Hiuslaadun muuttuminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Onko tosiaan mahdollista, että hiuslaatu yhtäkkiä muuttuu?  Itselläni on kevään ja kesän aikana lähtenyt hurjan paljon tukkaa. Yks päivä huomasin peilaillessa, että osa hiuksista on aivan kiharat, siis ihan korkkiruuvilla. Leikkasin tukan polkkamittaan ja nyt näyttää hullulta kun päällimmäinen kerros hiusta on suoraa mutta muu hius aivan kikkaraa, siis ei mikään pieni laine vaan kunnon kihara.

Että mitä ihmettä? Mitä tapahtuu?
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja bast »

Mulla on ollut luonnonkihara ja e-pillereitä syödessä kasvoi juuresta suoraa tukkaa. Ihan kuin permanentin juurikasvu. Lopetin pillerit ja tukka palautui kiharaksi. Myöhemmin söin uudelleen pillereitä ja taas kasvoi suoraa tukkaa, mutta tällä kertaa kihara ei lopettaessa palautunutkaan ennalleen. Ihmeellistä.  ???
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja enna »

Mä muistelisin, että mulla oli lapsena ihan suorat hiukset, mutta nyttemmin helposti taipuisat eivätkä niin suorat - kaukana kiharasta kuitenkin. Joillakinhan hiuslaatu muuttuu esimerkiksi raskauden aikana.

Jännä ilmiö!
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Minulla on muuttunut hiustyyppi myös! Lapsena ja nuorena hiukseni olivat sileät, lasimaiset, suorat. Mikään kampaus ei pysynyt, takkuun tukkaa ei saanut edes halutessaan.  :P Aikuisiällä ovat muuttuneet selkeän kihartuviksi, huokoisiksi, karheammiksi. Kaikki lasimaisuus on nykyään poissa. Takkuuntuminen on väistämätöntä. Väri on kyllä pysynyt melko samana, hyvin vaaleana.
Jännä ilmiö on myös silmien värin muuttuminen; ensimmäisen (keskeytyneen) raskauteni aikana silmäni syvenivät vaalean taivaanharmaasta tummanvihreiksi, mutta väri palautui pian hormonitoiminnan mukana. Yksi kultainen pilkku jäi muistoksi. Nyt, useamman lapsen jälkeen silmäni ovat pysyvästi jääneet tummemman vihreänharmaiksi, ja niissä on selkeitä kultaisia alueita, kun aiemmin minua pidettiin tosiaan ihan vaaleanharmaa/sinisilmäisenä. Muutenkin koko värityyppini tuntuu vaihtuneen neutraali-viileähköstä kultaiseksi kevääksi, enkä edes ole enää mikään lakanankalpea kuten nuorempana, pikemminkin melko tumma hiustenväriini suhteutettuna. Pisamiakin minulla nykyään on melko paljon, vaikka nuoruudessani ei ainuttakaan. Aika- tai syy-yhteyttä ei hiustyypin muutoksen ja silmien värinvaihtumisen kanssa löydy, vaan muutosten välissä on melkein kymmenen vuotta aikaa.
Myös isälläni silmät ovat kuulemma vaihtaneet väriä joskus parikymppisenä, sinertävistä tummanruskeiksi. Hän on kyllä muutenkin väritykseltään tosi tummapiirteinen, toisin kuin minä.

Minustakin tämä on jännä ilmiö, ja koska vanhaa kuvamateriaalikin löytyy tarpeettoman paljon, minun ei tarvitse miettiä "muistanko väärin".  :)
aibu

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja aibu »

Mullakin on lapsena ollut ihan melkein valkoinen lasimainen ja liukas tikkusuora hius. Nyt parikymppisenä tukka on väriltään melko paljon tummempi, karkea, huokoinen ja todella taipuisa. Takaraivosta löytyy nykyään jopa kestokiharoita yksittäisiä hiuksia! Pitäisköhän ehdottaa poikaystävälle et tehään vauva niin ehkä mulle tulee kunnon kiharat  :3
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mulla on myös iän myötä hiuslaatu muuttunut.

Noin 20-25 -vuotiaana hiukseni olivat huomattavasti karheammat kuin nyt. Tällä hetkellä hiukseni ovat lasimaiset kovat ja jäykemmät kuin 20 v. sitten. Lisäksi hiukseni ovat selvästi herkemmät taipumaan luonnonkiharoille/laineille ja tätä ilmiötä ei ole ollut kuin vasta viimeisen viiden vuoden aikana.

Käsittääkseni naisilla mm. hormonitoiminta vaikuttaa hiuksiin.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja enna »

^^Mulle tulee niskaan kostealla/tuulisella/suihkun jälkeen (kun hiukset on ollut ylhäällä ja pesemättä) ihan korkkiruuvikiharaa niistä lyhyemmistä haituvista. Välillä haaveilen sellaisesta kiharasta koko päässä :D kestokiharaa ne ei sentään kuitenkaan ole.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Juu, kyllähän iän myötä pikkuhiljaa hiuslaatu usein muuttuukin, lähinnä kiinnosti jos jollain on kuukaudessa/lyhyessä ajassa käynyt isoa muutosta. Tässä teille kuvamateriaalia.

