Värjäämättömien hiusten hoito

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

En ole löytänyt enää Laveran omppushamppoota mistään, onkohan se lopetettu?

Ostin Herbal Essencesin kiiltoshamppoon, tai oikeastaan mies sen mulle osti ja se osoitteutui todella pesäväksi shamppooksi, jonka kanssa pesuväli pysyy pitkänä. Bongasin karkkipäivän blogista Laveran Freshness & Balance -shampoo rasvoittuville hiuksille, onkohan tuo joku uutuus? En nimittäin ole ennen törmännyt! Tuon haen heti tiistaina saksasta.

Mun hiukset on onneksi talven mittaan rauhoittuneet lähmän kanssa ja nykyään pesuväli on helposti se 3-4 päivää.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ On se omenatuubi vielä ainakin Laveran sivuilla ja esim. Ecco Verdessä myynnissä, mutta en tiedä pysyykö pidempään valikoimissa. Jos se soija on sulle ongelma, niin et varmaan halua lähestyä noita Laveran uudistettujakaan shampoita. (Se varsinainen hiustuotesarja siis uudistui, ei tuubit.) Niissä on nimittäin edelleen soijaa ja nyt ihanasti vielä hernettä ja linssiäkin, joten palkokasviallergisena suunnilleen juoksen karkuun. :o
1cFii, oma väri.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

No niinpäs onkin! >:( Unohdin kokonaan, että Lavera rakastaa soijaa ;D. En kyllä tiedä sitten uskallanko tuota kokeilla! Olen kanssa palkokasveille allerginen. Täytynee käydä parissa muussa DM:ässä katsomassa jos omppushamppoota olisi siellä.

Lavera Freshness & Balance shampoo

Water (Aqua), Sodium Coco-Sulfate, Lauryl Glucoside, Betaine, Sea Salt (Maris Sal), Aloe Barbadensis Leaf Juice*, Melissa Officinalis Leaf Extract*, Oryza Sativa (Rice) Extract*, Cicer Arietinum Seed Extract*, Lens Esculenta (Lentil) Fruit Extract*, Pisum Sativum (Pea) Seed Extract*, Glycine Soja (Soybean) Germ Extract*, Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Water*, Lactobacillus Ferment, Sodium Cocoyl Glutamate, Disodium Cocoyl Glutamate, Alcohol*, Fragrance (Parfum)**, Limonene**, Linalool**, Geraniol**, Citral**, Benzyl Salicylate**
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »


Huomasin 'Omistamasi hiustuotteet'-listaa uudistaessani, kuinka monta hyvää tuotetta vuosien aikana olen omistanut ja käyttänyt.. ja osa niistä on lopetettu uudistusten myötä. Harmi - en sano 'kaikki oli ennen paremmin'  :D, mutta mielestäni shampoita ja hoitsikoita oli paremmin kymmenen vuotta sitten... esim. Cutrinin ja Goldwellin sarjoissa oli erinomaisia tuotteita.
No.. ei nyt jäädä haikailemaan aikaa mennyttä, mutta kaikki kevyet, silti aidosti hoitavat tuotteet ovat aina tervetulleita.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
ainokainen

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulla on tällä hetkellä oman värinen polkka (suunnilleen saman näköinen kuin avattaressa) ja ensimmäinen kerta noin 30 vuoteen kun mulla on oman väriset hiukset! Olen kyllä tykästynyt tähän väriin, ja odotan kesää, jolloin saan taas tähän luonnollisia raitoja. Mulla nimittäin oma hius vaalentuu auringossa todella herkästi, ja tuloksena on kauniita kuparinvärisiä raitoja. Oma väri on noin 7-asteinen tummanvaalea.

