Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Triina »

Omasta tukanväristä piti sanoa vielä sen verran, että sukuni naisten perusteella tulen luultavasti saamaan ensimmäiset harmaani suhteellisen aikaisin. Harmaat hiukset voivat olla kauniit, mutta allle nelikymppisenä mä kyllä mieluummin olisin ilman niiden vanhentavaa vaikutusta  :(
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Ymmärrän jollain tavalla melkein kaikki Juurikasvun "innostukset". Jopa hamstraamisen ainakin siinä mielessä, jos on löytynyt jokin tosi hyvä tuote ja on pelkoa siitä että sitä ei joskus enää saakaan. En tosin hamstraa itse... ainakaan paljoa. Okei, on mulla 1,5 isoa pullollista Tigin OH:ta ja se tuntuu jo hamstraamiselta. Sillä saa korjattua melkein hoitiksen kuin hoitiksen, huonommankin, käyttökelpoiseksi. Muuten olen melko nimimalisti.

Tämä ei liity vain Juurikasvuun. Suomessa yleensäkin ihmetyttää jo mainittu hiusten värjäämisinnostus. Kiinnitän usein julkisissa liikennevälineissä kulkiessani huomiota ihmisten hiuksiin, hiusfriikki kun olen, ja värjäämättömät hiukset ovat nykyisin aika harvinaisia. Värjäsin itsekin jatkuvasti 15-vuotiaasta päälle 30-vuotiaaksi enkä edes ollut varma, mikä oma värini oli ennen kuin kasvatin sen äskettäin takaisin. Värjääminen alkoi rasittaa monellakin tavalla. Hmm, tarkennan että värjäämisen yleisyys sinänsä ei ihmetytä. Kyllähän sillä saa vaihtelua tai ihan erilaisen värityksen kuin luonnostaan on, jämäkkyyttä tukkaan ja varmaan jotain muutakin positiivista. Se ihmetyttää kaikista eniten, että nimenomaan värjäämättömyyttä ihmetellään. Ihan kuin olisi nykyisin jo normi, että hiukset värjätään  -  ainakin jos ei satu olemaan luonnostaan upea platinablondi tai ihan tumma.

Ihmettelen myös "suomalaisille tyypillisen" vaaleahkon tuhkaisen tms. värin nimittämistä halveksivasti maantien tai tiskiveden väriseksi. Ei se mun mielestäni ole mitenkään tylsä tai ruma, mutta makunsa kullakin  :) Toki omanvärinen tyvi näyttää kasvatusvaiheessa värjättyjä latvoja vasten epämääräiseltä, mutta se on mielestäni välivaihe ja sellaisena on vähän petollista arvioida sen lopullista rumuutta.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 16 Syys 2011, 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Kunis

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Olen viimeaikoina ihmetellyt, että mikä juttu se on, että "herneen/sormenpään kokoinen tippa riittä" Minulla ei edes ole mikään erityisen pitkä/paksu pehko, mutta ei kyllä todellakaan riitä! Mikä vitsi tää on? :P
chai

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja chai »

- Flexi-8:t. Suurin osa niistä on rumia, vaikka idea onkin hyvä.
- Todella monien kosmetiikkatuotteiden omistaminen. Tiedän, että jollekin kosmetiikka on harrastus, mutta itse en kykenisi haalimaan kovin paljoa kosmetiikkaa. Sen ymmärrän, jos hamstraa jotain lopetettavaa lempituotettaan tai ostaa niitä tarjouksesta useamman, kun on varma, että ne tulevat kaikki käytettyä.
- Kynsifriikkeily ja etenkin kynsien koristelu. Mä olen liian laiska edes lakkaamaan kynsiä ja pidän eniten värittömistä tai neutraalilla lakalla lakatuista, hyväkuntoisista omista kynsistä.
- Silmänympärysvoiteet
- Kovin pitkät hiukset
- Hiusten- ja ripsienpidennykset. Hiustenpidennyksistä en pidä, koska en halua päässäni olevan mitään ylimääräistä. Ripsipidennyksiin olen totaalisen kyllästynyt, koska tuntuu, että joka toisella on ne. Lisäksi ne ovat usein rumat.
- Ns. Hollywood-tukan ihannointi. Boooring.
- Hiusten värjäys. Ei jaksa eikä halua.


