Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Minäkin olen yrittänyt tutkailla, josko ostaisin paketin Ebaysta - mutta Ebay on itselleni aika vieras, ja sitä tuntuu hankalalta selata. Ilmeisesti paketti, jossa on kaikki aineet, maksaa jotain +satasen luokkaa yleensä? Suurin osa myyjistä vaikuttaisi postittavan Jenkeistä, eli siihen sitten alvit päälle, jos jää tulliin.
Oletko miolla (tai miksei joku muukin, jos on joku tilannut) löytänyt myyjää EU:n alueelta? Onko tuo silmäilemäni hintaluokka oikea?
Syy, miksen ole vielä uskaltautunut tilaamaan, on se, että haluaisin ensin käydä kampaamossa kokeilemassa hoitoa, jotta voisin esimerkiksi hajun ja koostumuksen perusteella vähän arvioida, onko pulloissa oikea sisältö. Tai sitten, ehkä vain pistän tilauksen menemään; suosituksia myyjistä otetaan vastaan!  ;)
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miolla »

Tilasin tältä eBay.comin myyjältä.

Kallistahan se on. JOS paketti jää tulliin, joutuu siitä joutuu pulittamaan ALVit 24 %. Mutta koska tilaus jää postikuluineen alle 150 euron, ei kuitenkaan tarvitse maksaa tullimaksua (jota ei etukäteen saa tietoon, mutta on nyt jotain 5-12 % välillä googlailun perusteella). Tullin sivuilta ei löytynyt mitään taulukkoa.

Mä taidan kokeilla ensimmäisen kerran jonkun suoravärin kanssa. Pelkkänä tehohoitona ainetta kuluu niin paljon, että taidan testata yhdistettynä johonkin sävyyn. Ei ehkä siten tule Olaplexin teho kunnolla esille, mutta ei tee mieli pistää lähes koko purkkia kerralla :P]
Viimeksi muokannut miolla, 07 Kesä 2015, 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peachtwist
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1103
Liittynyt: 22 Loka 2006, 18:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Peachtwist »

Mä varasin olaplexin hiustenleikkuun yhteyteen parin viikon päähän. Ootan tosi innolla, kiva olla pitkästä aikaa näin innostunut jostain hiusjutusta! :D Oon kasvatellut omaa väriä ja hiukset on aina olleet pitkät, niin kiva saada vähän jotain ekstraa kampaamokäyntiin pelkän latvojen tasauksen lisäksi.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

spookycatlady kirjoitti: Tätä sivuttiinkin jo vähän ensimmäisellä sivulla, mutta ajattelin mainita, että kilpaileva tuote Niophlex on hyvin samanlainen kuin Olaplex, ei siis mikään halpakopio. Olin harjoittelussa kampaamossa jossa ko. käsittelyä käytettiin, ja hyviä tuloksia näytti tulevan. Sellainenkin versio kuin colorpHlex on olemassa, mutta siitä en tiedä tarkemmin, kun satuin vain näkemään tuotteet Hairmailin mainoslehdessä.
Kampaajani mainitsi tuosta nioplexistä että sen inci on ainakin ihan eri verrattuna olaplexiin. Vaikutuksista en sitten osaa sanoa mitään :-\
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Arnella »

miolla kirjoitti: Tilasin [url=http://tältä eBay.comin myyjältä]tältä eBay.comin myyjältä[/url].
Tuo linkki ei taida toimia? Jänskää kuulla kokemuksia sitten  :)

Minulla ei ole laittaa ennen jälkeen kuvia, mutta tuskin niistä kauheasti mitään huomaisi. Ei minulle kukaan ole myöskään kommentoinut mitään hiuksista käsittelyn jälkeen eli ei se ero ehkä ole niinkään silmin havaittava. Sen sijaan se miltä hiukset tuntuu ja millaiset ne on käsitellä, siinä on ihan huikea ero. Minulla on yleensä kotona ollessa hiukset sellaisella epämääräisellä sotkuponnarilla ja nyt sellainen viritys ei kestä enää ollenkaan kasassa, kun hiukset on liukkaat ja sileät. Ja pitkällä tähtäimellä on tietysti kiinnostavaa nähdä pysyykö vaalennetut latvat paremmassa kunnossa, odotukset on ainakin korkealla.  :)
1bMii, vaalennettu.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Varasin ajan Olaplex-käsittelyyn (pelkkä hoito, ei värjäystä) 16.6. Koitan saada kuvia sekä ennen että jälkeen.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

^Mua kiinnostaa tuo käsittely ilman värjäystä. Jään odottelemaan kommentteja, ja kuvatkin olis tosiaan kivoja :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miolla »

Wella Color Fresh suoraväri 7.47 ja Olaplex:

Kuva

Muutos ei ulkonäöllisesti ole huima, hiukset ovat kuitenkin liukkaammat ja hitusen "jämäkämmät"- kuten muutkin olivat tehoa kuvanneet. Joko sävyte tai Olaplex takutti hiuksia huuhtelun aikana, mutta silti hiusten selvitys märkänä oli helppoa. Uloimpiin latvoihin oli laitettava jätettävää hoitoainetta, koska ovat kuitenkin sen verta kuivat.
Viimeksi muokannut miolla, 08 Kesä 2015, 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miolla »