On ihan uskomatonta, miten hyväkuntoiselta värjäämätön hius tuntuu. Mitään hiuksiin jätettäviä hoitoaineita ei ole tarvinnut enää aikoihin. Märkänäkin hiukset saa kammattua läpi ihan parilla vedolla ilman mitään vastustusta. Mikä kiilto!
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Minulla on miltei kokonaan värjäämätön tukka, latvoissa vielä vähän raitaa. Kaksihaaraisia ei ole juuri ollenkaan. Olen kasvatellut viime kesän long bobista asti leikkaamatta ja nyt hiukset ulottuvat reilusti alle solisluiden. En tiedä miten kesällä, mutta nyt ainakin hiukset on niin kuivat jopa värjäämättömästä osasta, että minun on pakko käyttää kosteuttavia ja hoitavia hoitoaineita ja naamioita shampoon jälkeen. Lisäsin viime viikolla oliiviöljyä ruokavalioon, otan sitä ihan lusikalla, vaikka se on karmean makuista. En ole syönyt kalaöljyä ikuisuuksiin, mutta aion korjata asian tänään, kun käyn apteekissa. Ehkä ostan myös helokkiöljyä. Käytän ennen pesua jopa päänahkaan asti Weledan hiusöljyä, joskus laitan sitä jätettäväksi muutaman tipan.
Pesen hiukset neljän päivän välein, vaikka voisin likaisuuden/puhtauden puolesta venyttää vaikka kuuteen päivään. Olen vaan oppinut pitämään kuohkeammista hiuksista ja hiusten peseminen vaan nyt on niin mukavaa.  :D Karkeat hiukset vaan on nyt, ovat olleet siitä lähtien kun omaa väriä ehti tulla parikymmentä senttiä. Olin muutaman vuoden värjäyskierteessä, lopetin kun väriaineet kävivät hengitystä ahdistamaan ja tuli kirvelyä päänahkaan. En vissiin sitten muistanut millainen on luomutukka.  :)Väri on aika tumma, ei kovinkaan kaukana tummanruskeasta, jolla värjäsin yli vuosi sitten.
Tavoitepituus vyötärölle. Käyn vuoden lopulla tasaamassa latvoja, jos menee huonoon kuntoon. Kokeilin muuten kookosöljyä naamiona viime viikolla, annoin vaikuttaa vain vartin ja pesin pois, ei tarvinnut edes hoitoainetta shampoon jälkeen
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mulla on ollut viimeiset puoli vuotta aiempaakin karmeampaa aikaa stressin ja seborrooisen ekseeman kanssa, viime ajat lisänä vielä sairastamisen tuoma rasvoittumislisä. Laveran tuubishampoot piti hylätä lähmäävinä jo pitkän aikaa sitten, sen jälkeen olen käynyt läpi ison kasan markettishampoita, jotka öljypitoisina ovat kaikki olleet ihan kelvottomia. En yhtään käsitä, miten esim. jojobaa (tai ylipäätään mitään öljyjä/vahoja) sisältävä shampoo voisi antaa luvattua keveyttä ja puhtautta! Mun hiukset ovat sellaisen jäljiltä raskas ja vahamainen rasvakasa, joka ei kuivu millään. Miten voi olla että kaikki mitä on tarjolla on tällaista?! Olen kyllä samaa mieltä kuin NQ, että vielä vuosikymmen sitten oli valikoima parempi.

