Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Polina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 495
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 11:44

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Polina »

Eikös tämä ole pelkkää indigoa? On tosin OOS juuri nyt, enkä tiedä onko tuo mitenkään erityisen hyvän hintaista.

http://www.iherb.com/Starwest-Botanical ... 1-lb/30031
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey
juuriska
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 08 Loka 2008, 15:36

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja juuriska »

Mä olen käyttänyt vuosikausia Renaissancehennan hennaa ja indigoa ja ne on minusta tosi hyviä. Nyt meinaan kuitenkin värjäämiseen kyllästyneenä palata omaan väriini ja kerkesin tietysti just ennen tätä päätöstä tilata molempia varastoon.  ::) Henna on bodyart-laatua (Pakeezah), eli sitä kaikkein hienojakoisinta ja puhtainta hennaa. Indigo on hyvin hienojakoista luomulaatua. Molempia löytyy avaamattomat paketit, hennaa 100g ja indigoa 200g. Nämä on nyt kaupan puoleen hintaan. Kaupan päälle saa halutessaan n. kuukausi sitten avatut paketit. YV tavoittaa. ;)

Tämän saa siirtää, jos tämä on väärässä osiossa.
Viimeksi muokannut juuriska, 30 Touko 2012, 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Kiitos tiedosta ! - Mä kokeilen vielä kerran värjätä Lushin Caca brun ja noir-sekotuksella,laitan tällä kertaa 2/3 noiria ja loput brunia.

Voin sitte tulla vaik täältä kyselemään (jos ne ei tehoo) jonku ajan päästä oisko nois Hennaboyn jutut viel myynnissä, jos ei, ni sit täytyy tilata vaikka Hennaboysta.

Mielestäni MacUrthin henna/indigo-seos oli aika huonoa, 3 kertaa kokeilin - mut en kertaakaan pitäny päässä ku vajaat 2 t, nyt 3,5.

Ruohonjuuressa vois käydä täs joku päivä kyllä muuten.

Minkälaiset post.kulut noilla Hennaboylla ja Renaissance-hennalla on ?
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja deko »

Minä ostan nykyään hennani ja indigoni (jos löytyy) Pienestä Tuoksukaupasta. Kotimaisen myyjän kanssa on helpompaa asioida vaikka ulkomailta saisikin ehkä hippusen edullisemmin. Ja tuoksukaupasta löytyy yleensä kaikkea muutakin kivaa öljyä yms paketin täytteeksi ;D

Kannattaa tilata kahvivoita pikkumäärä jos sitä löytyy, on ihanan tuoksuista ja se käy suoraan sekä kasvohoitoon että latvoihin.
this too shall pass.
Kaplan
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 19:09

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Kaplan »

Saakohan Seinäjoelta karishmaa tai jemeniä ollenkaan?
hampputukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Touko 2012, 20:24

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja hampputukka »

^ Mua kiinnostais sama!  :)
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=848478#p848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^^ Ei kai niitä taida Suomessa mistään (IRL-) kaupoista saada? Samoin kuin oikein muitakaan hennalaatuja.
* 1b F ii *
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Kyllä noita henna- ja indigojauheita on ainaki pk-seudulla lukemattomissa pienissä tai vähän isommissakin eri maalaisissa ns. eksoottisissa kaupoissa - mut kun niiden laadusta ei aina tiedä. Ja inci on usein arabiaks, et lue sitte siitä.... ???

Männä kuussa kun kysyin yhdestä selvästi indigo-jauhepussista, niin myyjä vaan selitti: Joo, se on hennaa, se on hennaa !
Tarkotti sitä ilmeisesti et se on hennaamiseen eli käsikuviointiin tarkotettua jauhetta muttei tajunnu et mä tarkotin et onks se hennaa vai indigoa pelkästään vai mitä.
Kyseessä oli miesmyyjä joka ei ehkä ollu perehtyny hiusten värjäämiseen, et sille sana "henna" tarkotti mitä tahansa millä tehdään "hennatatuointeja".

