun ja katsellut inciäcin (100ml maksaa 33€ ja tuon hintaisen tuotteen ostoa mietin aina jonkin aikaa..). Sitten odottelin purkin saapumista ja kun se tuli oli kovin innoissani ja hyvällä mielellä.

Surullista kyllä, ostaminen aiheuttaa monelle mielihyvää (minä todellakin kuulun tähän joukkoon). Ehkä netistä tilaamalla sitä tuotteen hankkimisesta aiheutuvaa mielihyvää pystyy "pidentämään" ja ostamisesta saa "enemmän irti" kun itse ostoprosessikin on pidempi. Minun kaltaiselle materialistille nettishoppailu on todella hyvä ratkaisu, harkitsen ostoksiani tarkemmin ja saan yhdestä tuotteesta enemmän irti. Mitä muut on mieltä, olenko ainut hullu tämän ajatuksen kanssa?
Viimeksi muokannut Mindela, 06 Syys 2011, 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Mäkin joudun sanomaan että iHerb. Itse en ole löytänyt sieltä oikeastaan mitään hyvää, ja koko sivusto on yksi sekamelska jota selaillessa alkaa jo ärsyttää.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Horros »

Mua ihmetyttää se, miten jotakuta ihmetyttää oman värin kasvatus. Eikös oma väri ole enemmänkin se "oletustila"? Ei sillä, värjätyt hiukset ovat omaan silmääni ihan jees, kun sopivat kantajalleen, mutta itse en kestovärjäykseen enää ryhdy.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
ainokainen

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

-Ylenmääräinen luomuilu, ekokosmetiikka. Tosiasiassa aiheuttaa monille allergisia reaktioita, tuotteet eivät useinkaan ole riittävän tutkittuja. Lisäksi tuotteissa on "vaikuttavia aineita" kuten kasviuutteita, joiden tehosta ei ole mitään näyttöä. Eli perustuvat ihan samaan katteettomaan lupailuun, kuin ns. normikosmetiikka. Mielestäni ekoilu on vain markkinointitemppu, jolla kuluttajat saadaan ostamaan lisää uutta turhaa tavaraa.

-Liittyen edelliseen: Hauschkan tuotteet. Mitä soopaa!

-Huippukallit meikit (erityisesti muotitalojen, kuten Dior, YSL tai Chanel tuotteet), kun pienemmälläkin hinnalla saa ihan yhtä hyvää tavaraa. Näissä maksaa vain merkki. Ymmärrän kyllä, jos joku keräilee näitä puhtaasti keräilyn vuoksi.

-WO -hiustenpesu. En ole kokeillut, enkä aiokaan! Kuulostaa vaan niin epähygieeniseltä, sorry. Ymmärrän kyllä, jos esim. psoriasiksen tai allergian vuoksi on päätynyt tähän.

-Ryppyvoiteet ja silmänympärysvoiteet. En yksinkertaisesti usko, että niillä on oikeasti tehoa. Tähän kategoriaan voisi laittaa myös selluliittivoiteet.
Horros kirjoitti:Flexi-8. Totta puhuen minun makuuni yleisesti ottaen aika hirvittävän näköisiä viritelmiä. Pikkutyttöprinsessamaisia ja tätimäisiä yhtä aikaa yhdistettynä vielä johonkin imelään new age-fantasiahenkisyyteen.
Reps !!!  :O
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Horros kirjoitti: Mua ihmetyttää se, miten jotakuta ihmetyttää oman värin kasvatus. Eikös oma väri ole enemmänkin se "oletustila"? Ei sillä, värjätyt hiukset ovat omaan silmääni ihan jees, kun sopivat kantajalleen, mutta itse en kestovärjäykseen enää ryhdy.
Mä ihmettelen tätä sen takia, koska aika monella suomalaisella se oma väri ei ole kovin kaunis ja pienellä sävytyksellä se tukka näyttää usein paremmalta. Voi tosin olla että kaikkia oman värin kasvattajia peilaa liikaa oman tukkansa väriin... Jos mulla olisi Horros saman väriset hiukset kuin sinulla, niin voisin ihan mielelläni sen kasvatella esiin, mutta tätä perus likaisenmaantienharmaata ei paljoa kiinnosta esitellä, enkä oikein ymmärrä muitakaan jotka haluaa tällaista väriä pitää päässänsä.
Kunis

