Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Virus »

Oon tainnut ennenkin ihmetellä sitä, minkä takia niin mitätön prosentti 16-70 vuotiaista naisista on tyytyväinen luonnolliseen hiusväriinsä, että värjätystä tukasta on tullut oletusarvo. Esim. Facebookin kaverilistaltani löytyy vain muutama daami, joilla on omanvärinen tukka. Johtuuko se siitä, että hiusten värjääminen on helposti saavutettava muutos, kun tekisi epämääräisesti mieli saada jotain piristystä / vaihtelua? Tuleeko sitä vain juututtua tavan vuoksi värjäyskierteeseen, koska esiin puskeva juurikasvu alkaa tympiä? Vai tuntuuko monesta värjääjästä suorastaan, että luonto on tehnyt virheen, joka pitää korjata?

Oon itsekin pitänyt todella mustaa tukkaa jonkun vuoden, mutta en kyllä muista uhranneeni siihen paljonkaan aikaa tai vaivaa. Juurikasvu ei kuitenkaan ollut mikään järkyttävän erivärinen, joten uloskasvava, haalistuva musta katosi oman tukan sekaan ihan nätisti.

No, nykyään kaipaisin tämän ihmeellisen punaisen kiillon sijaan mehevää tuhkaisuutta, mutta vaivannäkö moisen suhteellisen mitättömän muutoksen metsästämiseen tuntuu liian suurelta.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Missy »

Virus kirjoitti: Oon tainnut ennenkin ihmetellä sitä, minkä takia niin mitätön prosentti 16-70 vuotiaista naisista on tyytyväinen luonnolliseen hiusväriinsä, että värjätystä tukasta on tullut oletusarvo.
Tähän on yksinkertainen vastaus: tumma vaalea eli maantie. En mäkään hiuksiani värjäisi, jos niissä olisi joku kunnon väri. Maantie kun ei ole mikään väri ja lisäksi vielä todella ruma. Tavoittelen kuitenkin luonnollisen näköistä lopputulosta, en tykkää, jos hiukset näyttää selvästi värjätyiltä.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Triina »

Taisin sen jo ennenkin mainita, mutta omalla kohdalla ehdottomasti suurin syyni hiusten värjäilyyn on se käsittelyn tuoma rakenne hiuksiin. Luomuhius on liukas, veltto, lättänä ja kaikin puolin ärsyttävä (se ei luonnonkiharana ole kuitenkaan sileä ja kaunis ikinä), kun taas värillä siihen saa hiukan "grippiä" ja käsiteltävyytttä. Tykkäisin eniten raidoista, mutta ne tuntuvat sitten vaurioittavan jo liikaa enkä osaa tehdä niitä itse kunnolla. Valkkaan siis sopivan värin, joka on luonnollinen ja pukeva, kun kerran kuitenkin värjään :). Tällä hetkellä kasiasteinen vaalea, jossa on tullut pysyttyä jo jokusen vuoden.

Luomivärien hamstrauksessa on se hyvä puoli, että ne säilyvät melkein ikuisuuden. Tai no, "hyvä"... silloin niitä tulee hankittua paljon matalammalla kynnyksellä  ::)
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

^ Joo mulla on toi itse asiassa sama (vaikkakin myös se väri...)! Mulla on itselläni raidoitetut, vaaleat hiukset ja maantienharmaa tukka. Tyvestä tuleva väri liukuu itse asiassa ihan hyvin muuhun tukkaan, mutta se mm. rasvoittuu värjäämättömänä todella nopeasti?! Jos laitan siihen raitoja, ongelma katoaa.

Täällä on nyt kauheesti puhuttu tästä omasta hiustenväristä, ja siis en minäkään tarkoittanut sanomisiani niin, että "kaikkien oma väri on yleensä kauhea". Mun mielestä esim. "maantienruskea" on kiva väri, kuin myös harmahtavan vaalea ja maantienvaaleanruskea jne. Mut on itse siunattu maantien värisellä tukalla, siis harmaan, hiekkatien värisellä tukalla. Vaikka mä oikein siristän, siinä ei ole ihanaa raitaisuutta tai kivoja vivahteita, vaan ihan harmaa se on. Mullakin on siis nuorempana ollut ihan nätin värinen, vaaleahko tukka luonnostaan.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Virus »

Missy kirjoitti: En mäkään hiuksiani värjäisi, jos niissä olisi joku kunnon väri. Maantie kun ei ole mikään väri ja lisäksi vielä todella ruma.
No mutta. :( (Kirottu se toimittaja, joka ensimmäisenä keksi nimittää suomalaista, maailmanlaajuisesti ajatellen tosi uniikkia hiusten ominaisväriä halveksivasti "maantieksi".) Kyllä sellainen tuhkainen tumma vaalea mulle kelpaisi, jos sen väristä hiusta sattuisi luonnostaan versomaan. Minusta se on väri, ja tosi hyvä väri onkin!
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
Kata

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kata »

En ymmärrä hiusten- enkä ripsienpidennyksiä. Hyvinkin tehdyistä näkee kilometrien päähän, että pidennyksethän ne siinä. Niin feikkiä!! Kim Kardashian ei ole sydäntäni lähellä.  :P

Edit. Kosmetiikkatuotteiden YLETÖNTÄ hamstrausta en minimalistina myöskään ymmärrä. Vanhaksihan ne menevät. Mitä vähemmän tuotteita, sitä enemmän niistä harvoista nauttii.
Viimeksi muokannut Kata, 11 Syys 2011, 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Missy »