Hiukset Olaplexausta jälkeisenä päivänä:

Kuva

Latvat ovat tavanomaiseen tapaan taivutettu suoristusraudalla, mutta muuten en ole suoristanut päällishiuksia mitenkään. Muutenkin hiukseni ovat yleensä parhaimmillaan pesua seuraavana päivänä, kun vauvahiukset ja pörrö on laskeutunut.
Viimeksi muokannut miolla, 09 Kesä 2015, 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
caessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 06:16

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja caessa »

Miksi te ostatte noita kalliita kotipakkauksia, kun kampaajalta käsittelyn saa halvemmalla :o?
Lisäksi jos Olaplex perustuu kemialliseen reaktioon, jota ei saa kotipakkauksella aikaiseksi, vaan ainoastaan kampaajalla.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Avaisitko molempia väittämiä hiukan, mä en nyt ymmärtänyt?  ???
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miolla »

No jos tutkisitte ennen kun hutkitte, niin säästyisitte turhalta järkytykseltä. Kotipakkauksesta (joka siis ei ole varsinainen kotipakkaus, koska niitä ei kuluttajille kuuluisi myydä, vaan liikkuvalle kampaajalle) riittää useampaan kertaan. Väriin (ei värinpoistoon tai voimakkaaseen vaalennukseen) menee ykkösainetta 3,75 ml kerralla ja sitä on 100 ml. Kakkosainetta kuluu kerralla n. 15 ml ja sitä on 200 ml. Pelkkään tehohoitoon kuluu tietenkin enemmän ja kirjoitinkin, että koska hiukseni ovat pitkät ei aine olisi niin riittoisaa. Mitä teidän matikkapää sanoo kampaamon edullisuudesta näiden tietojen valossa?

Vielä jäi kiinnostamaan se toinen väittämä kemiallisesta prosessista jota ei kotona saa aikaiseksi.
caessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 06:16

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja caessa »

Siis enhän minä sen enempää aiheesta tiedä (siksi kirjoitinkin jos), mutta se selittää jo, että ainetta kuluu yhdellä käyttökerralla noin vähän ja että kyseessä ei ole pelkästään se kotihoitopaketti, jota kampaajatkin myyvät :D. Ja kemiallisesta reaktiosta en tiedä, mutta näin olen kuullut ja ollut lukevinani. Siitä on tässäkin ketjussa muistaakseni ollut ohimennen mainintaa.

Ps. Tarkoitukseni ei ollut hutkia ennen kuin tutkin, vaan juuri siksi kysyin, koska en asiasta tiedä enempää.
Viimeksi muokannut caessa, 10 Kesä 2015, 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miolla »

Taidat caessa kotihoitopaketilla tarkoittaa pelkästään sitä kotiin myytävää jälkihoitoa? Se on vaan yksi puteli, ei siis "paketti" sanan varsinaisessa merkityksessä. Sekin on yhdistelmä noita samoja aineita ja ylläpitää tehoa, mutta ei ole se varsinainen olaplex-käsittely. Sama kuin hiusväri vs sävyttävät hoitoaineet.
Viimeksi muokannut miolla, 10 Kesä 2015, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

miolla kirjoitti: Pelkkään tehohoitoon kuluu tietenkin enemmän ja kirjoitinkin, että koska hiukseni ovat pitkät ei aine olisi niin riittoisaa.
Olen lukenut jostakin ulkomaisesta blogista, en nyt muista mistä, että mikäli ainetta ei sekoiteta värimassaan, niin sitä laimennetaan vedellä jossakin tietyssä suhteessa, joka ilmeisesti lukee paketin ohjeissa. Eli sitä ei siten kuluisi juuri enempää kerralla ilman väriäkään? Monessa kampaamossa Olaplex-hoito on hinnoiteltu aika alas minkä tahansa palvelun yhteydessä (siis esim. leikkauksen yhteydessä), ja vain pelkkänä hoitona ilman mitään leikkausta tai muuta, hinta on parisen kymppiä "tuntipalkan" päälle (=60-80 euroa). Minusta tämä tukee sitä, että ainetta ei yksistäänkään paljoa holvata tukkaan.
Oliko ohjeissa mitään tästä, huomasitko?  :)

Mutta juuri kuten miolla kirjoitti, sillä 100+ eurolla kun tilaa kolmen aineen ammattilaiskitin kotiin, saa useamman käyttökerran, kun kampaajalla saa yhdestä kerrasta pulittaa melkein saman. Eikä saa edes kaupanpäälle kotihoitotuotetta mukaan.

Itsehän tässä vieläkin arvon, uskallanko tilata, vai en.  :D
Viimeisimpien lukemieni kokemusten perusteella olen alkanut pelätä, että Olaplex tekisi tukastani liian silkoisen. Liian sileänä se minulla sitten valuisi pitkin päätä littanana. Hmm.
Vastaa Viestiin