Kuva

Kuva


Eli alta aivan kiharaa ja päällä parinen suora hius.  ::) ;D
Ihan karsen näköinenhän tää on. Toivottavasti noi pari muutakin karvaa kihartuu.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Onpas jännä ilmiö! Parempihan se noin päin on, kuin että alla olisi suora hius litteänä ja sitten päällä muutama kikkura hulmuamassa.  :) Noin päin tulee kiva kohotus!
Eikö tuo päällimmäinen, suora osio kiharru edes kosteana puristelemalla?
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Ei kiharru. Olen sitten raudalla kihartanu jotta koko pää olisi kihara. Säästää tukkaa enemmän kuin kokonaan sen suoristaminen.
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja Unnu »

Oho!  0_0 Aika hurja, enpä ole ennen tuollaista nähnytkään. Päältä hius on varmaan ainakin kuivempaa? Jos ei siksi kiharru samalla tavalla?
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä oon ollut hyvin vaalea kultablondi omalta väriltäni aina, toisinaan tummempana mutta yleensä hyvin hyvin vaaleana versiona... Nyt alkaa ilmeisesti tosiaan tummuminen tai jotain on tapahtunut, koska vauvahiukset kasvaneet kaikki melkein tummina (80-85%), ja etuosassa ja varsinkin vasemmalta puolelta n.8cm alue edestä päältä näyttää kuin olisi tummaa tyviraitaa, mikä on tosi hassun näköistä kun oma reilu sentin tyvi hohtaa muuten lähes valkoisena. Melkoisen monta eri variaatiota erilaisista sekavärisistäkin juurikasvuista ja värimuutoksista tullut nähtyä, mutta en ole koskaan nähnyt näin vaaleasta noin tummaan-muutosta.. Muutamien testien ja tutkailujen perusteella tuo tumma väri on vähintään 4-asteista, ellei jopa tummempaa. Olen äärimmäisen hämmentynyt, mutta äidin puolelta kaikki on hyvin tummia (paitsi äiti, joka on ehkä 5-asteinen ja kastanjainen ruskea), isänkin puolelta suurin osa paitsi pari serkkua. Kolmenkympin kieppeillä myös iskän suvun aiemmin vaaleina olleet on alkaneet tummua, joten sen puoleen iällisesti menisi aika samaan kategoriaan.

Mä haluaisin että aika menisi nyt äkkiä ja tukka kasvaisi äkkiä, koska jännityksellä ja mielenkiinnolla seuraan miten tää etenee, ja onko suunta tummenemaan päin vai onko kyseessä joku hetkellinen juttu.. päälliosan lähes kaikki lyhyet (uudet) hiukset on juureltaan tummia. Tummaksihan mua alkuperäiseksi luullaan muutenkin aina, ei kukaan voi kuvitella mulla kirkkaan vaaleaa omaa väriä ja tummahkona ruskeana olenkin pysynyt aika pitkään nyt. Jollain tavalla se on kiva, ja säästyypää värjäilyiltä jos suunta sama, mutta toisaalta vähän sääli koska se oma väri on myös aika kaunis vaikken sitä maltakaan sieltä kasvatella.. Kai mua on jotenkin lämmittänyt ajatus että se on siellä. :P

edit: Hiuslaatu on suht napakkaa muutenkin, mutta noilta osin kihartuu aiempaa enemmän ja nuo on hyvin jämäkän oloisia nuo tummat karvat, joten tiedä sitten jos itse hiuslaatukin muuttuu värin lisäksi.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja almiros »

Mullakin on kokemusta hiuslaadun muuttumisesta, juurin tuosta yhtäkkisestä kihartumisesta. Eli suht pitkä tukka alkoi yhtäkkiä kihartumaan. Ei siis uusi hius! Valitettavasti mulla ei ole kunnollista kuvaa, koska en omistanut vielä silloin älypuhelinta eli ei tullut otettua selfieitä.  ;D

Ymmärrän että hormonit muuttavat hiuksia, mutta miten vanha hius voi yhtäkkiä alkaa kihartua? En ymmärrä. En edes hoitanut hiuksia mitenkään eri tavalla kuin yleensä. Noista ajoista tukka on kyllä ehtinyt uusitua jo monta kertaa, ja nykyisin tukka ei enää kiharru, nyyh
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Noniin, mä nyt laitan tähän hämmentävän tyvikasvukuvakollaasin... (toivottavasti ei ole liian iso, yritin pienentää) Näkyvissä siis suht selkeästi sekä se oma vaalea tukka että.. noh, oma tuleva(?) tumma tukka. Mä en oikein osaa sanoa tosiaan minkä väristä se uusi tumma on, mutta se on toki selvä että se on hyvin kaukana siitä vaaleasta  ;D

Kuva
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hiuslaadun muuttuminen

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Mun hiukset on selvästi muuttuneet karheammiksi ja taipuisemmiksi parin vuoden aikana, melkein samanlaisiksi kuin mun äidillä  :) Sillä on kyllä muhun verrattuna tosi paksu ja jäntevä tukka, mutta omiin hiuksiin on alkanut hitaasti hiipiä samoja ominaisuuksia. Varsinkin nyt käsittelemättömässä ja totuttua lyhyemmässä tukassa huomaa muutoksen, vrt. aiempi hento ja silkkisen sileä hius.
Pitääpä joskus muistaa kysyä, että muuttuiko äidillä hiuslaatu esim. raskauksien myötä. Saattaa olla, että joskus tulevaisuudessa mulla on samanlainen leijonanharja.
Viimeksi muokannut versicolori, 23 Elo 2014, 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin