Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Olin joskus tosi kiinnostunut noista kun moni niitä kehui, mutta innostus laantui kun tutkin tarkemmin kokemuksia.  Kunnon kiharapäillä tuotteet toimii hyvin, mutta jos hiukset ovat lähinnä laineikkaat tai hennot niin ovat olleet monen makuun vähän turhan raskaita tuotteita. Mun hiukset ovat aika hennot, joten luulen että eivät tähän mun kuontaloon olisi ihan optimaalisia. Sun hiukset tosin ei kait ole ihan hennoimmasta päästä? Oikeasti tolla merkillähän on valtava määrä eri tuotteita, mutta eniten hypetettyjä taitaa olla ne ruskeissa puteleissa olevat cowash ja jätettävä hoitis.

Täällä muutes myydään lähes kaikkia mahdollisia curlygirl-tuotteita. Postikulut tulee päälle, mutta ei ne ihan kohtuuttomat mielestäni olleet. Tilasin joskus curl keeperin  tuolta ja toimitus oli nopea. Curl keeper itse asiassa loppui juuri ja se toimi mun hiuksiin aivan mahtavasti, sitä hommaan ehdottomasti lisää. Myös jessicurl ja innersense houkuttelee. En vaan anna enää itseni tilata useita tuotteita kerralla kun ensimmäistä kertaa mun hiustuotevarastot on siinä pisteessä että kaapissa on alle 10 purkkia tavaraa ja uusia en halua hankkia muuten kuin loppuneen tilalle vaikka olisikin niin kiva päästä kokeilemaan kaikkea mahdollista.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Lila »

Kyllä minullakin se lätsäyttävän vaikutuksen vaara on olemassa, hius on vaivanpehmeää, vaikka sitä on paljon. Märkänä myös nuo hoitavat jotenkin imeytyvät. Kuivaa tukkaa voin esim. silottaa aika ronskisti ihan öljytyin käsin - mutta pesun yhteydessä liika lisätty ja huonosti huuhdeltu öljy lähmää (tosin esim. öljyiset sampoopalat lähmäävät minulla tuskin koskaan) . Jotain jätettävää hoitista ja co-washia voisin silti hyvin testata, jotenkin on sellainen tunne, että tälle pehkolle saattaisi olla paras kombo verrattain hoitavat tuotteet - ja suhteellisen jämäkän castin jättävä geeli. Kaipaavat selvästi kosteutta ja painoa, mutta toisaalta myös kunnon tukea kihartumisvaiheeseen. En usko, että voin täysin jättää sampoopesuja pois, mutta sulfaatiton pesu sopivin välein CO-washin kanssa vaihdellen.


Minulle on nyt ollut ihan valtava oivallus tuo hiuksen käsitteleminen tosi märkänä ja kiharanippujen vaaliminen. Hoitis supermärkään tukkaan ja puristelu. Siihen päälle suoraan geeli ja puristeleva litisyttäminen  ;D [size=1em]Vasta sitten äärest varovainen kuivaaminen kiharan ja klimppien rakennetta hellien. Iso ero siinä, miten kihara niputtuu - ja myös siinä, että kihara todellakin näyttää alkavan jo hiuksen tyvestä. Tähän kun vielä löytää itselle hyvin sopivat tuotteet, niin homma alkaa takuulla pelittää. Tämä hius kaipaa kyllä varmasti vielä proteiiniakin kosteuden lisäksi jonkin verran. Ihan älyttömästi saa ideoita tästä ketjusta - ja samantyyppisten kiharapäiden videoita katselemalla.[/size]

[size=1em]Ps - vihaan tämän tukan föönaamista diffuusorilla. TYLSEMPÄÄ HOMMAA EI OLE. Alhainen puhallus ja verrattain alhainen lämpö - naava kasvaa kuivatessa.[/size]
Viimeksi muokannut Lila, 27 Helmi 2019, 08:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja irtohius »

As I Am tuotteita usean vuoden ajan käyttäneenä, suosittelen Twist Defining’ä kiharoiden muodostamiseen. Jätettävä oli käytössä, muttei ollut kovin erityinen tuote. Double Butter -voide ei ole niin öljyisen rasvaista miltä kuulostaa. Käytetään superkuivan 4-tyypin hiuksiin viimeisenä kosteuden sitomiseen. Hyvä miellyttävä vaniljan tuoksu. Tilasin äskettäin itse asiassa lisää. Tuotesarjan geelejä samoihin tarkoituksiin kuin cittareiden ja tokmannien halpiksia.

