Satva

Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Vilkaisin Satva-hennaa käydessäni S-marketissa. Paketti on uudistunut ja Satva on saanut Ecocert ja USDA organic-merkinnät.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Satvasta on saatavilla kuusi sävyä, huomasin kun kävin Forssan luontaistuotekaupassa. :) Itse en ole Satvaa käyttänyt enää aikoihin kun oli liian karkeaa ja oranssin sävyn antavaa makuuni . Teen samoilla hennoilla myös tatuointeja niin ostan isompia satseja BAQ laatuisia hennoja. Ei Satva kumminkaan huono ole.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Satva-hennat tosiaan uudistuivat hyvän aikaa sitten. Nämä uudet ovat entisiä laadukkaampia ja hinta-laatu -suhde on parantunut; tokikaan entisetkin hoitivat työnsä puutteineenkin. Paras muutos on värjäävyyden ja sit levitettävyyden osalta.
Nämä tuntuvat kasvatetun kuin eri planeetalla (pakkauksen mukaan alkuperämaa Intia) ja jauhetun taivaallisissa hennapakkaamoissa, taivaallisten henna-artistien tuotekehittelemänä...

Lawsone-pitoisuuden haluaisin näistä tietää, ihan vertailun vuoksi esim. Karishmaan, Sojatiin tai Jamilaan peilaten.

En harrasta baq-laatuja muutoin kuin hiusten värjäämiseen, mutta jos joku aikoisi kokeilla hennatatskojen tekoa itse ja haluaisi aloittaa jostain halvasta, nää uudet Satvat olisi mun suosittelemia. Teoriassa tätäkin vaan ehdotan.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Huomasin myös saman.Ostin vajaa viikko sitten paketin uudistunutta Satvaa ja ajattelin että teen hiusten hoitokäsittelyn ilman kunnon värjäystä kun Satva on ollut mun mielestä värjäysteholtaan laimea ja jauhatukseltaan karkeaa. Sekoitin jauheen haaleaan veteen ja levitin sinnepäin. Vaikutusaikana tunti. VIRHE! Pois pestessä huomasin että otsa on kirkkaan oranssi ja juurikasvu oli värjäytynyt tosi intensiivisen oranssiksi.. Aiemmin oon käyttänyt Jamilaa ja Rajasthanilaista hennaa,molemmat BAQ-laatuisia. Muutos oli kyllä todella hyvä. Harrastan jonkun verran hennatatuointeja niin voisi koittaa että tuleeko Satva-tahna ohuesta pursottimesta läpi.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Satva

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Kuulin että Satva-hennalla ei olisi enää maahantuojaa, siksi sitä ei kaupoista löydy jos on päässyt loppumaan. Ei siis ole ainakaan S-kaupan valikoimasta poistunut vaan kyse on muusta. Harmi, se oli hyvää hätävarahennaa jos Jamilat loppuivat kaapista.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Vastaa Viestiin