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

si3nna kirjoitti:tuotteiden hankkiminen vaikeasti netistä/ulkomailta. Se kuulostaa mun mielestä nykyään kovin vaivalloiselta.  
Pakko selitellä. Jos asuu perämetsässä, kuten ennen tein, ei lähimailla yksinkertaisesti ole mitään fiksuja tuotteita myyviä liikkeitä. Ehkä lähimmässä isossa kaupungissa, jonne ei kuitenkaan ole ilmaista - saati helppoa! -matkustaa. Eikä aikaakaan ihan joka viikko. Ja erikoisliikkeissä tuotteet on erikoishinnakkaita. Siihen suhteutettuna kotiovelle tai edes lähipostiin tulevat hankinnat ovat kuitenkin aika helppo juttu. Ja moni valuutta kuitenkin on ostovoimaisempi kuin euro, etenkin Suomen verotuksella. Saahan sitä siltä livenä ihastella sellaisia tuotteita, mitä pystyy.
Kieltämättä nettitilailu jäi itselleni tavaksi myös ihmisten ilmoille muuttamisen jälkeen, koska se on helppoa. Kama löytyy googlauksen päästä, eikä tarvitse koko päivää ravata pitkin kauppoja.
Jekku
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 03 Marras 2007, 05:06

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Mindela kirjoitti: Surullista kyllä, ostaminen aiheuttaa monelle mielihyvää (minä todellakin kuulun tähän joukkoon). Ehkä netistä tilaamalla sitä tuotteen hankkimisesta aiheutuvaa mielihyvää pystyy "pidentämään" ja ostamisesta saa "enemmän irti" kun itse ostoprosessikin on pidempi. Minun kaltaiselle materialistille nettishoppailu on todella hyvä ratkaisu, harkitsen ostoksiani tarkemmin ja saan yhdestä tuotteesta enemmän irti. Mitä muut on mieltä, olenko ainut hullu tämän ajatuksen kanssa?
*Toinen hullu viittaa*  ;D

Luin ekaa kertaa vasta tästä ketjusta tuosta Water Only jutusta ja tutkin asiaa, ja se ponnahtaa ehdottomaksi ykköseksi innostuksissa joita en ymmärrä!  :o
Viimeksi muokannut Jekku, 06 Syys 2011, 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lauramainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 632
Liittynyt: 19 Syys 2009, 14:18

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Lauramainen »

Melkein kaikkea hullua kykenen ymmärtämään. :P Ymmärrän nettikauppojen käytön, Suomessa on kallista ja tuotevalikoima pieni. Siksi tilaan meilummin kaikkea kivaa ulkomailta, siihen ei liity vaikeastisaamisen hifistely, painvastoin, musta on helpointa ostaa netistä.

Ymmärrän i-herb-ihkutustakin osaksi, sieltäkin löytää lisäravinteista ja joistain meikkijutuista myös suomesta saatavia/tilattavia, mutta murto-osalla hinnasta.

Ymmärrän myös miljoonaviisisataa meikkipalettia ja PureLuxe näytteet. x) Ei niissä oikeasti olekkaan tarkoitus käyttää mitään aidosti loppuun, monet ihmiset vain kokeilevat eri tyylisiä meikkejä, omaan perusmeikkiin menee jo neljää-viittä eri sävyä. Itse ainakin sekoisin jos edes pitäisi yrittää käyttää kaikki vanhat loppuun ennen uusia.

Kynsissä sama, niitä en lähde edes selittelemään. ;) Myönnän olevani vähän kreisi..

