Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ en tosiaan katsonut löytyykö tuolta Global Shopista indigoa, mutta ainakin naismyyjä puhui suomea ja tunsi tietävän hennasta paljonkin. Kävin myös yhessä intialais/pakistanilaises eikä se myyjä ees hiffannu että tosiaan hiuksia haluan värjäta.. ;)
ainokainen

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä käyn aina tuolla Global Shopissa! Se myyjä on yleensä ollut sellainen nuorehko somalinainen joka puhuu suomea hyvin, ja tuntuu tosiaan tietävän noista tuotteista joten siltä kannattaa kysyä.  
Antibes

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Antibes »

Moikka! Tietäiskö joku että vieläkö tuolta Hennaboysta saa tilata suomeen? Oli tosi selkeet nettisivut, tilauksen kasaaminen helppoa jne mutta kun koitin maksaa luottokortilla niin ruudussa alko pyöriin sellanen latausympyrä ja joku teksti "wait please" tai jotain. Se pyöri siinä tunnin kunnes painoin "edellinen"- nappia ja koitin samaa tilausta mutta maksua miehen luottokortilla. Sama homma. Siinä tilauksen yhteenvetosivulla oli joku teksti mitä en ihan ymmärtäny mutta siinä luki jotain että "huomioithan että emme voi toimittaa tilauksia jonnekin eri postinumero...jne".

Onko joku tilannut sieltä ihan lähiaikoina suomeen? Nyt hirvittää että jos tuli maksettua ulkomaille 2 x 50 puntaa ja mitään ei tuukaan vastineeks.  0_0

Viesti siirretty oikeaan ketjuun. -M
Viimeksi muokannut Antibes, 30 Joulu 2012, 03:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainokainen

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä olen tilannut tuolta OP:n Visa Electronilla ilman mitään ongelmia. Mutta Henna Boyn hinnat on aika suolaisia, ja postikulut vielä suolaisempia. Edullisempiakin vaihtoehtoja löytyy, esim. juuri tuo aiemmin mainittu Pieni Tuoksukauppa. 
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja almiros »

Mä kyllä suosin hennaboyta. Ei musta ole kyllä mitenkään erityisen suolaiset hinnat. Musta on kätevää, että sieltä saa tilattua hennaa useamman sadan gramman eriä, joka tulee loppupeleissä halvemmaksi kuin se että ostaa Suomesta yksittäisiä sadan gramman pakkauksia.

Hennaboy Jamila-henna 200g: n. 16 euroa
Pieni Tuoksukauppa Jamila -henna 100g x 2: 23,8 euroa

Ja sitä halvemmaksi tulee mitä enemmän ostaa kerralla. Esim. 300 gramman satsin ostaessa säästää jo hurjasti enemmän.

Eikä ne postikulutkaan niiiin kalliit ole, varsinkin jos tilaa vaikka puolen vuoden hennat kerralla. Lisäksi valikoimissa on kaikki muitakin ihania yrttejä. Ei saa ymmärtää väärin, tilaan toki Pienestä tuoksukaupastakin usein kaikkia kivoja raaka-aineita, tämä ei siis ollut mikään tuoksukaupan dissaus.  ;) Molemmissa kaupoissa on hyvät puolensa.

edit: tekstiä lisätty
Viimeksi muokannut almiros, 20 Touko 2013, 00:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Moi!Myydäänköhän Lempäälän Ideaparkissa Logonan voidemaisia hiusvärejä?Esim Lifessä?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Mena »

Kannattaa kysäistä suoraan sieltä Lifen kaupasta, ainakin joskus muinoin vastailivat sähköpostiin aika hyvin jos et uskalla soittaa. :)
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Kuinka nopeasti ootte saaneet tilaukset Hennacatista?
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Vinkkaisin vain tällaisesta etsy-shopista, jossa on aivan ihania henna -ja kasvivärisekoituksia, muiden hiustuotteiden lisäksi:

https://www.etsy.com/shop/NightBlooming

Itse olen kokeillut tuolta Rusalki Strawberry Blond- ja Devas Fairy Blonde -hennasekoituksia (näytteen verran). Postikulutkaan eivät ole järjettömät (ellei jättimääriä tilaa), vaikka USA:sta. Shopin pitäjä on vieläpä eräs LHC-foorumin (eli Long Hair Communityn) jäsen :)
* 1b F ii *
sentent1a

