Sivu 1/1

Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 20 Touko 2015, 19:15
Kirjoittaja Aivina
Minua huolettaa tämä ihan henkilökohtaisista syistä, mutta olisi kiva kuulla juureksien parhaat konstit päänahan verenkierron parhaaseen aktivointiin.

Päänahan hieronta on hyvä juttu, mutta onko muita? Onko esimerkiksi jostain yrteistä tai muista vastaavista apua? Ravintolisät/ruoka-aineet?

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 23 Touko 2015, 08:06
Kirjoittaja syreeni
Mä yritän tehostaa verenkiertoa päässä niin, että kun pesen hiukset valutan vuorotellen lämmintä ja kylmää vettä päähän. En tiedä auttaako oikeasti, mutta toivottavasti jotain vaikutusta ;D

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 02 Kesä 2015, 19:58
Kirjoittaja Rocketraptor
Hieronta kuulemma toimii hyvin, varsinkin kun pidät päätä alaspäin muutaman minuutin samalla kun hierot. Itse ostin sellaisen tärisevän hierojan (ei pårnåkaupasta  ;D ) ja sillä oon nyt hieronut päätä muutaman minuutin päivässä. En tiedä vielä miten vaikuttaa hiusten kasvuun koska vasta vähän aikaa ollut käytössä mutta ainakin sillä saa jännityspäänsäryn pois!

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 17:26
Kirjoittaja enna
^Tuosta pidemmälle viety versio eli "inversion methodin" väitetään kiivastavan hiustenkasvua viikon kuureina kerran kuussa tehtynä. Lyhyesti, siinä siis viikon ajan joka päivä hierotaan lämpimällä öljyllä päänahkaa pää alaspäin viiden minuutin ajan, ja mahdollisuuden mukaan öljyä pidettäisi päässä vielä seuraavan yön ajan.

Youtubessa on paljon videoita aiheesta ja väittävät hiusten kasvaneen hurjia määriä viikossa, mutta eihän tuo oikeasti toimi ihan väitettyyn tapaan. Verenkiertoa se toki lisää ja öljy auttaa pitämään etenkin kuivan päänahan terveenä ja notkeana. Ei varmastikaan tee hiuksillekaan huonoa saada säännöllistä öljyhoitoa.

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 22:56
Kirjoittaja Aivina
syreeni kirjoitti: Mä yritän tehostaa verenkiertoa päässä niin, että kun pesen hiukset valutan vuorotellen lämmintä ja kylmää vettä päähän. En tiedä auttaako oikeasti, mutta toivottavasti jotain vaikutusta ;D
Minä olen vaatetusalan opintojeni jälkeen ottanut nyrkkisäännöksi sen, että tukkaa hoidetaan samoin kuin villaa. Eli pesu viileällä, tasalämpöisellä vedellä ja mahdollisimman neutraalilla / happamalla pesuaineella. Vältetään liiallista mekaanista muokkausta ja kohdellaan muutenkin varoen.

Sillä kaikki, jotka ovat joskus huovuttaneet, tietävät että huovutukseen tarvitaan emäksinen pesuaine, nopeita lämpötilan muutoksia ja kovaa mekaanista muokkausta. Tukka huopuu samoilla keinoilla, kun tarpeeksi yrittää.

Eli mieluummin vaan pelkkää kylmää vettä päähän. Tai viileää, mutta lämpötilan vaihtelu ei tee ainakaan villalle hyvää, niin en näe, miksi tekisi hiuksille. Rakenteeltaan aika samanlaisia kuituja kummiski.

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 09 Kesä 2015, 23:20
Kirjoittaja elly
Täytyy tulla vielä muistuttamaan, kuinka suuri vaikutus niskan ja hartiaseudun hyvinvoinnilla voi olla päänahan verenkiertoon. Olen päässyt jumpalla ja venyttelyllä eroon vuosia vaivanneista pahoista jännitystiloista kaulan, niskan ja hartioiden alueelta, minkä myötä myös hiustenkasvuni on nopeutunut. Jos on siis taipumusta jännitysniskaan tms, niin suosittelen kokeilemaan tehokuuria venyttelyssä ja lihasten vahvistamisessa/jumppaamisessa. :)

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 18:18
Kirjoittaja enna
^Tuon lisäksi tietenkin muukin liikunta vilkastuttaa kokonaisvaltaisesti verenkiertoa, eli säännöllinen urheilu auttaa myös hiustenkasvun suhteen.

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 05 Elo 2015, 18:03
Kirjoittaja Evelin
Tangle teezer harja ❤️

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 05 Elo 2015, 22:04
Kirjoittaja Aivina
Evelin kirjoitti: Tangle teezer harja ❤️
Sattuu mun herkkään päänahkaani. Ajattelin hankkia puupiikkisen harjan, jos olisi päänahalle hellempi.