MUTTA, en ymmärrä Tangle Teezeriä! Se on musta ihan kauhea väline! :D Enkä ymmärrä myöskään GHD-villitystä niillä, jotka ovat oikeastaan vaan "satunnaiskäyttäjiä".
Satiinityynyliinat kuulostaa oudolta, mutta haluan vielä kokeilla. Nykyään niitä ei ole, kun saan niistä talvella säkäreitä ja hiukset sähköistyy.
Emily D.
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2008, 16:38

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Emily D. »

Suurimmat ihmetyksen aiheeni ovat
- tukan kasvattaminen mahdollisimman pitkäksi (mielestäni BSL-pituinen on monesti nätti, sitä pidemmät eivät miellytä enää silmää)
- oman värin kasvatus, jos ei ole esim. hiusväriallergiaa
- mineraalimeikit
- luomuvillitys, sillä en usko, että luonnonmukainen on automaattisesti parempi kuin synteettinen

Näin. Itse olen elänyt pahimman hamstraamisvaiheen ohi, mutta silti on välillä kiva kokeilla muutakin kuin luottomerkkejä - siksi esimerkiksi hypistelen tässä kirjoittaessanikin uutukaisia Sleekin huulikiiltojani ;) Myönnän, että esimerkiksi omistamieni luomiväripalettien määrä ahdistaa, koska en saa niitä ikinä käytetyksi, vaikka meikkaisin joka päivä viidellä eri sävyllä.

Edit. Horroksen kommenttiin viitaten mun mielestäni oman värin vaalimisessa ei ole mitään pahaa - päin vastoin! Mua vain ihmetyttää se hypetys, joka on tuntunut melko massiiviselta tämän kokoisella foorumilla, jossa on melko pieni aktiivijoukko :) Ja itsekin maltoin pari kuukautta kasvattaa omaa väriäni, kunnes totesin, etten ole vielä valmis kohtaamaan haalean vaaleita piirteitäni, joita kehystää kauniisti sanottuna vaalean tuhkan sävyinen hiuksisto :P Terveisin Crazy Colorin punasävyjen suurkuluttaja ♥
Viimeksi muokannut Emily D., 06 Syys 2011, 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.
scarface

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja scarface »

- silikonikammo
- CO-pesu (not my cup of tea)
- satiinityynynliinat
- oman värin kasvatus (oma omaväri on ihan karsee, maantienruskeenharmaa, ei siis minkään värinen)

IHerbista en ollu kuullukkaan ennen tänne kurkkaamista, pitänee näemmä lueskella jottain siitäki :D
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Triina »

Tämä on kiva ketju :)

Koska mä henk.koht. olen syyllistynyt suureen osaan täällä päivitellyistä jutuista, voin koettaa valaista niiden taustoja. Ei mitenkään puolustukseksi, myönnän varsin auliisti omien kulutustapojeni olevan joissain suhteissa päin honkia, mutta kenties antaakseni yhden selityksen jollekulle asiaa ihmettelevälle.

Olen aika lailla materialisti ja se purkautuu fyysisesti esiin nimenomaan kosmetiikan kautta. Olen hyvinkin hillitty vaate-ja asustehankinnoissani, en panosta normaalia enemmän sisustukseen, levyjä en hanki oikeastaan lainkaan jne. mutta kosmetiikan hankkiminen (ja omistaminen, joskin se paradoksaalisesti myös ahdistaa järjettömyydellään ja vanhenemisaspektillaan) tuottaa tyydytystä. Se on palkinto, lohtu ja hyvän olon tuoja. Kenties taustalla on myös nuoruuteni vuosikausien mielipaha sitä, että olin kömpelön poikamainen ja epänaisellinen. Siksi minä olen se, jolla on ne kaksisataa eri luomiväriä. Meikkaan toki nykyään lähes joka arkipäivä, joten tuotteille on myös käyttöä eikä niitä ole hankittu miksikään koristeiksi. Mutta ei tässä silti mitään järkeä ole, totta  ::)

* Diorin viisikot: en ole enää näitä hankkinut kuin muistaakseni kaksi viimeisten reilun parin vuoden aikana, mutta yhteensä omistan kymmenkunta. Suomen hintoja en ole maksanut. Nämä ovat oikeasti korkeatasoisia ehkä yhtä poikkeusta lukuunottamatta ja helppo ja kiva valinta sellaiselle, joka ei oikein osaa yhdistellä eri tuotteista hyviä sävy-yhdistelmiä. Viisikkoinnostus palstalla taisi osin hiipua kuitenkin jo jokin aika sitten ollen pahimmillaan siinä 06-08.

