XZ-hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minä ostin Persikkanektari-shampoon ja testasin sen heti. Shampoo oli kirkasta ja vahtosi hyvin. Huuhdellessa hiukset tuntuivat jotenkin jänniltä ja epäilin, että huuhtoutuiko shampoo kunnolla hiuksista. Mitään lähmää ei kuitenkaan hiuksiin jäänyt. Tämä on selvästi vähemmän pesevä shampoo kuin esimerkiksi Vanilla Cafe. Hoitoaineena käytin tavallista EHS:ta. Hiukset ovat pehmeät ja sileät. Jo hoitoainetta levitettäessä tuntuivat hiukset olevan vähemmän takkuiset. Tykkäsin tuoksustakin, joka ei onneksi jää vahvana hiuksiin. Vähän jännitän, rasvoittuvatko hiukset tällä pestessä nopeammin.

Eilen illalla siis pesin hiukset ja eivätpä nämä nyt sen rasvaisemmat ole. Minusta syväpuhdistavan shampoon jälkeen saattaa olla paljon rasvaisempi tukka kuin tällä pestessä. Pehmoinen ja sileä tukka on ollut koko päivän. Minulla on muutenkin sileä, suora ja ohut hius. Täytyy pestä uudelleen ja kokeilla pelkän jätettävän kanssa tätä. Sitten sen näkee, onko tukka pesun jälkeen yhtä sotkua, jota saa selvitellä pitkään. Minun on pakko käyttää hoitoainetta, koska tukka on vaikea selvitettävä.

Tukka selvisi pesun jälkeen helpommin ja jätettävä (Gliss) riitti hyvin. Tämä jää kyllä vakituiseen käyttöön, sillä tykkään tästä enemmän kuin CO-pesusta ja Santen Lava Power-shampoosta (sulfaatiton). Plussaa erityisesti siitä, että tuoksu ei jää hiuksiin.

Tekstiä muokattu järkevämmäksi.

Aiemmat viestit ketjusta arkistoitu ~ Jessie
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 06 Touko 2021, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Ostin tuon sulfaatittoman kolmikon kokeiluun ja olen tyytyväinen. Shampoon huuhtelin vähän huolimattomasti, jolloin ha vaahtosi kun hankasin hiuksiin. Mutta loppuhuuhtelun tein hyvin ja latvaseerumin pörrötin pyyhekuiviin hiuksiin kauttaaltaan (lyhyet pixiet). Ei lähmää, mutta selkeästi siloisemmat. Eilen kokeilin co-pesua ja latvaseerumia, näin aamusta päänahka tuntuu ihan normaalilta ja hiukset puhtailta sekä ilmavilta.
Tuoksuhan näissä tuotteissa on voimakas, mutta itseäni se ei haittaa jos vaan päänahka ei ota itseensä.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Osaatko sanoa, onko muiden tuoksu millainen verrattuna siihen hoitoaineeseen? Hoitoainetta haistelin citymarketissa tässä päivänä muutamana ja se oli minusta ihan siedettävän tuoksuinen. Minusta se oli paljon vähemmän ärsyttävä tuoksu kuin esimerkiksi vanilla cafen tuoksu. Ei makea vaan oikeastaan tosi raiskas. Minua vaan kiinnostaa enemmän se shampoo ja latvaseerumi, niin jäi hoitoainekin sitten kauppaan. Jos muut tuoksut ovat samalla tasolla, niin toivon, että sopii päänahalle. Olisi niin paljon helpommin saatavilla kuin muut käyttämän shampoot.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Latvaseerumi ei omaan nenääni tuoksu yhtä voimakkaasti kuin sh tai ha, omaan hentoon ja lyhyeen kuontalooni kaksi pumppausta riittää kauttaaltaan. Shampoo tuoksuu ehkä saman verran kuin hoitiskin ja tuoksu tosiaan on enemmänkin raskas kuin imelä. Illan ajan se tuoksu tuntuisi viipyilevän, mutta aamulla en enää ole sitä haistanut :)

Edit. Tuo sulfaatiton on väritykseltään aika samannäköinen kuin energisoiva, joten kannattaa katsoa kahdesti että oikea puteli lähtee mukaan.