Yritin tulla Lushinkin kanssa toimeen, kun niiden liike on lähistöllä, mutta ei niidenkään nestemäisistä shampoista mikään puhdista kunnolla, enkä yhtään kestä niiden ökytuoksuja just nyt. Influenssan ja kämpän kosteusongelmien kanssa suurin osa hajuista on ollut entistäkin etovampia. En keksinyt lopulta enää mitään muuta kuin hankkia jälleen Faith in Naturea. Niitä ei myydä näillä main, mutta tilasin Big Green Smile -verkkokaupasta kokonaista kolme kappaletta 400 ml shampoopulloja, ja kyllä oli muuten helpotus! Tilasin tutut kaikille hiustyypeille tarkoitetut merilevä-sitruksen, granaattiomena-rooiboksen ja ginkgo biloban, jotka aiemmin tuntuivat sopivimmilta. Ei mulle vain mitään muuta toimivaa taida olla olemassa. Vihdoinkin hiukset ja päänahka tuntuvat pestyiltä ja tuoksut ovat pestessä raikkaita mutta eivät häiritse sen jälkeen. <3 Harmittaa vain että olin näin kauan ilman.
1cFii, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Huomaan, että mulle on kertynyt shampoita paljon hoitiksia enemmän.. yhteensä taitaa olla nyt kahdeksaa erilaista (toki ei juurikasvussa mitenkään tavatonta..), kun hoitoaineita 'vain' kolmea...&nbsp; 8)
Pitkästä aikaa tuntui hyvältä ja raikkaalta pestä pää Yves Rocherin Brilliance-shampoolla. Samoin Dermosilin Nature-sarja on oikein toimiva, sekä shampoo että ha.
Olen tykästynyt korealaisiin Jungle Botanics-tuotteisiin (saatu ilmaiskokeiluun, mutta ostin itse lisää).. Shampoo on viherpallukoilla kyllästettyä geeliä, joka tuoksuu vahvalle mintulle. Ihanantuntuista eritoten hikisen päivän ja treenin jälkeen! Hoitis on kukkaisempaa aromiltaan, ja toimii selvitellen jo lyhyellä vaikutusajalla.

Mitähän luomu- tai markettipuolen juttua voisi kokeilla hoitoainearsenaaliin seuraavaksi? Onkohan tuon Faith in Nature-sarjan hoitoaineet millaisia?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Faith in Naturen hoitoaineissa on aika paljon öljyä. Eivät ne mitään raskaimpia mahdollisia ole, mutta eivät välttämättä aivan ihanteellisiakaan sellaiselle hiuslaadulle, joka kaipaisi kevyttä selvitystä ja ilmavuutta. Normaalista rasvaisille hiuksille tarkoitetut ovat kyllä kevyempiä, mutta mulle ne eivät sitten tarjonneet riittävästi hoitavuutta, kun joutuu kuitenkin pesemään kohtalaisen tehokkailla shampoilla.

Mullakin värjäämättömät hiukset tarkoittavat jonkinmoista shampooarsenaalia. Ihan selvästi suurin ongelma on se, että shampoot ovat liian hoitavia ja hiuksiin kertyviä. Sitten taas jos pesee jatkuvasti sellaisella ihan vain puhtaaksi jättävällä kuten Faith in Nature, niin hiukset ovat ärsyttävän hengettömät. Mutta nyt kun olen vaihtelun vuoksi käyttänyt välissä hetken Tigin Re-Energizea, niin tukka on heti niin yliliukas, että en saa ponnaria pysymään ollenkaan! Mulla on YR:n nokkosshampoo, joka antaa kivasti tekstuuria, mutta se saa hetken jälkeen aikaan ihan kreisin rasvatahman, joten siinäkään ei pysyvämpää ratkaisua ole.

Näin viimeksi YR:lla uudehkon Brillance Intense -hoitiksen, jonka sisältö näytti ihan ok:lta. En ole yrkän hoitiksia koskaan kokeillut, kun ei niissä ole ollut sopivaa, mutta voisin ehkä testata tätä seuraavaksi. Onkohan tästä muilla kokemuksia?
1cFii, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja elly »

Mun hiustenhoito on tällä hetkellä aika perushuttua Lidlin Cien hajusteettoman shampoon ja Urtekramin kookoshoitsikan kanssa. Toi hajusteeton shampoo on aivan loistavaa tavaraa, halpaa ja nätit uudet pullotkin. :D Tän avulla selvisin kevättalven, jolloin kaikki shampoot ärsytti käsien ihoa liikaa.