* iHerb. Tällaiselle uutuuksista ja eksoottisuuksista viehättyvälle varsinainen aarreaitta ja hintataso on todella edullinen. Luomun perään en ole, olen muuten vain tykästynyt tuotteisiin ja pääsääntöisesti ollut todella tyytyväinen laatuun. Lisäksi putiikin vitamiinit ja lisäravinteet ovat huomattavan halpoja täkäläisiin verrattuan ja käytän tositarpeeseen joitakin tuotteita, joita täältä ei edes saa. Sivusto on mielestäni aika simppeli, sekavaksi sen tekee lähinnä valikoiman käsittämätön laajuus. En ole ennen tätä koskaan tullut edes ajatelleksi, että kyseisen liikkeen tuotteiden kehuminen vaikuttaa mainospuheelta, koska tuo bonussysteemi on aika pienessä roolissa kuitenkin, mutta tarkemmin ajatellen ymmärrän kyllä joidenkin näkevän asian näin. Omana taustavaikuttajana se ei kuitenkaan toimi ollenakaan :)

* Nettiostaminen: Itse koen sen helpommaksi kuin vartavasten kauppoihin lähtemisen ja hintatasohan on usein postikuluineenkin huomattavasti edullisempi kuin suomalaisissa liikkeissä. Eniten kuitenkin vaikuttaa saatavilla oleva valikoima.

* Mineraalimeikit: Alun työläähkön kokeilu-ja opetteluvaiheen jälkeen ylivoimaisen helppo, nopea ja parhaan lopputuloksen antava pohjameikki. Oikean pohjan voi sutia puoliunessa minuutissa naamalleen tarvitsematta ollenkaan häivytella ja se näyttää pitkin päivää hyvältä. On myös iholla mukavan tuntuinen, hengittävä ja myöskin todella edullinen. Alku tässä on kyllä joskus tuskastuttavankin työläs oikean sävyn, koostumuksen ja levitystavan oppimisen suhteen.

* Yökampaukset: Päälakinutturalle kietaisu säästää ainakin omaa hiusta kulumiselta todella paljon ja lisäksi tukka pysyy selvästi puhtaampana kuin jauhautuessaan tyynyä vasten vapaana. Takuista puhumattakaan. Ero on ihan mieletön.

* Öljyt. Kuiva ihoni tarvitsee talvisin öljyjä voidakseen hyvin. Vähempikin valikoima kyllä varmasti riittäisi :D Ne ovat lisäksi kemikaalittomia, luontoystävällisiä ja yleensä edullisia.

* Hamstraaminen: No siinä ei olekaan mitään järkeä, se on vaan mun pahe  ;D Lohduttaudun sillä, että ainakaan se ei ole muille tai omalle terveydelle vahingoksi (siis se hamstraaminen itsessään).

Ne jutut, mitä itse en käsitä on ensinnäkin kosmetiikan ostaminen puhtaasti keräilymielessä vailla aikomustakaan käyttää kys. tuotteita. Itselläni lähtökohta on kuitenkin aina se sisällön kokeileminen ja hyödyntäminen eikä silmäniloksi jemmaaminen, vaikka tarve itsessään olisi naurettavan hatarasti perusteltu. Toinen on oman värin kasvatus omasta näkökulmastani, eli tylsä ja ankea maantienväri ja hiuslaatu, jonka on liukas ja roikkuva ja hankala käsiteltävä luonnontilassa. Oikein sellainen perusluiru suomihius. Sen sijaan ymmärrän oikein hyvin halun olla käyttämättä väriaineita.

Tulipas paatosta :D
Vastaa Viestiin