Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Onnea nakitar tavoitteen saavuttamisesta!

Kermalehmä, tarttuuko tollainen pinkki väri värjäämättömään hiukseen vai vaatiiko vaalennuksen aina alle?
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

Lilli, vaatii vaalennuksen, koska pidän sitä ennemminkin ihan vaaleanpunaisena kuin tollaisena kirkkaana pinkkinä.
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja sv1 »

Hanzku kirjoitti: Kyllästyin aiemman hiuskatastrofin korjauksen tuloksena tulleeseen turhan blondattuun tukkaan, se sellainen selvästi puhkivaalennettu hiuskypärä, jossa juurikasvu alkaa kuin seinästä. Nyt istun polycolorit päässä. Tyveen laitoin 22:sta ja siitä alaspäin 15:sta. Katsotaan onko seurauksena luonnollisempi liukuvärjäys vaaleampaan latvaan vai totaalinen jatkokatastrofi ja huomenna uutta väriä hakemaan. Onneksi on kylmä jotta saa laittaa joka tapauksessa aamulla pipon päähän kun vie muksua päiväkotiin.  ;D

Edit. Väristä tuli yllättävänkin hyvä! Jostain syystä ehkä hiukan punertava tuo sävyteshampoon sävy 22, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Liukuvärjäys onnistui niin ettei jäänyt selviä rajoja vaan sain mielestäni onnistumaan shadow roots tyyliin, olisi voinut ehkä jopa vetää tummemman värin vielä hieman pidemmällekin latvaa kohti. Olen oikeasti yllättynyt tuloksesta.  ;D Olin ihan varma että tästä tulee seuraava katastrofi jota joutuu jotenkin paikkailemaan.
Millainen lopputulema tuosta Polyn 15:sta? Blondattuja pituuksia pitäisi saada tasoitettua oman 6-7 tasoisen tyven kanssa. Latvat sais ehdottomaati jäädä vaaleammiksi, koska liukuvärjäys-efekti. Mutta tällä hetkellä ysiä ja kybää vilisevä latvusto on hitusen liian vaaleaa mun makuun, vaikka nätisti liukuukin tyvestä. Colormaskeilla en jaksa läträtä, kun lopputulos ei ole niin pysyvä ja tymäkät kestovärit on ehdottomasti no-no.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

PC15 ei mulla kovin kauaa puhkiblondatussa latvassa näkynyt, suoravärit tarttuu mulla paremmin koska hiuksen kunto on mitä on...  Mutta se PC15 taitaisi olla neutraali 8.0 jos pitäisi lähteä arvioimaan tasoa.

Mulla oli ajatus tuon kanssa se, että häivytän blondatun ja oman värin rajaa niin, että tummempaa 22:sta levitin tyveen, oman värin ja blondatun rajakohtaan ja vedin myös siitä hieman alaspäin blondattuun hiukseen, ja vaaleampaa 15:sta siitä alaspäin, niin ettei jää uudestaan selkeää rajaa tummemmasta väristä. Laitoin siis molemmat värit yhtäaikaa jolloin sekoittuivat keskenään puolessa välissä. Siinä tarkoituksessa toimi hyvin eli ei jäänyt selkeää rajaa siitä tummemmasta tyvestä vaikka nyt on molemmat värit haalistuneet.
Mimmuli
Haiven
Haiven
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Elo 2018, 22:03

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Mimmuli »

Vajaa 5kk oman värin kasvattelua takana. Sitä ennen värjännyt vuosia tummaksi ja ennen oman värin kasvattamisprojektin aloitusta vaaleanruskeaksi raidoittamalla.
Auttakaa mitä teen näille latvaosuuksille, joista puskee oranssin ja kultaisen kirjavuus läpi? 😬 Hopeatuotteita kokeiltu, violettia suoraväriä kokeiltu, goldwell colorsoft 10v ja 10bs kokeiltu. Lopputuloksena kirkastaa vaaleat raidat, mutta ei tee tuolle tummemmalle oranssille mitään.
Nyt viimeksi laitoin colormask vanillaa ja se vähän tasapainotti.
Väri saisi mieluusti olla lähellä juuren väriäkin, joten olisiko liian tumma vetää colormask coffee tuohon?
Vaaleammanruskeita colormaskejakin mietin, mutta pitäisi olla kylmäsävyinen, en tykkää lämpimistä sävyistä. Sillä tää tukka ällöttää nyt pahasti. Laittaisin kuvan, muttacen osaa.
Tahiti
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Loka 2017, 22:20

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Tahiti »