Nyt näitä monikulttuuristen hiuslaatujen hiustuotteita EI KANNATA kerrostella ja lisäillä huolettomasti tukkaan. Syy: paakkuuntuu, ryyniytyy, juoksettuu heti kättelyssä. Luulen syyn lienevän siinä, että nämä tuotteet sisältävät iloisesti sekaisin kasvirasvoja, joskus silikoneja, pvp:tä yms. muita pitoa tuovia polymeerejä. Näitä ongelmia saa lukea pilvin pimein käyttäjäarvosteluissa milloin minkäkin afrotuotteen kanssa.

Monet Pohjois-Euroopassa myydyt geelit ja voiteet sisältävät usein runsaammin emulgaattoreita ja ne sekoittuvat helpommin keskenään.

Mitä merkitystä näillä asioilla sitten on normaalikäytössä? Jos kuivaa kiharaa hiusta haluaa viimeistellä kasviöljyllä, on suositeltavaa olla varovaisempi. Itse kerrostelen PALJON.

Sitten vinkki hyvään ja toimivaan tuotteeseen käkkkäräpäille: Taft Shine Pomade -geelivaha. Tuoksu ei lainkaan kauhea. Makea, parfyyminen. Tykkituote kiharoiden virkistämiseen. Hinta 3 euroa....
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^Puristeleva litisyttäminen! ;D Oon miettinyt miten sitä toimintaa suomeksi voisi kuvailla ja tää oli aika kuvaava! Tolla tekniikalla saan hiuksesta melko kiharan, mutta ylisuorittaminen rikkoo mulla kiharakimppuja. Rukoilevat kädet ( ::)) toimii mulla parhaiten jos haluan mahdollisimman paksuja kimppuja. Mun hiustavoite itsellä on paksukimppuiset laineet/kiharat, en tavoittele mahdollisimman kiharaa lopputulosta.

Irtohius, haluaisin nähdä kuvan sun hiuksista. Sun kiharaskaala on allekirjoituksessa niin laaja etten osaa edes ajatella millaiset sun hiukset oikein on.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Lila »

Täältä näitä kuvauksia pesee  ;D .


^^Kiitos kokemuksista! Otan tuon Twist Definingin listalle kun tarvitsen muotoilua (tai haluan täydentää muotoilutuotteiden valikoimaa), nyt ehdin ostaa ensi hätiin markettigeelin. Koska tehistä ei ole nyt ollenkaan ja jätettävä liki loppu, niin tilasin kokeiluun tykätyn Hydration Elationin ja Long & Luxe -linjan jätettävän. Kokemuksia tulee, kunhan saan tuotteet (pahus tätä paketin odottelun tuskaa  :) ). Muuten tosiaan ihana tuotesarja, mutta osassa tuotteista säilöntäaineena Diazolidinyl Urea - minulle syy jättää tuote kokeilematta.

Perustuotteissa jatkan tuttua XZ-linjaa, nyt kokeilen tuon sulfaatittoman persikkanektarishampoon - ja CO-washeissa tulee käyttöön aiemminkin hyvin toiminut vanilla cafe. Suunnilleen kaikki käyttöhiustuotteet loppu kerralla... ...niin, Curly Girliinhän ei sampoopesu kuulu, mutta mitä nyt olen katsellut laine- ja loivakiharaisten kokemuksia, niin sampoopesua ainakin syklitetään CO-washien kanssa. En aio muutenkaan ryhtyä fanaattis-uskovaiseksi. Kiinnitän enemmän huomiota hiusten kosteuttamiseen (tuotteiden valinta ja joskus voisin jaksaa tehohoitaa...) - ja olen pesu-muotoilurutiinissa huolellisempi. Silarit jätän nyt kokeeksi pois, mutta en jaksa vouhottaa tuuheuttavan suihkeen alkoholista (käytän tyvien kohottamiseen).
Viimeksi muokannut Lila, 28 Helmi 2019, 07:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Sorruin ihan pikkuisen ja tilasin innersensen matkakokoiset Color Radiance hoitoaineen, I create volume voiteen  ja Quite Calm Curl Control muotoiluvoiteen. Puolustuksena sortumiselle; mulla ei tällä hetkellä ole mitään tuotetta mitä laittaisin hoitoaineen jälkeen geelin alle. Postikulujakaan ei tullut kun tilasin samalla muuta oikeasti tarpeellista.