Kävin eilen Hakaniemessä jossa ja jonka ympäristössä on tollanen ainakin 15 erilaista etnistä kauppaa mut piti käydä hallissa, etsimässä jotain huonekaluliikettä, Uffissa ja yhesa basaarissa ni ei ollu enää aikaa lähtee mitään hennoja etsimään, mut kyllähän niitä saattais löytyäkin ja mikä ettei vaikka kuinka hyvälaatusia tuotteita - se ois semmonen projekti et pitäis lähteä ihan nimenomaan käymään nää kaikki liikkeet läpi.
Jotenki kyl tuntuu siltä ettei niistä varmaan/välttämättä mitään Jamila,- Karishma, Rajasthani-laatuja löydy - tai sitten löytyy ?
Kunis

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Olen ostanut jotain satunnaisia mahonki-hendigopusseja etnisistä kaupoista sellaiseen kyttöön, josta ei ole niin väliksi se sisältö. Muutoin en kyllä uskaltaisi peruskäyttöön riskeerata. Ennemmin hankkisin vaikka sokokselta macurthia, jollei netistä tilaaminen onnistu. Sitä lie valikoimissa kautta maan.

Olen tähän mennessä käyttänyt vain tuoksukaupan karismaa. Tuoksukauppa on mielestni tosi kiva puoti, saa hyvää palvelua nopeailla toimituksilla (pl. lomat, mutta niistäkin infoavat hyvin) ja mulle hennamössöön ehdottoman tärkeitä tuoksuöljyjä ja öljyjä samaan tilaukseen. Käytän ihan noita edullisimpia gracefruitin vaniljatuoksua ja sitten männyntuoksuista (atlasseetri) eo-öljyä peittämään sen nurmikonlöyhkän. Myös gracefruitin ompputuoksu on kiva!
Kaplan
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 19:09

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Kaplan »

Niin vähän aattelinkin  :-\  Loppui vaan oma henna ja aattelin seuraavaksi kokeilla karishmaa, kun tuo mac urth ei tunnu oikeen tarttuvan. Tuoksukauppa on tietysti ainoa suom. nettipulju josta sitä saa? Ja on kesälomalla.
Haluun sitä just nyt heti!!!! 
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Onkohan tämä samaa Karishmaa kuin se Tuoksukaupan? http://www.ebay.co.uk/itm/Karishma-Herb ... 453wt_1397
(Siellä kun ei ole kuvia tuotteista.)
beachbunny kirjoitti: Jotenki kyl tuntuu siltä ettei niistä varmaan/välttämättä mitään Jamila,- Karishma, Rajasthani-laatuja löydy - tai sitten löytyy ?
Tuota juuri tarkoitin; noista etnisistä kaupoista (joita taitaa olla vain pk-seudulla ja täälläkin vähän) saattaa kyllä jotain bulk-hennaa löytyä, mutta ei noita "nimilaatuja", kuten Jemen, Jamila jne.
Viimeksi muokannut Suvivilja, 11 Heinä 2012, 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Mulla on Tuoksukaupan Karishmaa jonka tilasin ihan vasta, olikohan kesäkuun alussa. Mun pussini kyljessä on piirroskuva käsien hennatatuoinnista ja naisen päästä. Olisikohan samaa tavaraa, mutta erilaisessa pussissa vaan?

Mä olen myös miettinyt, uskaltaako niitä etnisten kauppojen pussukoita ostaa, vai olisiko parempi turvautua vaikka Prisman Satvaan. Ainakin tietää vanhasta kokemuksesta, millainen tulos Satvalla tulee. Iherbistä tilaamani Light Mountainin perushenna oli kyllä kelpo kamaa, mutta mulla on vain Visa Electron jolla maksaminen ei viimeksikään onnistunut, niin hankalaa tilata Iherbiltä kun joutuisin taas mankumaan miehen luottokorttia lainaan.

Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Itse suosittelisin ebay:tä tai esim. tätä nettikauppaa: http://hennacat.com, joissa molemmissa voi maksaa Paypalilla :)
* 1b F ii *
ainokainen

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä oon ihan surutta ostellut noista etnisistä kaupoista, ja aina on ollut hyvää tavaraa. Tosin mulle ei ole niin väliksi mikä se lopputulos sävyn kannalta on, kun mulla on mustat hiukset. Käytän hennaa siis vain hoitavan vaikutuksen vuoksi.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja miolla »

No tosiaan hennaketjusta löydätte kuvan sekä kuvauksen Global Shopin (Hakaniemi) bulkkihennasta. 200g/ 4€, ihan pakastepusseihin pakattuna vailla etikettiä.

Koin kyseisen hennan erittäin hyvälaatuiseksi ja väriin olen myös tyytyväinen. Olen kokeillut myös Mac Urthin sekä Reilun Kaupan Tähden hennaa. Kaikki ovat värjänneet yhtä hyvin, Global Shopin on kuitenkin halvempi eikä yhtään huonompi.
Vastaa Viestiin