Tsemppiä Mimmuli kasvatukseen. Heitän ehdotukseksi biozellin pinkin, jota laimentaa hoitaineeseen. Omalla kohdalla blondattu latva taittaa sillä ruusukultaan ja omaan väriin tarttuu sen verran että juurikasvun raja ei erotu niin selvästi. Itsellä nyt 15 kk kasvattelua takana. Toisin sanoen 15 kk juurikasvun katselua kun se pikkuhiljaa etenee, nyt korvan kohdalla. Fiksumpi olisi kasvattelun alussa käynyt kampaajalla tekemässä häivytyksen, sulla olisi sen verran mittaa että sekin olisi hyvä idea.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Rasvottuuko teillä tuo oman värin osuus nopeasti? Mulla on otsatukka ja sitä pitäs pestä melkeen päivittäin. Hoitoainetta käytän vain värjättyihin pituuksiin ja shampoona luonnonkosmetiikkaa.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Alkuun mulla joo, mutta saattoi olla vääriä tuotteita ja ilmasto yhdistelmänä. Nykyisin ei. Pesen pituudet 1-2 krt viikko, otsatukkaa kerran enemmän.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^No aika hyvin! Käytätkö muotoilutuotteita hiuksissa tai laitatko jotenkin otsista? Itse tällä hetkellä olen mennyt pelkällä pesulla enkä ole laittanut hiuksia mitenkään enkä käyttänyt mitään muotoilutuotteita. Yleensä laitetut hiukset ei niin paljoa rasvoitu.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

En laita! :) Mulla on hiukset letillä tai poninhännällä arkisin. Otsis ihan sellaisenaan villinä ja vapaana :D. Mun hiukset rasvoittuu aika hitaasti, mutta toki tosi herkkiä sille, että millaista shamppoota käyttää. Yritän pitää pitkää pesuväliä, kun mun hiuspohjarukka on aina kauhean kuiva ja kutiseva. Sillon kun värjäsin, se oli sellaisella veriruvella koko ajan. Pituuksien kanssa riittää hyvin kerta viikkoon pesu, otsis vaatii sen yhden kerran extraa. En ole kuitenkaan kokenut mitenkään ongelmalliseksi. Mulla on melkein aina ollut otsis, sekä värjättynä että ilman. Mulla oli värjäyksen lopetettua ongelmana yhtenä syksynä se, että ihan hirveä liimatukka koko ajan, luulen kuitenkin että Hollannin superkostea ilmasto yhdistettynä liian hoitaviin tuotteisiin. Nyt ei ole enää muutamaan vuoteen ollut mitään ongelmaa, kun osaa pysyä poissa lässäyttävistä ja liian hoitavista tuotteista. Ne saa kyllä pituudetkin sellaiseksi, ettei naurata :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Mulla rasvoittuu, jotenkin on lähtenyt päänahan oireilut aivan lapasesta ja oli jo pakko mennä ihotautilääkärille. Päänahka rasvoittuu, kutisee, punoittaa jne. En tiedä liittyykö mitenkään omaan väriin, luultavasti ei. Vaikka ehkä värjätessä päänahka sai välillä kunnon kemiallisen kuorinnan?
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Käytätkö ollenkaan mitään kuorintoja päänahalle nyt? Mulla oli piikki rasvoittumisessa ja kutinassa joskus 6kk-1vuosi akselilla kun lopetin värjäyksen, mutta rasvoittuminen rauhoittui kyllä sitten.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

En käytä, en edes tiedä millaisia niitä on. Onko jotain valmiita paketteja olemassa?
Taidan kärsiä taliköhnästä joka räjähti käsiin stressaavan elämänvaiheen aikana. Eikä mikään tunnu auttavan. Pitäiskin varmaan mennä tuonne kys. aiheen ketjuun tutkimaan taas asiaa.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Ainakin matrixilla ja Davinesilla on, varmasti muillakin. Mun suosikki on I.C.O.N. Shift Detoxifying Treatment. Mut sitä saa aina metsästää pitkin nettiä. Kannattaa etsiä itselle sopiva tuote. Niitä on paljon, nutta mainostetaan vähän.

Mulla ja mun isällä on tuo taliköhnä, molemmat pestään hiukset välillä Ceridal ihoöljyllä. Ensin suihkutetaan päänahkaan suihkepullosta, annan olla hetken tai joskus yön yli. Sitten pesu. Auttaa kutinaan ja siihen kamalaan ihon hilseilyyn. Muttei ole kovin siistiä puuhaa :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mua on alkanut kiehtoa paluu punapääksi. Joskin tiedän, että se on melkein mahdotonta mun hiuspohjalla. Henna tottakai. Oon kuitenkin pitkällä pinnalla kasvattanut nämä persepituiseksi, sitten jos haluan taas oman värin pitäisi leikata ja aloittaa bobista taas.

Pois se minusta!
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Vastaa Viestiin