Olen yllätyksekseni ehkä vähän ihastunut giovannin tea tree triple hoitoaineeseen. Olen aiemmin kokeillut merkin smooth as silk-hoitista jota on paljon kehuttu mutta mulla se ei tee mitään joten olin tosi yllättynyt että tea tree lirusta koostumuksesta huolimatta selvittää hiukset helposti ja saan sillä hyvän liukkauden hiuksiin. Hintakaan ei ole paha ja incissä ei ole samalla tavalla pahiksia niin kuin mun ikisuosikki tresemmen kookoshoitsikassa on. Tätäkin mulla oli vain matkakokoinen pullo, mutta luulen että tilaan tätä isommassa pullossa myöhemmin lisää.

Silikonittomista uusista kokeiluista myös Matrixin biolage hydrasource hoitoaine on myös todella hyvin kosteuttavaa ja tälläkin saan hiuksiin hyvän liukkauden. Ei myöskään hirmu kallista, mutta ei ihan edullisimmastakaan päästä. Miinuksena parabeenit.

Innersensehän on kallista tavaraa, mutta tuotteiden incit ovat luonnolliset joten siksi tuotteet kiinnostavat. Vähän salaa toivon etten ihastu tuohon hoitoaineeseen ihan täpöillää koska hoitoainetta kuluu niin paljon. Muotoilutuoteet kestää kauemmin joten niissä kallis hinta ei kirpaise niin pahasti.
Viimeksi muokannut Morrigan, 20 Maalis 2019, 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Olisiko kenelläkään viitseliäisyyttä tehdä curly girl metodille omaa ketjua, vai pidättekö tarpeellisena? Metodi on niin käsittämättömässä hypessä nyt et ties vaikka saatais uusia juureksia houkuteltua  ;D

Mulla ei itselläni oo kauheen syvää perehtyneisyyttä, oon nyt testimielessä kokeillut noudattaa joitain periaatteita hetken aika. Tukka on kyllä tosi kihara, mutta epäsiisti. Ellei siisteydy jotenkin mystisesti niin jätän sikseen ja jatkan harjamista ja tiukkoja yökampauksia, vaikka pesen tiuhaan niin tuntuu et kerkeää alkaa rastottua välissä.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Pitäisin tarpeellisena mikäli täällä olisi porukkaa keskustelemassa aiheesta. En tiedä houkuttelisiko sen niminen ketju kuitenkaan sitä porukkaa tänne?  Ainakaan jos siinä ei ole vielä varsinaisesti mitään keskustelua valmiiksi asiasta? Sääli sinänsä koska foorumi olisi paras portaali keskustella aiheesta. Metodissa kun on loputon määrä eri tekniikoita ja tuotevaihtoehtoja ja voin vaan kuvitella miten tuskaista tuon keskustelun hoitaminen on Facebookissa missä ei ole minkäänlaista järjestystä. Kaikki hyvä tieto taatusti hukkuu sinne niiden uusien metodin harjoittajien kysymyksiin perusasioista.

Tässä ketjussa on kuitenkin sivuttu metodia aika paljonkin, olisiko vaan helpompaa vaihtaa tämän ketjun nimi Curly Girliksi (vaikkei tämä pelkästään sitä ole) ja katsoa saataisiinko tänne edes muutama uusi jatkamaan keskustelua ja siitä tarpeen mukaan voisi jakaa keskustelua eri alaotsikoiden alle jos kävisi niinkin onnekkaasti että keskustelut alkaisivat rönsyillä?

EDIT: Bubbs, ei ne hiukset itsestään mystisesti siisteydy jos et muuta toimintatapaasi jotenkin. Mitäs jos kerrot tekniikkasi ja tuotteesi niin saattaisit saada täältä apua? ;)
Viimeksi muokannut Morrigan, 13 Touko 2019, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja -j- »

Tulin just itse tänne katsomaan, onko Curly Girlille omaa ketjua ;)
Hypessähän se on just nyt, ja on kuitenkin oma menetelmänsä, joten sen kannalta itse kannattaisin oman ketjun perustamista ko menetelmälle. Toisaalta ehkä tässäkin ketjussa on samoja asioita kerrottu...