Lisäystä. Tällä shampoolla miun tarvii pestä hiukset päivittäin, koska seuraavana päivänä näyttävät jo rasvoittuvilta. Mutta tämä ei ole ongelma, koska pesen hiukseni muutenkin lähes päivittäin.
Viimeksi muokannut catjuska, 24 Huhti 2017, 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Olen ollut tosi pettynyt huomatessani, että tosi monet xz:t sisältää parabeeneja. Jotenkin sotii imagoa vastaan ja pahasti. Vuosikaudet toimineet marketin luottotuotteina, mutta taitavat jäädä hyllyyn tästä lähtien.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minua on alkanut harmittaa sama asia ja varsinkin sen takia, että nuo tuotteet ovat olleet toimivia. Ostin tuon uuden Persikkanektarishampoon uteliaisuudesta, mutta harkitsen vaihtoa johonkin muuhun tuotteeseen. Nestesaippuan vaihdoin jo samasta syystä toiseen merkkiin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Sain vihdoin käsiini tuon sulfaatittoman shamppoon. Testasin ja ainakin pesutuntuma oli hyvä. Ei pessyt yhdellä vaahdotuksella ehkä ihan narskuvan puhtaaksi, mutta aivan riittävän puhtaiksi minulle. Huuhdellessa hiukset tuntuivat mukavan selviltä. Hoitavuudesta/takuttavuudesta en osaa sanoa mitään, kun heitin perään värinaamion muhimaan ja sen jälkeen hiukset ovat aina silkkiset.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Neve »

Nyt on persikkanektari shampoo, sekä hoitoaine testattu. Nämä tuoksuu aivan älyttömän ihanalle omaan nenään, varmaan paras shampootuoksu ikinä  :l Muuten pesutulos oli ihan ok, kaipasi kaksi vaahdotuskertaa. Jätti hiukset sileiksi, muttei muuten oikeen mitään "erikoista". Tukka oli seuraavana päivänä jo lähmäinen.

Hoitoaine oli aika mitäänsanomaton hoitavuudeltaan, latvat oli melko kuivan oloiset/näköiset tämän jäljiltä. Tarvitsen vähän järeämpää mömmöä näihin käsiteltyihin hiuksiin. Kyllä tämä loppuun tulee käytettyä, ainakin voinee olla oivallinen tuote CWC-pesuihin ekana hoitiksena.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

En tykkää persikkanektarishampoosta. Koostumus on kirkasta ja tosi lirua ja vaikka se vaahtoaa ihan ok:sti niin tuntuu että jouduin hölväämään tavaraa aika paljon päähän että sain sen levitettyä joka puolelle tyveen. Pidän yleensä makeista tuoksuista hiustuotteissa, mutta en pidä tuon hajusta. Jotenkin siinä on mun nenään pistävä kemikaalimainen sivuhaju. Pesevyys on ok, eli pesee ihan hyvin mutta ei liian narskuvaksi. Hiukset tuntuu vähän karheilta ja takkuisilta tuon jälkeen mutta ei mitään sellaista mitä ei hoitoaineella silottaisi.

Ei tuo missään nimessä huonoimmasta päästä ole mitä sulfaatittomia olen kokeillut, mutta en ostaisi uudestaan.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä tykkään persikkanektarishampoosta. Pesee selkeästi hellävaraisemmin kuin muut XZ:n shampoot. Tuoksu on ihana, tosi makea. <3
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Testasin just mustikkashampoon. Tuoksu oli vähän pettymys, muuten aika perus XZ-shampoo. Voisin ostaa toistekin, pullo on ainakin kivan näköinen.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Mun suosikit on Mustaherukka shampoo ja hoitoaine.&nbsp; <3 Enpä enää juuri muita tuotteita hiustenpesuun viitsi käyttääkään; näillä (luonnostaan) hauraat ja pehmeät hiukseni jämäköityvät ihan selvästi ja pysyvät katkeilematta. Eron huomaa jo pestessä, hiuksia tuntuu irtoavan vähemmän ja ne tuntuvat jotenkin runsaammilta muutenkin. Käytän Mustaherukka-hoitista usein myös jätettävänä. Paljon toimivampia kuin monet kalliimmat kokeilemani tuotteet. Ainoa miinus tulee siitä, että nämä kuluvat minusta tosi nopeasti. Toisaalta, olen jo ihan pienestä asti tottunut hölväämään shampoota ja hoitista todennäköisesti ihan liikaa, enkä näytä oppivan tavasta pois millään.&nbsp; ::)
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Olen pessyt hiukset pitkään luonnonmukaisella shampoolla, mutta eilen pesin Vanilla Cafella ja hiukset tuntuivat puolet paksummilta pesun jälkeen. Olin yllättynyt. Mutta ne parabeenit sitten.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 25 Touko 2017, 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja janniina »

Onko kukaan nähnyt Hyvinkää-Riihimäki-alueella tätä uutta sulfaatitonta shampoota? Olen kaivellut isompien kauppojen shampoohyllyjä, joko olen puusilmä tai sitten niitä ei vaan ole... :I
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Monty »

Riksun prismaan oli ilmestynyt
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Vastaa Viestiin