Sen sijaan olen kasvattanut aikoja sitten oman värin esiin, pesen palashampoolla, tilaan säännöllisesti iHerbistä, käytän Tangle Teezeriä ja mineraalimeikkejä.  :D
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Unnu »

Minen ymmärrä hiusten yletöntä suojelua ja muhitusta, vaikkapa niin että koko kesän on tukka piilossa huivin alla ja jotain öljyä siellä. Mitä varten se kaunis hiuksisto sitten on, ellei näyttämistä varten?  :D Minusta hiusten hoitamisen idea on just siinä, että sitten ne näyttävät kauniilta jokapäiväisessä elämässä. :)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

chai kirjoitti:
- Kynsifriikkeily ja etenkin kynsien koristelu. Mä olen liian laiska edes lakkaamaan kynsiä ja pidän eniten värittömistä tai neutraalilla lakalla lakatuista, hyväkuntoisista omista kynsistä.
Hear, hear!  :D  terv. usean tummanpunaisen kynsilakan omistaja, joka ei vaan saa sudituksi niitä kynsiinsä..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Gekko »

Minun täytyy kyllä puolustaa kynsifriikkeilyä. En nyt tiedä onko siinä hirveästi järkeä, mutta kenelle mikäkin asia tuottaa iloa. Itselläni kynnet ovat melkein ainoa turhamaisuuden kohteeni, naamaa ei tule pahemmin meikkailtua mutta kynsissä pitää olla lakat aina ja niiden pitää olla siistit, ja kivat kuviotkin piristävät kummasti. Omia kynsiä voi sitä paitsi ihailla paljon helpommin kuin hienosti meikattua naamaansa. Ja kynsiä tulee hoidettua paremmin lakkojen vaihtamisen yhteydessä, jolloin ne eivät katkeile ja liuskoitu lähellekään niin paljon kuin muuten. Jos en lakkailisi, unohtaisin helposti muunkin hoitamisen. Lakan lohkeamisesta huomaa, että nyt on taas aika tehdä jotain.

Satiinityynyliinoja käytän siksi, että ne ovat ihanan ja ylellisen tuntuiset, en siksi etteivät hiukseni menisi takkuun.

Kosmetiikan yletön hamstraus on kuitenkin jotain, mitä en oikein ymmärrä. Jossain määrin kyllä ja olen itsekin niitä, jotka nauttivat ostamisesta, pitää vahtia itseään aika tarkasti ettei tule hirveitä ylilyöntejä tehtyä. Omistan hirväen kasan kynsilakkoja, mutta jokainen niistä on eri värinen. En koe tarvetta omistaa samaa sävyä neljältä eri merkiltä. Kynsilakan ostelu onkin nykyisin jo melko harvinaista, koska omistan kaikki värit jotka haluankin ja nyt keskityn vain iloisesti käyttelemään niitä. Sitä en ymmärrä, miksi pitäisi saada joku tietty kokoelma vaikka osalle väreistä löytyisi jo ennestään vastine omista varastoista.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
ainokainen

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kata kirjoitti: En ymmärrä hiusten- enkä ripsienpidennyksiä. Hyvinkin tehdyistä näkee kilometrien päähän, että pidennyksethän ne siinä. Niin feikkiä!! Kim Kardashian ei ole sydäntäni lähellä.  :P
Samaa mieltä. Feikkiä ja näyttää juuri siltä itseltään, feikiltä. Ja lisäksi tulee usein jotenkin halpa yleisvaikutelma.
Itä-Helsingissä näkee tosi paljon näitä ihkuja teinejä, joilla on rakennekynnet (täynnä kaikkea bling blingiä), hiuksissa jatkeet (yleensä oman huonokuntoisen puhkiblondatun tukan jatkeena), kamalat takkuiset tekoripset joissa kilo maskaraa, ruskea naama ja vaaleaa huulipunaa. Ei ei ei !!!  :-X

Tässä esimerkkejä kyseisestä tyylistä:

Kuva
Kuva
Kuva

Nämä esimerkit on poimittu yhdeltä venäläiseltä sivulta, täältä: http://englishrussia.com/2010/06/11/gir ... more-13855
En tiedä pitäisikö näille itkeä vai nauraa...  :3

Viimeksi muokannut ainokainen, 05 Joulu 2011, 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja lynx »

^Kauheita, mutta mun mielestäni toi ei ole varsinaisesti Juurikasvussa esiintyvä innostus ;D ;)
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Mun mielestä Juurikasvussa ei taas ole oikeastaan yhtään tuollaista feikki-ihannointia  ??? Kuvaketjuissa en ole koskaan törmännyt tälläisiin naikkosiin. Uskon että 99,9% juureksista on niin kuin minä; panostaa meikkiin/tukkaan/ihonhoitoon enemmän kuin "perusnainen", koska on kiinnostunut niistä enemmän. Ulkonäkö on huoliteltu, mutta ei mitenkään katukuvasta erityisesti poikkeava muuta kuin ehkä siten, että näyttää siistimmältä (hyväkuntoiset hiukset, siisti meikki tms).