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 30 Syys 2015, 07:52
Kirjoittaja Eudokia
Innostuin tukistelemisesta, mutta mietin irtoaako tavallista enemmän hiuksia. Onko muilla kokemusta/tietoa? Otan siis napakan otteen paksuista hiusosioista ihan juuresta ja tukistelen. Päänahkassa alkaa tosiaan kihelmöimään ja oikein tunnen kuinka veri lähtee kiertämään. Jonkin verran tosiaan irtoaa hiuksia, mutta en osaa arvioida määrää. Kun eikös ihmiseltä muutenkin tipu noin sata hiusta päivässä... Ehkä jatkan tukistelua päivittäin ja arvioin kuukauden päästä olenko kaljumpi.  :P

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 14:01
Kirjoittaja Nunna
Mulla on ollut jo pidemmän aikaa tapana telkkaria katsellessa tehdäjust tuota tukistelua, päänahkahierontaa ja lisäksi harjaan hiuksiani puisella harjalla, jossa on luonnonharjakset pidempien piikkien tyvessä. Tiän, et jotkut välttelee hiusten turhaa harjaamista ja sen mekaanista rasitusta, mutta mun päänahalle toi harjaaminen tekee vaan niin hyvää. Samalla siirtyy päänahan öljyt mukavasti koko hiuksiin.

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 30 Maalis 2016, 17:12
Kirjoittaja Triina
Itse tykkään sellaisesta aivovispilästä, jolla voi haroa päänahkaa ilman hiuksien sotkeutumista. Tuntuu tosi kivalta, kun sitä pyörittelee kalloa vasten. Muuten en juuri tee muuta kuin hiustenpesun ja saunomisen yhteydessä hiero päänahkaa, varsinkaan hiusten kasvunpeuden lisääminen ei ole tavoitteena, joutuu vaan käymään useammin kampaajalla  ;)

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 11:53
Kirjoittaja -j-
Jooga? Hartiaseisonta, päälläseisonta, ym ylösalaiset asanat erityisesti, mutta toki siis joogaa kannattaa harjoittaa kokonaisvaltaisesti :)

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 20:24
Kirjoittaja Hinza
Termogeenit - siis kuntoilun lisäravinteet.

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 21:21
Kirjoittaja Aivina
Hinza kirjoitti: Termogeenit - siis kuntoilun lisäravinteet.
Internetistä ei äkkiä etsimällä löydy tietoa, mitä termogeenit oikeasti ovat ja mitä ne tekevät elimistölle. Nostavat kehon lämpötilaa, joka sinänsä kuulostaa semisti pelottavalta.
Kehon lämpötilaa nostavat sali-intoilijoiden mysteeripillerit ei välttämättä kuulosta ihan parhaalta asialta päänahan verenkierron vilkastuttamiseen, jotta hiukset kasvaisivat paremmin.

Haluaisitko valaista tästä aiheesta enemmän?

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 09 Touko 2016, 18:22
Kirjoittaja Hinza
Pahoillani viivästyksestä - minulla on menossa oma testi Now Foods Acetyl-L Carnitine nimisellä tuotteella, tilasin sitä iHerbistä ja se ei ole mikään vaarallinen myrkky vaan sopii jopa epilepsialääkkeeni kanssa käytettäväksi. Pääsääntöisesti termogeenit vilkastuttavat aineenvaihduntaa ja siinä sivussa myös verenkiertoa - kehon lämpötilan nousu johtuu tästä. Salilla en itse käyttäisi jos siellä kävisin (sisätilalämpötilassa lihastreenin kanssa voisi hiukan huipata), mutta kokeilen tuota muutaman ylikilon pudottamisen oheisapuna ihan tavallisessa puolilaiskassa arjessa niin pitkään että saan selville vaikuttaako se hiusten kevään/kesän kasvupyrähdyksen kaltaisella tavalla. Minua kiinnostaa moinen, kait sitten olen vähän outo 0_0.

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 15 Marras 2016, 09:22
Kirjoittaja calypso
^ No onko toiminut tai huomasitko mitään muutoksia?

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Lähetetty: 17 Tammi 2017, 01:34
Kirjoittaja Hinza
Eei, ahkeralla senttimittailulla todistettuna aine ei vaikuta hiustenkasvuun mitenkään, mutta heti jos liikkuu tehokkaammin tulee hiki sisällä ja pakkasessa yhtälailla.
Kiva että huomasit kysyä, kun minä käyn täällä harvoin.