On varmasti aiheellista alkaa etsiä kevyempää hoitsikkaa ja pesevämpää shampoota, koska kesä ja lähmä on kohta taas edessä. Faith in Naturen shampoot kiinnostaa kovasti. Hoitoaineista Garnierin 5 plants oli kyllä niin loistavaa tavaraa, että taidan palata siihen uudelleen.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Multa jäi mainitsematta, että Tigin Re-energize-hoitis on kyllä minusta parhaiden hoitisten joukossa tämän lirutukkaongelman kanssa. Shampoolla saa helposti liian hoidetut ja ylipehmeät hiukset (siis nykyisellä; inci on muuttunut ainakin kahdesti ja alkuperäinen oli selvästi pesevämpää), mutta hoitis on kevyt, ei liimaa hiuksia yhteen eikä aiheuta kertymiä. Hiukset ovat tämän kanssa kevyet ja puhtaan näköiset, pituuksissa on enemmän runsautta. Tämäkin on toki liikaa niille, joilla latvakin on niin siloinen, ettei hoitista kaipaa juuri ollenkaan, mutta itse tarvitsen vähän pehmennystä ja suojaa tehokkaiden shampoiden kanssa.
1cFii, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Minulla on kyllä takkua, ja pesun jälkeen selvityssuihke ja muukin jätettävä on usein tarpeen.
Tosiaan, Garnierin 5 Plants hoitis on kokeiltu ja kevythän se on. Shampoo odottaa kaapissa kesää...
YR:n hoitiksista tuubissa tykkään, niiden INCIt ovat simppeleitä, eivätkä sisällä kai mitään synteettisiä kvatteja.. silti oikein kelpoa. Brillance olikin viimeksi käytössä ja se tuubi tyhjeni nopeasti verrattuna shampoopulloon..
Ei vain huvita laittaa YR:lle tilausta, yritän vieroittaa itseni siitä(kin) nettikaupasta. Suomessa kun ei enää saa yrkkää maanpäällisestä myymälästä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ On niissä YR:n hoitoaineissa behentrimonium chloridea ja ainakin osassa myös guar hydroxypropyltrimonium chloride, hydroxypropyltrimonium hydrolyzed wheat protein jne. Siis "normihoitiksia" minusta sisällön puolesta. Mua on itse asiassa ärsyttänyt aina näiden luonnollinen maine, kun mulla kokeilu tyssäsi pelkkään nuuhkaisuun kun hoitis olikin tuntuvasti täynnä synteettisiä, allergisoivia hajusteita. Mulle ei siis ole hajusteiden alkuperällä sinänsä mitään väliä, vaan sillä ovatko ne itselleni ongelmallisia, mutta jos jokin esiintyy kovin vihreänä ja on vielä hajustettukin aineilla, joita ei luonnollisina esiinny lainkaan, niin onhan se vähän... Jooh, mä en oikein pysty YR:stä täysillä tykkäämään, mutta kaupungissa on liike, niin on tullut taas pyörähdettyä. Voisi kyllä jättää väliinkin.
1cFii, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

^^ Hajusteita niissä kyllä on, mutta INCI silti on hyvin lyhyt verrattuna moneen normihoitikseen, ja jopa moneen 'luonnonmukaiseen' tuotteeseen. Osoittaa sen, että lyhyelläkin raaka-ainekombolla voidaan valmistaa toimiva tuote.

PS. YR:n koostumusta on eritelty ja esitelty aika hyvin tässä Karkkipäivän postauksessa.
Viimeksi muokannut NarnianQueen, 28 Maalis 2017, 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Meikäläinen on tykästynyt L'Oréalin Extraordinary Clay -komboon. Minulla haasteena on se, että päänahka ärtyy liian pesevistä shampoista, jolloin esimerkiksi hikoilun myötä päänahkaa alkaa kutittaa. Lorkun käytön jälkeen en huomaa tuota ilmiötä ollenkaan. Lisäksi näillä pesemisen jälkeen paksuun ja raskaaseen tukkaani tulee mukavaa ilmavuutta. Tykkään! Tuoksukin on mukavan neutraali. Hoitoaine ei ole kovin hoitava, mukava siloittava peruspikahoitis, mutta todella kärsineelle latvalle hankkisin varmaan jotakin hieman tujumpaa.
Vastaa Viestiin