Kun kuulin CG-menetelmästä, heräsin taas tälle mun hius"ongelmalle", eli että pesun jälkeen on kiharaa, mutta se suoristuu aika tehokkaasti päivän mittaan. Ja varsinkin jos hiukset täytyy laittaa kiinni. Oon miettinyt, että pitäisikö CG-menetelmää kokeilla oikein kunnolla... Olen fb-ryhmässä, mutta sieltä nyt ei mitään löydä mitään, jos tahtoisi palata johonkin asiaan. Eli olisi kiva keskustella metodista juurikasvussa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja -j- »

Okei, eli tämän ketjun nimi muokattiin CG:ksi :)

Olisiko kellään vinkata jotakin luonnonkosmetiikan hoitoainetta tai tehohoitoa, jossa olisi oikeasti paljon proteiinia? Erityisesti hydrolysoitua proteiinia. Olen käyttänyt Mill Creekin keratin-hoitoainetta, mutta sitä ei edelleenkään ole saatavilla iherbissä. Olen selannut Ruohonjuuren, Hyvinvoinnin tavaratalon, Jolien tms valikoimaa ja jos proteiinia on, sitä on joko INCIN ihan loppupäässä juuri ennen hajusteita tai säilöntäaineita, tai sitten vasta megapitkän INCI-listan n. puolessavälissä. Tämä ei ihan vakuuta. Esim John Mastersin Organic honey & hibiscus reconstructor ja Organic lavender & avocado intense conditioner tehokosteuttava hoitoaine on liian kalliita mulle siihen nähden, että hydrolysoitu proteiini on INCI-listalla vasta 10. / 15. ainesosa.

Voi huoh, miksi Mill Creekiä ei saa :(
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kyllä Mill Creekin rekkua on tälläkin hetkellä saatavissa iHerbistä.
Peachtwist
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1103
Liittynyt: 22 Loka 2006, 18:20

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Peachtwist »

^ Kun vaihtaa maaksi Suomen, on Mill Creekin rekku tälläkin hetkellä out of stock ja tuntuu olevan loppu suurimman osan ajasta.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ No jopas on erikoista, iHerb ei tosiaan anna lisätä sitä ostoskoriin, vaikka tuotetta on varastossa sivujen mukaan.

Toinen paikka mistä voi myös ostaa Mill Creekin rekkua on luckyvitamin.com. Tuollakaan ei ole tällä hetkellä rekkua varastossa, mutta ilmoituksen mukaan sitä pitäisi saapua pian. Luckyvitaminista kannattaa tehdä suurempi tilaus kerralla ja valita postitustavaksi DHL Priority - Duties & Taxes included, joka on hieman hinnakkaampi maksutapa, mutta se sisältää alvit ja tullit, joten tuon postitustavan pakettien ei pitäisi jäädä tullin haaviin. Olen tilannut tuolla postitustavalla juurikin Mill Creekin rekkua useamman pullon kerrralla, eivätkät paketit ole jääneet tullin haaviin. Tulee ihan postiin kirjattuna pakettina, ei ole kuriirilähetys.

Edit: tuossa yllä olevassa luckyvitamin.com-linkissä on saatavilla 5 $ alennuskoodi yli 49 $:n tilauksiin.
Viimeksi muokannut ellen, 19 Touko 2019, 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mill Creekin henna-hoitiksessa on keratiini viidentenä incissä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja -j- »

Hmm, minä onnistuin mielestäni tilaamaan iherbistä Mill Creekin rekkua. Sivut tökkii kyllä pahasti ja jouduin monta kertaa laittamaan uudelleen tuotteen ostoskoriin, kun ei se sinne mennyt. Mutta tilaus eteni paypal-maksuun, osoitteet ja kaikki oli syötetty, eli ehkä se meni läpi..? Tämä selvinnee. Todella takkuaa ne sivut. Paypal-maksun jälkeen sivusto ohjasi uudelleen iherbiin, mutta mut oli kirjattu ulos. Nyt pääsin kirjautumaan sisälle, mutta nettisivut ei toimi kun yritän mennä katsomaan mun tilauksia.

ETA. no nyt pääsin katsomaan mun tilaushistoriaa ja siellä ei näy mitään, äh :(
Viimeksi muokannut -j-, 20 Touko 2019, 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Vastaa Viestiin