Itselläni ei ole mitään lisäkkeitä, mutta omaan silmääni nuo yllä olevat kuvat on kyllä ihan ääripää siitä feikkiydestä. Ei hiustenpidennys tarkoita puhkiblondattua tukkaa tai ripsipidennykset kuvan kaltaista lookkia, ei lähellekkään. Todella pikkiriikkisen pieni osa suomalaisista aikuisista suosii tuollaista tyyliä ja mielestäni Juureksiin tuollainen lookki ei liity mitenkään  :P
ainokainen

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Joo tuo on kyllä ihan totta, en usko että juurikasvulaisista löytyy tämän tyypin edustajia.

Laitoin nuo kuvat vain esimerkkinä siitä, mihin pahimmillaan lisäkkeiden suosiminen johtaa. Itse en ymmärrä feikkitukkaa -ja ripsiä edes lievemmässä mittakaavassa, saati näin pahana.
LP_Alice

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Mulla kesti aika kauan päästä sisään moneen asiaan ja villitykseen, mutta kun niihin on perehtynyt ja jujun tajunnut, niin kyllä sitä rupeaa ymmärtämään kaikkea haloota. :P iHerb pitkään vaivasi minua, lähinnä koska en pystynyt tilaamaan sieltä mitään ennen kuin vasta hiljattain, meidän perheen visathan ei niille kelpaa. ;D En todellakaan ole mikään luomuekstremisti, mutta juurikasvusta olen oppinut silmäilemään INCI:t tuotteista, ja Suomesta ei ole helppoa eikä halpaa löytää mitään sisällöltään vastaavia tuotteita. Minä siis välttelen huonoksi kokemia ainesosia, ja ne on valitettavasti vähän sellaisia, että niitä käytetään kaikessa paitsi luonnonkosmetiikassa. En mä halua maksaa edes euroa mistään mineraaliöljy-silikonipommista Suomessa jos kolmella eurolla saa tilattua jotain toimivaa muualta. :D Ja sitten tietysti kaikki ravinnelisät - kunnon pitoisuuksia ja halpoja hintoja, yleensä vähintään puolet ja usein monikertaisesti halvempia. Ja lisäksi se on mun mielestä paljon helpompaa tilata netistä, kun kiertää sata ja yksi kauppaa yrittäen löytää parasta hinta-määrä-laatusuhdetta jollekin kaipaamalle tuotteelleen.

Samoin vieroksuin turhan pitkään esim. suoravärejä (mitäs niitä jahtaamaan ja sekoittelemaan kun lähiässästä saa valmiin hapeteväripaketin), meikkauskin on aika avaruustiedettä minulle vielä. Hennat sun muut kasviväritkin ovat ihmetyttäneet, en tajua miten joku uskaltaa värjätä sellaisella värillä, joka ei lähde pois. ??? Tai no, jos nyt kaksikymmentä vuotta on ollut aina sama väri, eikä koskaan kutkuta vaihtaa, niin onhan se silloin varmaan ihan hyvä idea... Nojaa, nyt kun ajattelen, niin eihän se nyt niin kovin iso juttu ole, mua itseä vain veetuttais niin sikana, jos joutuisi pitkän kauniin kutriston leikkamaan sen takia, että väri ei enää miellytä. ;D
cenadra
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 306
Liittynyt: 02 Maalis 2011, 01:32

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja cenadra »

Unnu kirjoitti: Minen ymmärrä hiusten yletöntä suojelua ja muhitusta, vaikkapa niin että koko kesän on tukka piilossa huivin alla ja jotain öljyä siellä. Mitä varten se kaunis hiuksisto sitten on, ellei näyttämistä varten?  :D Minusta hiusten hoitamisen idea on just siinä, että sitten ne näyttävät kauniilta jokapäiväisessä elämässä. :)
Mä oon samaa mieltä! Mä haluun kasvattaa pitkää tukkaa ja pitää sitä auki, enkä piilotella huivien ja huppujen alle. :D
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.
Lilja

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Lilja »

^ Aloin pohdiskelemaan samaa kysymystä vuosi, pari sitten, ja päätin antaa tukan olla enemmän esillä ja auki.

(Tosin käytännön syistä hiuksia täytyy useinkin pitää kiinni ja kesällä päiväsaikaan pidän hattua, koska aurinko kärtsää silmiä ja kuumottaa päätä ja ahdistaa, argh.)
Soven

Vs: Mitä juurikasvussa esiintyvää "innostusta" et ymmärrä?

Viesti Kirjoittaja Soven »

No minä en ymmärrä kynsifriikkeilyä: kaikki muu paitsi ihan perus kynsilakka menee yli hilseen  :D Muita juttuja joita en ymmärrä ovat ainakin yökampaukset ja superpitkät muhitukset. Meikkaamisessa en tajua sitä että käytetään tusinaa eri tuotetta samalla kertaa. Varmaan lopputuloksesta tulee upea, mutta kuulostaa turhan työläältä.
Vastaa Viestiin