Sekinhän vähän riippuu, minkä ihmiset mieltävät maantien väriseksi, joillekin se on tummanvaalea, jollekin vaaleanruskea. Mun väri on tumma vaalea eli harmaa. Mä oon ollut ihan vaalea lapsena, mistä hiukset on sitten pikku hiljaa alkanut tummentua. Varsinaisesti maantien värisiä hiuksia mulla ei ole koskaan ollut, mutta katsellessa mun veljen värjäämättömiä hiuksia niin olen kyllä vahvasti sitä mieltä, etten mä sen värisiä hiuksia vaan voisi pitää.  :-\ Sen lisäksi mä olen väritykseltäni vaalea neutraali eli toisin sanoen täysin väritön, ja maantie vaan lisäisi vaikutelmaa värittömyydestä.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Livia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1714
Liittynyt: 11 Syys 2007, 16:32

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Livia »

Mä olen ihmetellyt vain kolmea asiaa: satiinityynyliinoja, hamstrausta ja pitkien hiusten kasvattamista. Mun mielestä pitkät hiukset ei ole mitenkään kauniit, ehkä johonkin lapaluihin asti on sopiva mitta pitkille hiuksille. Mutta mielipideasioitahan ne on.

Sen sijaan ihmettelen, että miksi suoristusrauta ja GHD mainitaan tässä ketjussa ;D Mulla on lyhyehkö polkka otsatukalla ja lisäksi mun hius on tosi taipuisaa ja se on pintapörröinen. Jos mä en suorista mun hiuksia, niin mun tukka näyttää ihan oikeasti kauhealta. Se taipuu joka kohdasta eri suuntaan ja näytän sängystä nousseelta. Kun sen suoristaa niin kas, siihenhän ilmestyy malli! :D
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Keksin taas yhden (vähän alan vaikuttaan jo niuholta  ;D) mutta oon ihmetellyt että miksi niin moni haluaa/suosii tasapitkää hiusmallia! Joo silloin, jos on vaikka ohuet hiukset tai sen tyylinen hius, että kerrokset näyttää vaan lohmituilta siinä (jossain hiuslaaduilla ne oikeasti näkyy selkeästi, ellei niitä laita), mutta suurella osalla kerrokset luo juuri kevyttä ryhtiä, pöyhkeyttä ja hiukset on helppo laittaa. Onko niin monella huonoja kokemuksia kerrostamisesta, että latvasta tulee liian ohut tai jotain? Vai pidetäänkö tasapitkää tukkaa vaan paremman näköisenä?
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Luciana »

^ Pidän tasapitkiä hiuksia siistimmän näköisinä. Kerroksittain leikattu antaa helposti jotenkin vähän epäsiistin vaikutelman, vaikka latva olisikin paksu. Huoh, pääsisinpä jo omista kerroksistani eroon. Makuasioita siis :)
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja salute »

^^ Kerroksia on vaikea sopeuttaa moniin kampauksiin, jolloin tukkaa täytyisi pitää usein auki => ei onnistu. Eri pituiset latvat törröttävät leteillä, ponnari näyttää kerroksilla ohuemmalta, nutturoita on vaikea saada aikaiseksi sekalaisen pituisista latvoista... Eash. Ainakin omalla hiuslaadullani, Suomessa aika yleisellä 1b:llä, kerrosten latvat kääntyvät epäsymmetrisesti ja sekaisen näköisesti. Siksi pääasiassa yhden mittainen tukka toimii parhaiten ainakin itselläni. Otsasuortuvani taas voi suosiolla jättää kampausten ulkopuolelle, eikä niissä taipuisuuskaan haittaa. :) Ohuiksi latvat eivät toki mene mielestäni kerrostamallakaan, turhan hankaliksi kyllä.

Kieltämättä kerrokset toisivat kivaa vaihtelua pitkäänkin tukkaan, mutta kun ne eivät toimi käytännössä tässä päässä, niin ei. Muilla olen kyllä nähnyt kivoja pitkiä ja kerrostettuja tukkia, mutta nämä tyypit pitävätkin tukkaa usein auki. :)
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Aivan, enpäs ole tajunnutkaan tuota kampausjuttua! Munkin mielestä tasapitkä tukka on kaunis, varsinkin superpitkä sellainen. Sitä on vaan näkynyt tosi vähän viimeisten 15 vuoden aikana - mutta täällä tasapitkätukkaisia tuntuu olevan monikin!
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä itse haksahdin juurikasvun takia ostamaan Ghd:t kun tuli aika ostaa uudet raudat. No, onhan se hyvä jos inspis iskee, niin onpahan sitten parhaat mahdolliset välineet ja olishan ne rahat voinut huonomminkin käyttää.. Mut haloo silti, oon käyttänyt niitä jonku 3 kertaa vuoden aikana! :D
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Kunis

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Näin naamallaan nukkujana täytyy sanoa, etten ole ikinä ajatellut puuvillasatiinityynyliinojani tukan vuoksi, mutta ettei heräisi nassu ihan ruvilla. Silkka satiini on kuitenkin jo inhottavan tuntuista, jotenkin kylmää.
Jekku
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 03 Marras 2007, 05:06

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Luonnollisesta hiustenväristä puheenollen, olen onnekas kun oma värini on kullanvaalea. En tietenkään värjää kun mulla on niin uniikki tukka. Vai onko? Tuli mieleen että kuinka moni alettuaan nuorena värjätä on todella katsonut mikä se oma tukanväri on nykyään. Sitä väriä ei voi oikein määritellä jostain sentin juurikasvusta. Ehkä kaikilla on vaan se käsitys että kaikilla suomalaisilla on hiirenharmaa tukka. Tytöt kun alkaa niin nuorena värjäileen yleensä ettei se tukanväri ole vielä "asettunut" siihen mitä se sitten aikuisena on.
Vastaa Viestiin