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja sentent1a »

Tuolla Global Shopissa kävin minäkin, siellä on vielä niitä muovipusseja ilman INCI:ä/mitään lappusta. En tosin sitä uskaltanut ostaa, kun ei osannut myyjä siitä mitään sanoa. Niiden vieressä oli kuitenkin 90g pussi Royal Henna -merkkistä hennaa. INCI ei ollut mitenkään kovin luotettava, siinä luki vain "Pure Henna Powder", mutta uskaltauduin kuitenkin sitä ostamaan, sillä kaikissa muissa saman merkin tuotteissa oli mainittu ihan reilusti jos oli PPD:tä tai jotain muita aineita mukana.

Testasin tätä itselleni vähän varovaisin mielin, ihan tatuointina siis. Ei ole ainakaan vielä näin neljän päivän aikana tullut mitään oireita ja jälki näyttää iholla ihan hennalta, siis punaruskealta.

Hinta oli vain 2€/90g pussi, eli oli kyllä halpaa sekin. Menen saletisti vielä ostamaan samaa lisää, jos tässä ei parin viikon aikana mitään oireita ilmaannu :) Oli kaikenlisäksi ihan silkkisen samettisen ihanan hienojakoista pulveria, ei yhtään sattumia.

Lisäksi valmiina on odottamassa Pienen Tuoksukaupan Rajasthanit!
Swan
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Loka 2008, 19:14

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Swan »

Kyllästyin hennailuun, joten minulta voi ostaa kaksi avaamatonta Jamila pakettia. Hennat on tilattu viime kesänä Hennacatilta ja ovat kesän 2012 satoa, lawsonia pitoisuus 2,69 %. Yhden paketin käytin glossailuun ja henna on todella sileää ja väriä irtoaa hyvin. Sävy on Jamilalle tyypillinen kuparinen punainen.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Onko kukaan tilaillut Hennasooqista milloinkaan? Minkälaiset postarit yleensä on/onko tuotteet tulleet ehjänä ja hyvin perille?

Mä koitin noita toimitusehtoja katsella, eikä ollut ainakaan mainintaa että EI toimittaisi Suomeen, joten voisin kuvitella että sieltä saisi tilattua.. Tietysti kivempi olisi joku IRL-kauppa mistä voisi käydä nappaamassa tarvitsemansa jutut, mutta koska en varsinaisesti kaipaile hennaa vaan enemmänkin amlaa, brahmia (cassiaa) yms. niin saatavuus hieman heikompi hennoihin ja indigoihin verrattuna.. Tosin jos joku on noissa etnisissä kaupoissa nähnyt niin saa vinkata, voin käydä sieltäkin kurkkaamassa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
satuprinsessa
Haiven
Haiven
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 17:17

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja satuprinsessa »

Sanokaapa että mistä kaikkialta saa ostettua hennaa Treellä? Ruohonjuuressa on Macurthia, mutta olen kuulut ettei se olisi kamalan hyvää :/
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja Mena »

Hyvän hennan saatavuus on ylipäätään aika heikkoa kivijalkakaupoissa. Mutta mikset tilaa esim. Pienestä Tuoksukaupasta? :) Mä tilaan sieltä Karishmaa jolla olen värjännyt jo useamman vuoden.

Punnitse & Säästä -liikkeissä myydään myös hennaa, mutta ainakaan se läpinäkyvässä pakkauksessa oleva pelkkä henna ei vakuuttanut mua.
satuprinsessa
Haiven
Haiven
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 17:17

Vs: Hennan ja muiden kasvivärien ostaminen (ostopaikkatiedustelut)

Viesti Kirjoittaja satuprinsessa »

^ Pitäisi varmaan tilata, oon vaan enemmän fyysisten kauppojen ystävä : D ja tuo karishma ei oo yhtään paha hinnaltaan
Vastaa Viestiin